Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
je gaat me niet vertellen dat er ook weer 2 type cilinderkoppen zijn :shock:
als die van de C20NE alleen verder uit elkaar staan en de maat goed is , is de lengte denk ik geen probleem die is wel in tekorten (afstand tussen de poorten)
maar ik heb trouwens verder ook goed nieuws :D
heb een plat vliegwiel. moet zeggen t verschil dat voel je wel :thumb Thx trash :jerrymaar welke pakking als mal ??
die pakking als ik die zou gaan halen is ook niet rond (die voor deze motor bedoeld is)
weet niet of ik de pakking van een C20NE kan pakken ? (dacht dat die wel ronde poorten heeft)en heb zojuist maar een mail gestuurd voor dat vliegwiel :thumb
Het is alweer even geleden
heb niet veel gedaan in de tussen tijd
heb voornamelijk zitten denken en onderdelen schoongemaakt
wil binnen kort de kleppen gaan inslijpen
cilinderkop delen zilver-grijs spuitenmaar terwijl ik zat te denken ik heb een spaggetti spruitsuk liggen
nou zijn die gaten rond en die van de uitlaat poorten op de kop niet. (zal nog wel een foto er van maken)
wat moet ik daarmee doen ??
zelf dacht ik aan die uitlaat poorten rond te gaan dremelen / of het er gwn zo op te zetten en lekker origineel latenen heb ook een Boek binnen met alles erin over de astra :thumb t waarschijnlijk wel bekende Haynes service and repair manual
de C16SE staat er aardig goed indus t maakt niet uit hoe ze zitten neem ik aan
dit zijn de drijfstanglagers
en op de drijfstang zelf zit geen olie kanaalheb weer is spullen binnen king:
zit alleen nog te wachten op m’n arp drijfstangbouten
heb vdg mn lagerschalen binnen :thumb
en een setje nieuwe vliegwiel bouten
carterset pakking had ik vorige week gehaald

maar… de originele lagerschalen hebben geen gat in de lagerschaal zitten
dus m’n vraag is moet dat gat boven of onder ??
(zitten op 4 van de 8 halve schalen)
zelf denk ik onder (dus aan de bouten zijde)Nou dat van die pakking is duidelijk :thumb
nou zit er op de laatste lagerkap (dus de kant van de Bak) ook nog een inkeping en bij t los halen leek daar ook vloeibare pakking tussen gezeten te hebben hoort dat ??
en van die krukasbouten denk ik t antwoord gevonden te hebben
http://corsaa.forum2go.nl/c16se-revisie-van-aapje-met-vragen-p-t5197.html” onclick=”window.open(this.href);return false; :thumbIch bin Darbei :thumb
met de F-astra :jerry
en als t goed is ging de Astra van m’n ouders ook mee ’96 met nu 35000 op de teller :vertag
Nou t is ff stil geweest,
heb er even niet veel tijd aan kunnen besteden.
heb gewacht op wat onderdelen en gereedschap,Zuigerveren compressie klem
zuigerveren tang
ander nokkenas huis
spul om de kleppen in te slijpenheb afgelopen vrijdag maar de cilinderkop en nokkenhuis even weggebracht om te spoelen

heb met de Dremel nog wat restanten weggehaald (alles onder uiteraard).
heb de motorcode gevonden op de Cilinderkop :thumb verder ben ik m nog nergens tegengekomen
binnenkort maar lager schalen bestellen.
maar … ik was op Autodata aan t kijken voor aanhaalmomenten
en daar staan voor de hoofd lagers nieuwe bouten aangegeven – klopt dat??? (volgens mij zijn t namelijk geen rekbouten en dat dacht die magazijn medewerker namelijk ook) kosten bij de dealer €2,80 pr/stk heb er al even na vraag naar gedaan.en wat voor pakking moet er eigenlijk tussen t nokkenhuis en cilinderkop ??
external wastegate regeld de turbo druk ipv dat ie in de turbo zelf regeld ” internal wastegate” (als ik me niet vergist)
blowoff laat de inlaat druk vrij zodra jij gas los laat dus is anders als je wastegate
Nou ben vdg weer een stap verder
heb de kleppen deels ontdaan van de Koolafzetting

