Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@soepkiepe wrote:
Zit hier het xenonbolletje er al in? In dat geval ben je aan die kant klaar.
Aan de autokant moet de pluskabel van het setje (waarschijnlijk de rode) aan de autokabel voor het dimlicht. Als je de H4 stekker wil behouden: blauwe draad van het setje losknippen (die is overbodig geworden in de lamp zelf) en daar de plus van het setje op zetten. De massa van het xenonsetje moet aan één van de zwarte draden van de koplamp-H4-stekker. Even opletten welke je pakt, anders doet je grootlicht het niet meer.
Lang verhaal, dus vanavond zal ik een professioneel paintschema in elkaar flansen als dat makkelijker is.15 maart 2014 om 09:30 In reactie op: Gas blijft "hangen" tussen het schakelen (Vectra B met Z18XE #18115754Ik heb ergens gelezen dat er van de Z18XE motoren meerdere series bestonden. Misschien dat dat daar mee te maken heeft?
Z18XE van ouders heeft het ook bij vlagen. Nooit op gelet wanneer het precies gebeurd. Het zit ons niet in de weg.Je Corsa is in januari 2012 uit elkaar gehaald.
De site vwe.nl houdt bij wat er met een kenteken is gebeurd, nadat het is opgeheven.Zat er een H4-adapter oid bij jouw setje dan? Die hele H4 stekker is overbodig geworden, want je gaat over op H1. Die angel eyes zijn toevallig op maat gemaakt voor de auto, dus zit er een H4 plug op. Kan me zo voorstellen dat niet alle universele xenon kits allerlei adapters meegeleverd krijgen
@SigNumberOne wrote:
zoek de verschillen

Ik weet het! Ik weet het! Op de een zit een papiertje en de ander niet?
Ik heb in mijn draden geknipt, maar ik ben daar best makkelijk in. Wit is voor grootlicht, geel is voor dimlicht (uit mijn hoofd, meten is zeker weten). De aansluiting op de lampen heb ik er ook afgehaald. Ik had een tweedehands setje en die stekkers waren toch al gaar.
Je kan die stekker laten zitten en na de stekker de draden doorknippen. De draad voor grootlicht gewoon opnieuw aansluiten (solderen, kroonsteen), de draad voor dimlicht naar je xenonset.
Let op: xenon vraagt een hoge startstroompulsedinges. Meestal is het handiger om die stekker achterwege te laten, omdat daar het contact tussen de klemmen vaak niet al te best is.Hahaha, zo’n setje heb ik ook sinds dinsdag!!

Ik volg deze even. Als het lichtbeeld een beetje meevalt ga ik ook voor de xenon. Gaat het je om het aansluiten van alleen dat xenon of moet je hulp bij alles?
Hij past zo goed bij de rest van de auto. Ik ga er binnenkort een advertentie voor plaatsen. Deze is aan alle kanten gaar en krom.
Voor :hmmz :

Na king: :

