Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat ging ZakhooiTM vertellen als lottie bouwjaar en motorcode ging posten…
Hahaha, al twee keer “succes”. Niks geen plezier of veilige kilometers als het om Nissan gaat.
Opel loopt een beetje achter als het gaat om gewichtsreductie (en daarmee verbruik). Als je zo’n zware auto niet meer ziet als de auto van je dromen en de kosten gaan meespelen, is het verstandig om naar iets lichters te gaan kijken. Wel veel plezier met je nieuwe auto!@Opeltje17 wrote:
Draad kan je idd onderbreken, volgens mij is dit een zwart-rode draad, maar let wel op die van de antenne versterker heeft dezelfde kleur die niet doorknippen anders heb je geen ontvangst meer.
Achter het TID-display van een Astra F was het een grijs-rode draad. Liep er overigens maar één van. De tweede draad met dezelfde kleur zal je waarschijnlijk niet achter dat display vinden, maar achter de radio zelf.
Hoe rijd je ermee? Korte stukken, lange stukken, stad, snelweg?
Een Zafira is in vergelijking met veel auto’s nogal een logge windvanger en niet de lichtste. Zeker icm met een vrij kleine motor zal het verbruik wel meevallen.@tamiya wrote:
Ziet er netjes uit! Is wel grappig dat je precies hetzelfde lampje hebt gebruikt, servicelampje om te weergeven of de cruisecontrol aan/uit staat ;)
Ik gebruik dat lampje ook. Mij is verteld dat dit logo normaal gesproken een storing in de automaatbak aangeeft.
Ik hoor dat links en rechts ook wat ik nog met “dat groene lijk” moet. Zelf noem ik mn auto ook zo, maar ik ga over een paar jaar in deze superhandige en heerlijk rijdende auto mezelf zeker weten naar een eigen huis verhuizen.
Bijkomend voordeel is dat ik een basisversie heb, dus er is nog genoeg aan te hobbyen :D
Welkom op het forum en veel veilige kilometers toegewenst!@DG80 wrote:
@2000 wrote:
Sorry hoor, maar het privé benaderen van een deel van het forum met de vraag of ze a.u.b willen stemmen zie ik als een soort van schending van de privacy!
Ik zelf gebruik PB’s alleen voor serieuze zaken c.q. vragen, en daar lijkt het me ook voor bedoelt. Dus bij deze de vraag om dit niet meer te doen, als mensen mee willen doen aan dit soort wedstrijden dan bepalen ze dit tijdens het lezen van dit topic zelf, en dus niet verplicht iets moeten lezen via PB…………….. :???:Er zijn dan natuurlijk ook wel behoorlijke prijzen te winnen :lol:
Nou nou, al die moeite voor een wax behandeling (voor de auto neem ik aan)… :jerry . Heeft ze alleen na het versturen van al die berichten wel verdiend.
@corsaboy wrote:
Nee, bij volledige gasklep open ga je ook volledig richting de begrenzer. Zou wel heel bizar zijn anders.
Rijd eens op de snelweg, trap je koppeling in. Ik vind een motor dan aardig richting max gaan. En een gasklep gaat dan niet spontaan vanzelf helemaal open. Vandaar dat ik mij afvraag of Vinci en TS terecht denken dat het inderdaad maar 3000tpm is.
Maar als jij zegt van wel, heb ik weer wat geleerdEDIT: ik denk dat ik enkele posts van anderen verkeerd begrepen heb. Dat je gelijk naar de toerenbegrenzer gaat als de gasklep volledig openstaat snap ik ook nog net wel. Ik struikelde een beetje over de discussie van hoe snel de motor hier nou draait. Sorry
@Vinci wrote:
Je kan heel duidelijk in het filmpje zien dat de gasklep nog geen 20% open is als de benzine al begint te stotteren. Het geluid klinkt heel heftig, maar het is toch zeker niet veel meer dan 3000 toeren wat hij daar maakt inderdaad.
