Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18344683]Beste,
Ook ik heb een probleem met mijn navigatie. Ik heb een opel vectra gts waar een cd 30 in zat en nu een cd 70 maar mijn scherm blijft uit.
Weet iemand hoe dit komt?
Moet de navigatie toevallig ingeleerd worden?Gr kevin
[/quote]
Da’s een compleet andere radio in een compleet andere auto, met een geheel ander probleem. Beter is het de volgende keer om even een eigen topic hierover aan te maken.
Maar, omdat ik in een goede bui ben:
Een CD70 is een radio die met de auto communiceert. Sowieso vereist een CD70 een GID of CID (dus een grafisch- of kleurenscherm) en werkt niet met een eventueel MID (die met 3 regels die een beetje op zo’n ’80s horloge lijkt). Daarnaast moet ie bij de oude auto uitgeleerd zijn, en moet ingeleerd worden bij je nieuwe auto. Als je een CID (kleurenscherm) hebt, moet je volgens mij ook nog ergens een displaykabel op de kop tikken en trekken. Volgens mij zat die niet bij de CD30 (als er uberhaubt al CD30s geleverd zijn met een MID)Post anders wat foto’s van wat je hebt in een los topic, voordat we deze nog verder vervuilen. B-)
[quote quote=18341140]Oké ga het ff uitpluizen wordt vervolgd
Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
[/quote]
Hoi hoi, sorry voor het omhoog trappen van een oud topic, maar ik volg dit met interesse. Ik zou namelijk graag zelf ook de parkeerhulp op m’n rechter spiegel willen aanzetten/gebruiken/activeren/geef-het-een-naam. :)
Ik heb:
– Vectra C2 GTS uit 2007 (modeljaar 2008, overigens)
– Fabrieks-inklapbare spiegels
– Fabrieks-alarm
– Fabrieks-dimmende spiegel (binnen en linksbuiten)
– Fabrieks-Park Distance ControlIn theorie zou ik dus alles moeten hebben BEHALVE Memory Seats en Power Seats (de mijne gaan nog gewoon met een hendeltje). Ik heb met Op-Com het niet aangedurft om Memory Seats aan te zetten, met de angst dat ik wat sloop. Ik weet niet of ik die ‘extra’ motor in m’n spiegel heb, maar aangezien ik dimmende en inklapbare spiegels heb zou ik al de ‘luxere’ variant moeten hebben.
@chevywizard: Hoe bedoel je precies het inleren van de spiegel? Moet je dan gewoon met het knopje in de deur de spiegel naar al zijn extremen verstellen en dan weer goed zetten? (Net zoals auto-up/down van de ramen) Moet dit met beide spiegels?Okee, dus vandaag even goed onder de auto gekeken, en nu hing er wel degelijk een drupje aan de onderkant van het blok. Het lijkt onder de warmtewisselaar voorop het blok vandaan te komen, waar deze op het blok geschroefd zit. Het is geen oude lekkage, want het is verse olie.
Morgen maar een afspraak bij de garage maken, dit moet wel opgelost worden, en zonder brug kom ik niet veel verder…..
De laatste spulletjes overgezet van m’n oude auto in de Vectra, en m’n oude auto eens goed gewassen en gestofzuigd. Woensdag komt er iemand naar m’n Beertje kijken die er serieuze interesse in heeft, en gaan we dus weer terug naar een 1-auto-huishouden (na heel even 2 auto’s voor de deur gehad te hebben).
Nu pas voelt ’t ‘echt’, dat je echt op ’t punt staat afscheid te nemen van je karretje en een nieuw avontuur aan te gaan met een heel veel grotere auto.
Geen probleem joh. Ik was zelf ook naarstig op zoek naar de oplossing, maar kon nergens vinden dat je dus de metalen bus zelf moet verbuigen om ‘m langs de plastic uitstulpseltjes te krijgen. En dat moet helaas met een beetje geweld en finesse. De How-To hier op het forum is daar ook niet even duidelijk in.
Hoi, ik weet niet of je al Cruise control hebt überhaubt op de auto, maar als deze werkt en aangesloten (en ingeleerd?) is zou de computer vanzelf ’t lampje aan moeten gooien als je op cruise control rijdt.
Inmiddels is het me gelukt!
