Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is alsof iedereen hier verwacht dat je alleen met een showauto mag komen. Zullen we de Hoogeveen Meest Standaard Opel of Minst Mooie Opel award introduceren? En dan kijken wat er allemaal komt haha!
Als een auto maar een beetje een verhaal heeft. Dat vind ik zelf meestal interessanter dan wat voor poetsmiddelen of turbo’s of uitbouwkits er gebruikt zijn@trashmetal wrote:
motor gaat er volgend jaar uit voor iets vlotters king:
Anders wissel je de motor toch ook mee king: . Je hebt er ervaring mee haha
Ik help het je hopen dat je verbruik op 1 op 10 uitkomt. Als Guppy met zn nieuwe motor net geen twee ton weegt nog voordat je jezelf en je spullen erin hebt liggen…
Maar goed, daar moet je ook maar niet teveel bij nadenken, want een hobby (mag ik het zo noemen?) mag wat kosten.Dan zijn is er vrij weinig van je eisen terecht gekomen (ik krijg een rode x16sz via die link)…
@Astra_R wrote:
Heb eens gelezen dat de 1.8 in praktijk bij een zelfde rijstijl zuiniger is dan de 1.6 16v. Verder moet je volgens mij bij dit blok de distributie om de 60k km of 4 jaar vervangen(dat je het optijd doet mocht dit je auto worden) verder kan de egr klep een puntje zijn/ worden. Dit is verder niet erg als je er op voorbereid bent..
Vraag van mijn kant:
Ik merk op dat mijn km verlichting en dimlicht best vaak dimmen of feller worden. Niet alleen bij stationair tijdens het rijden..
Is dat normaal of de voorbode van een storing in het 1 of ander?Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
De dynamo of accu die een grote stroomvreter niet bij kan benen? Bij modellen met elektrohydraulische stuurbekrachtiging kan een klein beetje sturen al voor een flinke dip zorgen. Maar dat is vooral tijdens langzaam rijden wat ik gemerkt heb.
@Opeltje17 wrote:
@kaneelschep wrote:
Dat is een mooie griptang! Die zal voor nog wel meer dingen erg goed werken. Had ik nog nooit gezien :) :thumbup
ik heb voor extreme situaties deze in het blauw:

Ja je wiel eraf halen is wel een vereiste om een beetje netjes aan die nippel te kunnen werken. ;)
Noemen ze een ”moordenaar” gebruik hem ook regelmatig top ding.
Bij mijn werk heet het een pijpentang. Maar goed, tuinders verzinnen overal zelf wat voor. Ik ga vanaf nu iig moordenaar gebruiken want dat klinkt tien keer beter!
@ramon851 wrote:
@MrAstra wrote:
Sommige astra’s zijn een lust voor het oog.
Deze is helaas een doorn in het oog.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
was paar maanden terug op journaal geweest dat seze flitsers nog niet bestaan en dat het om een stunt ging van de politie zodat mensen zich meer aan de snelheid gingen houden.
maar zal me niks verbazen als ze deze dingen volgend jaar gaan gebruikenSent from my GT-N7100 using Tapatalk
Ja, ik zie het al gebeuren. Iedereen die er ‘haha, allemaal fake’ langs racet en die eenstreper maar op het katsjing knopje drukken.
Maar altijd nog beter dan in België want daar kan je zelfs geen vuilniszakken meer vertrouwenBetekent die e (multipoint injectie) in de motorcode niet dat de auto voorzien is van elektronisch gas?
Als dat zo is, kijk eens bij het koppelingspedaal of daar een uitsparing zit voor de schakelaar. Kans is niet zo enorm groot aangezien je een late Omega hebt, maar wie weet is je auto al deels voorbereid.
Edit: klopt geen zak van. Ik bedoel natuurlijk dat je moet kijken of er een losse stekker aan de kabelboom vlakbij de koppelingsschakelaar zit. Dat kan een teken zijn dat je snel klaar bentWat is je motorcode?
Vandaag met klussers ín mn Opel naar de bakker gekacheld om tompoucen te bunkeren
En er kan nog een enveloppie de deur uit!
En gemonteerd :wub


Baby’s eerste lakprojectje. Een paar druipers van de blanke lak en nu al een beschadiging. Maar sommigen van hier weten hoe slecht de vorige grill is, dus ik ben tevreden :DWaarschijnlijk zodat de foto’s niet op de servers van Opel forum zelf komen te staan. Dat voorkomt dat dit forum een onbetaalbare hobby wordt van de eigenaren
@Dennisastra wrote:
Als ik tijd heb kom ik ook, alleen jammer dat mijn auto nog zo standaard is.. maarja student en weinig budget gaan niet samen met een auto naar me wens maken :hmmz Gister al wel een embleemloos grilletje gekocht en ooit nog een opc spoiler :thumb
Ik leef met je mee haha. Maar toch, als je dan weer een projectje af hebt, gaat het al snel weer jeuken. Toevallig heb ik ook net een schone grill aangeschaft, die ik morgen ga lakken. Proberen. Hopen dat het wat wordt…
@Oenatje wrote:
@gose91 wrote:
Tussen het sociaal doen met de visite door het dashboard voorzien van ledjes. Wat een kudtklus om dat kachelpaneel los te krijgen. Alsof er een bom ontploft was: alle onderdelen van het dashboard lagen op de achterbank. En nee, dat kon niet op een makkelijkere manier. En nu ik er voor het eerst naar kijk in het donker valt de opbrengst daar verschrikkelijk tegen…

