Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een GL, waarschijnlijk. EL bestaat niet. ;)
Niets mis mee, trouwens. De mijne is in de basis ook een GL, met het Club-pakket, en inmiddels voor 3/4 uitgerust met Sport-opties. (en wat spul wat helemaal nooit op een Astra geleverd is maar van andere Opels af komt, maar dat terzijde)
Welkom! En ik ben wel benieuwd naar die Bedford. :thumb
Okay, dus niet af te stellen.
Kan ik dan ergens makkelijk zien hoe ver ‘heen’ de koppeling is?
Ik werk zelf bij de helpdesk van een computerzaak en je wilt niet weten wat mensen allemaal in de DVD-drive slot douwen in de hoop dat de computer het afspeelt. SD-kaartjes, van die kleine half-formaat CDs, 3.5 inch floppy’s (yup!)….
Het hangt er een beetje vanaf waar het geld zit. Als het echt in de CD-sleuf zelf zit kan je met een (plastic!) liniaal en een zaklampje eens voorzichtig gaan voelen/kijken waar. De meeste CD-drives zijn van de zijkanten gesloten, dus dan zou je het muntje naar de zijkant kunnen duwen, en dan omhoog halen met een dun stuk balsahout waar je een 5-cent-formaat sleuf in gemaakt hebt.Een ijslolly-stokje werkt ook, maar dan kan je de sleuf weer niet zo diep maken en zit het muntje niet zo stevig. Als je het muntje niet voelt, of het niet zeker weet, dan is je enige andere optie uitbouwen en uit elkaar halen. Omdat de auto nog zo nieuw is zou ik dan even langs de dealer gaan en het verhaal uitleggen. Als je een redelijke band hebt met de jongens daar willen die er best wel even naar kijken, en als zij iets slopen dan is het voor hun rekening, niet de jouwe. ;)
Als zoonlief het muntje ergens in een gaatje gedouwd heeft dan wordt het fijn sleutelen en uit elkaar halen, tenzij je ‘m met een stuk ijzerdraad of zo te pakken krijgt.
Liever trouwens niet met metalen dingen in de CD-slot gaan rommelen, dat kan de laser bekrassen en dan ben je verder van huis. Ook altijd doen met het contact uit, anders loop je het risico dat de radio ineens dingen gaat inslikken die je vast hebt, maar dat had je denk ik zelf al bedacht.
Succes! :thumb
http://link.marktplaats.nl/545186243″ onclick=”window.open(this.href);return false;
CCRT700 + wisselaar. Leuk voor mensen die het juiste scherm in hun Vectra hebben. (Crossposted van Astra-gedeelte, maar ik geloof dat deze radio in een Vectra hoort)
http://link.marktplaats.nl/545186243″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Leuk voor mensen die een MID in hun Astra hebben. (Denk ik. Dit werkt toch niet met een TID?)
Niet op slot met de sleutel?
Dat is inderdaad aardig prijzig ja, en volgens mij voor de hele bumper.
Ik lees ff mee, ik vind dit ook wel interessant namelijk. :thumb
Geluidskwaliteit van mijn Parrot kit is aardig hoor. Redelijk te vergelijken met de fabrieksradio.
Astra gewassen en interieur uitgezogen en schoongemaakt. Ook op eBay (voor een hele 4 euro) 2 LED buislampjes gekocht voor m’n binnenlichtje (en evt. kentekenplaat of zo). Niet echt nodig of zo, maar dan kan je ten minste de halve avond de deur open hebben staan zonder dat je bang hoeft te zijn dat je accu leeg is.
Oh, en de remblokjes op m’n Kymco New Dink vervangen. Was wel nodig ook, maar dat is off-topic. xD
Of je gaat kijken of je er een Parrot kit in kan bouwen. Dan kan je je originele radio (en dus info op het schermpje + evt. stuurbediening) houden, en je heb je nog steeds alle dingen die je wilt hebben.
Ik heb zelf een Parrot Mki9200 en ik ben er hartstikke tevreden over.
Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd, en misschien ben ik een beetje simpel of zo, maar ik krijg die pokkedingen dus niet weggedraaid. Met een tang aan staan rukken (uiteraard mezelf geslagen met die tang) en toen vond ik het wel mooi geweest.
Iemand die dit al gedaan heeft, is die bereid mij een handje te helpen hiermee? Ik kom zelf uit de regio Amsterdam/Zaanstreek, en ben bereid naar je toe te rijden. Moet ik alleen even opzoeken wat voor lampjes erin gaan en die dus kopen.
Hrrm, geheel off-topic, maar ik zie nu dus ook dat je voor een Piaggio MP3 LT (zo’n driewieler) nu dus een motorrijbewijs nodig hebt.
*geluid van MP3 LT verkopen die in de pot belanden*@joop1970 wrote:
Die plastic klemmetjes van de kabels? Die moet je losdraaien als het ware.
Ik meen me te herinneren dat ik deze destijds naar boven heb geprobeerd te draaien, maar kunnen ze dan nog een andere kant op?
Ik had dat ook geprobeerd ja, maar ik krijg de console niet ver genoeg naar voren om bij de schroeven bovenop te komen, laat staan dat ik kan zien hoe deze erin geschoven zit.
Ik heb dit al een keer eerder gevraagd, maar nooit wat van gehoord.
