Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb relatief kort mijn rijbewijs (schijnt ineens relevant te zijn hier), maar ik geef al mijn 70 bejaarde paarden ook wel eens een schop tegen hun hol.
Dan heb je nog een beetje het gevoel dat je snel optrekt. Het zal ongetwijfeld niet heel goed zijn voor een wat oudere motor, maar boys will be boys dus moet het goed kabaal kunnen maken.
Dus niet zo onaardig doen tegen de TS hoor. Ook al stelt ie zich blijkbaar niet vpotAls je de stekker achter die schakelaar los haalt, brandt de verlichting van de auto op contact. Dat is helemaal standaard bij een Vectra C. De stekker zal wel niet los zitten, want je kan je dashboard er mee aanzetten (of bedoel je instellen van de sterkte van het dashboard instellen door het kleine draaiknopje?).
Dan is het misschien een kabelbreuk, omdat de verlichting geen signaal krijgt van de schakelaar en dus in “noodstand” (op contact aan) gaat. Of de computer die dit regelt is gaar (aan het worden)Een h1 xenon kit dus ;)
Die xenon dingen stop je en de buitenste lenzen, het grootlicht blijft gewoon halogeen. Dat kan je niet verxenonnen want dan kan je niet meer seinen
De kilometerteller heeft een soort mijlpaal bereikt. De rest van de auto staat nu op rond de 190k.
Om het te vieren een Embleemloze grill en dashboard ledjes besteld en de bekabeling rond de koplampen voorzien van verse kabelschoenen!
Heb je die lampen al binnen? Dan zal je zien dat er een stekker aan zit die je kan klikken op de stekker die nu direct aan het bolletje van je originele koplamp vast zit. Als je bij halogeen zou blijven is het klik en klaar, met xenon komen er nog wat meer draadjes bij kijken.
Er is vast een forumlid in de buurt die je ermee kan helpen mocht het nodig zijn14 april 2014 om 16:14 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154450Ik heb toch echt wat gemist blijkbaar. Maar in mijn toestand na zaterdagnacht was het niet heel verantwoord om te komen hahaha
Ja, hallo. Cruise control inbouwen en dan nog zelf gas moeten geven :jerry
Ik snap de beperkingen en ben keihard aan het leren om ongeschonden het Gouwe aquaduct door te komenDie mechanische cc doet er even over om een helling op te merken. Met als gevolg dat je eerst afzakt en aan het eind van de heuvel door de ingestelde snelheid schiet. Dan is het voordeel van de constante snelheid blijven rijden ook een beetje weg…
@MrAstra wrote:
Maar mijn astra heeft origineel toch een h4 aansluiting? Waarom moet ik nu dan een h1 lamp er in?
Dat is gewoon het ontwerp van die dingen. Als sonar bij H4 was gebleven hadden ze geen mooie angel eyes opstelling kunnen maken denk ik.
@MrAstra wrote:
Zijn 2 verschillende lampen, maar wel op een stekker.
In de originele koplampen was het een lamp voor beiden.
Maar nu met de angeleyes (sonar) niet meer.Ow sorry bedoelde je dat. Nee, daar zitten H1 lampjes in!
EDIT: Voor het aansluiten ervan, zie viewtopic.php?f=5&t=183651
Probeer een beetje door de verwarring heen te lezen. :angel@MrAstra wrote:
En weet trouwens iemand wat voor xenon kit ik kan gebruiken om in mijn sonar angel eyes te doen?
Ik heb ze via hidxenonverlichting.nl. Heb ze alleen nog te kort om iets over de betrouwbaarheid te zeggen. Ze starten tot nu toe elke keer blij op
Veel aftermarket radio’s gebruiken een blauw witte draad voor meeschakelen met de radio. Geen idee of dat achter jouw radio ook beschikbaar is.
Mijn gedachte is altijd dat je nooit naar een koude motor moet luisteren. Zo’n ding is ontworpen om te functioneren bij bedrijfstemperatuur en die bereik je pas na een goede tien minuten rijden.
Mijn x16sz ratelt en rammelt aan alle kanten als ie koud is, maar eenmaal warm hoor je er niks meer aan.
Die Z18XE heeft eigenlijk altijd wel een geluidje wat gewoon bij de motor hoort. Als je echt twijfelt moet je proberen een filmpje te maken en hier de link posten. De echte experts hier kunnen er dan misschien wat meeMeten is weten! Je moet even op Google afbeeldingen een plaatje van APK lichtbeeld opzoeken. Parkeer je auto voor een garagedeur op een rechte vloer en stellen maar.
