Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er zit een lampje achter, die is vaak stuk in zo’n geval. Kijk eens in de volle zon (of zet er een stevige zaklamp op) of je dan nog wel de stand kan aflezen. Als dat wel zo is, is het lampje kapot.
Ook welkom. :D
Als het alleen om de achtergrondverlichting van het schermpje gaat (van een Astra G, ga ik hier vanuit) dan kan je volgens mij wel de lampjes vervangen. Als het echt om de losse letter-segmentjes gaat dan zal je inderdaad een nieuw scherm moeten installeren.
Volgens mij zit er niets van bedrading bij voor zover ik kon zien. Dus echt alleen de wisselaar en de radio.
De gebruikelijke adresjes als Marktplaats/eBay/…
En over de vriendelijkheid van sloperijen kan ik meepraten. Hier in de buurt zit er eigenlijk maar 1tje die wel ok is, maar die heeft eigenlijk geen fluit liggen qua Opel. Eigenlijk alleen maar Japans.
26 oktober 2010 om 11:55 In reactie op: 3-deurs Astra G voorbereidt op interieurverlichting achterin #17745521Origineel heb ik geen leeslampjes bij m’n binnenlichtje. Ik heb het zelf achteraf ingebouwd met de lamp-unit van een Omega. Achter het lampje liggen 2 stekkers, en daar heb ik een geschakelde 12V vanaf gepakt naar de lamp toe. (Dus ze gaan netjes uit met m’n contact) Het instaplampje gebruikt dezelfde stekkers, dus die heb ik zo over gezet.
Als je de hendels eraf hebt gehaald, zie je een plakkerig zwart pakketje liggen tegen het dak aan, daar zitten 3 stekkers in, en die moet je hebben.
Hmm… ik zal eens kijken, maar hier in de buurt zijn nauwelijks slopen te vinden die Astra G/Vectra Bs hebben liggen. Het is allemaal oud Japans spul (en een hele sloot Omega As om een of ander reden), maar weinig Assie/Vecs.
eBay/Marktplaats dan maar. Tenzij jij nog wat weet. ;)
25 oktober 2010 om 18:58 In reactie op: 3-deurs Astra G voorbereidt op interieurverlichting achterin #17745518Net even gekeken, en hij is er inderdaad netjes op voorbereid. :D (Wat een vaag spul, trouwens, waar die stekkertjes in verpakt zitten)
Dus, binnenkort maar even kijken of ik twee handgrepen met lampjes kan scoren ergens.23 oktober 2010 om 21:48 In reactie op: 3-deurs Astra G voorbereidt op interieurverlichting achterin #17745516Ok, tof. Is dus mogelijk al voorbereid. Ik ga ‘m van de week toch even het terrein hiero oprijden om m’n winterbanden eronder te leggen, dan kijk ik meteen even. Is ’t lastig om die dingen eraf te halen of wijst dat zichzelf redelijk?

Pro-tip aan iedereen die dit doet. Er zitten kleine veertjes achter de rubbertjes waar je zonnekleppen in ‘klikken’. 9 van de 10 keer blijven ze zitten, de tiende keer loop je vloekend je hele auto af te zoeken naar die krengen, hopende dat ze niet in een ventilatierooster geschoten zijn.
Ook bij het terugplaatsen, die haakjes GOED HARD aandrukken, anders schiet het palletje wat ‘m op z’n plek houdt over het gaatje heen, en hangt ie maar aan 1 kant.
…
Dit is duidelijker met foto’s, die ik niet heb. Maar als je het eenmaal open heb liggen snap je precies wat ik bedoel.:Porigineel gepost door Moi-online
“Hier even alle foutcodes van de astra hdie kan je uitlezen door de rem en gaspedaal tegelijk in te houden dan dan de auto in het contact zetten.”
Dit klopt niet hoor. Ik heb dit geprobeerd, het enigste wat gebeurt is dat mijn lampje van motormanagement blijft knipperen…
Iemand info hoe ik dit wel kan uitlezen?
Volgens mij is het aantal keer knipperen gelijk aan de code? Je moet dus de knippers tellen…
Of zoiets.:D
Ik heb SWF flatblades, en die kon je er gewoon zo opklikken.
Het enige is dat ze wat dunner zijn dan normale, dus dat mooie bochtje bovenin in je arm (voor de beugel van een gewone ruitenwisser) is nu dus onnodig, en steekt wat raar uit, maar het werkt wel perfect.