Mijn vriendin heeft een Tigra uit ’99 (dus met een dashboard dat intern nét even anders in elkaar zit dan van voor ’98) en een kapot lampje achter het kachelpaneel. Nou heb ik vorige zomer al een poging ondernomen om het (*&$^^-ding eraf te krijgen, maar kreeg het na dik anderhalf uur nog niet voor elkaar. Ik heb bovenstaande guide gevolgd, maar ik krijg de kabels niet van de unit af om het hele ding naar voren te halen. Bij mijn Astra heb ik het halve dashboard er meerdere keren uit gehad, dus qua handigheid ontbreekt het niet, het is puur dat die plastic klemmetjes niet los willen.
Is er nog een andere manier om er achter te komen en de lampjes er uit te halen zonder dat die kabels los hoeven? Kan je er bijvoorbeeld via het dashboardkastje of zo achter komen en zo ‘blind’ de lampjes vervangen?
Da’s voor het eerst dat ik dat hoor. Onder het hoofdstuk van “En nu voor iets compleet anders dan normaal…” :D
Heel erg benieuwd naar de foto’s.
Zelf eentje fabriceren dus. Duidelijk. Dank je wel, heren. :thumb
29 april 2012 om 11:02 In reactie op: Verbruik Astra 1.6-16VXEL 1 op 8/9 is dit normaal !!! #18011914Ik heb zelf ook een X16XEL in een Astra G, en met een beetje zorg kan ik tussen de 1 op 13 en 1 op 14 rijden. Dat is dan wel met overwegend snelweg. In de stad ietsies duurder, maar veel meer dan 1 op 12 wordt het niet vaak.
24 april 2012 om 21:20 In reactie op: Astra J 2012 start-stop business: lang piepen bij starten. #18011133Kan je dan schakelen onder cruise control?! :shock:
Dus; je bent aan het accelereren met CC aan, en je wilt opschakelen. Kan dit dan? Da’s wel echt extreem vet.
Trillende schijven (dus van links naar rechts) voel je inderdaad goed met remmen. Hoogteslag in je schijven niet echt.
Hoe schijven uit balans kunnen raken, geen idee, maar het kan….
Op wat voor velgen staan de winterbanden?
Ik had hetzelfde probleem, winterbanden voelden goed, zomerbanden trilden boven de 130kmh. Ik heb toen nieuwe zomerbanden laten monteren en het probleem bleef. (Het waren zowiezo crap-China banden dus ze moesten er toch af) Toen heeft mijn garage de riemschijven (en uiteraard de blokjes) vervangen en was ’t weg. Er zat een onbalans in de schijven die je alleen met het lichtere lichtmetaal voelde en niet met het staal van de winterbanden.@tigraivo wrote:
beetje vage foto maar volgens mij bedoel je zo iets

Precies dat ja!
Als ik op Ebay kijk vind ik inderdaad een hoop spatlappen waarvan ze zeggen dat ze als bovenstaand op de Tigra passen, maar elk ziet er toch weer compleet anders uit… Ik durf dan lastig ‘blind’ een setje te bestellen en te eindigen met universele, zoek-het-zelf-maar-uit lappen, of nog erger; die voor een Citroen Berlingo of zo. ;)
Net even gekeken, en hoewel ze genoeg leuk spul hebben (ook voor mijn Astra) zit het er niet tussen.
…
En het zijn inderdaad wel prijzen die ze vragen… :hmmz
Ik ben nu 2 keer op de ‘Ring geweest, en hoewel het geweldig leuk is om te doen, zijn er ook zeker gevaren aan. Maar; als je auto in goede vorm is, je van jezelf weet dat het je eerste rondje is en je dus niet meteen voluit Schumacher/Vettel/Hamilton gaat spelen, en je realiseert dat er mensen rondrijden die het beter weten en kunnen en je ervoor zorgt dat je niet net doet alsof jij ook zo iemand bent dan is het goed te doen. En enorm leuk.
Het is wel een aanslag op je auto. Vooral je banden, maar ook de remmen krijgen het voor hun kiezen op de ‘Ring. Het beste wat je kan doen is je eerste 2 rondjes met iemand meerijden die wel weet wat ie doet, een zgn. passenger lap. Dan zie je en voel je de baan. Je derde rondje doe je heel rustig aan, je vierde rondje ook. Vervolgens parkeer je je eigen auto, en huur je een veel beter en leuker (let wel, niet sneller maar wel beter) auto’tje bij bijvoorbeeld Rent4Ring. Dat hoeft je de kop ook niet te kosten, en het spaart je auto gigantisch. Hun banden, hun koppeling, hun vering, niet jouw probleem. ;)
Overigens, de meeste verzekeringen dekken het iig gedeeltelijk. Als je aan een track day mee doet dus niet, maar bij Touristenfahrten wordt het gezien als een ‘1-baans tolweg met verplichte rijrichting, zonder snelheidslimiet’ en gelden er dus ook de gewone verkeersregels. Ja, je moet dus rechts houden en mag absoluut niet links inhalen. Er wordt op gecontroleerd, dus doe het ook niet.
Ik kreeg destijds de kabels niet van die unit af. Ben er anderhalf uur mee bezig geweest, en heb het uiteindelijk maar opgegeven en alles weer terug gebouwd.
Nu ik lees dat je er wel blind bij kan is dat misschien nog een ideetje. Heeft iemand een goede foto van de achterkan van dit panel zodat ik een beetje weet waar ik moet voelen? -
AuteurBerichten