@2000 wrote:
Ik zit dit weer met verbazing te lezen. Ongelofelijk hoe opel hier mee om gaat. Moet er niet aan denken dat je een auto van 40 ruggen koopt en dan wordt geconfronteerd met dit soort shit! Ik denk dat ik naar opel nederland zou rijden en daar verhaal halen…..
Ik zeg, volgende locatie voor de insignia meeting!
Ik heb al een nieuwe insignia gezien met een TomTom plopkap op de voorruit. Geen idee of die een uitgebreid systeem had, maar die is hoe dan ook beter af als ik alles zo lees.Ik heb nooit mijn kenteken hoeven doorgeven om lid te worden. Je sluit zo’n lidmaatschap echt op naam af.
12 maart 2014 om 08:25 In reactie op: Astra F radiateur-ventilateur en aanjager werken soms niet. #18223475@TedMechanic wrote:
@gose91 wrote:
Je hebt er alleen niet veel aan als je fan laat draaien, terwijl de motor uit staat. De kvs in je radiator wordt dan wel lekker koud, maar het wordt niet naar de motor gepompt.
Jawel hoor, typische natuurkunde. Warm stijgt op en koud daalt neer. Dus als de koelvloeistof in de radiateur afkoelt, krijg je vanzelf een stroming in je radiateur. Die wordt van bovenaf door de motor aangevoerd door de “nieuwe” warme koelvloeistof. De plaats van de slangen aan je radiateur zijn strategisch gekozen. Daarom zit de warme kant bovenin en de koude kant onderin.
Het zal niet zo effectief werken als met een waterpomp, maar het zorgt wel degelijk voor koeling en stroming door je motor.
Maar wel effectief genoeg om te voorkomen dat de koppakking gesloopt wordt? Daar hoef je niet heel lang voor in het rood te zitten namelijk.
Als het inderdaad een beetje werkt, vind ik het zelf eigenlijk ook niet vreemd om de fan op de constante plus te zetten. Mits er een beetje fatsoenlijke accu aan vast zitPingelen is het te vroeg ontbranden van het mengsel in de cilinder. Dat gebeurt als de motor erg warm is, dus tegen ontstekingstemperatuur aan. Wikipedia kan je er alles duidelijk over vertellen. En ook dat het niet zo goed is
12 maart 2014 om 07:38 In reactie op: Astra F radiateur-ventilateur en aanjager werken soms niet. #18223473Je hebt er alleen niet veel aan als je fan laat draaien, terwijl de motor uit staat. De kvs in je radiator wordt dan wel lekker koud, maar het wordt niet naar de motor gepompt. In het instructieboekje staat ook dat je inderdaad een paar minuten stationair moet draaien bij een hete motor.
Ik heb zelf een keer in de buurt van het contactslot zitten prutsen en het viel mij op dat er veel draden bij het kastje van het slot weggaan. Of dat er meerdere geschakelde plus draden zijn of dat die pas in de zekeringkast worden gesplitst weet ik niet.
Het wordt voor jou een jacht met een multimeter ben ik bang11 maart 2014 om 22:05 In reactie op: Astra F radiateur-ventilateur en aanjager werken soms niet. #18223471Heel vaak zal het niet voorkomen, maar als je je auto heet wegzet en de radiateurfan trekt direct je accu leeg wordt je ook niet echt gelukkig. Ik denk dat die fan daarom op de geschakelde zit
Werkt alles wat met de geschakelde plus te maken heeft verder wel normaal? Het automatisch aan en uit van je radio of de werking van het achteruitrijlicht bijvoorbeeld… Beide probleempjes waar jij mee zit hebben met die plus te maken, dus als er meer klachten zijn kan het aan het contactslot liggen.Solderen met een krimpkous eromheen is wat beter tegen evt vocht en geruzie met zekeringen, maar een kroonsteentje zal ook prima gaan.
Die ISO stekkers zijn krengen. Als je snel gefrustreerd raakt, zou ik het niet gaan proberenDat is inderdaad zo te verhelpen. De hele auto industrie is ISO gaan gebruiken, maar Opel en BMW (dacht ik?) hebben een tijd lang zitten slapen. Om in technische termen te blijven: de geschakelde plus en constante plus hebben zij verwisseld. Veel aftermarket radiofabrikanten houden hier rekening mee door een kabelboompje mee te leveren waar je die kleuren makkelijk kan omwisselen
Maar wat was het?
Ja, maar hoort dat schoonmaken nou alleen bij het gasklephuis? Waarschijnlijk wel, doordat er was achterstaat. Maar zijn de onderdelen bougie’s t/m bobinerail nu vervangen, gecontroleerd of schoongemaakt?
Als ik de zinsvolgorde normaal bekijk, heeft ie ze alleen naar schoongemaakt. Met een beetje fantasie is er van te maken dat ie vervangen is, ja. Verplichte interpunctie invoeren op dit forum alsjeblieft.
@RISL wrote:
Zojuist gewijzigd door Senatorman, maximaal nog maar 1 ontvanger in te voeren door leden.
Ik heb geen idee of die functie veel gebruikt wordt, maar echt voor alle leden of afhankelijk van je “status”? De trouwe leden zullen groepsberichten toch wel gebruiken zoals het hoort?
@Richard88 wrote:
De welbekende Vectra teller :

de orginele plaat ingescant, en bewerkt met photoshop.. daarna op goede kwaliteit foto papier wat niet dof word door de zon uit geprint. Het is de bedoeling om de auto uit eindelijk matzwart te maken met groene tinten, dus dit leek me wel bijpassend..
Het resultaat :

Jammer dat die erbij gesoepte 240 er net afvalt. Moet de Vec ook harder gaan lopen?
@trashmetal wrote:
rijd nu 3 jaar op een setje michelin energy
na veel gooi en smijtwerk
zijn ze voor nog maar voor de helft op :thumbupHier niet veel gooi en smijtwerk (niet door de vorige eigenaren iig :angel ) maar de jongste band komt uit 2005, de oudste uit 2003 en die laatste heeft nog een paar millimeter tot de grens. En dat heeft ‘ie eigenlijk al een jaar.
Eind februari heb ik aan de keurmeester gevraagd zijn mening te geven over de banden en eigenlijk was zijn conclusie dat ze nog in zeer goede conditie waren. Zeker voor de leeftijd.
EDIT: even teruggelezen. Helemaal de band niet genoemd… :shock: Ging ook over Michelin Energy SaverHoewel ik er weinig van geloof (heb tot voor kort heel veel bij Tango getankt), hoor je toch veel verhalen over de matige kwaliteit van de benzine bij de Tinq.
Kan het ermee te maken hebben dat er een keer troep uit de tank is meegezogen (te ver leegrijden), dat je systeem in de buurt van die sensor vervuild is? (ik doe maar een gooi)
-
AuteurBerichten