Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2014 om 21:39 In reactie op: Vectra meeting AC De Meern 24 MEI 2014 UPDATE PICA’S!!!!! #18208667
@wagnas wrote:
@DelanoDevi wrote:
1. jraaf Vectra SW
2. GTS Vectra GTS
3. remutr vectra/omega?
4. Lucas1975 vectra SW
5. Gwriemersma vectra SW
6.Punch vectra SW OPC
7.taner_32
8.corsabc20xe
9.gose91 (SW essentia / astra)
10. Patser vectra SW
11. Delano Vectra SW
12. wagnas GTS 1.8
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.:thumb
Ik vind dat Insignia’s er ook wel bij mogen?
Alles mag erbij. Wat ik begreep is dit formuliertje niet voor het aantal Vectra’s, maar voor het aantal Opels!
7 maart 2014 om 18:19 In reactie op: Vectra meeting AC De Meern 24 MEI 2014 UPDATE PICA’S!!!!! #182086631. jraaf Vectra SW
2. GTS Vectra GTS
3. remutr vectra/omega?
4. Lucas1975 vectra SW
5. Gwriemersma vectra SW
6.Punch vectra SW OPC
7.taner_32
8.corsabc20xe
9.gose91 (SW essentia / astra)
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.5 maart 2014 om 20:37 In reactie op: Vectra meeting AC De Meern 24 MEI 2014 UPDATE PICA’S!!!!! #18208652@jraaf wrote:
Ik vind. ‘T lastig om te zeggen hoeveel we mogen verwachten.
Alle begin is moeilijk en er zijn idd een hoop vecrijders die op zaterdag werken.Maar toch hoop ik op minimaal 15 vec’s king:
En een paar Signums. Daarnaast is natuurlijk iedereen welkom met z’n Opel.Ik zal dit topic veranderen in een aanmeld vorm.
Groet jraafIk kom zoals eerder gezegd het liefst met de Vectra van mijn ouders. Zeker omdat daar voor de eventueel aanwezige experts een prachtige motorstoring inzit om op los te gaan. Maarja, als de auto elders nodig is, kom ik met mijn Astra. Maarja, als ík elders nodig ben, kom ik niet. Kortom, ik wil heel graag maar ben niet zo van de langetermijnplanning. Houd het aanmelden dus alstublieft een beetje vrijblijvend :thumb
5 maart 2014 om 15:36 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18211022Als zo’n dag verder gratis is, vind ik 30 euro uitgeven aan benzine ook niet echt een probleem. Meeste dagjes uit zijn duurder.
Alhoewel afreizen naar én hoogeveen én breda misschien wat veel is. Ik zie wel hoe dik de portemonnee is tegen die tijdIk ga het toch verwarrend maken… Op de Engelse Wikipedia (jaja, ik weet het) over de Opel Astra staat dat Opel de letters achter de modelnamen uit het Latijnse(!) alfabet haalt. En dat Latijnse alfabet loopt op ons knelpunt als volgt: FGHIK. Nu heb ik Latijn gehad op de middelbare school en hoewel dat niet zó lang geleden is, is het lang genoeg om bijna alles ervan te vergeten. Die I staat net als in het Nederlands en Belgisch op plekken waar je een J uitspreekt (amai, hooi). Misschien in combinatie met één van de eerder genoemde redenen dat Opel van die I een J heeft gemaakt. En dan zou ik gaan voor wat RISL een logische verklaring noemde.
Maar sommigen wel helaas. In dit geval moet ik mijn excuses aanbieden.
De vraag werd zoals ik m begreep meer gesteld uit interesse. En wij maken het hier alleen maar verwarrend door te gokken en over het woord verwarrend te discussiëren hahaha! Ik kap ermee, want het helpt ons niet echt verder
Een Frontera zie je niet vaak, maar dat er nergens (ook geen tweedehands?) onderdelen voor te krijgen zijn, lijkt me nog al bizar snel voor een auto jonger dan 20. Toen de dealer het zei, begon ie zeker gauw over wat voor prachtige auto’s hij allemaal voor je in de aanbieding had?!
En de mensen die op de hoogte zijn van het systeem weten dat er geen I is, dus wat nou verwarrend. Dat is meer mijn punt ;-). Een echte reden om de I over te slaan weet ik ook niet. Het slaat misschien helemaal nergens op. Grapje van Opel misschien, omdat ze anders de benamingen van Hyundai of BMW in de weg gaan zitten
4 maart 2014 om 10:26 In reactie op: ben weer terug bij mijn vertrouwde merk + vraag dubbel din #18220683@opeloss wrote:
ik heb nu eens contact opgezocht met van vrijhoeven
heeft veel vectra en signum schade auto’s staan en cd70 erin zitten :jerry
dus misschien kan ik het bij hem eruit halen
hij heeft tech2
moet alleen mijn kabel boom nog aan laten passen danEr staat daar een heel supermarktschap aan dubbeldin opel-radio’s. En dan idd nog alle relatief nieuwe schadeauto’s. Alle dikke versies komen meestal wel uit de uk. Ik weet niet of je daar nog op een of andere manier rekening moet houden, maar dat lijkt me niet
@TedMechanic wrote:
@arjontje wrote:
Dat heeft te maken met als je de I in hoofd letter schrijft is het een Romeinse 1.
dus om verwarring te voorkomen hebben ze de i over geslagen.Ja, want als je zou denken dat het een 1 is, dan kun je inderdaad amper verschil zien met de A Kadett.
