Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tegelijk met een zilveren Astra G station (XT-HG-**) de A12 bij Bleiswijk opgereden. Zijn rijstijl was iets meer ouwe-lul dan de mijne: vlak bij Bodegraven zag ik hem niet meer in mijn spiegels. Dikke bumper, angel eyes, booskijkers. Verder niets aan kunnen zien; heb er niet achter gezeten.
De Z18XER kan slecht met gas overweg. Zolang je daarop blijft rijden zullen er problemen blijven komen…
Het enige is dat je er een ballast- en starterkastjes bij die xenonset zit en die moet je toch een beetje een solide, watervrij plekje geven. Wat xenon inbouwen betreft zal dat wel de grootste uitdaging zijn.
2 april 2014 om 13:08 In reactie op: Cruise control programmeren lukt niet, andere opties? #18227074Het is soms echt geluk hebben met achteraf cruise control activeren. Ik ben wel benieuwd wat er voor die 295 euro gedaan moest worden… Zeker allemaal gloedjenieuwe onderdelen en een beetje programmeren?
@johanhummer9 wrote:
@ hierboven , koop die xenon alvast maar wat je krijgt echt een bak ligt erbij (ik had 8000K)

Net erin gezet. Vannacht de wegen maar eens onveilig maken ermee :jerry

Voor: king:

Na: king: king: :wors

De meeste setjes houden daar rekening mee door de aansluiting te leveren die precies op de eindjes past, die je normaal op je lamp schuift. Ik heb voor het vervangen van H1 lampen (verschillen niet veel van H3 als ik zo eens kijk) niks hoeven knippen.
2 april 2014 om 12:33 In reactie op: Cruise control programmeren lukt niet, andere opties? #18227072Zie hier http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=183791 van klein tijdje terug.
Dat setje waar jij naar linkt gaat niet werken. Als ik het goed heb, hebben alle Corsa C’s elektronisch gas. Dat setje van jou is met een gaskabel. Zo’n systeem wordt nauwelijks meer gebruikt in modernere auto’s.
Inderdaad, jammer? Motorkap en dak ook nog in die kleur en je hebt (denk ik) een vette two tone astra!
Mooi dat het gelukt is!
Die lampjes in die ringen zijn gewoon niet sterker helaas. Bij mij zie je er overdag ook niks van. Een creatieveling kan er vast sterkere inzetten, maar ik ga ze als stadslicht aansluiten. Dan zie je ze in het donker tenminsteMeestal kan je stelbouten vinden achterop de lampen. Heel vaak staat er dan nog U/D en L/R bij zodat je weet welke kant je op moet draaien
Een foto zou best helpen in dit geval
Dus geen echte schakelaar, maar gewoon netjes doorgelust haha. Nee sorry, dat is het probleem niet… Want zo heb ik het ook aangesloten
Heb ooit als tip gezien dat je een ledje in de stekker kan zetten tussen pin K en de massapin. Als die knippert tijdens het rijden heb je het snelheidssignaal te pakken.
Als je die ene blauw rode draad die je hebt afgetapt nu helemaal los gooit, dus ook naar de MID toe? Er zou dan toch wel iets van een storing moeten komen waar je uit kan opmaken welke je nu gepakt hebt, lijkt mij. Toen ik achter mijn TID de draad los had kreeg ik een motorstoring. Tenzij je echt zeker weet dat je de goede hebt, dan hoef je dit niet te proberen
Nogmaals: het is goedkoper voor een fabrikant om alles erin te zetten en mensen dik te laten betalen om alleen een optie op aan te zetten dan dat ze voor elke auto afgepast onderdeeltjes gaan uittellen.
Origineel kostte het voor de Vectra van mijn ouders honderden euros maar met originele onderdelen van de sloop waren ze met 40 euro klaar. Dus ook het blokkeren van het activeren kan ik mij goed voorstellen. Het is jammer, maar vast te hacken! Succes allemaalDaar zit het snelheidssignaal op, dus dat zou een pulserend signaal moeten zijn als je rijdt. Als je stilstaat zal er niet veel te meten zijn, lijkt mij
24 maart 2014 om 19:45 In reactie op: Deurpaneel dat steeds los gaat en hoog brandstof verbruik. #18226190Heb het ook maar gehoord. Vond het nog knap dat ik dan op 1 op 14 uit kwam met ritjes van maar 15 kilometer. Het verschil met de zomer is (bij mij iig) heel duidelijk te merken.
24 maart 2014 om 16:38 In reactie op: Deurpaneel dat steeds los gaat en hoog brandstof verbruik. #18226188Met de kou en veel korte stukken verbruikt een auto echt mega veel meer. Eerste stuk na het starten heb ik gehoord dat een auto 1 op 3 rijdt op zn zuinigst. Hoe lang in tijd is die 1300km geleden? Als dat afgelopen herfst was, is dat verschil makkelijk te verklaren
Er zijn verschillende hendels met hetzelfde uiterlijk. De modellen voor gaskabel auto’s komen vier draadjes uit, de modellen met elektrisch gas hebben contactvlakjes die in de stuurmodule contact maken.
Die gaskabelversies zijn in ieder geval gewoon simpele schakelaartjes. Er loopt 12V door of niet. Heel analoog dus@DOCTOR007 wrote:
Idd Willem… de :wors goeroe :wors heeft gesproken :thumbup
Hij heeft vandaag wel een vraag gesteld anders in het Corsa-deel. Dat ik dat heb mee mogen maken! king:
23 maart 2014 om 21:45 In reactie op: Corsa van 1995 met een C1.4NZ slaat regematig spontaan af #18226131Schoonmaken kan altijd en Corsa B’s staan met bosjes tegelijk op de sloop. Vast ook wel met een C14NZ. Die stappenmotors zet je zo over
Kan me ergens herinneren uit andere topics dat er twee blauw-rode draden naar een MID gingen en dat je moest opletten welke je pakte…
23 maart 2014 om 20:13 In reactie op: Corsa van 1995 met een C1.4NZ slaat regematig spontaan af #18226127De stappenmotor nagekeken?
Massa is de stroomterugvoer naar de accu. De stroom uit de accu gaat vanaf de pluspool via draadjes naar alle verbruikers. De min pool van alle verbruikers zit via massakabels (kleur bruin) aangesloten op de minpool van de accu. Als een massakabel te dun is voor de verbruikers die erop aangesloten zitten, kan de stroom niet goed lopen en werkt het dus gewoon niet. Wat de ANWB-meneer probeert te zeggen is dat bij jou alle verbruikers voldoende mogelijkheid hebben om de stroom die ze verbruiken terug te voeren naar de accu.
Ik heb verder geen kennis van Corsa’s, maar ik hoop dat je hierdoor in ieder geval beter begrijpt wat er bedoeld wordt.
23 maart 2014 om 18:54 In reactie op: datum TID knippert bij aanzetten licht na inbouw relais #18226001Ik heb tot nu toe alles op mijn telefoon zitten antwoorden. En dat is lastig schema’s lezen.
Dan zou ik gewoon een zwarte draad zoeken. Heb er zelf ook twee afgetapt in mijn auto (één voor cruise control en één voor dagrijverlichting) en geen problemen mee gehad).
Wel een leuk idee voor weer een middagje knutselen dit. Vooral die reisplug achterin is soms best handig!
-
AuteurBerichten