Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2011 om 18:45 In reactie op: tellerverlichting brandt bij remmen en remlicht blijft hange #17866680
@arjontje wrote:
omega velgen passen alleen op een omega.
Oh, dat wist ik niet. Dank je wel. :) Is daar nog een specifieke reden voor?
28 juni 2011 om 18:19 In reactie op: tellerverlichting brandt bij remmen en remlicht blijft hange #17866678Haal alle petjeslampen eruit, en kijk of het probleem blijft. Zo niet, dan zet je de lampen stuk voor stuk weer terug totdat het probleem terug komt; daar zit het probleem dan. Blijft het probleem ook met de originele lampen, dan is het mogelijk een connector die ergens slecht contact maakt.
Voor winterbanden vaak stalen velgen. Lichtmetaal wordt er alleen maar slechter van, en is duurder. Het beste niet al te brede banden eronder i.v.m. aquaplaning. Wat zit er nu voor maat onder? Kijk of je van een instap-Omega of zo stalen velgen kan halen, die zijn 5×110, en volgens mij goed en goedkoop te krijgen (En ongeveer de goede maat, maar ik kan het hier volledig mis hebben…)
De mijne heeft het ook gedaan (X16XEL, 1.6 16V), en sinds ik naar Duitsland ben geweest, en met een warme motor een minuut of 2 volgas heb gereden (compleet lege autobahn vroeg in de ochtend :thumb ) is het compleet weg, en lijkt de motor ook iets soepeler te lopen.
Nou zeg ik niet dat je allerlei wetten moet gaan overtreden hiero, en je moet het alleen doen als je er compleet vertrouwen in hebt, maar als je toevallig in de buurt van Duitsland komt, voor mij werkte het….
De makkelijkere maar duurdere optie is vaak om de EGR klep te vervangen cq. schoon te maken. Ik heb hier geen ervaring mee, maar de andere leden hier wel, aangezien het probleem wel vaker langs komt.
Tijdelijk is het mogelijk door het TID in een soort test-modus te gooien. Je houdt dan alletwee de knoppen ingedrukt, dan gaan eerst even alle segmenten van het LCD aan, en vervolgens laat ie de huidige snelheid zijn voor een seconde of 4.
Ik weet niet of het mogelijk is om dit permanent te laten zien…
Oh okay, dus Tech2 is voor de particulier niet echt interessant.
Kan ik met Op-Com alles wat ik vraag? (Dus niet alleen uitlezen, maar ook bijvoorbeeld mijn vader helpen met inbouwen van een NCDR en een kleurenscherm)
Shiiiiiit….
Dubbelzijdig tape is dus zojuist een permanente oplossing geworden. :(
Opel combo eh?
Zit daar ook 15 inch onder, of 14 inch? Ik zal eens kijken op de sloop als ik in de buurt ben. Thanks!
Wat testdrive zegt; welke motor zit er in? Je kan het vaak op je kenteken zien, hier staat dan Astra F (of G) en dan een code, bijvoorbeeld X16XEL, of iets dergelijks. Daar kunnen wij wat mee! :) Dan weten we welke motor erin zit, en hoe je dit ding er uit gaat krijgen.
11 juni 2011 om 22:03 In reactie op: aftermarket radio aansluiten op stuurwielbediening astra G #17749085Ook het display? Cool.
Veel plezier er mee! :thumb
9 juni 2011 om 15:35 In reactie op: aftermarket radio aansluiten op stuurwielbediening astra G #17749080Aparte kabelset ja. En dan is het vaak nog de vraag of je display het blijft doen of dat deze leeg wordt getoond als de radio aan staat.
Ik geloof dat die 600 euro voor de auto was die ie geraakt heeft. Vandaar ook dat zijn verzekering duurder wordt. Zijn eigen schade zal idd gevalletje sloop zijn.
Vinci, top dat je meedenkt. :D
Ik heb vandaag de wisselaar eruit gehaald, en ik kom zo ver dat ik de kappen eraf krijg. Ik zie er eerlijk gezegd kop noch staart aan van hoe ik bij de unit zelf zou moeten komen. Ik heb wat foto’s gemaakt…


En dan nog 2 detailopnames van wat ik zo snel even kon zien aan de drive…

Spindle
Willekeurig stuks printplaat.Ik weet dat het brutaal is om te vragen, maar Hilversum is niet zo ver bij mij vandaan; in ruil voor een krat pils/fles wijn/noem je prijs…, zou je alsjeblieft voor mij er naar willen kijken of deze nog te repareren is of niet (en zo ja, ook repareren)? Ik geloof dat jij er wat meer kijk op hebt, en ik ben bang dat als ik verder ‘naar binnen’ ga, ik dingen ga slopen.
Dank je. :)
Hoe bedoel je wat voor loopwerkje? Kan ik dat ergens aan zien of moet ie dan uit elkaar of zo?