bezig geweest met de tol Scotch-Brite en wd40
moet t nog wel een keer over doen heb er niet alles af :???:
en die spikkels ok de klepzitting ?? krijg ik die eruit als ik m in gaat slijpen of worden dat nieuwe ??
maar heb wel alvast een setje besteld om die kleppen in te slijpen
of weet iemand nog een aggresief spulletje voor die koolstof???@ trash t is net t Model daarvoor de Starlet GTT
Glanza V deelt t zelfde blok alleen is die van de GTT inwendig wat sterker – heb n allebei al meegereden en De Glanza V heb ik zelf mogen Besturen :wubkwa besteden komt t wel goed, dat is m’n probleem niet was alleen ff die maand.
t vermogen komt wat later
nu ie uit elkaar is ga ik uiteraard al spullen voorbereiden, voor de daaropvolgende tuning
hoef niet in 1 maand tijd er gelijk 200 pk uit te hebben omdat ik t nu wil
doe al 3 jaar met 70 pk en bevalt me prima alleen in z’n 4 is ie niet vooruit te brandenmaare wil hier geen discussie topic van maken heb nu eenmaal een C16SE en daar blijft t bij :jerry
maare pkaas per liter ken nog een 91er 1.3 turbo met 130 pk waar nog makkelijk 200 uit te halen is (t is alleen een japanner )
Wil gewoon wat anders dan de zoveelste 2ltr
en de 1.6 daar ben ik redelijk bekend mee
100pk is voor mij eigenlijk al voldoende en als dat kan met een 8 klepper wrm niet
en tijd heb ik zat het is alleen wel m’n daily (maar bij noodzaak is er altijd nog een auto)rijdt ook meerrendeel stad en snelweg
en die paar keer naar de ring ja dat is wel leuk. tot nu toe verveeld die 70 pk niet die ik nu heb nog steeds nietmaar wat jij zeg over betrouwbaarheid klopt wel turbo is er niet ideaal voor
maar kan nu nog kiezen wat ik ga doen
eerst hem er maar gwn standaard inhangen en dat tunen (turbo/tunen) komt wat later (maar gaat zeker gebeuren)ik heb zojuist m’n onderblok weggebracht voor t honen ~kosten €85,-
en daar komen nog apart de zuigerveren bij alles wordt schoon gemaakt :thumb (i like shiny parts :wub )
heb nog een beetje staan lullen over t mischien turbo tunen van dat blok
nou raden hij dat af
ivm het niet hebben van een zuiger bodem koeling (klonk wel als hij er echt verstand van had)dus de vraag is, is zuigerbodem koeling achteraf in te bouwen ??
@ aapje
http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=253″ onclick=”window.open(this.href);return false;
heb daar al een mooie how-to voor :thumb
@trash
ik wil die cilinderkop laten reinigen
mijn ervaring met schoon maken is: het wordt wel schoon alleen de omgeving niet
inlaat spruitstuk ook maar gelijk dan is dat iedergeval weer nieuw : king:maar ben zojuist weer verder gegaan
en nu kan ik niks meer doen tot ik weer spullen heb en dergelijke wamt hij is volledig uit elkaar :kewlpicsik heb geen rare dingen gevonden
lagers zien er naar mijn mening er nog prima uit (worden alsnog vervangen)
op de zuigers heb ik wel wat krassen maar die voel ik niet met de hand (dus denk gwn weg laten honen zuigerveren nieuw en rije)
krukas ziet er ook netjes uitdus t gaat lekker
nu even t geld afwachten (heb er nog een opleiding apk keurmeester naast lopen en dat kost ook centen) en zodra t even kan ga ik weer spullen aanschaffenNou we zijn weer eenstapje verder
ik heb me de afgelopen dagen even bezig gehouden met de cilinder kop.
die is nu helemaal uit elkaar, maar uiteraard is er weer wat mis :???: .

