Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Verdomde vlieg zit er nog steeds in…. Ik krijg die witte kappen er met geen mogelijkheid af, al heb ik het hele zwarte paneel eraf gehaald. :(
Straks maar even voorzichtig met een ijzerdraadje en de stofzuiger proberen of ik ‘m er zo tussenuit krijg.
En Corsa-stoelen passen natuurlijk in 1 keer. Hmmmm… :hmmz
Zit er eigenlijk nog wezenlijk verschil in de stoelen pre-facelift (dus met open hoofdsteunen) en after-facelift (met dichte hoofdsteunen zoals Astra G)? Ik zie er namelijk wel aardig wat aangeboden worden oude stijl, maar nieuwe stijl niet zo heel veel.
Vraagje van mijn kant dan:
Hoe haal ik het derde remlicht los zonder dat ik ‘m van de ruit af moet trekken? Kan ik ‘m er van achter af uit halen?
Ik heb namelijk een verstekeling aan boord van de Astra, en die wil ik graag even lozen ergens voordat nog meer vliegen het idee krijgen dat ik gratis ritjes weggeef: king:

@opel-motorsport wrote:
Iemand die weet hoe de lichtschakelaar van een astra g coupe gedemonteerd moet worden?
Wil namelijk niets kapot doen alsk hem eruit haal:-)Het makkelijkst is om de schakelaar op stadslicht te zetten, dan onderop de draaiknop met een platte schroevendraaier het palletje indrukken wat je daar ziet. Dan pak je de draaiknop er zo af. Als die eraf ligt, en je kijkt in het gat, zie je daar 2 metalen lipjes zitten met een uitsparing erin. Daar steek je 2 platte schroevendraaiers in, en trek je de lipjes naar binnen. Nu ligt de schakelaar ‘los’ en wordt ie alleen nog maar door zijn contacten op zijn plek gehouden. Voorzichtig naar voren trekken en een beetje wriemelen terwijl je de metalen lipjes naar binnen blijft trekken, en je hebt de schakelaar in je handen.
Mag ik vragen waarom ie eraf moet, overigens?
Het frame stond helemaal naar beneden met de kuipjes, en nog zat ik veel te hoog. De monteer-punten van het frame voor de originele stoelen zitten namelijk IN de stoelen, dwz, de stoelen staan over het frame. De kuipjes stonden er OP, met de monteerpunten onderop de stoel. Ik kon de monteerpunten niet verplaatsen, aangezien de kuipjes onderop een metalen plaat hadden.
Met de gewone stoelen pas ik overigens perfect in de Tigra. Er zijn maar weinig auto’s waar ik niet in pas door m’n lengte. (Grappig genoeg; de passagiersstoel van een Ferrari 355 pas ik niet in. Ex-collega had er 1 en ik kreeg mezelf niet tussen stoel en dashboard gewurmd)
Het lijkt mij ook dat het moet passen, maar voor de zekerheid vraag ik het maar even.
Een Astra G kan dit, maar alleen met de sleutel in het slot. Op afstand zoals bijvoorbeeld de Omega B2 dat wel kan is fabrieks-af niet mogelijk (met uitzondering van de coupé en cabrio). Bij de tweede keer indrukken gaat de auto wel op safe-lock, maar de ramen blijven open.
De coupé en cabrio konden het wel geloof ik, en het is achteraf in te bouwen in elke Astra G wiens ramen wel met de sleutel dicht gaan. Moet je maar even Google’en of hier rondzoeken. Is wel een los kastje voor nodig, en je moet in je orri kabelboom knippen.
Als Astra F of H is dan heb ik niets gezegd. Geen idee dan namelijk. ;)
Hmmm… Goed om te horen dat de spanner niet afgegaan is. Het leek mij ook al niet, aangezien dat volgens mij best wel met wat geweld gepaard gaat, en ik niets gehoord heb.
Vervangen dus. Ik zal eens rondkijken hoe-en-wat. Als iemand nog iets weet mag ie ’t roepen! :thumb
Kijk, da’s goed om te horen. ;) Soms zijn dingen simpeler dan ze lijken.
Ik heb hier nog een radio liggen, overigens, die origineel in een Astra F past. Mag je voor een tientje plus verzenden hebben, code en boekje en alles zit erbij, en omdat ie er origineel in hoort, werkt het display ook zoals ’t hoort.
http://link.marktplaats.nl/499837280″ onclick=”window.open(this.href);return false;
21 februari 2012 om 15:19 In reactie op: achteruit rijlicht aan beide kanten branden niet meer!!! #17989698Wat er al eerder gezegd is, waarschijnlijk het sensortje. Ik heb er even niet zo een foto van liggen, maar onder de motorkap zie je op de versnellingsbak aan de zijkant onder de accu een stekker zitten op een dingetje. Dat dingetje is de sensor. Trek de stekker eraf, en als je er een paperclip in steekt (dus de 2 pootjes doorverbind) zouden je achteruitrijlichten moeten gaan branden. Als dat zo is, ff naar de dealert, nieuw sensortje halen en 20 minuten later (inclusief gereedschap halen) is het weer klaar en doet ie ’t weer. Simpel klusje, is wel eens nodig op Astra Gs lijkt wel.
Op een 2.2 Astra is het iets meer werk…
http://www.bluewombat.id.au/opelaus/Replacing%20the%20Reverse%20Light%20Switch%20_astra_.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;…op een 1.6 zou je er ook van bovenaf bij kunnen komen als je de accu aan de kant haalt. (Zo heb ik het gedaan).
http://zafiradiy.weebly.com/reverse-light-switch-removal.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Gister een andere middenconsole van de sloop erin gezet. Ik heb dan rustig de tijd om de mijne op te knappen. (Die van de sloop is ook niet mooi, maar goedkoop en tijdelijk ;) )
Maar ja, dan wil je wel eens wat anders, en kom je het fenomeen van stickerbombing tegen….
Half uurtje stickeren en afplaktapen later:


