GOGOGO_1555

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 294)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274138

    je gaat me niet vertellen dat er ook weer 2 type cilinderkoppen zijn :shock:

    als die van de C20NE alleen verder uit elkaar staan en de maat goed is , is de lengte denk ik geen probleem die is wel in tekorten (afstand tussen de poorten)

    maar ik heb trouwens verder ook goed nieuws :D
    heb een plat vliegwiel. moet zeggen t verschil dat voel je wel :thumb Thx trash :jerry

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274136

    maar welke pakking als mal ??
    die pakking als ik die zou gaan halen is ook niet rond (die voor deze motor bedoeld is)
    weet niet of ik de pakking van een C20NE kan pakken ? (dacht dat die wel ronde poorten heeft)

    en heb zojuist maar een mail gestuurd voor dat vliegwiel :thumb

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274134

    Het is alweer even geleden
    heb niet veel gedaan in de tussen tijd
    heb voornamelijk zitten denken en onderdelen schoongemaakt
    wil binnen kort de kleppen gaan inslijpen
    cilinderkop delen zilver-grijs spuiten

    maar terwijl ik zat te denken ik heb een spaggetti spruitsuk liggen
    nou zijn die gaten rond en die van de uitlaat poorten op de kop niet. (zal nog wel een foto er van maken)
    wat moet ik daarmee doen ??
    zelf dacht ik aan die uitlaat poorten rond te gaan dremelen / of het er gwn zo op te zetten en lekker origineel laten

    en heb ook een Boek binnen met alles erin over de astra :thumb t waarschijnlijk wel bekende Haynes service and repair manual
    de C16SE staat er aardig goed in

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274132

    dus t maakt niet uit hoe ze zitten neem ik aan

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274130

    dit zijn de drijfstanglagers
    en op de drijfstang zelf zit geen olie kanaal

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274128

    heb weer is spullen binnen king:
    zit alleen nog te wachten op m’n arp drijfstangbouten
    heb vdg mn lagerschalen binnen :thumb
    en een setje nieuwe vliegwiel bouten
    carterset pakking had ik vorige week gehaald

    maar… de originele lagerschalen hebben geen gat in de lagerschaal zitten
    dus m’n vraag is moet dat gat boven of onder ??
    (zitten op 4 van de 8 halve schalen)
    zelf denk ik onder (dus aan de bouten zijde)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274125

    Nou dat van die pakking is duidelijk :thumb

    nou zit er op de laatste lagerkap (dus de kant van de Bak) ook nog een inkeping en bij t los halen leek daar ook vloeibare pakking tussen gezeten te hebben hoort dat ??

    en van die krukasbouten denk ik t antwoord gevonden te hebben
    http://corsaa.forum2go.nl/c16se-revisie-van-aapje-met-vragen-p-t5197.html” onclick=”window.open(this.href);return false; :thumb

    In reactie op: 19 april astra F meeting! #18266962

    Ich bin Darbei :thumb

    met de F-astra :jerry

    en als t goed is ging de Astra van m’n ouders ook mee ’96 met nu 35000 op de teller :vertag

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274123

    Nou t is ff stil geweest,
    heb er even niet veel tijd aan kunnen besteden.
    heb gewacht op wat onderdelen en gereedschap,

    Zuigerveren compressie klem
    zuigerveren tang
    ander nokkenas huis
    spul om de kleppen in te slijpen

    heb afgelopen vrijdag maar de cilinderkop en nokkenhuis even weggebracht om te spoelen

    heb met de Dremel nog wat restanten weggehaald (alles onder uiteraard).

    heb de motorcode gevonden op de Cilinderkop :thumb verder ben ik m nog nergens tegengekomen

    binnenkort maar lager schalen bestellen.

    maar … ik was op Autodata aan t kijken voor aanhaalmomenten
    en daar staan voor de hoofd lagers nieuwe bouten aangegeven – klopt dat??? (volgens mij zijn t namelijk geen rekbouten en dat dacht die magazijn medewerker namelijk ook) kosten bij de dealer €2,80 pr/stk heb er al even na vraag naar gedaan.

    en wat voor pakking moet er eigenlijk tussen t nokkenhuis en cilinderkop ??

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512283

    external wastegate regeld de turbo druk ipv dat ie in de turbo zelf regeld ” internal wastegate” (als ik me niet vergist)

    blowoff laat de inlaat druk vrij zodra jij gas los laat dus is anders als je wastegate

    In reactie op: Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT #17512275

    @ivartje wrote:

    is dat screamer pijpje vd blowoff?