Voor elke meter bij de koplamp vandaan moet je lichtbeeld een centimeter naar beneden. Daarnaast moet de knik van 15 graden precies recht voor de koplamp liggen. Dit is nog het lastigste om te stellen.
Je kan misschien het beste iemand met een lichtstelbak zoeken. Dan kan je gelijk kijken of je met die angel eyes door de APK kan of dat je de originele units even moet terugplaatsen ;)Hoe bedoel je alles weg? Computer stuk of per ongeluk op verwijderen geklikt ofzo? Voor beide mogelijkheden zijn hier vast mensen die je een handje kunnen helpen!
Wel heel zuur, succes!Die sonar angel eyes zijn prima af te stellen. Let wel op, want de indicatie die bij de stelbouten staat klopt soms niet. Zo is bij mijn eigen linker dimlicht de stelbout waar bij staat dat deze voor links/rechts is, eigenlijk voor boven/beneden. Bij een ander heb ik gezien dat de boven/beneden richting andersom is dan aangegeven op de koplamp. Gewoon proberen met draaien en op een schematje tekenen wat er gebeurt.
Edit: die sonar dingen zitten van zichzelf nergens aan vast aan de onderkant van de koplamp. Dit moet je wel doen anders verspringt het lichtbeeld steeds. Ik heb ze zelf vastgezet door een gaatje achter de koplampen in het metaal te boren en met een tiwrap de beugeltjes aan de onderkant van de lampen zo strak mogelijk richting de auto te trekken.
Het zijn eigenlijk goedkope rotdingen, maar als je een beetje knutselt zijn het prima lampen.Als de airco een tijdje niet gedraaid heeft en je schakelt die weer eens in, maakt de Z18XE van mijn pa en ma ook een raar fluitend geluid in de eerste versnelling. Ik weet nu ff niet of dat geluid een indicatie geeft van een slecht lopende airco. Volgens mij is het alleen bij koude motor dat het af en toe gebeurt.
Maar misschien heeft dit het totaal niks met jouw probleem te maken hoor!Sneller gaan op cruise control betekent wel vaak dat de auto tegen vol gas gaat. Het versnellen doe ik dus meestal “zelf”.
Maar het is eigenlijk bijna beter voor alles om op cc te rijden. Geen ruzie maken met elkaar he?!10 april 2014 om 19:51 In reactie op: Originele plaats van de servomotor van de cruise-control #18228282
Op deze foto (begin januari) zit de unit nog aan zijn montagebeugel. Drie gaten dus, misschien dat je die al kan vinden. Die sticker wijst naar beneden. De kabel vertrok naar “linksboven”. Ik begin nu wel ernstig te twijfelen of ik hem nog heb. Ik heb je in PM van alles beloofd, maar ik moet je verwachtingen misschien een beetje temperen.
Maar als je de kabel van de Omega gaat gebruiken, moet je toch zelf een montagepunt maken dichterbij de gashevel.Tja, ik heb wil sporen onder die roosters, maar dat zijn plakresten van appel klokhuizen.
Nee sorry, niet gelezen. Dan heb ik er geluk mee denk ik!Nee, maar ik ben erg tevreden over de blokjes van ambipur, die je in je ventilatieroosters steekt. Sommigen hebben ook echt een lekkere lucht. Als je ze op stadje minimum zet gaan ze maanden mee
Kijk eens bij de recente posts van wat heb je gedaan aan je Corsa. Daar staat er een in met een oranje gouden kleur, echt een strakke combinatie!
10 april 2014 om 10:39 In reactie op: Originele plaats van de servomotor van de cruise-control #18228281De verzendkosten. Maar dat regelen we verder wel via PM. Anders krijgen we ruzie met de moderators.
Heb de trekkabel gemeten en die is ongeveer 75 centimeter. Die ging wel een paar keer de bocht om, maar een omega kabel ga je niet op de originele plek krijgen.Schoolbordverf!
9 april 2014 om 21:18 In reactie op: Originele plaats van de servomotor van de cruise-control #18228279Ik heb er een uit een Zafira x16xel gesloopt en die zat als je ervoor stond rechts naast de accu, rechtsvoorin dus. Hij stond wel in een vreemde hoek. De originele montagebeugel moet ik nog wel ergens hebben liggen.
-
AuteurBerichten