Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb de v-bak er net even van afgekoppeld en tot mijn verbazing zit er een Kom-vliegwiel dus geen platte
nou zat ik nog even te denken aan tuning
en op youtube kwam ik de Turboo’s tegen :hmmz
ook op de C16SE en E16SEnaast een
*decompressie plaat (neem aan dat ik de Stock internals kan houden) geen idee hoeveel mm en turbo druk – zoals ik las 170pk is mogelijk
*turbo spruitstuk
*de turbo zelf (TD-04 mischien)
*olie toevoer en koeling
*programmeerbare ECU
*interkoelerdus heb zoals ik t zie 2 opties
Tunen of Turboben nu pas in een fase waarin ik nog kan kiezen
maar wat is wijsheid :wtf
ik rij dagelijks maar ook circuit zovaak ik kan op de Nordschleife
iemand een suggestie ?
nou throttle bodies de gedachte heb ik zeker gehad
maare $$$$en weet niet of ik handig genoeg ben om t zelf te maken.
eerst maar zorgen dat ie vlotter is dan normaal
en dan kan dat altijd nog.die throttle bodie hebben de kant en klaar bij dbilas voor de corsa A GSI weet niet of dat past op t F blok
maar wederom, kan altijd nog*betreft lagerschalen
http://www.risse-motorsport.de/product_info.php/info/p2836_Complete-set-of-reinforced-main-and-big-small-end-bearings–OHC.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
*vliegwiel is een optie hoeft niet perse
maar ik ben er vandaag achtergekomen dat de motor geen Klopsensor heeft (knock knock who isn’t there ?? :jerry )
maar dus een oktaanstekker heeftals ik ik m laat Chiptunnen… moet ik dan gaan denken aan andere waardes van het oktaan gehalte ivm t ontstekings tijdstip :hmmz
want als dat t geval is (wil niet t helejaar door op 98 rijden) zit ik anders te denken aan een vrij programmeerbare ECU en komt er een klopsensor in (t gat en schroefdraad dat zit er al)*als ik een vrijprogrameerbare ecu gaat doen, laat ik waarschijnlijk het flowen voor wat is en koop ik later wel een extra kop erbij om te flowen en ga ik eerst zonder geflowde kop rije moet wel een beetje op me cente letten
wat heb ik vdg verders gedaanhad maar even de tijd
moest om 3 uur werken
en moeders moest ook nog even naar de huisartsde kabelboom van de motor ontkoppeld
Dynamo eraf gehaaldde buurman een handje geholpen
-de buurman heeft een Vauxhall Viva en die kon de deur en raam rubbers goed gebruiken van de donor :thumb
-z’n zoon heeft een astra F waarvan de kachel radiateur lekt dus weer de donor lichter gemaakt :thumb
en na t werk om 12uur ’s nacht’s nog ff aan de donor wezen rommelen
even gouw de achterruiten eruit gehaald en t glazen schuifkantel dak raampje dinges eruit gehaald (niet t mechaniek- daar was t te donker voor xD )want strakkies word de donor opgehaald en gaat ie de pers in (niet zonde want die donor is goed rot)
ben t internet ff afgegaan voor t flowen
iemand bekent met deze ??http://www.boyhuijzermotorsports.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
of een ander in de buurt van Regio Rotterdam
*edit
Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets dergelijks doe
eerste keer motorswap naar een ander type blokhad toen een x16xel vervangen met een x16xe (olieverbruik)
maar had al op google zitten zoeken
en zag voorbeelden van 140pk
en daarbij stond ook 280 graden nokkenasdus vandaar dat ik die in mijn plan had gezet
Ecu wil ik op maat gechipt hebben op de rollenbank
dus zodra alles klaar is
@corsaboy: heb jij wat links van die bedrijven, als t goedkoop kan waarom duurdoenzo’n set lagerschalen (kruk en drijfstang) *versterkt kost bij risse €95,-
en vliegwiel met inlevering van de oude €162,-Dbilas 280 nokke kosten €350,- ook incl die platen/geleiders naar de klepstelen toe
bij risse is die €379,- dus zeker t overwegen waard en dbilas heeft ook meer opties in hoeveelheid graden*mischien dat ik anders ook een andere hoeveelheid grade moet kiezen als 280 te veel is (rij er namelijk stads verkeer mee *Daily)
cilinderkop flowen ik hoorde via een maat van me die bezig is met een saxo 16v dat t hem 300 koste
dus zal daar wel eerst nog een keer navraag naar doen en Evt een offerte aanvragenP.S. alle tips zijn welkom, t is immers mijn eerste
