Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

Middenconsole
InterieurIk heb niet echt een goede foto van het hele dashboard, sorry. Zal ik als het weer wat beter wordt wel even maken.
Alleen heeft mijn Astra dus geen loze knop, that’s the whole issue here. ;) Het enige wat ik kon bedenken was links op mijn dashboard bij/tegen dat rooster van de ramenontwazeming (boven het ventilatierooster) aan.
Ik gebruik de asbak ook. Ik rook zelf niet, maar ik hou wel van een opgeruimde auto, en gebruik ‘m dus als afvalemmertje (betaald-parkeerbonnetjes, kauwgum, dat soorts).
Bij m’n pa zit ie idd vlak op een dashboarddeel, dat wou ik ook gaan doen. Maar waar, daar zit ik nog even mee.
Ok, dat ga ik dan van het voorjaar doen. Even wat kilometers erop maken, en dan kijken of het weg gaat/of het eruit te balanceren is dus.
ET-waarde weet ik niet van de velg, maar ik denk het wel. Degene van wie ik ze gekocht heb had ze besteld bij de fabrikant als zijnde voor een Astra G.
Dat zou inderdaad kunnen, dat er een velg een heel klein beetje krom is. Ik vertrouw er op dat ze bij de Euromaster wel goed banden kunnen monteren en balanceren, daar zal t echt niet aan liggen. De winterbanden zitten op origineel Opel stalen velgen, de zomerbanden op niet-Opel lichtmetaal. Kwestie van andere velgen zoeken en dat proberen dus, met als het effe kan dus dezelfde maat. :)
Gelukkig kom ik ook nog wel eens in Duitsland. ;)
En ze zij op de band/velg gebalanceerd, niet op de as. Had ik daar om moeten vragen? Mijn winterbanden zijn namelijk ook gewoon op de velg gebalanceerd en die lopen goed en trillen niet. :hmmz
Ze zijn bij de bandenboer gebalanceerd (Euromaster), en centreerringen zitten er in, en zitten er strak omheen. Als ik de velgen eraf haal blijven de ringen vaak steken, en ze passen goed in de velgen.
PTY heeft met het RDS systeem te maken. (Dus het Radio Data System..systeem. Tekst op het scherm van je radio) PTY is volgens mij programmatype. Dus als je dat in weet te stellen, kan je bijvoorbeeld de radio naar de volgende zender in dezelfde categorie laten zoeken. (Dus je stelt nieuws in, en dan ontvang je alleen maar nieuwsprogramma’s.)
Kan nuttig zijn als je ver van huis rijdt en alleen maar dezelfde soort muziek/radio wil horen.:D
20 januari 2011 om 10:55 In reactie op: Astra niet blijft niet stabiel draaien bij stationair #17801536Beetje standaard antwoord, maar wanneer is je EGR klep voor het laatst los geweest/schoon gemaakt? Vaak zitten dat soort problemen in die klep, of het gasklephuis.
Uitlaat heeft er waarschijnlijk niets mee te doen, sport-luchtfilter zou wel kunnen. Het standaard luchtfilter is een goed ontwerp, zeker als de begrenzing eruit is. Sportluchtfilters kunnen ook goed werken, maar dan moeten ze wel in de koude lucht(stroom) geplaatst zijn, en niet zoals sommige beunhazen doen, naast een uitlaatspruitstuk of zo. Waar hangt de jouwe?
Ik heb een Club, en daar zat bij aanschaf op:
Elektrische ramen voor (heb een driedeurs)
Elektrische en verwerkbare spiegels
CV met afstandsbediening
In hoogte en diepte verstelbaar stuur
Middenarmsteun achterAlles wat volgens Willem pas standaard is op de CDX. :hmmz
Belachelijk zoiets. Een vrachtwagenchauffeur moet eigenlijk al dubbel zo goed opletten als de rest van het gepeupel op de weg, puur omdat zijn auto enorme dode hoeken heeft en genoeg massa en gewicht (zeker op snelheid) om heel veel mensen’s goed dag te verzieken. Ik zeg, van onder naar boven uitkleden die vent, hij mag z’n handjes samenknijpen dat er geen doden zijn gevallen, want dit is volgens mij dan gewoon doodslag.