Geldt dat tijdens onbelast gassen? Kan me zo voorstellen dat je niet alle lucht in de wereld nodig hebt om naar maximaal toeren te gaan als je onbelast draait.
@dion87 wrote:
en als extra!

Ik zie ze steeds vaker langskomen. Zullen we een Opel-Forum poezentopic openen?
Alles wat je niet aan kabels hebt liggen kan je vanuit de achterlichten of desnoods uit het dashboard trekken. Dat is het leuke van het analoge systeem in de oudere autootjes!
Heb m ook maar gedownload, maar zal m vaker vergeten dan gebruiken ben ik bang
Zijwindschermen geplaatst:

Ze komen van TeamHeko. Geen Climair, want twee keer zoveel betalen voor alleen de voorramen vond ik te overdreven. Deze doen wat ze moeten doen, heb ik net na een testritje ervaren.Verder had de storm mijn deur te pakken. De bout was aardig weggeroest, dus het verbaasde me niet dat die afbrak. Eindelijk glimt er weer iets! :jerry

Helaas kwam ik er net achter dat de deur aan de voorkant toch iets naar buiten is verbogen… :puke

21 januari op de Bleiswijkseweg in Zoetermeer, 53 eurootjes.
Schijnen ze vaak te staan, dus ik ben als strafwerk alle vast flitslocaties tussen Den Haag en Utrecht aan het leren.
Nogmaals, ik weet niet precies wat er allemaal door de multiriem (geen bijzonder duur onderdeel) wordt aangedreven. In mijn Astra F is dat voor zover ik ooit heb bekeken de dynamo en de stuurbekrachtiging. Andere forumleden die dat echt weten zullen het antwoord binnenkort wel posten. Even geduld…
Het is niet per se schadelijk om met een accu te rijden die niet meer bijgeladen wordt, maar je komt op een gegeven moment wel stil te staan omdat de accu leeg is. Maar met een leeglopende accu kan je nog kilometers rijden als dat nodig is.Ik denk dat je multiriem eraf ligt. Deze brengt de beweging van de krukas over op de dynamo en de stuurbekrachtigingpomp (of is die bij een astra g al elektrohydraulisch?). De uitval van de rembekrachting zou ik niet weten.
In ieder geval: je accu wordt niet meer bijgeladen@wim-v6 wrote:
Wat denk je van heerlijke Boterbabbelaars hebt, zitten lekker te ouwehoeren met elkaar, met alle gebaren van dien.
Dat soort mensen rijden vaak ergens tussen de 100 en 130km/u, al schommelend, wat denk je dat dat aan brandstof kost…
Willem
En hoe bizar irritant het is dat je niet op dat soort mensen kunt anticiperen met inhalen op de snelweg. Denk je er normaal langs te kunnen, versnellen ze tot je even hard rijdt, schuif je er weer achter, kan je opnieuw beginnen! Cruise control zou verplicht moeten!!!1!1 :argue
Ik heb een x16sz in een station. Met deze buitentemperaturen haal ik met flink wat korte stukken 1 op 13. In de zomer heb ik veel lange stukken gereden: zonder moeite 1 op 17. Over welke periode heb je je verbruik gemeten? In de “winter” 1 op 13 rijden met wat korte stukken is eigenlijk zo slecht nog niet
@midnight black wrote:
Gefeliciteerd met je aankoop, Astra F station, heeft mijn vrouw ook nog eens gereden, wat een fijne auto! Je gooide zo een dames/heren fiets achterin, probeer dat maar eens met een Zafira….
Wat jij zegt en met een beetje creatief doen kan je achterin slapen. Daar hebben de meeste forumbezoekers waarschijnlijk niet zo veel aan, maar voor mij is het ideaal.
Veel plezier met je auto! Misschien haal je de Kadett wel nooit meer uit de schorsing ;-)@DG80 wrote:
@ashok1978 wrote:
ik gebruik het elke rit.
en het is idd zuiniger.
haal nu bijna 2x zoveel km.
zoals de anderen ook al zeggen…constante snelheid.
kijk voor de gein eens naar je verbruik als je 10km/h versnelt en doe het zelfde met cruiseLol 2x zover op een tank door het gebruik van de cruise control.