Het idee:
er zitten twee hele kleine plastic uitstulpseltjes op de plastic ring. Die klikken in twee slots op het metalen gedeelte, en zo wordt de boel bij elkaar gehouden.Het probleem:
Die twee uitstulpseltjes zitten solide gemonteerd, en zijn dus niet in te drukken om het metalen gedeelte vrij te geven. Bij het assembleren kan je meer kracht zetten en klikt ie dus wel goed in elkaar. Uit elkaar halen in de auto is een drama…De oplossing:
Met een dunne platte priem het metalen gedeelte iets open buigen waardoor je deze iets naar boven kunt halen. Dit doe je door het lepeltje van de priem er tussen te steken, en voorzichtig te wrikken. Nadat je het metalen ding een stukje naar boven gehaald hebt, kan je deze met een tangetje of zo grijpen en verder omhoog begeleiden. Vervolgens kan je de plastic ring uit het dashboard drukken en, omdat deze nu een stuk korter is, makkelijk uit het gat manoeuvreren. Bij het terug in elkaar zetten als allereerste het metalen gedeelte wat je iets verbogen hebt weer rond maken, anders blijven de meeste 12V stekkers erachter steken. Vervolgens steek je de stekker in de verlichting, en deze duw je terug het dashboard in. Steek nu de stekker in de metalen bus, en druk deze met enige kracht op zijn plek.Hieraan kan je merken dat nieuwere auto’s gemaakt zijn om exact 1 keer in elkaar gezet te worden, en daarna nooit meer uit elkaar te gaan. Op de productielijn kan je dit snel en zonder issues in elkaar klikken, maar het weer uit elkaar halen is een drama. Klein voordeel, zelf weer in elkaar zetten gaat moeiteloos en in seconden.
Hoi hoi. Nee, het is zeker geen bajonet. Het bestaat uit een plastic buitenmantel en een metalen binnenstuk. Die twee moet ie van elkaar scheiden, anders past ie niet door t gat. Het probleem is dat ik die twee helften niet van elkaar af krijg. Er schijnen ergens iets van clipjes te zijn, maar ik zie en voel ze niet.
Carson heeft ooit eens wat kappen uitgebracht. Volgens mij ook een Kadett.
Idd, post eens een foto van de body, met name de wielbasis. Dat weet je of ie op een M-chassis past, of op een tourwagen moet of zo.
26 mei 2017 om 10:49 In reactie op: Na jaren weer een Opel! Vec C2 GTS, nu een soort van dagboekje #18343794Gister een rondje van 350 km heen en weer naar mijn schoonouders gereden, en de auto bevalt nog steeds prima! Je kunt er meerdere uren in rijden, en zonder rugpijn of hoofdpijn uitstappen. :smiley-car:
Vanavond nog maar eens kijken of het wil lukken om DRLs aan te zetten. Even verder in Op-Com graven.
Overigens is het me wel opgevallen dat het blok wat olie zweet langs de onderkant. Ik zal ‘m vanavond/ van ’t weekend goed schoonmaken en kijken of ik kan zien waar ’t vandaan komt. Zijn er bepaalde plekken waar ik op moet letten hiervoor? Bekende punten? Ik heb een Z18XER.
24 mei 2017 om 19:49 In reactie op: Na jaren weer een Opel! Vec C2 GTS, nu een soort van dagboekje #18343748Klein fotootje van mijn kentekenplaatframe. Ik heb deze jaren geleden meegenomen van een Duitse Opel dealer in Rüsselsheim (bij de fabriek!), en altijd op m’n Astra gehad.
[img]https://s15.postimg.org/iqovy8ohn/IMG_1799.jpg[/img]Anyway, ik ben vanavond even met Opcom aan t spelen geweest, in een poging DRLs te activeren. Ik heb AFL, en las ik dus dat ik Variant 4 moest programmeren. Dit zou voor DRLs zorgen. Niet dus. Mijn dimlicht gaat dan aan, en gaat ook niet meer uit. Wat ik daarna ook programmeer, hij blijft op dimlicht staan. Alles dus maar weer uitgezet en 20 min de accukabel losgehad. Probleem opgelost, maar het wringt wel. Is het iemand gelukt DRL aan te zetten op een Vec C2 met bi-xenon? Ik heb namelijk in de ruime tussen de dim/grootlicht-lamp en de stadslichtlamp nog een unit zitten met een bolletje erin. Mijns inziens moet die aan te zetten zijn als DRL. Vraag is alleen hoe.
