GooneyBird

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 243)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Slechte service ANWB wegenwacht #18104717

    Iets van 2 jaar geleden midden in de nacht, ergens langs de A2 bij een tankstation, in de kou netjes een kopje (thermoskan)-koffie van de wegenwacht gekregen. De Astra had een uitlaatklep opgegeten en deed dus vrolijk met de downsizetrend van 3 cilinders mee. Binnen een half uur een wegenwacht bij me gehad (beiden vermoedde we dat het een bougie/bobine was), bougie was in orde en na een compressietest binnen nog eens 3 kwartier een sleepwagen gehad. Inmiddels was het dik na middernacht, maar desalniettemin kreeg ik een leenauto mee (toevallig ook een zilveren Astra, alleen een generatie jonger) en werd mijn Assie bij de garage gebracht.
    De rekening van mijn garage achter was minder leuk, maar al in al niets meer dan lof over hoe ik door de wegenwacht ben geholpen. Ook met mijn vorige auto een kapotte bobine direct bij m’n werk vervangen en ik kon gewoon met de Cinq naar huis.

    In reactie op: top snelheid astra #18088964

    Met mijn Astra G 3-deurs 1.6 16V handbak met (destijds) zo’n 130.000 er op heb ik in Duitsland met heel veel pijn en moeite de 195 km/h aangetikt op GPS. Teller stond toen ergens over de 200 heen. Hij had niet veel meer over, en er kwam een heuveltje aan, dus ik ben toen maar weer terug gezakt naar +/- 150 km/h. Hard zat op de openbare weg.

    Ik weet niet of ie ’t nu nog doet (met 157000 km er nu op). Ik heb ’t idee dat ie de laatste tijd een beetje aan het inzakken is qua vermogen. Misschien tijd om ‘m weer eens wakker te schudden als de wintersloffen er af zijn.

    In reactie op: Rij jij in een klassieke Opel, vul dan de enquete in #18078721

    Ingevuld!
    En ik wil een Astra G toch niet zo snel onder “klassieker” scharen. ;) Zie ook dit topic

    In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794482

    Damn kerel, wat een verhaal zeg. Overigens wel een goede dealer, de auto mag dan een ramp zijn maar de dealer doet wel zijn uiterste best voor je.

    Houd de moed erin. Als straks alles klaar is heb je een mooie station met een (relatief) vers hartje die aan alle kanten nieuwe onderdelen heeft. En ik spreek uit ervaring als ik zeg dat Astra’s best lekkere auto’s zijn. :)

    In reactie op: airbag lampje brand naar 2 andere sleeprings #18075965

    Ik heb geen link meer naar de verkoper. Volgens mij maakt het ook niet gek veel uit, zolang de verkoper maar goede feedback heeft.

    In reactie op: Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 1 #17951540

    Het pedaalrubber van m’n koppelingspedaal is vorige week gescheurd. Hij zat al een tijdje losjes (randje afgescheurd), maar met wat dubbelzijdig tape viel er goed mee te rijden. Vorige week daarentegen, gleed het rubber naar beneden, en bij de volgende keer schakelen trapte ik het rubbertje doormidden.

    Anyway, lang verhaal kort; zijn die rubbertjes los te bestellen bij de VOD? Het schoot me net pas te binnen, anders had ik ze wel ff gebeld, maar ik ben nu toch leuk op eBay aan het spelen en ik dacht, dan bestel ik ze meteen mee, daar zijn ze namelijk iets van 5-6 euro.

    In reactie op: Astra lijkt vermogen te verliezen #17934054

    Beetje laat, maar; bougies waren het goede type (volgens het Haynes boek). Zagen er ook nog mooi uit, wat logisch is aangezien ze nog vrij nieuw zijn… Raar genoeg lijkt het met het koudere weer wel weer wat beter te gaan. (Of ik wen er aan, dat kan natuurlijk ook)

    In reactie op: airbag lampje brand naar 2 andere sleeprings #18075956

    Mocht je in het westen des lands zijn, ik kom uit de buurt van Zaandam en wil ‘m graag voor je resetten. ’t kan namelijk gewoon met Opcom, die ik heb liggen.

    Opcom kan je zelf goed via Ebay kopen, zo ben ik er ook aan gekomen. Tientje of 3-4, maar na 2 keer zelf iets resetten heb je die er al weer dik uit. :thumb

    In reactie op: Astra lijkt vermogen te verliezen #17934053

    Brandstoffilter zit goed, bougies heb ik nog niet naar gekeken. Ik heb de auto van het weekend aan de computer gehangen, en zag dat de Throttle Position Sensor nooit verder dan 99% komt. Lijkt mij op zich geen halszaak, maar zou het gerelateerd kunnen zijn?

