GOGOGO_1555

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 294)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274074

    heb de v-bak er net even van afgekoppeld en tot mijn verbazing zit er een Kom-vliegwiel dus geen platte

    nou zat ik nog even te denken aan tuning
    en op youtube kwam ik de Turboo’s tegen :hmmz
    ook op de C16SE en E16SE

    naast een
    *decompressie plaat (neem aan dat ik de Stock internals kan houden) geen idee hoeveel mm en turbo druk – zoals ik las 170pk is mogelijk
    *turbo spruitstuk
    *de turbo zelf (TD-04 mischien)
    *olie toevoer en koeling
    *programmeerbare ECU
    *interkoeler

    dus heb zoals ik t zie 2 opties
    Tunen of Turbo

    ben nu pas in een fase waarin ik nog kan kiezen

    maar wat is wijsheid :wtf

    ik rij dagelijks maar ook circuit zovaak ik kan op de Nordschleife

    iemand een suggestie ?

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274073

    Nog even Foto’s gemaakt
    want hij is opgehaald :thumb

    heb me vrijwaring gekregen :wors

    en dat is t einde van de rooie ’94er Astra F

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274072

    nou throttle bodies de gedachte heb ik zeker gehad
    maare $$$$

    en weet niet of ik handig genoeg ben om t zelf te maken.
    eerst maar zorgen dat ie vlotter is dan normaal
    en dan kan dat altijd nog.

    die throttle bodie hebben de kant en klaar bij dbilas voor de corsa A GSI weet niet of dat past op t F blok
    maar wederom, kan altijd nog

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274069

    *betreft lagerschalen

    http://www.risse-motorsport.de/product_info.php/info/p2836_Complete-set-of-reinforced-main-and-big-small-end-bearings–OHC.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    *vliegwiel is een optie hoeft niet perse

    maar ik ben er vandaag achtergekomen dat de motor geen Klopsensor heeft (knock knock who isn’t there ?? :jerry )
    maar dus een oktaanstekker heeft

    als ik ik m laat Chiptunnen… moet ik dan gaan denken aan andere waardes van het oktaan gehalte ivm t ontstekings tijdstip :hmmz
    want als dat t geval is (wil niet t helejaar door op 98 rijden) zit ik anders te denken aan een vrij programmeerbare ECU en komt er een klopsensor in (t gat en schroefdraad dat zit er al)

    *als ik een vrijprogrameerbare ecu gaat doen, laat ik waarschijnlijk het flowen voor wat is en koop ik later wel een extra kop erbij om te flowen en ga ik eerst zonder geflowde kop rije moet wel een beetje op me cente letten


    wat heb ik vdg verders gedaan

    had maar even de tijd
    moest om 3 uur werken
    en moeders moest ook nog even naar de huisarts

    de kabelboom van de motor ontkoppeld
    Dynamo eraf gehaald

    de buurman een handje geholpen
    -de buurman heeft een Vauxhall Viva en die kon de deur en raam rubbers goed gebruiken van de donor :thumb
    -z’n zoon heeft een astra F waarvan de kachel radiateur lekt dus weer de donor lichter gemaakt :thumb



    en na t werk om 12uur ’s nacht’s nog ff aan de donor wezen rommelen
    even gouw de achterruiten eruit gehaald en t glazen schuifkantel dak raampje dinges eruit gehaald (niet t mechaniek- daar was t te donker voor xD )

    want strakkies word de donor opgehaald en gaat ie de pers in (niet zonde want die donor is goed rot)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274064

    ben t internet ff afgegaan voor t flowen
    iemand bekent met deze ??

    http://www.boyhuijzermotorsports.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    of een ander in de buurt van Regio Rotterdam

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274063

    *edit

    Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets dergelijks doe
    eerste keer motorswap naar een ander type blok

    had toen een x16xel vervangen met een x16xe (olieverbruik)

    maar had al op google zitten zoeken
    en zag voorbeelden van 140pk
    en daarbij stond ook 280 graden nokkenas

    dus vandaar dat ik die in mijn plan had gezet

    Ecu wil ik op maat gechipt hebben op de rollenbank
    dus zodra alles klaar is


    @corsaboy
    : heb jij wat links van die bedrijven, als t goedkoop kan waarom duurdoen

    zo’n set lagerschalen (kruk en drijfstang) *versterkt kost bij risse €95,-
    en vliegwiel met inlevering van de oude €162,-

    Dbilas 280 nokke kosten €350,- ook incl die platen/geleiders naar de klepstelen toe
    bij risse is die €379,- dus zeker t overwegen waard en dbilas heeft ook meer opties in hoeveelheid graden

    *mischien dat ik anders ook een andere hoeveelheid grade moet kiezen als 280 te veel is (rij er namelijk stads verkeer mee *Daily)

    cilinderkop flowen ik hoorde via een maat van me die bezig is met een saxo 16v dat t hem 300 koste
    dus zal daar wel eerst nog een keer navraag naar doen en Evt een offerte aanvragen

