GooneyBird

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 243)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Op vakantie? #18043023

    2 weken Eifel met m’n vriendin. We vertrekken morgen. ;)

    Eindelijk de Astra op orde, ik heb uiteindelijk met de situatie met de remmen de handdoek maar in de ring gegooid en er mijn lokale garage naar laten kijken, die de auto geheel op orde gebracht heeft.

    Trekken? Niets. Alles wat we voor 18 dagen kamperen nodig hebben past achterin. (Net aan…)

    (Koelbox, vuilniszak met beddengoed en kussens en 2 rugzakken staan vastgesnoerd op de achterbank. Voor de rest zit alles in de kofferbak, en kan de hoedenplank ook nog gewoon plat liggen)

    In reactie op: Remsysteem ATE/?? (UPDATE: Filmpje, remmen okay) #18037237

    Dat risico neem ik dan. :) Over dik anderhalve maand heeft de auto toch weer een grote beurt gepland staan, dan kan mijn Lokale Vriendelijke Garage hier meteen naar kijken.

    Ik ben allang blij dat het de remmen niet zijn. Ik was wel even klaar met remmen-gedoe na die vastgelopen klauw.

    In reactie op: Remsysteem ATE/?? (UPDATE: Filmpje, remmen okay) #18037235

    Kan het kwaad? Ik ga namelijk over dik 2 weken met de auto op vakantie naar Duitsland, en heb nu dus nog tijd om te te vervangen mocht dat nodig zijn.

    In reactie op: Remsysteem ATE/?? (UPDATE: Filmpje, remmen okay) #18037233

    [youtube:1xholg3d]http://www.youtube.com/watch?v=NzZMNQvKVCE[/youtube:1xholg3d]

    Ik heb de hele santekraam uit elkaar gehaald (klauw eraf, schijf eraf) en als ik aan de as draai blijft het geluid komen. Met andere woorden, het zit dus niet in de remmen, maar ik snap dan niet waarom het gepiep ophoudt als ik de rem aanraak.

    Ik hoop dat het een beetje te horen is, maar het is een hoog rubber-achtig gepiep als de as draait. Als je rijdt is het een onderbroken toon (*piep-piep-piep*) tot zo’n beetje 40 kmh, daarboven hoor je het niet meer.

    (en ja, de velgen zijn vies en het center-dopje is weg. Die is er af gevallen ergens tussen hier en Zaandam. Ik heb nieuwe liggen met het Opel-logo maar die gaan er pas op als ik de velgen heb laten spuiten.)

    In reactie op: Remsysteem ATE/?? (UPDATE: Filmpje, remmen okay) #18037232

    Het ene blokje zit gewoon in de zuiger gedrukt met dat klemmetje. De andere kant zit volgens mij goed vast met de clip en dat gebogen ijzerdraadje er omheen. Het rare is dat het weg gaat als ik een beetje rem, en pas weer terug kom als ik de rem los laat.

    In reactie op: Rembalans afstellen Tigra A #18038295

    Derp. king: :thumb

    Niet goed gelezen. Ik zal zo ff kijken of ik het zie zitten. Waar moet ik ongeveer naar kijken? (Doosje/tonnetje/dingetje…)

    In reactie op: Remsysteem ATE/?? (UPDATE: Filmpje, remmen okay) #18037230

    Ik zal zo even de auto met een pootje in de lucht gooien en een filmpje maken. Het vervelende is, hij piept nu aan beide kanten, ook de linkerkant die dus niet heet geworden is….

    Geen sport-blokken, gewoon normale blokken van OEM-kwaliteit.

    In reactie op: Rembalans afstellen Tigra A #18038293

    Waar zit deze remdrukregelaar precies? Onder de motorkap of onder de auto ergens?

    In reactie op: Remsysteem ATE/?? (UPDATE: Filmpje, remmen okay) #18037227

    Die zit er nog op ja. De groeven vallen heel erg mee, hooguit een kwart millimeter in 1 groef, de ander nog wat ondieper. Maar als het op te lossen is met nieuwe schijven….

    In reactie op: Remsysteem ATE/?? (UPDATE: Filmpje, remmen okay) #18037225

    Randje er vanaf gehaald, probleem blijft…. Grotere rand er af halen?

    In reactie op: Rembalans afstellen Tigra A #18038289

    Voorremmen zijn voor zover ik weet goed…

    Ik heb wat met remmen de laatste tijd lijkt het. :???:

    In reactie op: Remsysteem ATE/?? (UPDATE: Filmpje, remmen okay) #18037223

    UPDATE:
    Okay, ik heb dus vandaag de klauw vervangen, en hij remt weer goed. Yay!

    Alleen; als ik de remmen nu warm rem, piept de auto bij rem los tot +/- 20kmh. Ik heb met warme remmen op een parkeerplaatsje geluisterd, en het piepen lijkt bij de blokjes vandaan te komen. Als ik de auto op krik en aan het wiel draai komt de klauw wel goed los van de schijf.