    External Wastegate :thumb

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274110

    Nou ben vdg weer een stap verder
    heb de kleppen deels ontdaan van de Koolafzetting

    bezig geweest met de tol Scotch-Brite en wd40

    moet t nog wel een keer over doen heb er niet alles af :???:

    en die spikkels ok de klepzitting ?? krijg ik die eruit als ik m in gaat slijpen of worden dat nieuwe ??

    maar heb wel alvast een setje besteld om die kleppen in te slijpen
    of weet iemand nog een aggresief spulletje voor die koolstof???

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274105

    @ trash t is net t Model daarvoor de Starlet GTT
    Glanza V deelt t zelfde blok alleen is die van de GTT inwendig wat sterker – heb n allebei al meegereden en De Glanza V heb ik zelf mogen Besturen :wub

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274102

    kwa besteden komt t wel goed, dat is m’n probleem niet was alleen ff die maand.
    t vermogen komt wat later
    nu ie uit elkaar is ga ik uiteraard al spullen voorbereiden, voor de daaropvolgende tuning
    hoef niet in 1 maand tijd er gelijk 200 pk uit te hebben omdat ik t nu wil
    doe al 3 jaar met 70 pk en bevalt me prima alleen in z’n 4 is ie niet vooruit te branden

    maare wil hier geen discussie topic van maken heb nu eenmaal een C16SE en daar blijft t bij :jerry

    maare pkaas per liter ken nog een 91er 1.3 turbo met 130 pk waar nog makkelijk 200 uit te halen is (t is alleen een japanner )

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274096

    Wil gewoon wat anders dan de zoveelste 2ltr
    en de 1.6 daar ben ik redelijk bekend mee
    100pk is voor mij eigenlijk al voldoende en als dat kan met een 8 klepper wrm niet
    en tijd heb ik zat het is alleen wel m’n daily (maar bij noodzaak is er altijd nog een auto)

    rijdt ook meerrendeel stad en snelweg
    en die paar keer naar de ring ja dat is wel leuk. tot nu toe verveeld die 70 pk niet die ik nu heb nog steeds niet

    maar wat jij zeg over betrouwbaarheid klopt wel turbo is er niet ideaal voor
    maar kan nu nog kiezen wat ik ga doen
    eerst hem er maar gwn standaard inhangen en dat tunen (turbo/tunen) komt wat later (maar gaat zeker gebeuren)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274094

    Nou heb m’n onder blok terug :thumb

    Die is weer lekker fris.

    Zuigers zijn ook weer fris

    heb nu wat gereedschap besteld

    dus ben weer lekker bezig

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274092

    ik heb zojuist m’n onderblok weggebracht voor t honen ~kosten €85,-

    en daar komen nog apart de zuigerveren bij alles wordt schoon gemaakt :thumb (i like shiny parts :wub )

    heb nog een beetje staan lullen over t mischien turbo tunen van dat blok
    nou raden hij dat af
    ivm het niet hebben van een zuiger bodem koeling (klonk wel als hij er echt verstand van had)

    dus de vraag is, is zuigerbodem koeling achteraf in te bouwen ??

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274090

    @ aapje
    http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=253″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    heb daar al een mooie how-to voor :thumb


    @trash

    ik wil die cilinderkop laten reinigen
    mijn ervaring met schoon maken is: het wordt wel schoon alleen de omgeving niet
    inlaat spruitstuk ook maar gelijk dan is dat iedergeval weer nieuw : king:

    maar ben zojuist weer verder gegaan
    en nu kan ik niks meer doen tot ik weer spullen heb en dergelijke wamt hij is volledig uit elkaar :kewlpics



    ik heb geen rare dingen gevonden
    lagers zien er naar mijn mening er nog prima uit (worden alsnog vervangen)
    op de zuigers heb ik wel wat krassen maar die voel ik niet met de hand (dus denk gwn weg laten honen zuigerveren nieuw en rije)
    krukas ziet er ook netjes uit

    dus t gaat lekker
    nu even t geld afwachten (heb er nog een opleiding apk keurmeester naast lopen en dat kost ook centen) en zodra t even kan ga ik weer spullen aanschaffen

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274087

    Nou we zijn weer eenstapje verder

    ik heb me de afgelopen dagen even bezig gehouden met de cilinder kop.
    die is nu helemaal uit elkaar, maar uiteraard is er weer wat mis :???: .