Het geheel komt van eBay af, en komt uit een Omega B. Het is dus allemaal minimaal 10 jaar oud. Hoe lang gaat zoiets mee dan? En zijn deze wisselaars nog nieuw(er) te krijgen, of ben ik dan een ongoddelijke hoeveelheid geld kwijt? Zijn ze nog te repareren eigenlijk?
*aha-moment*
Daar was die grote stekker dus voor!
:DDaar ben ik gewoon met een multimeter in gaan zitten meten, en een geschakelde 12V vandaan gepakt, zoals krasy al zei. Stuk makkelijker dan zelf draden trekken.
Yup yup. Gebeurt wel vaker, het zijn gewoon gloeilampjes en die kunnen stuk. :) Als je er niet uit komt moet je t even zeggen, ik heb de mijne een jaar geleden ook los gehad om een lampje te vervangen, en het wijst zichzelf.
Trouwens, wij kunnen het als Opel-gekken altijd waarderen als je je ff voorsteld en een foto’tje of 2 plaatst. Hoe suf en standaard je Assie ook is, wij vinden het leuk. :)
Waarschijnlijk is het lampje erachter kapot. Als je een zaklamp pakt, kan je dan wel nog de stand aflezen? Zo ja, dan moet het lampje wat erachter zit vervangen worden.
De klokken-cluster is vrij makkelijk uit te bouwen, hier op het forum is er al genoeg over geschreven, en op de site waar je naar linkt staat een perfecte beschrijving. :)
Oplepschepels!
Volgens mij wel, volgens mij is dat bij alle Astra’s voorbereid.
Maar zouden electrische ramen niet standaard op een Sport uit ’00 moeten zitten? Ik heb een Club uit ’98, en die heeft ze.
Heb jij ook electrische spiegels? Zelfde pakket namelijk.10 februari 2011 om 14:15 In reactie op: wat heb jij al aan je auto getuned? nieuw leuk topic??? #17813194Zitten er wel op, ze zijn alleen een beetje vervaagd. Het is een ‘Club’, en dat staat er dus ook op. Trots ben ik er niet op, dus ik laat het denk ik zo. Misschien in een wilde bui spuit ik ze nog wel helemaal zwart. (dus dat er alleen de vorm is, maar niet meer dat half nep-chroom wat er nu op zit)
Hier kan je ze een beetje zien:
9 februari 2011 om 23:29 In reactie op: wat heb jij al aan je auto getuned? nieuw leuk topic??? #17813192Exterieur
– embleemloze grill van eBay
– bescheiden 15 inch lichtmetaal (winterbanden op 15 inch staal)
– mistlampen aangesloten
– “Opel” en “Astra 1.6 16V” van z’n kont af gehaald
– flatblade ruitenwissers voor
– witte zijknipperlichtjes van nieuwer model (staan niet op de foto)Interieur
– Stuur met radiobediening
– Philips CCR600 met Blaupunkt CDC3 6-CD wisselaar in handschoenenkastje
– Dakconsole uit een Vectra (?)
– Binnenlichtje met leeslampen uit Omega B1
– Handgrepen met lampjes achterin uit 5-deurs (gaan met de voordeuren mee aan)Technisch
– ‘het gebruikelijke’. Netjes op tijd onderhoud en dergelij)
– nieuwe zomerbanden (Continental PremiumContactII)Plannen (op volgorde van waarschijnlijkheid van uitvoering :D)
– Ruitensproeier dopjes van Insignia (heb ze al liggen, moet ze alleen nog inbouwen)
– Parrot handsfree setje
– Origineel Opel 15 inch lichtmetaal van een Njoy (deze LM-velgen trillen bij 130+)
– klein achterspoilertje/lipje
– Leer, evt. met stoelverwarming, als dat simpel in te bouwen/aan te sluiten is
– Stootstrips en deurhendels in kleur meespuiten
En natuurlijk er mee rijden totdat de wielen er vanaf vallen!:P
Ik had zelf in gedachten om die afstandsbediening in het bakje onder de handrem te plaatsen. Volgens mij is het een heel klein dingetje, en past ie er dus nog makkelijk onder.
2.2 met een turbo. :D
Ik heb zelf een 1.6 16V 3-deurs G, geen Sport maar een Club, en ik ben er hartstikke tevreden over. ’t is geen racemonster, maar hij is snel genoeg. Bochten zijn aardig, maar het is geen kart.
Het kan ook het stuur of het dashboard zijn geweest. Als de airbags los zijn geweest en de auto op contact is gezet, gaat het airbaglampje af, omdat de computer een fout met de airbags heeft geconstateerd en naar de Opel dealer toe wil. :)
Ik ben zelf altijd ERG fan van de Haynes handboeken. Duidelijk en met goede foto’s. Je moet alleen het Engels een beetje machtig zijn. Gelukkig zit er vaak een Technisch Engels woordenboek bij.
Volgens mij heeft ie ’t zelf gemaakt, zo aan de zaagsnedes op het bakje te zien.
Maar; dat is Fan-Friggin’-Tastisch! Is het moeilijk om de radio naar beneden te verplaatsen?
-
AuteurBerichten