[img]https://s11.postimg.org/ti3dpgzgz/IMG_1790.jpg[/img]23 mei 2017 om 18:30 In reactie op: Na jaren weer een Opel! Vec C2 GTS, nu een soort van dagboekje #18343705Kleine update:
– kentekenplaatframe is vervangen met een generieke die ik ooit eens uit Duitsland meegenomen heb. Ahh, veel beter.
– lampjes achter bleken er los op te liggen. Gelukkig was die metalen klem niet achter t hemeltje verdwenen en kon ik t weer netjes in elkaar zetten.
– klik is uit de deur. Ik had op een Pools forum iets gelezen over de deurstop omdraaien. Wat je doet is, je haalt de Torx bout los uit de deurpost. Vervolgens draai je de metalen tong 180 graden om. Deze zit nu met de gladde kant naar je toe. Je haalt de twee moertjes los die het geheel aan de deur vast houden, en draait dat mechanisme om. Nu zitten de rolletjes die het zwaarst te verduren hadden aan de buitenkant, en de relatief nieuwe rolletjes aan de binnenkant. Voor de komende 10 jaar dus weer opgelost. :)Nu nog eens uitvogelen waar die rammel vandaan komt van t deurpaneel.
22 mei 2017 om 15:47 In reactie op: Herintroductie na 4 jaar, toch weer een Opel? (Update: toch weer een Opel!) #18343654Kleine update van mijn kant, het is toch een Opel geworden! Wij zijn sinds gister de trotse eigenaar van een ’07 Vectra C GTS met een 1.8. De Omega werd toch te duur, en de paar andere auto’s waar we naar hebben gekeken werden m ook niet. (Er ging er 1tje faliekant kapot tijdens de proefrit en hobbelde in noodloop terug naar de dealer!)
Plaatje bij t praatje:
[img]https://s9.postimg.org/d2ycar4an/IMG_1785.jpg[/img]Ik zal wat meer foto’s van de auto in het Vectra-gedeelte zetten.
Het is een auto uit januari 2001. Wat is het voordeel van de 2.6 of 3.2? Qua vermogen zitten ze dicht bij de 3.0 in de buurt.
Bedankt voor de aandachtspunten. Ik zal erop letten.Verbruik: spritzmonitor heeft het rond de 1:9~1:10.
Kosten: Sja, het is een dure auto, dat realizeer ik me ook. Staat tegenover dat ie qua aanschaf niet zo duur is. Degene waar ik naar gelinkt heb heeft 86.000 km erop, met een vraagprijs van 4450. Ik heb geen inruil, dus in een ideale wereld krijg ik ‘m mee voor 3500 of zo. Dat houdt me in mijn budget wat ruimte voor de maandelijkse kosten, en eventuele reparaties door de lage km-stand (en dus het vele stilstaan).
12 oktober 2013 om 10:29 In reactie op: Zaterdag 12 oktober 7 jarige bestaan Autoclub Lifestyle #18178838Ik kom vanavond wel even kijken met de Tigra van m’n meisie. Zwarte Tigra A met een Rent4Ring stickertje achterop.
Hoi Jarco,
Ik neem aan dat je deze hebt:

Dat is voor zover ik weet de enige die Opel gemaakt heeft. Deze is origineel voor de Corsa C en Astra H, op een G is deze wel pas te maken, maar dan moet je de juiste clips er bij hebben en gaten ervoor prikken. Ik heb er ooit een how-to voor gelezen, maar kan deze niet meer vinden.
@tamiya wrote:
Ben voor iemand aan het rondkijken voor een auto. Nu viel de Astra G Njoy wel in de smaak, en dan de 1.6 8v of 16 16v. Welke raden jullie aan? Ik zelf neig naar de achtklepper i.v.m. reputatie olieverbruik van de 16 kleppers. Wat is het verbruik van beide modellen gemiddeld? De antwoorden die ik met de zoekfunctie vond, waren zeer uiteenlopend. Alvast bedankt :thumb
Achtkleppers zijn inderdaad onverwoestbaar, maar je moet dan geen racemonster verwachten. Het olieverbruik van de zestienkleppers kan wel behoorlijk zijn, maar dat is maar net hoe er met de auto is omgesprongen. Ik heb zelf een X16XEL, en ondanks dat dit dus een van die olieboten zou moeten zijn, gaat er hooguit een litertje per 2000 km bij. Plus, ook al verbruikt ie wat olie, zolang ie nog netjes binnen de waarden blijft bij een uitlaatgasmeting, en je het peil goed in de gaten houdt (zeg maar, elke tweede tankbeurt even peilen) kan de auto er oud mee worden.