    @Juffer: Klinkt HEEL erg cool! Als het mag zou ik graag met de Astra en m’n vriendin met haar Tigra langs willen komen. Is er een bepaalde afspraak voor wat betreft vergoedingen? En waar is het ergens?

    In reactie op: Astra lijkt vermogen te verliezen #17934049

    Brandstoffilter is vervangen, bougies zijn vervangen maar door welk type weet ik niet. Zou ik als het droog is eens moeten kijken. De distributieriem is 2 jaar en 20.000 km geleden en was nu dus nog niet aan de beurt. Over 2 jaar pas.

    In reactie op: Ipod aansluiting #18068312

    Parrot setje?

    In reactie op: De oudste en de nieuwste #17915339

    Ik heb een Astra G uit ’98 waarvan ’t kenteken met “TS” begint. Ik heb er eigenlijk nog geen gezien met een ouder kenteken, maar ik kan me niet voorstellen dat ik een van de eersten heb. (Ze komen toch vrij veel voor lijkt mij zo)

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17638935

    Ik was aan arbeidsloon alleen al €275 ex. BTW kwijt. Overigens was er ook nog een achterveer gebroken, die was ik even vergeten.


    @GSI
    Racer: Klopt, maar het zat in de slang van de vulhals naar de tank, en lekte alleen vlak na het tanken. Daarna was er genoeg uit en de druk er af. (Vlak voordat de tank vol zat stoppen met tanken werkte ook, maar 9 van de 10 keer vergat ik dat en kotste de auto alsnog een klein plasje er uit)

    Overigens, m’n handrem werkt weer beter. Eerst moest ie dik 4 klikjes omhoog, nu staat ie al vast bij 2-3. Verbetering! :thumb

    EDIT: Astra G, ja. Een van de eerste volgens mij. (Ik heb er nog geen gezien met een ‘ouder’ kenteken dan de mijne. Begint met TS.)

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17638930

    Vandaag m’n Astra van de garage opgehaald. Grote beurt + APK laten doen, en was in totaal bijna €700 kwijt. Remleidingen waren doorgeroest en vielen bijkans uit elkaar toen de garagist er aan zat, twee remcilinders vervangen, stuk brandstofslang van de tank naar de vulopening (die lekte al een tijdje. Irritant maar geen afkeur) en nog wat andere kleine dingetjes die bij de grote beurt hoorde.

    Een hoop geld, maar ja, dan is m’n auto’tje weer helemaal in orde en kan ie er weer even tegenaan.

    Overigens ook meteen maar even de twee auto’s gewassen. Er was hier een soort van zandstorm of zo, en ze zaten onder het stof.

    In reactie op: HELP! pedaalbox Corsa 2008 waar of niet? #18058281

    Hallo Sylvieke,

    Ik heb een Astra die precies 10 jaar ouder is, en nog nooit een pedaalbox vervangen.

    Tenzij je elke dag op een bakplaat parkeert is het verhaal van de garage dat deze vervangen moet worden vanwege de opwarming van de aarde complete nonsense. Als jij geen klachten had over de pedalen is hier niets mee aan de hand, en al helemaal niet door klimaatverandering. Ik zou als ik jou was een second opinion halen bij een ander bedrijf.

    Remschijven en -blokken kan overigens goed na 4 jaar, zeker bij veel stadsgebruik. Maar pedaalboxen vervangen vanwege klimaatveranderingen niet.

    Succes! :thumb

    In reactie op: handige must have voor een corsa b:) wat is er zoal? #18055744

    Klopt, dat is de Omega-manier. Dat kan ook, maar is meer werk en moet je de hendel voor vervangen (dus meer uitgaven op de sloop en meer risico dat je een defect onderdeel hebt). Deze manier is compleet onzichtbaar, werkt op de meest oude crappy auto’s (lees; Corolla uit ’94 van m’n schoonma) en is compleet omkeerbaar. Volgens mij moest je voor de Omega-route wat doorknippen of zo?

    In reactie op: handige must have voor een corsa b:) wat is er zoal? #18055742

    Regelbare interval kan je heel simpel maken door een relais van een Golf 3 af te halen en in je Corsa te steken.