En ik sluit me bij de groep van flatblade-fans aan. Werken perfect! En grappig genoeg gaan ze het steeds beter doen naarmate je harder rijdt (in tegenstelling tot gewone bladen). :)
Huh? Rood kaartje?
Ik heb beide stoelen eruit gehad om de ranzigheid uit mijn auto te halen (lang verhaal…), en ik heb nooit ergens een kaartje in gestoken of gezien.
En volgens mij…..1.2.3.4.5.6.7.8.9.10… ja, ik heb ze allemaal nog. :)
Waar zit dit kaartje dan?
Stoel loshalen wijst zichzelf redelijk.
1. Accupool loshalen als je stoelairbags hebt en stuurwiel helemaal omhoog zetten met verstelling (indien aanwezig)
2. Stoel naar voren schuiven
3. Boutjes (torx of imbus, weet het even niet meer uit m’n hoofd) losdraaien
4. Stoel voorzichtig naar achteren trekken, uit de gleuf voorin (de rails zitten in een gleufje voorin)
5. Stoel uit auto halen en veilig neerzetten (niet aan de verstelling komen, anders komen de rails ten opzichte van elkaar niet meer uit en is het nogal wat geklooi om ‘m er weer in te krijgen.)
5.5. Verbaast staan over troep onder stoel
6. Biertje.:cool:Voor de andere kant precies hetzelfde, inclusief biertje.
EDIT: Oh ja, en die stekkers kan je gewoon lostrekken zolang je accupool er maar af is.
Na 4 tanks kan je het nog niet echt zeggen, maar ik heb het idee dat mijn Astra iets zuiniger en soepeler is geworden nadat ik BP Excellium ben gaan tanken.
Ik heb een maand of 2 geleden een keer per ongeluk met m’n slaperige harses de verkeerde pomp erin gehangen, en had ineens BP Excellium erin. Toen merkte ik na een dag dat de auto wat makkelijker startte, en niet meer zo schokte bij een koude motor. Ik schreef het toe aan het weer. Vervolgens weer gewoon 95 getankt, en het schokken was terug. Dus vanaf toen alleen maar Excelliumm erin gegooid, en het schokken blijft weg.
Gemiddeld was mijn verbruik zo rond de 1 op 13.5, nu rij ik zonder al te veel moeite op dezelfde stukken 1 op 14.5/15. Misschien komt het doordat de auto wat aan mij gewend is, en dus na verloop van tijd wat zuiniger is gaan rijden, want mijn rijgedrag is niet veranderd. Ook merk ik dat ie op de snelweg wat meer ‘wil’. Er zat altijd een klein dipje tussen de 110 en 115, wat irritant was bij het inhalen op autosnelwegen, en daar merk ik nu minder van.
Dus voor mij vind ik de €3-4 euro per tank extra het wel waard. Als m’n motor van binnen schoner blijft en al die bla-bla is dat mooi meegenomen, maar ik merk vooral de extra soepelheid en het teruggenomen verbruik. :)
Bij mij is ie wel verlicht (Astra G Club), ik dacht door het lampje van de aansteker. Hij moet wel helemaal openstaan om t te kunnen zien, dat wel.
Ik heb nu even m’n instructieboekje erbij getrokken, en je moet zekering nummer 12 hebben, die moet 15A zijn. Het relais is degene naast die van het achtermistlamp, daarnaast zit een open vak met wat contacten, daar moet ie in. Nogmaals, als ik jou was zou ik gewoon op de sloop een relais trekken van een achtermistlamp en die erin zetten, nieuw zijn ze nogal duur die dingetjes.
’98 Astra G X16XEL
127.850 km
Oh trouwens, als je mistlampen wil plaatsen heb je nodig:
– de mistlampen zelf (duh..) met bolletjes
– Een schakelaar die mistlampen ondersteunt (Dit is evt. zelf te maken als je een beetje kan solderen)
– een relais (dezelfde als de achtermistlamp)
– een zekering voor de mistlampen voor.Aangezien de Opel dealer een arm+been rekent voor het relais, kan je deze beter op de sloop halen. Ik weet het type even niet meer zo snel uit m’n hoofd, maar ik zal vanavond even kijken in m’n eigen auto. Ook de schakelaar kan je beter van de sloop halen. Mocht dat niet lukken heb ik hier nog eentje liggen (zonder mistlampen) die je voor 7,50 + de kosten van verzending mag hebben om op te experimenteren. (Schakelaar heeft niet mistlampen voor, maar hier kan je wel het switchje op het printplaatje uit halen, plus een mistlamp-achter knop, zo heb ik het ook zitten met 2 achtermistlamp-knoppen). Maar het makkelijkst is de sloop, dan heb je meteen ook het juiste knopje.