Trouwens wel een enorme pluim voor Opel en Audi dat hun auto’s op snelheid zich in een stilstaande vrachtwagen kunnen boren zonder dat er doden vallen. Als je ziet hoe die A4 in die trailer steekt, het frame een paar decimeter van het stuur af, vind ik het ongelofelijk dat er ‘slechts’ gewonden uit zijn gekomen, en zeker de man in de Astra met slechts een gebroken hand (en waarschijnlijk een vieze onderbroek :D).
20 jaar geleden waren hier doden bij gevallen.Zelf-ontluchtend? Dus gewoon een kwestie van inbouwen, olie (af)vullen, en een paar keer heen en weer sturen of zo?
Vloeistof was goed, dus zal het de pomp zijn. Binnenkort maar eens gaan kijken voor een andere pomp. Is het moeilijk/veel werk om zo’n ding te vervangen?
Dank je. :)
Zit er de Blaupunkt (6 cd wisselaar) of die in het dashboard (4 cd wisselaar)? Ik heb net de Blaupunkt in mijn auto gehangen, en die deed ook moeilijk. Ik heb ‘m uit elkaar gehaald, die schuif ingevet die de speler zelf op-en-neer beweegt, en weer in elkaar gezet. Ik kwam er achter dat als de bevestigingboutjes te strak zet, de cd-speler vastloopt en het magazijn ook niet meer wil uitwerpen.
Errr.. elke multimeter is anders, maar vaak als je bij DC voltage kijkt moet je het bereik kiezen waar 12~14 V in zit. Een te groot bereik is niet zo erg, maar een te klein bereik kan je meter slopen.
Als je het niet zeker weet, de grootst mogelijke waarde nemen (dus waarschijnlijk 1000V) en dan kijken wat voor waarde je krijgt, en zo heel langzaamaan terug draaien.
Kijk, daar heb ik wat aan, aan die foto, aangezien dat precies de wisselaar is die ik gekocht heb. (En met een beetje geluk in m’n pootjes krijg over een paar dagen/week)
Dus heb ik geen ander kastje nodig, moet ik alleen een gat prikken in m’n bestaande kastje. Ok dan. Of zou er een manier zijn om die stekker anders het kastje in te krijgen? En waar zit bij jou het lampje dan, want daar zou die nu dus voor zitten.
Aha… daar zijn dus wel andere kastjes voor gemaakt.
Dat onderste vak is zeker 1DIN, en dan dat bovenste vak wat groter? En zitten er bij dat bovenste vak gaten achterin voor de wisselaar? (Want de wisselaar die mijn kant op komt is groter dan DIN, en zal dus waarschijnlijk in dat bovenste vak moeten)
Amen @ wim. De volgende die met slecht afgestelde verblindende Xenon in gloeilamp-behuizing op me af komt krijgt groot licht. Zo’n hekel aan. :mad:
Het best zijn originele Opel Xenon units met automatische hoogteregeling. Deze zijn, mits goed afgesteld, perfect. (Hangt wel een prijskaartje aan, overigens, want je hebt de hele ombouw nodig inc. hoogteregel-unit)
‘Gewone’ Astra (Dus de hatchback/station/sedan) met de 1.6 of lager heeft wel 4×100 steek, en is ook geleverd met 14 inch velgen op het über-basismodel, en daar passen je velgen dus wel op. :)

Handgrepen en lampen komen van een Astra G af, een vijfdeurs/station (ze zitten in beide). Die van een Astra F/Vectra/Omega zijn van net even een ander ontwerp, deze zijn hetzelfde ontwerp en kleur als de voorgrepen.