Nou gister de Donor helemaal uit elkaar gerost
vdg alle zooi ervan in de opslag gestopt :thumb(even ter informatie dit is m’n eerste grootschalige project voor de astra
ook voor mij een hele uitdaging aangezien ik nog nooit een blok heb gereviseerd )en nou ff een lijstje maken met spullen die ik wil hebben in de zin van tuning
daar komt ie (Risse-motorsport.de) :vertag
Sport camshaft 1.2-1.6 Euronorm incl. cam followers
Camshaft hydro 280º/10.8/1.4/112ºhttp://www.risse-motorsport.de/images/product_images/info_images/32-05-10.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Flywheel, lightened and electronically fine-balanced (met inlevering van de oude)
elders:
cilinderkop flowen
M-tech
magnetische carter plug
—-optioneel
versterkte krukas lagers
versterkte drijfstang lagers
versterkte drijfstang bouten
versterkte drukgroep (maar schat op de 140 pk en 160 nm uit te komen dus weet niet wat wel en niet verstandig is)
en wat ik al heb.C16SE lexmaul spagetti spruitstuk (van een Corsa A die ik heb aangepast voor n F alleen moet er nog een flens op naar de kat)
Vandaag verdergegaan met t uitbouwen van de C16SE
in 1 1/2 uur tijd was ie er uit hoor :thumb
moesten eerst de auto nog ff naar achteren douwen en ruimte creëren


nadat ie eruit was Subframe teruggeplaats en terug op z’n wielen gezet
en nu is t een off-roader :jerrymaar morgen eerst ff de garage vloer ff schoonmaken xD
want er ligt her en der een beetje koelvloeistof :angel
kan ik zodra ik weer een dag de tijd heb beginnen aan:
De bumpers demonteren
interieur eruithalen
spiegels loskoppelen
middenconsole (want die van me eigen is flink beschadigt :swear )
wielen eronder vandaan
achterlichten
en dan mag ie van mij wegken niks zien aan de draagarmen of aan t SUB-Frame
ken niet anders geweest zijn dan een slechte montage van een stuurkogel of een kromme spoorstangniet dat die banden mij iets schelen daar komen Semi’s op :thumb
Nou
project C16SE is officieel van start gegaan :thumbvandaag of een uur of 11 begonnen met slopen (“uitbouwen”)
en t enige wat nu te doen staat is 4 bouten (2 motorsteunen van de 2 voorste binten)
en een motortakel in elkaar zetten
samen met me maatje lekker aankuttenalle vloeistoffen uit de motor en bak
ecu uit de auto gehaald
kabelboom op de motor gelegdhet ging vlekkeloos op 1 ding na
de linker aandrijfas wou niet uit t fusee
(stond al ff in de wd40)
proberen m eruit te tikken
vervolgens werd t meppen
en daarna gwn ronduit willekeurig beuken met de hamer xDvervolgens heeft er zich een mooie paddenstoel gevormt op t uiteinde van de aandrijfas en kon sowieso niet meer door t gat
slijptol erbij gehaald en de as in 2 delen geslepenben nog wel tegen een paar rare dingen opgelopen die ik niet snapte

*deze zat op een vacuum leiding en gaat vervolgens je rechter voorbint in staat ook geen GM nummer op
*De locatie
en op de brandstof leiding zat ook een apart ding wat er naar mijn idee niet hoort (geen foto)en nou komt t geen waar ik t meest van schrok
linker voorband :hmmz
heel de binnenkant opgesnoept
tot op t canvas*Update
vdg laatste rit gemaakt met de donor bijna alle benzine opgereden
alleen ben wel tegen wat problemen opgelopen
C16SE houdt in rond de 2500 en 3000 RPM
volgas gaat ie haperen
en stationair doet ie niet wat ie moet doen blijft vaak op de 1500RPM hangen
of zakt heel raar terugik krijg geen MML :hmmz
maar nou gaat dat blok toch uitelkaar om te gaan reviseren
dus gaat ook een groot deel van de sensors maar vervangen (Als ik dan toch bezig ben)maargoed morgen gaat t van start
buysell/single_ad.php?ad_id=10454
Heb momenteel de Donor op t net Gezet
zoals t er naar uitziet volgende week Vrijdag beginnen met t hart eruit te halen :thumbup
zoals in de Advert is alles te koop op een paar dingen naben nu voornamelijk bezig om in de garage box een beetje ruimte te creëren
staat een beetje vol met astra onderdelen van onze vorige astra’sZoals ik mijn astra en motor uiteindelijk ongeveer wil hebben


plaatjes ff van t internet gejat
ken niet wachten om weer te gaan
zal eerlijk zeggen m’n broertje zag ook al wat in die Astra van je trash..