wit is vet
waar heb je ze vandaan?
Uit Duitsland via Ebay, verkoper unitec-zabuk. Dit zijn witte B8.5D SMD ledjes. Ik ga er nog wel een weerstand bij zetten, want zoals op de foto is de laagste stand… Feel te vel!
@-DOMI- wrote:
Nieuw grilletje gemonteerd :D

Wat ik me dan wel eens afvraag: is het in de UK ook stoer om dan een Opel grill te monteren.
Een Vauxhall logo hier in Nederland vind ik nog wel wat hebbenJe moet “hoog in toeren” niet overdrijven, maar in ieder geval hoger dan 2000 tijdens constante snelheid. Een 8v heeft onderin best veel koppel om te trekken, maar niet als ie bijna stilstaat.
Ik haal met hetzelfde type motor 1 op 17 in de zomer, maar ik rijd dan ook nooit harder dan 100… Het verbruik van black_astra is heel reëel@fernando93 wrote:
Het is rustig hier of doen we de laatste dagen weinig aan onze vectra,s :)
Elke vectra op dit forum heeft een eigen topic zo langzamerhand. Ik lees er veel van. Kan niet wachten tot de Vectra meeting eind mei
Tussen het sociaal doen met de visite door het dashboard voorzien van ledjes. Wat een kudtklus om dat kachelpaneel los te krijgen. Alsof er een bom ontploft was: alle onderdelen van het dashboard lagen op de achterbank. En nee, dat kon niet op een makkelijkere manier. En nu ik er voor het eerst naar kijk in het donker valt de opbrengst daar verschrikkelijk tegen…

@MrAstra wrote:
Laat maar ik word er niet wijzer van
Hahaha, ook goed! Probeer eens een tank (of twee) te rijden waarbij je niet onder de 2000 tpm komt. En gewoon wat langer in een lagere versnelling blijven bij het optrekken. Op deze manier haal ik zeker 1 op 13 met veel korte stukken bij lage buitentemperaturen, dus nog wat minder gunstigere omstandigheden dan nu met 20 graden buiten.
Als dat nul komma nul verschil maakt, spuit je motor gewoon te veel brandstof in. Dan kom je bij de lijst van mogelijk defecte onderdelen die eerder zijn genoemd.Ik probeer ook een vergelijking: fietsen met zware tegenwind. Je rijdt een constante snelheid. Je moet in de hoogste versnelling van je fiets op je pedalen staan om vooruit te komen, dus schakel je terug. Dat rijdt veel makkelijker want je hoeft per rotatie van je trapperts minder kracht te zetten om hetzelfde koppel/vermogen te krijgen.
Met een automotor net zo. Die moet de weerstand van het rijden (wind, banden, transmissie etc) kunnen opbrengen om op die constante snelheid te blijven. Als het ontstoken brandstofmengsel moet opbeuken tegen een zuiger die heel langzaam beweegt is er meer kracht (=brandstof) op die zuiger nodig om genoeg koppel/vermogen op te brengen.Ik hoop dat ik iets logisch voor je bedacht heb… Dat van de hoge slijtage van de krukaslagers is daarbij zeker waar.
20 april 2014 om 20:49 In reactie op: Vectra meeting AC De Meern 24 MEI 2014 UPDATE PICA’S!!!!! #182086771. jraaf Vectra SW – 2 deukjes rechter achterportier
2. GTS Vectra GTS/ deukje in de dorpel rechts voor
3. remutr vectra/omega?
4. Lucas1975 vectra SW – 1 deukje D stijl
5. Gwriemersma vectra SW 2 deukjes achterklep
6. Punch vectra SW OPC
7. taner_32
8. corsabc20xe
9. gose91 (SW essentia / astra) => astra
10. Patser vectra SW
11. Delano Vectra SW 1 deukje rechter achterportier
12. wagnas GTS 1.8
13. DennisD Signum 1 deukje d stijl.
14. Leo C 2 STW
15. C00kie GTS 3.0
16.
17.
18.
19.
20.@Andre_Ede wrote:
Welkom bij de club, opvallend genoeg lees ik steeds vaker dat als mensen eenmaal met
een Opel gereden hebben toch vaak de keuze op de Opel valt.Nu laten de verkoopcijfers dat nog niet echt zien……
Dat komt omdat Opel zo’n gezellig forum heeft.
Welkom op het forum, Miranello!
6000 tpm is het max continu toerental. Een motor kan kort 7000 ook wel overleven, maar dat moet je niet expres gaan doen. De meeste zullen het niet eens kunnen halen door een begrenzer gelukkig
-
AuteurBerichten