Ik vind het een vreemde reden en behoorlijk inconsistent. Net als dat je het zou verwarren met Injectie. Het is niet zo dat de type letters erop staan he? Ik denk dat ze meer verwarring scheppen door de I weg te laten, dan dat de I zou veroorzaken.
Dat valt erg mee denk ik. Wij zijn op dit forum redelijk gewoon om de modelletter te gebruiken, maar “de anderen” zeggen eerder het bouwjaar als ze daar al aan denken. Opel zal er ongetwijfeld een reden voor hebben om de I over te slaan.
Dan wordt het na de astra L een astra ;
Als je de sleutel op stand 1 of 2 zet, gaat de radio aan omdat deze stroom krijgt van de geschakelde plus. Je zou eigenlijk op de stekkers van de auto moeten meten of er 12v staat tussen de kleuren rood en bruin en zwart en bruin. Als de spanning er bij de combi rood en bruin er niet op staat, krijgt de radio geen stroom uit de accu. Als er geen stroom op zwart-bruin staat, krijgt se radio geen stroom vanuit het contactslot. Als alles klopt is je radio gewoon niet goed meer helaas
@Mr.F wrote:
Een andere auto gekocht dat geen Astra F is :D
Je bent het heel spannend aan het houden of je durft niet toe te geven dat je naar een ander merk gaat ;-)
Ik zou eerst dat lampje aansluiten. Het kan namelijk zijn dat de unit de kabel niet strakgetrokken krijgt oid. Met dat lampje krijg je in ieder geval uitsluitsel of de unit werkt of goed is aangesloten
27 februari 2014 om 20:05 In reactie op: ben weer terug bij mijn vertrouwde merk + vraag dubbel din #18220659Eeuwig jammer van die Engelse. Die velgen! Kwijl
Veel plezier met de volgende
27 februari 2014 om 13:20 In reactie op: Klepdekselpakking vervangen Vectra B 1.6.16v bj 2000 #18219235Heb ook last van een lekkende pakking. Op advies van iemand die ervaring heeft met sleutelen ga ik zaterdag proberen wat van de bussen af te vijlen die er voor zorgen dat de pakking niet geplet wordt. Maw: het deksel komt dan iets strakker tegen de motor aan te zitten.
Misschien dat dit voor jou ook kan werken?26 februari 2014 om 21:32 In reactie op: z1.8xe geen erg klep. toch gasklep reinigen of niet? #18220005De z18xe van mijn ouders heeft precies wat jij omschrijft met dat storingslampje. Ik meen mij te herinneren dat ik ooit ergens op dit forum heb zien staan dat wanneer je in zo’n geval een foutcode bij de lambdasensor krijgt, er een klein lek bij je uitlaatspruitstuk zit. Mijn ouders hebben er geen haast mee, die rijden al een tijd met een af en toe brandend motorstoringslampje.
Misschien kan iemand dit bevestigen en dan hoop ik dat je er wat aan hebt!Maar je weet het zelf ook niet zeker?! Als een stroboscoop niet werkt, zet er dan een echte toerenteller op! En als jij denkt dat hier verwarring ontstaat over het geluid doordat de uitlaat loshangt, zet die dan weer (provisorisch) vast en maak een nieuw filmpje.
Je zal er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik, maar iemand “aanvallen” om verkeerde info terwijl je zelf geen zekerheid kan geven gaat je ook niet helpen om meedenkers op dit forum te krijgen
AmenVandaag hobbydagje. Iets meer herrie inbouwen.
Dus lekker plastic kapjes eraf slopen, kabels trekken, schroeven schroeven etc. Straks een audiokabel scoren.

Ik heb ook een station ;)
Vanuit de kofferbak kan je via een klep of een luik vast wel achter de achterlichten komen. Bij mij aan de linkerkant van de auto zit een berg stekkers.
Als je kijkt welke kleur draden er bij het lampje weg gaan en je zoekt die op bij je achterlichten kan je stekkers gaan controleren.EDIT: heb er ook nog maar even een fotootje van gemaakt voor je. Dat kroonsteentje met wit-bruine draad is voor het kofferbaklampje.
26 februari 2014 om 06:19 In reactie op: z1.8xe geen erg klep. toch gasklep reinigen of niet? #18220002En als er alleen maar originele GM onderdelen op zitten als ze er aan beginnen heb ik mij laten vertellen
@smileyspeedster wrote:
@Mr.F wrote:
staat bij het opelmuseum in tijnje
Dus wat oude meuk achter in je tuin donderen om daar weg te laten rotten heet tegenwoordig een museum runnen?
In een museum verwacht je nog dat iets een beetje hersteld en opgepoetst wordt. Niet deze kromme ondergescheten 50 tinten roze…
Bij mij was de draad bij de stekker achter het achterlicht weggevreten. Als die er bij jou ook in zit, moet je daar maar eens kijken.
Maar die heeft de oldtimerregels niet overleefd zo te zien
-
AuteurBerichten