Als je zelf ontzettend veel moeite hebt om constante snelheid te rijden is dit best mogelijk. Maar dan moet je snelheidsmeter stuk zijn en je auto zo goed geïsoleerd zijn dat je je motorgeluid niet hoort…
Inderdaad is hier een how to van om de schakelaar beter contact te laten maken met de module in de stuurkolom. Er is geen programmeren nodig voor het geval ie toch vervangen moet worden.
Ik neem trouwens aan dat je het hier hebt over je knipperlichthendel. De schakelaar bij je koppelingspedaal (niet aanwezig bij een automaat) is ook puur en alleen voor de cruise control.
Ik heb zelf de knipperlichthendel voor twee tientjes uit een sloopauto gehaald. Geen 150 voor betalen dus ;-)@kaneelschep wrote:
Dat vind ik sowieso ook een beetje vreemd van cc. Dat als je de cc na bijv. een remaktie weer activeert, dat de meeste cc’s dan relatief even veel gas geven om snel weer op je snelheid te komen.
Dat kan met je voet misschien ook wel met meer beleid.
anyhoe.. Zuiniger of niet.. Het is sowieso gewoon verrekte handig en rustgevend op lange afstanden.Wat ik altijd gehoord heb is dat het zuiniger is om sneller op te trekken om zo snel mogelijk een constante snelheid te rijden. Niet volgas natuurlijk.
@GOGOGO_1555 wrote:
maare ik zit net te denken je moet een programma inladen
als de MID op 8982 staat geprogrameerd en stel de mijne werkt met 16665 dat is een verschil van 1.8x dan klopt t dat de waardes niet kloppenmorgen maar weer is aan de slag :hmmz
Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar je hebt je allicht goed ingelezen. Het probleem bij de astra f zonder abs is denk ik dat geen enkel onderdeel van de auto een goed kloppend snelheidssignaal nodig heeft. Alleen de stappenmotor kan ik mij zo voorstellen.
Ik heb met mijn cruise control inbouw juist het tegengestelde “probleem”. Mijn TID geeft maar de helft van de snelheid. De Cc merkt een heuvel daardoor laat op.
Succes met de draadjes! Een MID inbouwen gaat als ik de verhalen op het forum een beetje volg niet helemaal vanzelf ;-)Als je geen ABS hebt wordt achter een mechanische teller een elektronisch snelheidssignaal gemaakt door een pulsgever. Het is voor een astra f niet interessant om een hele nauwkeurige te gebruiken, tenzij je dit soort dingen gaat inbouwen. Jouw mid is blijkbaar afgestemd op een pulsgever die maar de helft van het aantal snelheidspulsen geeft dan dat er door jouw auto gemaakt wordt. Ik heb geen idee wat je moet instellen of veranderen om dat goed te krijgen helaas
@co heesbeen wrote:
ok bedankt is toch wel rerelax rijden, kan hem in de bebouwde kom al snel gebruiken, omdat het automaat is . mijn broer heb een vw transporter schakel. maar die vind het maar niks, teveel handelingen in de bebouwde kom. en vind hem dan teveel gebruiken ?? vandaar deze vraag . schakel auto is natuurlijk wel weer anders . toch?
Bij een handbak moet je steeds de cruise control opnieuw activeren, omdat die wordt uitgeschakeld door het intrappen van het koppelingspedaal. Als je een cruise control gebruikt binnen de bebouwde kom, blijf je inderdaad lekker bezig. Het is daarom ook niet echt bedoeld voor stadsverkeer, maar om comfortabel de lange stukken te cruisen.
Zonder cruise control verander je ongemerkt steeds een beetje van snelheid. Buiten dat dat ietsje onzuiniger is, moet je ook steeds op je snelheid letten. -
AuteurBerichten