    P.S. alle tips zijn welkom, t is immers mijn eerste

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274059

    Nou gister de Donor helemaal uit elkaar gerost
    vdg alle zooi ervan in de opslag gestopt :thumb

    (even ter informatie dit is m’n eerste grootschalige project voor de astra
    ook voor mij een hele uitdaging aangezien ik nog nooit een blok heb gereviseerd )

    en nou ff een lijstje maken met spullen die ik wil hebben in de zin van tuning

    daar komt ie (Risse-motorsport.de) :vertag

    Sport camshaft 1.2-1.6 Euronorm incl. cam followers
    Camshaft hydro 280º/10.8/1.4/112º

    http://www.risse-motorsport.de/images/product_images/info_images/32-05-10.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Flywheel, lightened and electronically fine-balanced (met inlevering van de oude)


    elders:
    cilinderkop flowen


    M-tech
    magnetische carter plug
    —-

    optioneel

    versterkte krukas lagers
    versterkte drijfstang lagers
    versterkte drijfstang bouten
    versterkte drukgroep (maar schat op de 140 pk en 160 nm uit te komen dus weet niet wat wel en niet verstandig is)


    en wat ik al heb.

    C16SE lexmaul spagetti spruitstuk (van een Corsa A die ik heb aangepast voor n F alleen moet er nog een flens op naar de kat)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274058

    Vandaag verdergegaan met t uitbouwen van de C16SE
    in 1 1/2 uur tijd was ie er uit hoor :thumb
    moesten eerst de auto nog ff naar achteren douwen en ruimte creëren

    nadat ie eruit was Subframe teruggeplaats en terug op z’n wielen gezet
    en nu is t een off-roader :jerry

    maar morgen eerst ff de garage vloer ff schoonmaken xD
    want er ligt her en der een beetje koelvloeistof :angel
    kan ik zodra ik weer een dag de tijd heb beginnen aan:
    De bumpers demonteren
    interieur eruithalen
    spiegels loskoppelen
    middenconsole (want die van me eigen is flink beschadigt :swear )
    wielen eronder vandaan
    achterlichten
    en dan mag ie van mij weg

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274055

    ken niks zien aan de draagarmen of aan t SUB-Frame
    ken niet anders geweest zijn dan een slechte montage van een stuurkogel of een kromme spoorstang

    niet dat die banden mij iets schelen daar komen Semi’s op :thumb

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274053

    Nou
    project C16SE is officieel van start gegaan :thumb

    vandaag of een uur of 11 begonnen met slopen (“uitbouwen”)
    en t enige wat nu te doen staat is 4 bouten (2 motorsteunen van de 2 voorste binten)
    en een motortakel in elkaar zetten


    samen met me maatje lekker aankutten

    alle vloeistoffen uit de motor en bak
    ecu uit de auto gehaald
    kabelboom op de motor gelegd

    het ging vlekkeloos op 1 ding na
    de linker aandrijfas wou niet uit t fusee
    (stond al ff in de wd40)
    proberen m eruit te tikken
    vervolgens werd t meppen
    en daarna gwn ronduit willekeurig beuken met de hamer xD

    vervolgens heeft er zich een mooie paddenstoel gevormt op t uiteinde van de aandrijfas en kon sowieso niet meer door t gat
    slijptol erbij gehaald en de as in 2 delen geslepen

    ben nog wel tegen een paar rare dingen opgelopen die ik niet snapte

    *deze zat op een vacuum leiding en gaat vervolgens je rechter voorbint in staat ook geen GM nummer op


    *De locatie
    en op de brandstof leiding zat ook een apart ding wat er naar mijn idee niet hoort (geen foto)

    en nou komt t geen waar ik t meest van schrok

    linker voorband :hmmz
    heel de binnenkant opgesnoept
    tot op t canvas

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274051

    *Update

    vdg laatste rit gemaakt met de donor bijna alle benzine opgereden

    alleen ben wel tegen wat problemen opgelopen

    C16SE houdt in rond de 2500 en 3000 RPM
    volgas gaat ie haperen
    en stationair doet ie niet wat ie moet doen blijft vaak op de 1500RPM hangen
    of zakt heel raar terug

    ik krijg geen MML :hmmz
    maar nou gaat dat blok toch uitelkaar om te gaan reviseren
    dus gaat ook een groot deel van de sensors maar vervangen (Als ik dan toch bezig ben)

    maargoed morgen gaat t van start

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274048

    buysell/single_ad.php?ad_id=10454

    Heb momenteel de Donor op t net Gezet

    zoals t er naar uitziet volgende week Vrijdag beginnen met t hart eruit te halen :thumbup
    zoals in de Advert is alles te koop op een paar dingen na

    ben nu voornamelijk bezig om in de garage box een beetje ruimte te creëren
    staat een beetje vol met astra onderdelen van onze vorige astra’s

