Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nou goed nieuws :jerry
t zogehete probleem met mijn gasklep is opgelost
heb een leverancier gevonden voor de benodigde slang en afdicht dop
wil binnen kort ook nog maar is 2 metertjes kopen om in te bouwen
olie druk en Temp sensor
*moet alleen weer de kabelboom open halen moeten 2 draden bijmaar heb alleen nog 1 probleem met m’n gasklephuis daar zal ik van t weekend meer van posten
weet nog niet helemaal hoe ik dat gaat fixen
(t heeft te maken met m’n carter ontluchting)en ja dan m’n uitlaat nog
zit even te wachten op m’n vader.
die heeft t spruitstuk tot en met de kat van de C16SE van mij gekregen voor op z’n X16SZR :thumb (heb 2 katalysatoren liggen dus kom er zelf geen tekort)
daarin moet ff nieuw draad in getapt worden ivm afgebroken bouten.
en zodra dat klaar is en er vervolgens bij hem gemonteerd kan worden, ken ik mijn spaghetti ook gelijk verder pas maken aan gezien t immers toch los moet en technisch t zelfde is.
en als t blok eindelijk in mijn astra gaat dat t lekker plug n play wordt zonder al te veel achteraf nog aan te passenheb trouwens ook nog een nieuwe *originele inlaat temp sensor besteld :vertag
en volgende week nog wat afwerk spullen bestellen
1* van die tiewraps om de kabelboom vast te houden die op de steuntjes gaan langs t kleppen deksel
(bij de dealer zeiden ze zou lekker gewone tiewraps pakken ) nou dat doe ik dus mooi niet :agent
2* sleeves zoals in een eerder geposte bericht , gewone zwarteNou Nou Nou bijna klaar :wub
Pic’s pics en nog meer Pics
D-kap & D-riem gemonteerd
uiteraard nadat ik De cilininder kop heb vastgezet :jerry

Daarna maar is het inlaat spruitstuk vast gezet :kewlpics

eergister bezig geweest met de kabel boom heb er alvast een draad inverwerkt voor een eventuele olie temp sensor
vervolgens de stekker van de MAP sensor vervangen (heb een hekel aan kapote stekkers)


en heb vdg m’n nieuwe tapeinden erin gedraaid :thumb met uiteraard nieuwe moeren

alle koelwaterslangen erop gezet en de pijp die achter t blok loopt in de zelfde kleur als t onderblok gespoten
t ziet er allemaal gelikt uit :D
en had nog tijd over dus heb ik de injectoren even gereinigd
ff tussen door
aangezien hij van ’93 is mag je ook een katvervanger ertussen zetten
doen hoef een stukje pijp ook niet veel te kostenhttp://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/1475/opel-astra-f-katvervanger” onclick=”window.open(this.href);return false; :jerry
nokkenas sensor heeft ie niet
nou ben weer is niet handig bezig geweest :swear
heb dus gekeken naar http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;
en dus ook de poorten gedaan
en ja alles onder t sljpsel (lekker bezig !)
*cilinderkop
*inlaatspruitstuk
*gasklephuisdus heb alles weggebracht om te spoelen
want wou het eerst gaan uitblazen met perslucht en ja dat lukt niet als alles een beetje vettig isdus vandaag de spullen terug gehad, en t eind resultaal mag er wezen alles is schoon :thumb
maar met schoon bedoel ik ook echt schoon ken alle 3 de delen opnieuw spuiten :crymaar voor t vermaak heb ik hier t filmpje van de aller laatste ronde met m’n X16SZ
het is geen toptijd maar dat word halverwege t filmpje wel duidelijk king:https://www.youtube.com/watch?v=I3F6WIKPMEs” onclick=”window.open(this.href);return false;
heb nog even gouw m’n aller aller aller laatste ronde met m’n 70pk motort geuploaded
in t filmpje zal je wel zien waarom (heb nu ook nog een rondekaart over)https://www.youtube.com/watch?v=I3F6WIKPMEs” onclick=”window.open(this.href);return false;
op t einde staat er een golf 5 langs de baan, lings voor helemaal in puin fusee afgebroken ofso t wiel staat er naast
kwa driften is deze mij t meest bij gebleven xD
https://www.youtube.com/watch?v=GIwkvk4mB58″ onclick=”window.open(this.href);return false;
en zal nog wel een filmpje posten
m’n eigen ronde was sterevens druk , ongeveer 4 a 5 auto’s langs de baan en ik zelf bij ook (ik spinde)Driften mag idd niet
Gelukkig is er geen 100% controle.
De Marshall’s moeten t ook maar net zien. En dan krijg je of een waarschuwing of een dagrij verbodEn kwa crashen. Voornamelijk op de drukke dagen
vandaag eindelijk weer is wat kunnen doen :jerry
eindelijk de carterpan kunnen spuiten en monteren
vervolgens t vliegwiel monteren :wub met de daarbij behorende koppeling