    Wat je nodig hebt is het wis-relais van een Golf 3. Hier staat heel groot 99 op. Andere relais werken niet. Je haalt je oude relais er uit, steekt deze erin, en dan heb je variabele interval.

    Hoe het werkt:
    Het is een leer-en-herhaal mechanisme. Dus je ‘leert’ het relais de tijd, en deze herhaalt het.
    – Je doet je wis-hendel naar boven zonder dat ie klikt. Dan gaan je ruitenwissers 1x heen en weer.
    – Je wacht een bepaalde tijd. Dit wordt de tijd tussen wissen. Zeg; je wacht 10 seconden want het regent niet zo hard.
    – Je zet de hendel nu in de interval stand. (dus 1 klikje naar boven)
    – Je ruitenwissers gaan nu eens in de 10 seconden heen en weer.

    Als je langer wacht tussen de eerste en tweede keer dat je de hendel verplaatst zal het interval langer worden, als je korter wacht wordt ie korter.

    Inbouwen is idioot eenvoudig. Ik heb het bij de Tigra van m’n vriendin gedaan in ongeveer 5 minuten, en de Corolla van m’n schoonmoeder in ongeveer 10 minuten (inclusief opzoeken welk relais er uit moest) Plug ’n play! :thumb

    In reactie op: Bekerhouder danwel maken of slim idee ?? #18056430

    Dat gebeurd wel eens, geeft niets joh. Dikke huid and all that. :thumb

    Ik meen me te herinneren dat de Bora van m’n schoonpa ook zo’n houder heeft, dus misschien Golf 4’s ook. Maakt je zoektocht op de sloop wat makkelijker. :)

    In reactie op: relais corsa b mistlampen #18056675

    Relais moet naast je huidige achter-mislamp relais in je zekeringenbakje. Ik heb overigens zowel het knopje als het relais liggen, mocht je interesse hebben.

    buysell/single_ad.php?ad_id=1508

    In reactie op: Bekerhouder danwel maken of slim idee ?? #18056417

    @mik83 wrote:

    Oja excuus voor degene die weer beter nadenken dan mij vandaag,ja ze zitten ook in de deur,maar als je mijn onderwerp leest

    probeer gewoon mee te denken ipv de slimmerik uit te hangen

    Geen dank.

    Jij vroeg om bekerhouders en ik gaf aan dat je ook in je deuren het een en ander kwijt kan. Het duurde ook even voordat ik de link legde tussen uitsparing en flesje Spa dus ik dacht te helpen. Schijnbaar niet dus.

    Anyway; die oplossing om een DIN-vak om te bouwen van VW is wel een mooie. :thumb

    In reactie op: Opel sport embleem in de stootlijst #18055354

    Bij mij viel er 1tje spontaan uit. ;) Gebeurde gelukkig op het pad bij het dichtdoen van de deur.

    Beiden toen opgeknapt en vastgezet met dubbelzijdig tape. Ze zaten heel erg los, en ik kon ze er met m’n nagels zo uitpakken.

    In reactie op: Bekerhouder danwel maken of slim idee ?? #18056411

    Je deurvakken hebben overigens ook een half-ronde uitsparing waar bijvoorbeeld een (afgesloten) flesje Spa perfect in past.

    Ik heb dit een half-jaar geleden gedaan met 1 koplamp die erg verweerd was, en ik ondervond dezelfde resultaten; koplamp was weer als nieuw!

    Helaas, 6 maanden later, begint deze weer geel en vaal te worden. Het zit nog niet op het niveau dat het eerst was, maar dit moet zeker binnen een maand of 1.5 (voor de winter in ieder geval) herhaalt worden om de lamp weer mooi te krijgen.

    In reactie op: Astra G stoelframes wisselen.. HELPPP #18049871

    Om die knop er af te halen moet je aan de ANDERE (dus niet-knop) kant een dingetje loswippen, en dan trek je de knop + as die door je stoel gaat er in 1 keer uit.

    Let op, volgens mij zit je rugleuning dan los, en als je 1 van de twee kanten waar de as in draait per ongeluk verdraait (ten opzichte van elkaar) zit je rugleuning scheef.

    In reactie op: Welk type astra heb ik? #18049988

    Badges zoeken op de auto heb je denk ik al gedaan…. Post wat foto’s en een lijstje van dingen die er op zitten (dus Cruise-control, airco, wat voor soort stoelen/bekleding, dat soort dingen)

    Van een Astra G kan ik ze wel aardig opnoemen, maar een H niet. Maar er zijn vast wel mensen hier (Wim?) die dit wel kunnen.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 243)