’t zal niet naar ieders smaak zijn, maar het fleurt het interieur behoorlijk op, en de stickers had ik toch al liggen. :)
Volgens mij hadden de meeste Astra’s dit standaard, maar misschien een enkele die helemaal compleet kaal geleverd is niet?
Bij je contactslot zou je een stuk weg moeten kunnen drukken. Als je recht van de zijkant op je contactslot kijkt, zou het onderste gedeelte van de plastic ring die er omheen zit omlaag te drukken moeten zijn. Die functioneert dan als hevel voor stuurverstelling. Best een toffe oplossing, overigens, want ingeklapt zie je er bijna niets van. :thumb
Ik weet niet of je nog een foto van de cockpitverlichting van een G zoekt maar:

Zo hoort ie eruit te zien met alle lampjes aan.
Zowiezo kan je eens proberen met Schijfhulpprogramma de schijfpermissies herstellen. Dit scheelt al iets in snelheid. Dan kan je nog in Terminal de caches leeg gooien:
Open Terminal, en vul dan dit in, en druk op enter:
rm -f -R -v ~/Library/Caches/*
Dit scriptje laat je even draaien, kan soms een minuutje duren, en dan zou ie weer wat sneller moeten zijn.Ook wil het nog al eens helpen om wat ruimte op de HD vrij te maken. Een Mac draait het lekkerst als ie minimaal zo’n 15% vrij heeft.
Succes! :thumb
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn software. Tijdlang heb ik Opcom gewoon kunnen gebruiken, samen met mijn AVG-virus scanner, maar nu, op het moment dat ik de Opcom map open, zegt deze dat er een virus in zit, en gooit de exe-bestanden (opcom zelf en de log-viewer) weg. Ik heb 2 keer een oude versie van het bestand terug gezet van een backup, maar telkens blijft AVG moeilijk doen. IK kan AVG tijdelijk uit zetten, maar dan kan ik Opcom dus maximaal 10 minuten gebruiken voordat AVG weer online komt en roet in het eten gooit.
Heeft iemand hier een werkende versie waar mijn virusscanner niet dol over wordt? Hoeft niet een hele nieuwe versie te zijn, de nieuwste Opel in de ‘vloot’ is een Omega uit 2002.
@Spacejam wrote:
Whehe, die van mij is momenteel rammel vrij! (het duurde even maar het is wel gelukt).
Tof. :D
Hoe lang ben je er mee bezig geweest, en heb je tips voor me? Ik woon zelf aan een klinkerweg, en de eerste 5 minuten van elke rit zijn toch altijd erg luid vanbinnen, zeg maar. king:
Ik zie dat er een CCR600 radio in zit, en dus waarschijnlijk ook een CD-wisselaar. Hou er rekening mee dat deze kapot kan zijn, hij houdt dan na een uurtje ongeveer op met spelen, of gaat overslaan. De mijne doet dit, helaas, en repareren kan lastig en duur zijn.
Maakt overigens niets uit voor de auto zelf, maar je kan er even op letten. ;)
Hoeft niet per se, hangt er vanaf waar het gaatje zit. Als het een klein gaatje is, kan het ook nog wel eens helpen om te proberen deze te herstellen dmv een los stukje ertussen zetten met slangenklemmen. Het verdient niet de schoonheidsprijs, maar zolang het een slang is waar geen druk op staat, bijvoorbeeld die van de vulhals, werkt het wel even totdat je ’t bij de volgende grote beurt (oid) kan laten vervangen.
Het Omega-portal doet het, het is de site naar de shop die niet werkt. ;)
http://www.cxi-europe.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die dus.Ok, cool, zo’n ding bestaat dus al. Dank je. :)
Nu alleen dus nog zaak om uit te vinden waar ik ze kan kopen, aangezien de site die op het Omega-portal staat het niet doet… (En wat ’t kost, uiteraard)
Bedankt allen voor de antwoorden. Zo te zien is het dus redelijk te doen om de LEDjes te vervangen, alleen wat gepriegel bij het kachelhuis. We willen zowiezo even het dashboard netjes maken. Er zit een aftermarket parkeersensor-systeem in, en het schermpje zit netjes (bovenop het TID-bolletje), maar het draadje kan netter weggewerkt worden. Ook is er een stukje afgebroken van het TID-bolletje, dus daar moet ik toch al even naar kijken. (Sloop! MP! Iemand hiero die zo’n ding nog heeft in nette staat?)
Blijf ik zitten met de gasveren, en hoe die eruit te halen cq. te vervangen. Want zo’n klep zelf deadliften is niet leuk voor mij, en mijn vriendin heeft er echt 2 handen bij nodig. Hij blijft wel omhoog staan, maar ook maar net aan, en ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als die klep naar beneden komt terwijl m’n meisie eronder staat… :shock:
Oh, en een plaatje. En wat een plaatje. Originele Irmscher achterspoiler, zagen we vandaag bij het poetsen, met derde remlicht wat niet aangesloten zit (want dan zou je 4 remlichten hebben.)