Je kan ze met een knopje aan/auto/uit zetten. In ‘aan’ staan ze aan met het contact, auto wil zeggen dat ze met de voor(!)deuren open aan gaan, en uit… naja… da’s uit.
De bekabeling lag er al, het enige wat een beetje aangepast moest worden was het gat in het plafond (dat was te klein voor het lampje), en een palletje op de greep zelf moest weggesneden worden. Klusje van 20 minuten voor beiden, en het staat net even weer wat leuker. :D(Overigens, de bak bij de binnenspiegel komt uit een Vectra station, en het binnenlampje uit een Omega. Die zijn overigens wel precies dezelfde kleur als het hemeltje/handgrepen en blenden er perfect in)
Achterhandgrepen met verlichting geinstalleerd. De bekabeling hing er al, en nu kunnen de lampjes handmatig aan en uit, en ze gaan ook met de voordeuren aan. :)
Misschien vanavond even foto’s maken.
Ik heb geen Astra H, en om heel eerlijk te zijn heb ik slechts 1 keer in een H gereden (leenauto! Fancy! Luxe!), maar zou het kunnen zijn dat er tussen die 2 modellen een (subtiel) kleurverschil in het dashboard zit?
Ik weet dat ik dit probleem heb gehad met de oude Twingo van m’n moeder. Ik had voor haar mistlampen ingebouwd, en van de sloop een lichtschakelaar gehaald. Bij inbouwen bleek deze welliswaar compleet te werken, maar net even de verkeerde tint te zijn. Andere uitvoering of zo.
*wacht op het Grote Post-Je-ABS-Geluid-topic van 2010-2011* :P
Het geluid wat je omschrijft is de ABS die in werking treed. Dat klinkt inderdaad als een soort van schrapend geluid. Dit komt omdat de remmen heel veel keer (vast wel iemand hier die me precies het aantal hertz kan vertellen ;) ) remt en weer loslaat. Dit gaat zo snel, dat je niet meer de afzonderlijke ‘plofjes’ hoort, maar 1 continu geluid; het gekraak/kreun.
Als het goed is, voel je ook je rempedaal een beetje trillen dan. Bij mijn G is het vrij subtiel (het is niet alsof ik op een massagestoel sta of zo), maar je voelt het wel een beetje.
origineel gepost door asconahobbyist
als je geen schokken meer wilt krijgen dan moet je het volgende doen:
voor je uitstapt pak je de stijl van je deur beet,die hou je vast en dan pas (wel vast blijven houden) zet je je voeten uit de auto,pas op het moment dat je met beide voeten op de grond staat laat je de deur los,je zal merken dat je er dan geen last meer van hebt!Wahey, dat doe ik bijna standaard! Let wel dat je een gedeelte van de carrosserie beet pakt, en niet de deur. Soms wil de deur zelf niet lekker gronden aan de carrosserie, en krijg je dus alsnog een tik.
Ik heb in mijn Fiat een paar jaar van die witte lampen van Philips gehad (want de lichtopbrengst met originele lampen is Le Shitz), en dat reed wel lekker. Zeker groot licht (wat op sommige onverlichtte stukken midden in de nacht erg lekker rijdt) was enorm fel. Uit de Opel vind ik dat er zowiezo goed licht komt, veel meer dan de gloeiende spijker van de Fiat, dus daar heb ik ze nog niet in gedaan.
Ja, ze zijn wat duurder, die witte lampen, maar dat je na een paar keer vervangen net zo goed Xenon had kunnen inbouwen geloof ik niet helemaal. Ik heb in 4 jaar rijden met die dingen 1 keer eentje moeten vervangen, en dat was het dan wel. Bij de Halfords zijn de ‘echte’ van Phillips goed te betalen hoor, en daar komt top licht uit.
EDIT: Laat ik daar nou toevallig nog een foto’tje van hebben ook

-
AuteurBerichten