Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door jan0405
mijne slijte door me vette handen :P ze worden helemaal kaal man ik raak amper die zak aan ;) ik schakel alleen met het pookje en niet met die pookhoes :S en ik vet ze zelfs in! en nog gaan ze kapot vreemd heVolgens mij is het een bekend iets. De mijne heeft het ook ontwikkeld, en ik raak dat ding ook niet aan. Ik schakel altijd heel licht met een paar vingers, en alsnog is de bovenkant kaal.
Volgens mij heeft het iets te maken met de bocht die het leer moet maken in combinatie met de temperatuur en zo in een auto.
30 juni 2010 om 21:29 In reactie op: Astra start niet van 1ekeer, 2e keer wel direct.. HELP? #17694106Zou ook nog iets met brandstofdruk kunnen zijn? Dat ie eerst bezig is met brandstof oppompen, en pas bij de tweede poging volledig op druk is.
Wat gebeurt er als je de auto start (dus met 2 of meer pogingen), uitzet, contact uit, sleutel eruit, en dan meteen weer proberen te starten? Dan zou ie nog druk moeten hebben van de vorige paar seconden dat ie nog draaide.
Als dat zo is, is de volgende vraag, waarom verliest ie druk? Ligt er een plas benzine onder de auto na het starten? Ruikt ie naar benzine na een startpoging? Dan lekt ie misschien ergens en verliest zo zijn druk.
origineel gepost door danimar
Hallo Syl-astra, bedankt voor je reactie, ik ga op zoek naar het beste set ervoor. Tevens moet ik ook op zoek naar hulp voor mijn originele radio blaupunkt cd 300 (auto gekocht met code maar hij staat al op 10 foute tries). Nog een hoop te doen dusgroetjes marco
Ai, da’s lastig. Volgens mij kan je ‘m wel laten ontgrendelen, maar dat moet bij de VOD (Of iemand met zo’n uitlees-ding), en gaat je (in geval van VOD) dus aardig wat kosten.
Wat misschien makkelijker is, is om op MP te gaan browsen naar een tweedehands CAR300 met code. (Of misschien een CDR500, als dat gaat werken.)
30 juni 2010 om 09:31 In reactie op: Astra start niet van 1ekeer, 2e keer wel direct.. HELP? #17694102Niet Astra-gerelateerd, maar ik heb hetzelfde gehad met mijn Fiat. Toen bleek het aan de startblokkering te liggen, die las mijn sleutel de eerste keer vaak niet goed, waardoor je electrisch gezien wel kon starten (alle lampjes gingen aan en de startmotor draaide), maar de computer gaf de motor niet vrij, waardoor ie geen vonk kreeg en dus niet startte. Ik heb toen mijn contactslot schoon gemaakt, de ontvangerring afgekoppeld, schoongemaakt, en met contactspray de contacten gereinigd, en toen deed ie het weer.
Misschien een beetje een nutteloze opmerking, maar er staat er 1 bij mij in de buurt, gewoon op de weg geparkeerd, en soms ook te stoffig voor woorden (zwarte auto he?). De bus 92 dendert er gewoon op soms luttele centimeters langs.
Persoonlijk dacht ik eerst dat het een beetje een verSjonnie’de Omega was. OEPS! (Stomme stomme fout)
Ik zal vanmiddag even kijken wel kenteken dat ding heeft, misschien is ie van iemand hier of zo. (Of dat er zo te achterhalen welk nummer het is of zo)
Ik heb dat ook gehad, bij mij was het de tank overflow slang. Als je de tank langs een bepaald niveau vol gooide liep het in dat slangetje, en dat ding lekte precies bij z’n aansluitpunt. Ik had toen in m’n Haynes-boek gezien dat je er niet echt lekker bij kon, dus toen heb ik ‘m maar op de brug gezet, en over het lekkende stuk een nieuw stuk slang geschoven, en dat met 2 klemmetjes vast gezet.
Klusje van 2 minuten als je alle spullen zo hebt liggen. (En een maat die bij een garage werkt hebt, en dus altijd even een brug kan lenen. Zonder brug kan je er ook wel bij, maar is het wat lastiger te zien wat je aan het doen bent):D
Ik dacht dat het iets te maken had met of je een gaskabel hebt of dat het een fly-by-wire systeem is? Als je een gaskabel had was het lastiger geloof ik.
Lampen aansluiten zou ik niet doen, dan doet je 12V het alleen als je licht aan staat. (Of, als je het echt professioneel wil doen, als je remt of achteruit rijdt. :D )
Je zou even kunnen kijken of iemand hier een schema heeft, en ‘m bijvoorbeeld van je sigarettenaansteker in het dashboard pakken. Dan is ie ook meteen gezekerd en geschakeld (dus als je contact uit is, is de poort ook uit. Geen lekstroom, en iets als bv. een koelbox trekt je accu niet leeg). Let dan wel op als je 2 dikke verbruikers aan beide poorten hangt, dat kan problemen geven als je over de waarde van de zekering heen gaat (die ik natuurlijk niet zo even uit mijn hoofd weet, dat zou te makkelijk zijn.:D)
origineel gepost door marcoml01
Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.Succes.
Werkt dit geintje ook op een Astra G? Ik rij namelijk af en toe wel eens door de wat mindere buurten van Amsterdam, en nu moet ik er elke keer aan denken om de deuren handmatig op slot te gooien met het lock-pookje op mijn deur.