26 september 2011 om 21:30 In reactie op: Waar zit temperatuurzender Astra G 1.6 16v bouwjaar 2001 #17740473Dat is een hoop werk voor iets wat potentieel iets heel simpels kan zijn. Als je iemand met Op-Com weet te vinden (of het zelf via eBay regelt), weet je meteen of je meter kapot is (in dat geval, tellerbak of losse meter monteren), of alleen de sensor.
24 september 2011 om 19:01 In reactie op: Waar zit temperatuurzender Astra G 1.6 16v bouwjaar 2001 #17740478Als je iemand in de buurt vindt met Op-Com kan die de temperatuurmeter handmatig uit laten slaan. Als dat werkt doet de meter het. Op-Com geeft ook watertemperatuur aan, die zou dan op 0 moeten blijven staan.
Ik heb Op-Com en kom uit de buurt van Amsterdam. Jij?
24 juli 2011 om 21:28 In reactie op: Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur? #17498467Och, het heeft alletwee zo z’n leuke kanten. Van VW vind ik de diesels lekker rijden, zeker de nieuwere TDIs zijn super. Opel daarentegen vind ik leuk omdat er bijvoorbeeld al heel veel voorbereid is om later in te kunnen bouwen in de kabelboom, en de Astra G vs Golf 3 vind ik de Astra er net even wat nieuwer en beter uit zien.
Daarentegen hoor ik vaak van VWs dat ze technisch nodeloos gecompliceerd zijn om aan te werken, en m’n Astra G heeft gewoon een oersaai interieur vergeleken met een Golf 3. (Maar dat is misschien persoonlijk)

vs

Bedoel je het display in het dashboard? En hebben we het hier over dat gedeeltes donkerder dan de rest zijn, of gedeeltes geheel uitgevallen? Als er gedeeltes donkerder zijn dan de rest, kan dit komen door kapotte achtergrondverlichting. Er zitten een paar lampjes achter, die moeten dan vervangen worden. Als er daarentegen hele regels het niet meer doen, dan is het schermpje zelf kapot, en moet deze vervangen (duur!) cq. gerepareerd (ook best duur!) worden.
Post er eens een foto’tje van, komen we wat verder mee. :thumb
@ pwnerer: Unfortunately, no. That kind of crap happens everywhere, and because they know which cars are easy to open (the older cars, usually), they go for those, causing more chaos and mayhem in their wake with the damage done to the car on top of the theft of the equipment.
Succes met afhandelen, en hopelijk krijgen ze de &&))^%# te pakken die met hun poten aan andermans auto zitten.
-
AuteurBerichten