Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat lampje zit inderdaad in plek 10 op de stekker met heel weinig draadjes en staat in directe verbinding met de lege plek op de stekker van de unit.

Tuurlijk kan het zijn dat die dingen stuk zijn. Eén forumlid heeft het ooit gehad, maar het komt zeer zelden voor. Bij welke snelheden heb je getest?
Ik heb van Oenatje ooit een lijst gehad met de typenummers van alle cc-units. Maar jouw type staat daar niet bij. Nu is een Sintra een omgebouwde Amerikaan als ik het goed heb, dus misschien dat het daar mee te maken heeft?
@Oenatje wrote:
er zijn verschillende units, maar kwa uiterlijk zijn ze allemaal gelijk
– GM 25141616 B
– GM 25141616 A
– GM 25172296 BCC unit die om te programmeren is met TECH:
– GM 25315546 A
– GM 25315547 A (zafira astra g)in een astra f werken ze soms vanaf 40 per uur en soms vanaf 70 per uur
Vanaf en tot welke snelheid ze werken is vastgelegd in de eprom in de cruise unit. Deze waarde is vast en kan niet worden veranderd en zijn bij alle units hetzelfde.
Het probleem waar je als Astra F bezitter mee zit is dat de speedpulse vanuit je instrument vaak veels te weinig pulsen geeft en daardoor denkt de cruise unit dat je veel langzamer rijdt.
Dus je zal hem moeten programmeren op een pulse van een ander model jongere Opel wat aardig in de buurt komt van een Astra F.
En als ik me goed herinner zit die van de Astra G/Zafira aardig in de buurt.
Vectra B had een compleet andere pulse. Exacte waardes weet ik niet meer maar dan zul je de cruise moeten programmeren met de TECH 2 met de “code index” voor de Astra-G.23 maart 2014 om 15:25 In reactie op: datum TID knippert bij aanzetten licht na inbouw relais #18225999Het ligt er een beetje aan hoeveel stroom je gaat vragen. Als je een draadje aftapt die maar 5 of 10A gezekerd isen je gaat daar extra verbruikers op aansluiten, heb je best kans dat de bijbehorende zekering eruit vliegt.
Misschien kan je het beste de draad van de sigarettenaansteker gebruiken. Hier zitten meestal niet veel essentiële systemen op de zekering daarvan. Van die van de radiateurfan zou ik persoonlijk afblijven…23 maart 2014 om 15:08 In reactie op: datum TID knippert bij aanzetten licht na inbouw relais #18225997Jouw Astra heeft nog een redelijke analoge bedrading (je hebt een x16szr zo te zien?). Geen canbus gedoe bedoel ik daar mee. Als dat echt zo is, moet je op zoek gaan naar een zwarte draad. Dit is de geschakelde plus en hier staat 12v op als het contactslot op stand II staat. Deze kleur loopt links en rechts door de auto (radio, radiateurfan, cruise control unit, bij astra f ook remlichten en remlichtschakelaar)
Dat probeerde ik met het tweede deel… Je zit bijna te zeuren om een antwoord, maar dat komt er niet. Ik denk door te weinig info van jouw kant en probeer een beetje mee te denken en door te vragen.
Recent een oliewissel gedaan? Uitlaat nog gasdicht?@ricardo69 wrote:
Iemand een oplossing?
We weten het probleem nog niet :jerry
@ricardo69 wrote:
Geur is uitsluitend te ruiken bij het achter uitrijden.
RicMaar dan ook echt alleen bij het achteruitrijden? Als je je neus in de buurt van de uitlaat houdt, ruik je niets vreemds?
De simpelste manier om je radio eruit te halen is vier lange spijkers in die gaatjes steken. Officieel moet dat met speciale pennen. Je drukt dan de vergrendelingen opzij, waardoor de radio eruit getrokken kan worden.
Dat de ventilator alleen op stand vier werkt is meestal de kachelweerstand20 maart 2014 om 20:43 In reactie op: [HOW TO] Vectra C – Cruise Control knoppen werken nu weer. #18072064Ik denk niet dat je vraag hier thuis hoort. En snap ook je vraag niet helemaal. Hoe bedoel je dat de rem op twee dingen reageert?
Die remlichtschakelaars hebben twee schakelmomenten die heel dicht op elkaar liggen. Minstens één daarvan is voor de remlichten.
Bij oudere CC-systemen loopt één van die trappen via de cc-hendel, als een soort dubbele beveiliging. Als óf de rem ingetrapt wordt of de 0-toets ingedrukt wordt, schakelt de cc uit. Ik heb geen idee hoe het zit met al dat canbus geweld, maar hoop dat je er iets aan hebt…Je rijdt tijdens het achteruitrijden door je eigen uitlaatgassen, dus zo vreemd is dat toch niet? Tenzij het een hele sterke olie lucht is natuurlijk…
Verbruikt je motor olie?Dat er sommige dingen wel voorbereid zijn en anderen niet, kan zomaar gebeuren. Aan het begin van de productie van een model wil opel zoveel mogelijk auto’s produceren. Om geen fouten te maken, wordt voor alle auto’s dezelfde, uitgebreide kabelboom gebruikt. In de loop van de tijd wordt de kabelboom zoveel mogelijk uitgeplozen om kosten te besparen.
Of het logisch is dat je Ecu het niet kan handelen terwijl de rest er wel is weet ik niet.ISO stekkers zijn er drie van. Meestal worden er maar twee gebruikt. Een voor de stroomvoorziening en een voor de geluidsaansluitingen. De derde zal wel voor affabriek carkit zijn gok ik zo
En dan over die kleur. De kleur van het voertuig wordt juist gebaseerd op de binnenkant van de auto, de deurlijsten dus. Anders zou je voor elke wrap je kentekenbewijs moeten omgooien
19 maart 2014 om 14:01 In reactie op: Koelvloeistof bijgevuld met de verkeerde koelvloeistof #18224578Uitbesteden aan een forumlid, handige buurman, weetikveel wie! Ik heb het ook nog nooit gedaan, maar die beschrijving waar jij het over hebt is voor mij duidelijk genoeg om een poging te wagen. Jammer dat je iets te ver weg woont
Inderdaad kan een lekke kleppendeksel pakking heel goed de oorzaak zijn. Het is bij nog goed te ruiken al zit er al een maandje een nieuwe pakking op, maar wordt gelukkig wel steeds minder
Na even zoeken, misschien heb je hier wat aan? http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=45&t=1860
Wat ik er uit begrijp zit er geen verschil in
Heb verder geen verstand van versterkers, maar ik neem aan dat het hier gaat om aansluitdraden…
Geel moet je aansluiten op de constante plus.
Blauw is voor het tegelijk inschakelen met de radio.Zo zit het tenminste op standaard ISO radio’s. Geen idee of Opel in de Omega al overgestapt was op ingewikkeldere aansluitingen
De tellerbak is nog origineel! :jerry
Vectra C1 van ouders bijna op 190k. Ze hebben die sinds 2004 en had toen 120k.
Dus wordt niet zo enthousiast gebruikt als de meeste Vectra’s hier :sleepingMaar verklaart dat het ook dat het maar af en toe gebeurt en dan meestal ook maar heel kort? Draadje van grootlicht en dimlicht verwisselen zal het niet zijn, want dan had het permanent verkeerd gebrand lijkt me.
Ik draai beide massa’s nog een keer goed vast. Ronde kabelschoenen zijn al besteld, dus die ga ik er volgende week tussen tussen zetten. Dan moet het beter gaanAls schoonmaken van de bekende vervuilingen niks helpt, zal er toch ergens iets stuk aan het gaan zijn. Ben er geen expert in, maar als je de auto laat uitlezen en de bevindingen hier neerzet zijn er zat mensen die je wat meer kunnen vertellen.
Als ik topics met soortgelijke problemen zie, kan het echt aan van alles liggenEn hoe bedoel je verkeerd aangesloten? Te weinig plus/massa of domweg draadje in verkeerde gaatje?
Aha, je bedoelt dat je in de klemmetjes die normaal op het lampje van het dimlicht zitten de contacten van de xenonkit steekt. Zo had ik het nog niet bekeken. Dat is inderdaad het minste sloopwerk en werkt net zo goed.
Gisteravond het autootje verBMWt: LED-ringen aangesloten als dagrijverlichting.


