Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
googempie
Deelnemerhmm die blauwe draad komt vanaf de radio die geeft 12V naar je sub om te zorgen dat radio en sub tegelijkertijd aangaan. Ik denk dat als je geen kapotte zekeringen je het probleem niet bij de radio en sub moet zoeken maar eerder in de kabelboom die je radio voedt. Misschien zijn je draden niet bestand tegen de gevraagde stromen en doorgebrand.
Je weet ook zeker dat je niet per ongeluk spanning op je massa hebt gezet. Deze is niet afgezekerd en kan behoorlijke schade in je radio veroorzaken.
googempie
DeelnemerAls je dat zwarte vlak eerst opschuurt. Dus echt ff blank maken. En dan met houtskool een vlak maken. Zie je nu de scheurtjes nog dan is het in het metaal. Denk namelijk dat de zwarte aanslag is gaan bladderen door oververhitting.
googempie
DeelnemerIs je bronspanning hoog genoeg?
Een radio heeft minimaal geloof ik 11,5 V nodig. gaat de radio niet aan dan de sub ook niet. Je kan de sub testen door op de blauwe ook even 12V te geven. Hij zou nu aan moeten gaan. Dan weet je iig dat daar het probleem niet ligt.De zekering van je autoradio kun je ook nog controleren deze kan zijn doorgeslagen (zit achterop). Misschien heb je de gele draad en de blauwe gewisseld en daar dus je radio overbelast.
27 april 2009 om 17:26 In reactie op: 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking #17477304googempie
Deelnemerdan moet ik die binnekort maar ns op komen halen.
probleem is te weiten aan slechte pakkingen van het inlaattraject dus loopt de motor nogalslecht. pas na het vervangen van deze pakkingen kun je iets zeggen over het wel of niet op 3 poten lopen. compressie is op alle cilinders goed en elke bougie vonkt. na het afstellen van het ontstekings tijdstip werd het blok al rustiger. even wachten op pakkingen dus en dan alles netjes afstellen.24 april 2009 om 21:02 In reactie op: 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking #17477301googempie
Deelnemergraag gedaan hoop dat je wat geleerd hebt maar kijk ff op http://www.bccp.nl daar zijn deze setjes te vinden grt leon
19 april 2009 om 23:27 In reactie op: 20s Varajet II loopt op 3 cilinders (opgelost! inlaatpakking #17477288googempie
Deelnemerik wil je eventueel wel helpen heb de komende tijd alleen overdag tijd. laat maar horen via u2u
googempie
DeelnemerEen vloeistof pomp en dus oliepomp geeft volume geen druk. Druk word opgebouwd door de weerstand die de vloeistof krijgt.
Dat kan leiding weerstand of weerstand van componenten zijn. Aangezien de druk bij vrijeuitstroom zoals bij het carter 0 moet zijn loopt de druk op naarmate je verder terug gaat in het systeem. Hierdoor is de druk bij de pomp dus het hoogst.
Dit betekent dat de vloeistof stroming gelijkblijft bij een variabele druk. Smering achterop de galerij komt dus niet in het geding door druk verlies.
Smering kom dus alleen in het geding door volume verlies omdat de overdrukklep op de pomp opengaat. Een 6 cilinder heeft dus voldoende smering maar geeft door langere kanalen een hogere druk waardoor de overdrukklep eerder opengaat. Het kan dus raadzaam zijn een zwaardere veer te monteren in de oliepomp deksel zodat er geen volumestroom via deze klep weglekt.
@keesjr
Een dikke oliepomp geeft een grotere volumestroom waardoor de vloeistofstroom (snelheid) toeneemt. Deze toename in snelheid zorgt voor een hogere leiding weerstand waardoor de druk toeneemt. Een hogere druk betekent een hogere vloeistof temperatuur.googempie
Deelnemert probleem kan ook in de startmotor zelf zitten een diode kan zijn doorgebrand waardoor de startmotor niet uit ruststand kan komen. Lang bekrachtigen leid tot schade aan de primaire spoel. Ligt het dus niet aan de accu/startstroom haal dan even je startmotor uit elkaar om die te controleren. Deze opnieuw laten wikkelen en nieuwe diodes in solderen kostte mij ongeveer 40 Euro.
googempie
DeelnemerAls je een betere uitlaat flow krijgt zou je theoretisch gezien een koudere kop krijgen dit omdat je meer mengsel binnen kan halen wat de verbrandingsruimte koelt.
Denk persoonlijk dat je niet moet gaan wikkelen voor vermogenswinst
maar juist omdat je het mooi vindgoogempie
DeelnemerDit is mijn mantatje een A 1900s uit 1975 op gas. Is 25.000 km geleden een revisie motor in gekomen verder is de auto nog volledig origineel. Is motorisch 100% maar moet wel wat aan gelast worden. Kriksteunen en veerschotels.
[img]http://leonkoggel.hyves.nl/fotos/31495017/0/FxBn/[img]
-
AuteurBerichten