moet alleen ff wachten tot ie zn rijbewijs heben t leuke komt nog we hebben thuis nu al 3 astra’s xD
bekleding weg halen en in de auto zitten en er een tuinslang op zetten
achterklep rubber nakijken
en hebbie mischien ook vocht bij je achterlicht units ? (was bij mij t geval- achterlicht rubber dichte niet af)
Antenne voet rubberben daar weer te vinden van 3 tot 6 april :thumb
met de 70pk special :wub25 december 2014 om 15:10 In reactie op: Onderstel Corsa A verbeteren voor *circuit doeleinde #18254189heb ondertussen alweer andere plannen
ik ga nu m’n daily pakken
daar ben ik nu al 20+ ronden mee over de ring heen gezeild (X16SZ :vertag )
onderstel daar van verbeterd alleen t blok nu nog dus denk dat ik dat gaat doenen dan een simpel auto’tje dr bij of een brommer of iets voor de stad
*edit
al mijn rubbers zijn ook al powerflexx behalve de stabi en dat wil ik van de lente/zomer doenstandaard reed ik 13:00 (eerste keer)
en zit na alle vebeteringen op 10:3413 december 2014 om 19:53 In reactie op: *Opgelost* Koel-Fan na laten draaien na uitzetten motor #18264543zit gelijk die turbo timer op Ebay te zoeken uit hong kong 15eu :thumb
14.44 incl verzenden gelijk maar besteld
13 december 2014 om 19:52 In reactie op: *Opgelost* Koel-Fan na laten draaien na uitzetten motor #18264542@louwe 16 klepper wrote:
Je kan ook je fan en de temperatuur sensor
Buiten je contact om aan kunnen sluitenDan regelt die temperatuur sensor waneer het voldoende afgekoeld is….
maar dan zit je denk in met t probleem dat die sensor pas op de 100c werkt voordat dat proces werkt
of denk ik zo verkeert ?vind die turbotimer trouwens geen slecht idee
als ik nou een ferrie ferrie goedkope immitatie zooi voor weinig kan vinden werkt t ook (als t goedkoop te vinden zoals deze beschrijving <— )
voor t geld zeker t proberen waard
de dingetjes
Lasnaden die loskomen in de binnenkant van het spruitstuk en de turbo invliegen met kans op beschadigingenToch niet zo’n setje van toyosport want daar heb ik best slechte dingen overgelezen
http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-2-0L-8V-C20NE-T25-T28-TURBO-EXHAUST-MANIFOLD-/310237192891?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item483b93e2bb” onclick=”window.open(this.href);return false;
dat wordt Spannend :thumb
waar heb jij die turbo uitlaatspruitstuk gekocht ebay of ta technixs (grof getypt)
heb het een tijdje terug ook gehad bij mij was het de Centrale vergrendeling in de achterklep (grijze kast zit met 2 schroeven)
klep open en wat zachte tikken geven en luisteren waar je het hoord
@Opeltje17 wrote:
@Astra Arnhem wrote:
Ontluchten door de temperatuursensor los te draaien.
Deze vind je vlak bij de steun van de dynamo.Ontluchten gaat vanzelf.
klopt ook
want het expansievat is het hoogste puntgewoon vullen niet volledig vol gooien
starten (Kachel op lekker warm :thumb )
laten draaienen steeds een beetje bij vullen
als de Fan aanslaat en binnen lekker warm zit je goed
@xladage wrote:
Je kan ook vooraf een vaatwasser tablet in jet reservoir gooien en een stukje gaan rijden.
Werkt echt seieus goed, tip van Willemwerkt dat al gelijk bij de eerste poging ? of moet dat ook een paar keer
en lost die tablet meteen op of moet het even gepoeierd worden ?? :hmmz
-
AuteurBerichten