@pixels66 wrote:
@saluma wrote:
Om te laten zien dat een Astra ook gebruikt kan worden als werkpaard,blijkt hier maar weer.
Normaal had ik dus een bestelbus,maarja,de werkgever vond het broodnodig om mij er uit te knikkeren.
Dus nu is de Astra de opvolger van mijn bestelbus.
Ook hier is het mogelijk om er een ‘bedrijfswagen’ van te maken.Gewoon lekker mijn eigen werkauto,zonder GPS,zonder BlackBox of al die andere BigBrother troep!
Even goed bekijken hoe ik de rekjes erin zou maken,maar het is gelukt.
groetjes MarcelZiet er goed uit, maar even een tip mijnerzijds. Nu je toch bezig bent met het aanpassen, koop zelf even tintfolie bij Halfords en tint je achterramen, want als je zo parkeert kun je er op wachten dat je een keer je gereedschap kwijt bent aan bepaalde bevolkingsgroepen…
Tinten is niet heel moeilijk met die folie, en een luchtbelletje maakt niet zo heel erg uit, als je de inkijk maar voorkomt..
Ik woon in de prachtigste prachtwijk van Utrecht, maar zelfs daar kijken ze niet om naar een oude Opel waar af en toe per ongeluk een deur van het slot is. Maar idd, als je gereedschap je brood is is het misschien verstandig om je ramen wat te verduisteren.
Mooi gedaan, Marcel! Het rijdt vast een stuk beter dan je bestelbus!!
@soepkiepe wrote:
maar dan hebben we de ringen nog, die zitten weer op die dunne kabeltjes aan de onderkant, daar zit er ook 1 aan van de led, maar die doet het niet dus sluit ik ook niet aan denk ik.
Heb je op de plus en min gelet? LED is daar gevoelig voor in tegenstelling tot halogeen.
@soepkiepe wrote:
die moet ik dan toch ook op een 1 of andere manier weer aansluiten op dat stekkertje met 3 ?
Als het goed is ligt er een aparte stekker voor je stadslicht. Die heb ik gebruikt voor het ene ledje onderin. De LED-ringen heb ik via een ingewikkelde constructie als dagrijverlichting geschakeld (aan op contact, maar uit als stadslicht aan wordt gezet).
Als ik de draden van je xenonkit zo goed gezien heb (kleuren zoveel mogelijk overgenomen):

De blauwe draad in de koplamp doe je niks meer mee. Je lampje krijgt immers zijn stroom direct uit het kitje. Dat kitje krijgt zijn stroom uit de blauwe draad van de H4 stekker. Wat Nick-GSI ook gezegd had dus.
Het grootlicht werkt direct uit de H4-stekker en dat gaat dus volledig om dat kitje heen. Grootlicht moet je niet met xenon willen ivm de lange opwarmtijd -
AuteurBerichten