    nou is t gelukkig niet mijn schuld :thumb
    zo aan de breuk te zien was dit al even (alsnog balen uiteraard)
    dus zal daar een vervanger voor moeten gaan regelen
    en nou gok ik dat, dat niet moeilijk zal wezen met een 8V zoalang t maar een DIS blok heeft kan denk de 1.2 1.4 1.6 pakken hiervoor.

    heb dus wel victorie gescoord met de kleppen demontage :jerry

    heb dus een lijmtang verbouwd, werkt perfect :thumb

    verder ook nog mijn kleppen deksel schoongemaakt die al even heb liggen die oorspronkelijk voor m’n SZ bedoeld was

    dus t gaat wel lekker :thumbup

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274085

    ik zal hopelijk binnekort weer is wat doen
    heb t druk druk druk xD
    iedereen in m’n groepje is bezig met ombouw
    ik help momenteel een Golf 1 aan een 2ltr ombouw
    dat heeft mijn prioriteit (niet eens mijn auto ken je nagaan xD)
    maar t is ook z’n enige auto
    maar we hebben wel in 4 uur tijd t oude blok eruit gehaald zonder motor takel :thumb

    en nu zit dat 2ltr blok ook nog onder de olie dus ik zeg alle keeringen vervangen (was nat rond de krukas)
    en onder de koppakking lijn is ook alles nat ….
    dus dat moet ook nog even gebeuren

    maar je ziet t verschil wel tussen opel en vag xD
    vag heeft net 180xxx weg en zeiknat en die c16se van 250xxx had/heeft last van een beetje zweetvlekken

    *betreft cilinderkop t blok heeft 250xxx gelopen weet verder de historie er niet van en wil eigelijk ook gelijk nieuwe klep geleiders erin
    is denk ik iets wat ik niet 123 zelf kan (dus uitbesteden aan m’n vrienden bij de lokale automaterialen zaak :thumb )

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274082

    nou ben vandaag weer even verder gegaan
    heb eindelijk de Rommel thuis in orde dus kan nu redelijk m’n gang gaan :thumb

    dus ben begonnen met de Clilinder kop eraf te halen

    nokkenasje is naar mijn idee prima

    alleen vielen er uiteraard 2 van die klepgeleiders af :swear
    dus ik heb er mischien 2 verwisseld maar mischien ook niet (gaat uit van wel :???: )

    Koppaking heb ik in 1 geheel ertussen uit gekregen king:

    Maar ….
    toen ik ging kijken naar de Cilinderwanden zag ik dit

    C1:

    C2:

    C3:

    C4:

    ik zie naast de kale plekken ook verticale krassen
    dus dat zal denk ik verhaal 1ste overmaatse zuigers worden gok ik zo
    denk niet dat t simpel een hoonsteentje erdoor wordt

    Maar …wat voor kosten kan ik verwachten ??
    (word sowieso pas volgende maand dat ik dat dan zou kunnen laten doen $$$)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274081

    ik denk ook dat ik maar voor turbo moet gaan kwa kosten komt t ongeveer op t zelfde uit

    dan hoeft ie niet geflowd te worden
    geen andere nokkenas *hooguit een nieuwe ( motorisch klinkte hij goed)

    btw kan ik op zo’n stand alone ecu een verbruiks signaal erop programeren voor mijn MID boordcomputer vind t namelijk een erg fijn apparaat :)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274079

    is trouwens een goeie opmerking
    t klinkt ook logisch trash..

    ik dacht bouwen tunen
    en dan inrijden

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274065

    net nog ff gekeken heb idd die halve maan erop :thumb

    en kwam gister nog dit tegen op t net

    http://www.strongflex.eu/en/161-opel-vauxhall-astra-f-91-98″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    ze verkopen ook insert stukken voor in je motor steunen
    misschien makkelijker dan volgooien met PU

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274077

    nou vind ik dat turbo wel beestachtig stoer :wub

    turbo is voor mij ook nieuw terretorium, maarja wel een manier om t te leren denk ik zo

    http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?137752-*INFO*-1600-8v-Turbo-What-I-used” onclick=”window.open(this.href);return false;

    zal de komende tijd info en prijskaarten gaan vergelijken

    wil denk wel de gewone C16Se zuigers erin houden en dus puur compressie verlagen met decompressie platen
    *als ik voor project C16SET kies

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 294)