nou is t gelukkig niet mijn schuld :thumb
zo aan de breuk te zien was dit al even (alsnog balen uiteraard)
dus zal daar een vervanger voor moeten gaan regelen
en nou gok ik dat, dat niet moeilijk zal wezen met een 8V zoalang t maar een DIS blok heeft kan denk de 1.2 1.4 1.6 pakken hiervoor.heb dus wel victorie gescoord met de kleppen demontage :jerry

heb dus een lijmtang verbouwd, werkt perfect :thumbverder ook nog mijn kleppen deksel schoongemaakt die al even heb liggen die oorspronkelijk voor m’n SZ bedoeld was

dus t gaat wel lekker :thumbup
ik zal hopelijk binnekort weer is wat doen
heb t druk druk druk xD
iedereen in m’n groepje is bezig met ombouw
ik help momenteel een Golf 1 aan een 2ltr ombouw
dat heeft mijn prioriteit (niet eens mijn auto ken je nagaan xD)
maar t is ook z’n enige auto
maar we hebben wel in 4 uur tijd t oude blok eruit gehaald zonder motor takel :thumben nu zit dat 2ltr blok ook nog onder de olie dus ik zeg alle keeringen vervangen (was nat rond de krukas)
en onder de koppakking lijn is ook alles nat ….
dus dat moet ook nog even gebeurenmaar je ziet t verschil wel tussen opel en vag xD
vag heeft net 180xxx weg en zeiknat en die c16se van 250xxx had/heeft last van een beetje zweetvlekken*betreft cilinderkop t blok heeft 250xxx gelopen weet verder de historie er niet van en wil eigelijk ook gelijk nieuwe klep geleiders erin
is denk ik iets wat ik niet 123 zelf kan (dus uitbesteden aan m’n vrienden bij de lokale automaterialen zaak :thumb )nou ben vandaag weer even verder gegaan
heb eindelijk de Rommel thuis in orde dus kan nu redelijk m’n gang gaan :thumbdus ben begonnen met de Clilinder kop eraf te halen

nokkenasje is naar mijn idee prima
alleen vielen er uiteraard 2 van die klepgeleiders af :swear
dus ik heb er mischien 2 verwisseld maar mischien ook niet (gaat uit van wel :???: )


Koppaking heb ik in 1 geheel ertussen uit gekregen king:
Maar ….
toen ik ging kijken naar de Cilinderwanden zag ik ditik zie naast de kale plekken ook verticale krassen
dus dat zal denk ik verhaal 1ste overmaatse zuigers worden gok ik zo
denk niet dat t simpel een hoonsteentje erdoor wordtMaar …wat voor kosten kan ik verwachten ??
(word sowieso pas volgende maand dat ik dat dan zou kunnen laten doen $$$)ik denk ook dat ik maar voor turbo moet gaan kwa kosten komt t ongeveer op t zelfde uit
dan hoeft ie niet geflowd te worden
geen andere nokkenas *hooguit een nieuwe ( motorisch klinkte hij goed)btw kan ik op zo’n stand alone ecu een verbruiks signaal erop programeren voor mijn MID boordcomputer vind t namelijk een erg fijn apparaat :)
is trouwens een goeie opmerking
t klinkt ook logisch trash..ik dacht bouwen tunen
en dan inrijdennet nog ff gekeken heb idd die halve maan erop :thumb
en kwam gister nog dit tegen op t net
http://www.strongflex.eu/en/161-opel-vauxhall-astra-f-91-98″ onclick=”window.open(this.href);return false;
ze verkopen ook insert stukken voor in je motor steunen
misschien makkelijker dan volgooien met PUnou vind ik dat turbo wel beestachtig stoer :wub
turbo is voor mij ook nieuw terretorium, maarja wel een manier om t te leren denk ik zo
http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?137752-*INFO*-1600-8v-Turbo-What-I-used” onclick=”window.open(this.href);return false;
zal de komende tijd info en prijskaarten gaan vergelijken
wil denk wel de gewone C16Se zuigers erin houden en dus puur compressie verlagen met decompressie platen
*als ik voor project C16SET kies -
AuteurBerichten