Assie gewassen, waslaag er op, velgen gepoetst, interieur gestofzuigt (stof-gezogen?), en vervolgens de scharnierpunten van de gasdempers van de achterklep gesmeerd (geen gekraak meer!).
Oh ja, en een logo-loze grill erin gezet:

Bedankt voor de antwoorden, dat vermoeden had ik ook al, maar ik dacht dat Opel niet zo’n redelijk nutteloos stukje gereedschap mee zou leveren. ;)
… aan de andere kant, er zitten wel meer van dat soort grappige details aan een Astra. De pennenhouder in het dashboardkastje bijvoorbeeld. :)
Heidi, als ik jou was (ben ik overigens niet :D ), zou ik eerst even met dat lampje langs een automateriaalenzaak als Brezan of zo gaan. De dealer heeft ze zeker, maar ik denk dat dat soort winkels goedkoper zijn dan de dealer. Misschien heeft Halfords ze zelfs wel.
Ik heb een tijdje met een FM modulator rondgereden. Werkt vrij slecht in mijn ervaring. Als je buiten de stad bent, midden in de weilanden gaat het wel, maar in de stad is het onmogelijk om een vrije frequentie te vinden.
(En de mijne donderde steeds uit de sigarettenhouder, waardoor je het hele ding weer van voren af in kan stellen.)
In een G past sowiezo dus de CDR500, dan is er ook nog de casettespeler CAR 400, en de VDO CD 441 XER. Deze laatste is als je een CD-wisselaar gebruikt, aangezien de CDR 500 en de CAR 400 daar geen ondersteuning voor bieden.
Helaas moet ik je teleurstellen, geen van deze allen hebben een AUX in. Ik zag online ergens op Youtube een filmpje van iemand die met een hoop gekunstel een AUX had gemaakt op zijn CDR500, volgens mij via de telefoon-in (dus mono…), maar ik kan daar nergens een betrouwbare bron van vinden.(Sterker nog, ik kan het hele filmpje niet meer vinden)
Wat je eventueel zou kunnen doen, als je nooit CDs draait, is om een CAR 400 te kopen op MP, en dan een casetteband-adapter. Audiokwaliteit is dan nog steeds niet alles, en je kan dus geen CDs meer draaien, maar je hebt dan wel je MP3 speler over je speakers.
origineel gepost door spiderman
THX :thumbupGa het proberen.
Als ik die Opel radio (Philips CCRT 700) uit de middenconsole haal en ik zet de radio weer terug als ik de nieuwe middenconsole heb gemonteerd,moet de radio dan weer geactiveerd worden met een code?
Dit omdat de stekker er uit is geweest.
Die code heb ik namelijk niet :(In mijn herinnering staat die code ook ergens bovenop/achterop de radio. Op mijn radio’s zat een grote witte sticker met wat barcodes erop, en ergens stond ook de code van de radio. Er stond alleen niet bij dat het de code van de radio was.
Wat je zoekt is een vier-cijferige code.
Iemand hier met een losse radio die deze man kan vertellen waar die code precies staat?
Cool, de mijne komt uit Antwerpen! Ik zal binnenkort eens opzoeken waar die fabriek staat, kan ie z’n geboortegrond besnuffelen. :)
Je zou kunnen kijken of je ergens een airbag-unit van een Holden vandaan kan trekken, maar of je deze dan werkend krijgt met je ECU is de vraag.
Ik zou, als ik jou was, niet heel erg gaan zitten frunniken met de airbag-cover. Ik bedoel, er zit wel een airbag onder, en die wil je niet tegen je pan krijgen omdat je iets raars doet met het ding op je schoot of zo.
Als je stuurwielbediening goed werkend wil hebben moet je of;
– een originele Opel/GM radio hebben. Ik weet niet of het op de cassetteradio’s werkt, maar ik heb een CDR500 waar het perfect op werkt
– een niet-Opel radio met de juiste adapter om je TID/MID display aan te sturen en je stuurwielremote te bedienen.Met die tweede optie ben je van het soort radio afhankelijk of die ook de juiste signalen doorstuurt om de lampjes achter de knoppen te bedienen.
Met een goede Opel CDR500 moet het zowiezo werken. Die zijn wel op Marktplaats te vinden voor niet al te veel, en daar zit best nog een goed geluidje in! (En je display doet het ook zowiezo met zo’n radio, geen extra bedrading nodig.)
Mijn Astra’tje. Enorm standaard, met uitzondering van wat opties die ik achteraf heb ingebouwd.
Het is een 1.6 16V, de X16XEL, en toen ik ‘m kocht was ie redelijk kaal. Ik heb er later zelf mistlampen op gezet (heerlijk, dat ie daar al op voorbereid was), en ik heb op Marktplaats een sleepring gekocht, en net bij GM-Tuningparts een tweedehands stuurtje met radiobediening voor besteld. Ook heb ik op de sloop zo’n CD-box gevonden voor in het dashboard, samen met een CDR500 (waarvan de code nog gewoon in het dashboardkastje lag, score!). Van het voorjaar ga ik er misschien cruise control in zetten (als mijn auto de voorbereidingen heeft), en zeker de achterklep laten uitdeuken en bijspuiten. (die deuk zat er overigens al in toen ik ‘m kocht.) Nu staat de auto op winterbanden, en van het voorjaar gaan er weer 15″ lichtmetaal onder.




-
AuteurBerichten