Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 september 2014 om 09:48 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245077
Chef organisatie, vanaf hoelaat ben je op locatie?
20 september 2014 om 15:39 In reactie op: Astra G Cabriolet 2002, afdekklep sluit niet helemaal #18253817Waarschijnlijk de eerste letter van de motorcode. Voor jou en mij heel logisch dat ie bij die motorcode hoort, maar voor een leek heeft een motor alleen een inhoud. En die begint toevallig na de Z
20 september 2014 om 14:41 In reactie op: [ASTRA G] X16SZR kaput! En nu? Blok vervangen dan maar! #18253687@Ray2712 wrote:
Keken ze bij mij dus ook niet naar. Heb met mijn keuring destijds mijn motornummer expres onleesbaar gelaten, gewoon om te kijken of er iets mee gedaan werd; nee dus, werd niet naar gekeken of gevraagd. Motorcode is trouwens ook niet naar gekeken, maar namen ze klakkeloos over van een printje van Autoweek.nl
Is dat niet gewoon omdat je auto van voor een zekere datum is dat ze minder streng zijn met die keuring? Die heeft heel lang op 1-1-97 gestaan, maar is onlangs opgeschoven.
20 september 2014 om 11:54 In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225267Ik help graag mensen! Zeker als er overheerlijk plak cake tegenover staat.
Maar… Bergen op Zoom is voor mij uit de richting van alles en ik denk niet dat ik dit soort problemen voor je kan oplossenJa of het zweet ergens een beetje. Het hoort er iig niet uit te stromen maar dat het over de jaren een beetje zakt is niet meer dan normaal lijkt me
19 september 2014 om 17:16 In reactie op: [ASTRA G] X16SZR kaput! En nu? Blok vervangen dan maar! #18253677Ik vind het knap hoor, zo’n blokje kapot krijgen. :jerry
Even voor de interesse, ik vind het niet terug in de tekst, ga je voor eenzelfde motor of wordt het een maatje groter?
@soepkiepe wrote:
probleem is inderdaad opgelost inmiddels..

Hahahahaha, ik ga stuk! “Opgelost” noemt ie dat
Bij mijn auto zit er een borg bout vlak naast waar die kabel de bak in gaat. Deze draai je eruit en vervolgens geef je een ruk aan die kabel. Maar ik weet niet hoe het er bij jou uitziet helaas.
@Haasje17 wrote:
Ik heb vanochtend ook eens op de zolder een fotoke gemaakt
Mooie velgencombi… :hmmz
@steven_vc wrote:
Als je slechts koelvloeistof verliest op langere afstanden ligt het probleem hoogst waarschijnlijk achter de thermostaat. Dus een lekke radiator of KVS leidingen naar de radiator. Dat circuit is immers op korte aftstanden niet geopend omdat de thermostaat dan nog niet openstaat.
Bedankt voor de mededeling. Zoals je wel al ziet is dit topic over de twee jaar oud :sleeping
Je ziet als het goed is een waarde die de ECU uitstuurt en een waarde die de EGR terugstuurt. Als die twee te vaak of te lang niet matchen is er iets aan de hand en krijg je het motorstoringslampje en een foutcode.
Maar er zijn genoeg gelegenheden waarop de EGR gesloten is, dus dat is niet zo vreemd hoorIk weet niet of het precies klopt zoals ik het nu omschrijf, maar ik doe een poging. Op het moment dat het mengsel in de cilinder ontbrandt lekt er altijd wel een klein beetje gassen langs de zuiger het carter in. Als dat niet afgevoerd wordt ontstaat er een flinke druk in het carter, wat de zuigers op hun beurt niet fijn vinden omdat ze dan moeilijker naar beneden kunnen bewegen. Daarom worden die gassen afgevoerd naar het gasklephuis om in de cilinder te worden verbrand en afgevoerd.
Alstu:
Bij een mechanische teller loopt er een kabel van de versnellingsbak naar achter je teller. Als het inderdaad die kabel is die bij jou stuk is, wat ik wel denk gezien de dikte ervan, klopt het ook dat je een motorstoring krijgt. De ECU vindt het op een gegeven moment raar dat er alsmaar vermogen wordt gevraagd van de motor terwijl het snelheidssignaal 0 blijft
Ik zou m juist hoger laten staan. Hoe meer sleeper, hoe beter!!
Ja! Gelukt! Meer foto’s alstublieft :D
Welkom op het forum!
Die van is net so slecht in het achtervolgen van een zekere Ascona C op Tango peut als op V Power (wat er afgelopen zondag toevallig wel in zat)
@vanieba wrote:
zo te zien te veel uitspoor, een Vec C is prima uit te lijnen, heb je hem al eens uit laten lijnen dan ?
Het schijnt nog wel een van de lastigere auto’s te zijn om uit te lijnen. Desalniettemin wel te doen, zeker als je er zelf een hebt ;) :thumb
Onderop de bonnetjes van zowel de Tango als Shell Express staat Kuwait Petroleum BV. Volgens mij regelt en bevoorraad dit bedrijf alle onbemande pompen van Nederland. Kan me zo voorstellen dat er dus ook weinig verschil in de brandstof zit
Maar rijd je dan een automaat? Want als je je kopping niet bedient kan de motor niet zelf zomaar een toerental uitzoeken… :hmmz
Een CIM is een duur geintje. Dat is een behoorlijk belangrijke module in de auto.
Ik lees hier weleens wat over een stuurlint. Heeft dat er misschien iets mee te maken?
Dat ga ik sowieso eens doen voor mn groene lijk. Als ik zie hoeveel posts ik in ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je Astra’ heb geplant wordt dat wel eens tijd
Ik heb de tip gekregen om motip lak te gebruiken. En dat ga ik ook proberen. Dus ik voel een vergelijkend waren onderzoek aankomen!
Een klein beetje van de spacers afvijlen wil ook wel eens helpen. Bij mij wel in ieder geval. Alles wat ik heb schoongeboend na het vervangen van die pakking is nog steeds redelijk olievrij
Nee, ze (CarloAstra of Wim-V6) zouden het me melden. Of ze zijn het vergeten of ze willen me niet :( :jerry
Ik zal zo eens eentje stalken -
AuteurBerichten