    Zou dit opgelost kunnen worden met een nieuwe schijf+blokjes? Want dan maak ik graag gebruik van Bert’s aanbod.

    In reactie op: Remsysteem ATE/?? (UPDATE: Filmpje, remmen okay) #18037220

    Bedankt allen. Ik heb via onderdelenlijn nu een juiste klauw weten te vinden, die zal als het goed is dinsdag of woensdag arriveren.


    @Bert
    : Dank je. Inbouwen en ontluchten gaat zelf wel lukken denk ik. Schijven en blokken zijn nog in redelijk goede staat. (Links is sowiezo goed en +/- een jaar oud, rechts is iets gegroefd maar minder erg dan verwacht.) Met de iets gegroefde rechterschijf valt mijns inziens nog goed te rijden zodra de blokjes zich erop aangepast hebben. Mocht dat niet zo zijn dan laat ik het je uiteraard weten en rol ik richting Hoofddorp. Maar daarvoor moet de auto eerst weer rijden, dus een klauw hebben en van z’n pootjes in de achtertuin af zijn. :)

    In reactie op: lichtschakelaar Opel Astra G 2001 #18034202

    Dat is wel een stuk makkelijker ja… ;)

    In reactie op: post hier je km stand #17501214

    Van de week net de 150.000 aangetikt. Helaas geen foto…

    ’98 1.6 16V Beetje-Sport.

    In reactie op: lichtschakelaar Opel Astra G 2001 #18034200

    Ik heb net even op zolder gekeken in de Grote Bak met Meuk, en ik kan nog maar 1 schakelaar vinden. Ik denk dat ik ergens die andere weggegooid heb. Zodra ik ‘m vind laat ik het je horen.

    Wat je nodig hebt:
    – 1 ‘gewone’ lichtschakelaar (met 1 keer mistachterlicht)
    – 1 knopje voor het voor-mistlicht OF een knopje voor het achter-mistlicht
    – 1 circuitje voor het interne knopje.
    – 1 veertje voor achter het nieuwe voor-knopje
    – 238.497x geduld, zoals bij alles. ;)

    Sorry voor de kwaliteit foto’s. Ik had alleen m’n iPhone binnen handbereik.

    Je neemt een platte schroevendraaier, en die steek je tussen het randje van de lichtschakelaar en de achterkant. Je ziet op de zijkant allemaal bolletjes zitten en het idee is om die bolletjes door het gaatje te krijgen en eruit.

    Dan komt dat dus zo uit elkaar.

    Binnenin zie je dan het draaimechanisme zitten van je lichtschakelaar en een circuitje. Die neem je eruit (zit gewoon geklikt op de zijkanten), waarbij je oplet dat de veertjes die er achter zitten niet wegspringen. Die zorgen voor contact tussen het circuitje en de schakelaar zelf richting auto.

    Hier zie je het knopje zitten wat de achtermistlampen bedient. Daar heb je er dus 2 van nodig. Als je een tweede circuitje hebt liggen moet je deze dus lossolderen van de achterkant

    Op de achterkant zie je de 4 contactjes van het knopje zitten, en aan de andere kant 4 ‘schone’ plekjes. Daar moet het nieuwe knopje in komen. Met de soldeerbout het tin verhitten, nieuwe knopje er doorheen drukken, en vastzetten. Het circuitje is nu klaar.

    Dan haal je het blinde kapje aan de buitenkant eraf, en doe je daar een knopje in met een veertje er achter, zodat deze op zijn plek klikt. Goed kijken hoe de rechter zit, zo maak je de linker ook. Dan zie je al dat het knopje ingedrukt wordt door het nieuwe mistlampknopje. Je hoort ook het tikken van het knopje.

    Alles weer in elkaar zetten, in de auto bouwen, en testen of het werkt.

    Dit is wat ik allemaal nog zo snel kon vinden op zolder. Je mag dit hebben voor 5 euro, dan heb je
    – 2 veertjes voor achter het mislampknopje
    – een zelfgebouwd mistlampknopje (is niet mooi, maar voldoet wel even totdat je er 1tje op de sloop vindt)
    – een circuitje met het juiste knopje om eraf te halen
    – een buitenkant met draaiknop. Leuk voor op de koffietafel of zo. ;)

    Als je dit wil hebben, 5 euro + verzenden (6,75) en het is voor jou. :thumb

    In reactie op: orginele schrokbrekers kunnen die verlaagd worden #18034509

    @miraltje wrote:

    @Blue-Dragon wrote:

    Met de verhalen die hier boven mijn bericht staan vermeld.
    Zou je beter kunnen gaan kijken voor een schroefset.

    meerwaarde van een schroefset is er niet,tenzij je extreem wilt verlagen.

    bij een standaard verlaging 40 of 60 mm is de meerprijs van een schroefset weggegooit geld,kan me niet voorstellen dat iemand elke maand een andere verlaging insteld.