    Zoals ik mijn astra en motor uiteindelijk ongeveer wil hebben

    plaatjes ff van t internet gejat

    In reactie op: Het Nurburgring/Nordschleife topic #18051754

    ken niet wachten om weer te gaan

    In reactie op: Astra F c14nz>x16xel mogelijk? #18180294

    zal eerlijk zeggen m’n broertje zag ook al wat in die Astra van je trash..
    moet alleen ff wachten tot ie zn rijbewijs heb

    en t leuke komt nog we hebben thuis nu al 3 astra’s xD

    In reactie op: Beetje water onder de kofferbak mat. Astra F HB #18270053

    bekleding weg halen en in de auto zitten en er een tuinslang op zetten

    achterklep rubber nakijken
    en hebbie mischien ook vocht bij je achterlicht units ? (was bij mij t geval- achterlicht rubber dichte niet af)
    Antenne voet rubber

    In reactie op: Het Nurburgring/Nordschleife topic #18051749

    ben daar weer te vinden van 3 tot 6 april :thumb
    met de 70pk special :wub

    In reactie op: Onderstel Corsa A verbeteren voor *circuit doeleinde #18254189

    heb ondertussen alweer andere plannen

    ik ga nu m’n daily pakken
    daar ben ik nu al 20+ ronden mee over de ring heen gezeild (X16SZ :vertag )
    onderstel daar van verbeterd alleen t blok nu nog dus denk dat ik dat gaat doen

    en dan een simpel auto’tje dr bij of een brommer of iets voor de stad

    *edit
    al mijn rubbers zijn ook al powerflexx behalve de stabi en dat wil ik van de lente/zomer doen

    standaard reed ik 13:00 (eerste keer)
    en zit na alle vebeteringen op 10:34

    In reactie op: *Opgelost* Koel-Fan na laten draaien na uitzetten motor #18264543

    zit gelijk die turbo timer op Ebay te zoeken uit hong kong 15eu :thumb

    14.44 incl verzenden gelijk maar besteld

    In reactie op: *Opgelost* Koel-Fan na laten draaien na uitzetten motor #18264542

    @louwe 16 klepper wrote:

    Je kan ook je fan en de temperatuur sensor
    Buiten je contact om aan kunnen sluiten

    Dan regelt die temperatuur sensor waneer het voldoende afgekoeld is….

    maar dan zit je denk in met t probleem dat die sensor pas op de 100c werkt voordat dat proces werkt
    of denk ik zo verkeert ?

    vind die turbotimer trouwens geen slecht idee

    als ik nou een ferrie ferrie goedkope immitatie zooi voor weinig kan vinden werkt t ook (als t goedkoop te vinden zoals deze beschrijving <— )

    In reactie op: c20ne turbo e kadett sedan #18263725

    voor t geld zeker t proberen waard

    de dingetjes
    Lasnaden die loskomen in de binnenkant van het spruitstuk en de turbo invliegen met kans op beschadigingen

    In reactie op: c20ne turbo e kadett sedan #18263723

    Toch niet zo’n setje van toyosport want daar heb ik best slechte dingen overgelezen

    http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-2-0L-8V-C20NE-T25-T28-TURBO-EXHAUST-MANIFOLD-/310237192891?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item483b93e2bb&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: c20ne turbo e kadett sedan #18263720

    dat wordt Spannend :thumb

    waar heb jij die turbo uitlaatspruitstuk gekocht ebay of ta technixs (grof getypt)

    In reactie op: Astra F trillende achterklep???? #18262731

    heb het een tijdje terug ook gehad bij mij was het de Centrale vergrendeling in de achterklep (grijze kast zit met 2 schroeven)

    klep open en wat zachte tikken geven en luisteren waar je het hoord

    In reactie op: X16SZ koelvloeistof verversen #18260585

    @Opeltje17 wrote:

    @Astra Arnhem wrote:

    Ontluchten door de temperatuursensor los te draaien.
    Deze vind je vlak bij de steun van de dynamo.

    Ontluchten gaat vanzelf.

    klopt ook
    want het expansievat is het hoogste punt

    gewoon vullen niet volledig vol gooien
    starten (Kachel op lekker warm :thumb )
    laten draaien

    en steeds een beetje bij vullen

    als de Fan aanslaat en binnen lekker warm zit je goed

    In reactie op: X16SZ koelvloeistof verversen #18260583

    @xladage wrote:

    Je kan ook vooraf een vaatwasser tablet in jet reservoir gooien en een stukje gaan rijden.
    Werkt echt seieus goed, tip van Willem

    werkt dat al gelijk bij de eerste poging ? of moet dat ook een paar keer

    en lost die tablet meteen op of moet het even gepoeierd worden ?? :hmmz

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 294)