Verbruik is erg afhankelijk van je rechtervoet. Ik vind van mezelf dat ik een reguliere, rustige rijstijl heb, maar ben niet bang het vermogen af en toe te gebruiken. (Bij mijn werk is een hele korte invoegstrook en kan het erg druk zijn op de snelweg). Ik rij gemiddeld zo’n 1 op 14.3, gemeten over net geen 15.000 km en anderhalf jaar. Ik hou een excel-bestandje bij met het verbruik en de kosten en dergelijk. Bij interesse wil ik die best doormailen.
@sui785 wrote:
Rijd je altijd met koplampen aan?
Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2
Meestal wel. In het dorp vaak alleen met stadslicht aan overdag, maar op de snelweg gaat altijd het dimlicht aan. Ook op landwegen met van die mooie overhangende bomen gaat het dimlicht aan. Mijn auto is zilver en valt dus al snel weg tegen de achtergrond. Met lampen aan is ie net wat beter te zien.
Dat klopt. ’s Avonds is er minder omgevingslicht, en dus hoeft de TID en de kilometerteller minder verlicht te worden om toch goed leesbaar te zijn. Overdag moeten ze wat feller zijn want anders zie je in de volle zon niet meer hoe laat het is. :)
Even aansluiten bij de rest; mijn Astra (G) doet het ook. No worries!
17 april 2013 om 13:42 In reactie op: Corsa B 1999 1.2.16v Branschade is Klaar/Gevonden Totaal los #18077976Als er geen stuur in zit/de airbag niet aangesloten zit dan blijft het lampje branden, ook nadat het geheel wél is aangesloten. Airbaglampje is te resetten via Op-Com.
Goed werk man. Tweede leven geven aan een auto waar veel mensen toch zo voorbij zouden lopen. Helemaal mooi. :thumb
Startblokkering is het dus waarschijnlijk niet. Als het gebeurd, en je doet de auto ff op slot en weer van het slot af (met CV, dus met je sleutel), helpt dat dan?
Auto los, instappen, gordel om, spulletjes neerleggen (vaak in de voetruimte van de passagier als er niemand naast me zit).
Dan sleutel op Acc, halve seconde wachten (gewoonte van m’n oude auto, het startblokkeringssysteem was een beetje traag), voelen of de auto in z’n vrij staat, en dan starten. Slaat meestal na 3-4 slagen aan. Ik start nooit met ingetrapte koppeling of rem. Waarom weet ik niet, ik zet de auto altijd in z’n vrij en op de handrem weg. Dan rustig weg rijden en zodra de meter van de koelvloeistof uit de hoek komt de kachel pas naar warm. Koplampen doe ik pas na 100m aan. (Behalve ’s avonds en ’s nachts natuurlijk)
Uitzetten:
Inparkeren, radio en ventilator uitzetten, dan de motor uitzetten, gordel los, spulletjes pakken en uitstappen terwijl ik de b-stijl aan blijf raken. (Als ik dat niet doe krijg ik vaak leuke statische schokken, bij bepaald weer. Het is nu een soort van gewoonte geworden)Op de een of andere manier moet ik na het inparkeren:
– het stuur rechuit hebben staan
– de auto in z’n vrij en op de handrem
– radio uit en ventilator uit. Beide gaan uit met het contact, maar toch is het voor m’n gevoel ‘fout’ als deze nog aan stonden toen ik de auto uitzette. Ik ben raar.Geeft ie iets van een lampje op het dashboard? Je zou de startblokkering zo uit kunnen sluiten. Het gele lampje met het sleuteltje (staat geloof ik ook “safe” bij dacht ik) moet uit gaan voordat de auto kan starten.
Ik zal binnenkort even naar de Opel-dealer rijden voor een busje olie. Maar voor nu schakelt de auto weer goed. Misschien is het de warmere temperatuur, misschien is het omdat de auto het weet… ;)
De Tigra van m’n vriendin heeft ook nergens last van, maar de Astra wel… Ik zal dit weekend er eens onder kruipen en kijken of ik de niveaubout en de aftapbout kan vinden. Bedankt!
Kan het overigens kwaad als ik bijvul met een andere olie dan die er nu in zit? Ik weet namelijk niet wat er nu in zit… :oops:
-
AuteurBerichten