    Domme vraag:
    Waar bestaat een schroefset dan precies uit? Dat zijn toch gewoon schokdempers met een kraag bovenop die de veer andere voorspanning geeft (en dus rijhoogte afstelt zo)? Want dan zou het geen weggegooid geld zijn omdat hij uiteindelijk toch voor nieuwe schokdempers moet gaan kijken omdat ze lek raken?

    Zijn er dan ook schokdempers + veren die specifiek voor verlaging zijn? Dus die (ongeveer) dezelfde rijeigenschappen en comfort als origineel geven, maar dan zonder de nadelen? (Dus geen lekke schokdempers/plankharde afstelling) Want ik zit met de gedachte te spelen om mijn auto zo’n 30mm/40mm te laten zakken, en dan vooral om de auto wat responsiever te krijgen. (ik vind ‘m namelijk in vergelijking met mijn vorige auto nog steeds vrij zacht en indirect sturen)

    Of..ehh…snap ik het nou niet? :angel

    Wat geeft de temperatuurmeter aan? Als de temperatuursensor kapot is zou die rare dingen (of niets) moeten aangeven.

    Dan moet je toch gewoon die 2 dopjes boven de A-stijl loshalen en ‘m daarin klikken/schroeven?

    Ik heb ‘m zelf niet, wil ‘m nog wel eens op eBay scoren aangezien ik zelf brildragend ben en dus niet zomaar ff bij een tankstation een zonnebril kan kopen als ik ‘m vergeet.

    In reactie op: lichtschakelaar Opel Astra G 2001 #18034198

    Het makkelijkst is wat hier boven staat; eentje halen met de juiste knoppen er al in.

    Maar; ze zijn om te bouwen, dat heb ik ook gedaan. Je hebt dan 2 schakelaars nodig, aangezien je wat onderdelen dubbel nodig hebt. Het uitwendige is simpel, je haalt de schakelaar uit elkaar, en het ‘blinde’ kapje er vanaf. Die vervang je met de andere achtermistlicht-knop.
    Binnenin is het wat lastiger. Je moet op de ‘sloop’schakelaar het knopje waar het pookje van de schakelaar op drukt van de printplaat desolderen en op de juiste plek op het printje van de ander solderen. De tracks liggen er al, je moet alleen het fysieke knopje solderen. Als je dat gedaan hebt zet je het geheel weer in elkaar, en test je het knopje. Je moet een duidelijke “klik” horen als je de knop indrukt, gelijk aan de ander. Alle andere contacten (dus die naar de auto toe) zitten al achterop de print. Het gaat puur om de switch op de print en het fysieke knopje aan de buitenkant.

    Ik heb even zo snel geen foto’s van mijn ombouwsel, maar uiteindelijk ziet het er dus zo uit:

    De linker is voor de voor-mistlampen en de rechter voor de achter-mistlampen. Zelfde logo, andere kant van de auto. (Als iemand nog een defecte schakelaar mét de juiste knop heeft voor een sloopprijsje hou ik me uiteraard aanbevolen. ;) )

    Ik heb nu nog wat overblijfselen van verschillende lichtschakelaars op zolder liggen. Ik heb er toen 2 van de sloop meegenomen, waarvan er 1 defect bleek (maar van buiten erg mooi), de ander erg lelijk en afgeragd maar werkte wel goed, en de derde die al in de auto zat bij aankoop. Als je wil kan ik wel wat foto’s schieten van de printjes en welke knopjes je moet hebben.

    In reactie op: foto van mijn G sport #18034189

    Yup, ik heb ook trommels achter, uit 1998.

    Is dat trouwens lastig te vervangen met schijven? Ik dacht dat alle Astra’s met 4-gaats velgen trommels hadden en ik dus niet ergens 4-gaats schijven vandaan kan halen.

    In reactie op: resetten #18033831

    Yup, codes (die lampjes veroorzaken) kan je resetten met OPCOM.

    Oostzaan, vlakbij Zaandam en Amsterdam-Noord

    In reactie op: Stuurwiel vervangen #18033627

    Geen probleem joh. Ik heb het een jaartje of zo terug ook zelf gedaan, dus als je er echt niet uit komt kan je altijd ff mijn kant op rollen dan doe ik het voor je. En bij het er af halen van je stuur altijd oppassen met de airbag unit en dat je jezelf niet voor je hoofd slaat met het stuur. Ik heb hier ervaring mee. ;)

    We zijn er om elkaar te helpen hier, toch? :thumb

    In reactie op: Stuurwiel vervangen #18033625

    Nee, het stuurwiel is voor zover ik weet niet over te zetten. Maar als je ergens een Astra stuur met radiobediening én een sleepring met de juiste stekkers weet te vinden is het wel werkend te maken. Die sleepring is wel belangrijk, namelijk, en die van een Vectra past van z’n levensdagen nooit in een Astra.

    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=155564″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Hier is een mooie How-To hoe je stuurwielbediening van je radio moet inbouwen. De CDR500 ondersteunt dat, evenals de CCR600 en de CCRT700. Als het goed is zijn alle Astra’s erop voorbereid, dus met bovenstaande How-To en jouw radio moet het helemaal goed komen.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 243)