Ik zal vanavond even in m’n boekje kijken wat voor relais en welke zekering je nodig hebt.
Kort antwoord; nee.
Er zijn voor de Astra G slechts 3 verschillende soorten mistlampen. De kleine vierkant-achtige die in de normale bumper passen (deze heb jij waarschijnlijk nodig), en die van de coupe/cabriolet-bumper. Deze zijn wat kleiner, en passen niet in de normale bumper. Dan zijn er nog de OPC-mistlampen, en deze passen weer alleen in de OPC-bumper. Deze zijn helemaal klein, en rond met hun eigen plastic omhulsel
Alles gaat beter met foto’s:

De ‘gewone’ mistlampen
Coupe/Cabriolet lampen
OPC-lampenEDIT: Afbeeldingen even wat kleiner gemaakt.
Trouwens, als je foto’s wil plaatsen, moet je ze ergens uploaden (http://www.imageshack.us werkt goed), dan de link nemen en deze hier neerzetten. Dat doe je door:
[img]www.bron.nl/foto.jpg[/img]te doen.
Dat zou best wel eens kunnen. Ik merkte het een paar weken nadat ik de auto had gekocht, en ik heb het vermoeden dat de vorige eigenaar het vaak niet zo nauw nam met onderhoud.
Bij de kleiner beurt heb ik er een nieuw filter ingedaan, dus ik weet zeker dat er nu wel eentje in zit.
Dit heb ik ook gehad met mijn Astra (’98, X16XEL). Bij mij was de kachelmotor heel erg vies, en zat vol met bladeren en prut en zo, en maakte hierdoor slecht contact.
Alle rotzooi eruit gehaald, en wat contactspray op de contacten gedaan, en het ding doet het nu een halfjaar alweer perfect.
Ligt het nou aan mij of is de aan-uit knop een slag omgedraait op die foto? (Pootje moet toch naar boven wijzen dacht ik?)
Oh, en zou je de lichtgevend paarse handschoen erbij krijgen? :D
Vorige week een grote beurt met APK laten uitvoeren. €700 later en m’n Assie kan er weer tegenaan. (Allemaal rare kleine dingetjes als versleten spoorstang-einden en een half-afgebroken koplamp…)
Vandaag even op-en-neer naar de sloop geweest, gezocht voor een voormistlamp-knopje. Dat niet gevonden, wel voor een tientje een chromen achterstrip van een Astra Coupe en een Omega-binnenlampje kunnen scoren.
Een Omega-binnenlamp hoor ik u denken?

Yup. De middelste lamp gaat aan met de deuren, en de twee kaartleeslampjes zitten op een geschakelde 12V die uit de mysterieuze stekker komt die op het gehemelte ligt. En het past perfect, zelfs qua kleur. :)
Lichtschakelaar uit elkaar gehaald en de sleepcontacten schoon gemaakt. Astra’tje moet volgende week voor de APK, en die schakelaar deed het de laatste tijd alleen als je er hard op duwde. Nu doet ie ’t weer goed en APK-waardig.
Het klinkt alsof ie ergens valse lucht trekt.
Loop je slangen vanaf je luchtfilter naar je gasklephuis eens na, en kijk of het gasklephuis zelf nog gasdicht is (gewoon door met je vinger te voelen, als ie ergens zuigt lekt ie).
Sorry, kom niet zo vaak in dit segment.
Het is volgens mij wel een Lotus, of in ieder geval dezelfde body kit, velgen en kleur. Ik ben er nog niet in de buurt van geweest (middag liep even anders, sorry), maar ik zal dit zsm doen.
‘bij mij in de buurt’ is in de buurt van Oostzaan. De auto in kwestie staat in Amsterdam-Noord, op een bochtige weg die naar een dijk toe loopt. (Mocht de eigenaar niet willen dat ik voor het hele internet de straatnaam post. Kan ik me iets bij voorstellen)
-
AuteurBerichten