ook heb ik in de tussen tijd allemaal kleine dingen kunnen monteren
water temp sensor
waterpomp
metalen oliepomp pakking
gesklephuis pakking (zelf gemaakt)heb sinds vandaag m’n cilinderkop terug dus heb vandaag ook maar de uitlaatpoorten aan gepakt

zijn alleen vergeten een koppakkings set mee tegeven/bestellen
alle kleppen zijn gemonteerd er is 1 klep en klep gelijder vervangen en hij is gevlakt :thumben kon t niet laten om even alles een beetje op elkaar te zetten om even te kijken :jerry
nou ben niet veel verder gekomen zit nu meerendeel te wachten op spullen
heb het kleppendeksel af
gasklephuis is klaar
onderblok zit volledig in elkaar (op t carter na dan die moet nog worden voorzien van een laag verf)heb verdere spullen al om m af te bouwen
zit alleen op m’n cilinderkop te wachten dr moet 1 klep geleider vervangen worden
(btw foto’s ga ik binnen kort weer maken)
zit alleen met 1 ding de thermostaat…(niet dat ik daar nu veel verder mee kom aangezien ik nu even zonder cilinderkop zit)
nou zat ik eraan te denken om t volgende te doen (met t oog op wat extra koeling)1. een 87c thermo kopen bij m-tech waarbij ik op een bedrag van €39.- excl verzenden zou uitkomen
2. een gewone 92c thermo halen en een klein gaatje erin boren (in de flens)
3. of iemand moet nog een leverancier weten voor een thermo
@Corsa_GSi ik ga momenteel kwa cilinderkop standaard rijden, en dan een extra kop erbij zoeken om aan te laten pakkenBij mij bij de dealer zou ik op 60 EU uitkomen
Vond t net te veel van t goeie
Voor t zelfde geld heb ik er nu een zo goed als nieuwe dynamo dr bij
En allerlei klein materiaalEn ja die kap is verder goed doet wat ie moet doen. Dr gaat sowieso een laag verf overheen dus ja. Is een echte nieuwe dat waard
Zonder D-kap rijden doe ik liever niet,
ik kan wel misschien wat met plexiglas iets doen. Maar voorlopig zet ik m gewoon in de verfEn ja. Filmpjes waarvan xD. Hij draait immers nog niet.
Heb wel nog een filmpje van de allerlaatste ronde am ring met de sz (in t filmpje wordt wel duidelijk waarom ik zeg allerlaatste ronde :angel )ben vdg een beetje bezig geweest
op de sloop een distributie kap gescoord met alle bouten en schroeven :thumb
wat bouten die ik miste van de olie pomp
goeie bougie kabel houdersen woensdag kan ik weer spullen bestellen :jerry
Leuk ! een corsa-rati :thumb
have fun :jerryOoo. Laat maar heb verkeert gemeten. De multimeter stond op volt maar aangesloten op ampère xD. Whoops. Maar m’n pomp is dus kaduuk.
nou leuk denk je t 1 gehad t hebben belandt je in t ander :cry
gister me koppakking vervangen
en nu werkt m’n ruitensproeier pomp niet meer
ik krijg geen stroom op m’n pomp
zekering 3 is heel :hmmz
zie ik iets over t hoofd ??dacht dat de stabilisator die erin zit iets dikker is (kan je compenseren door een Stabiliasator van een saab 9-3 er bij te prikken zit met 2 bouten vast :thumb )
(schijven van de gsi passen ook op een normale achteras)
Accu pool heeft niet geholpen maar heb t probleem gevonden
pc gaf aan idle air control
en zo doende kwam ik erachter dat ik de carter ontluchting en de map sensor had verwisseld :thumb
Nou ben net klaar
Alleen nu branden m’n Motor management lampje.Hopelijk werkt t met de accu pool er een uurtje af.
En anders uitlezenHeb geen stekkers over.
Nou xD
m’n huidige motor begint tegen te stribbelen
hij houdt z’n koelvloeistof niet daar waar t hoort.
heb bij stationair in lichte witte pluim
heb nergens lekkage
behoudt wel z’n druk en steeds weer lucht in t systeem
dus vdg maar de kop eraf gehaald :(leuk is anders
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10407986_685396444899616_8000299709380394735_n.jpg?oh=37f5eac09aa37eea1ead637bd82aed1f&oe=55E0F7BA&__gda__=1438586675_93dae5d1f103ffce5f918ea27a099280″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat ziet er niet verkeert uit
gaat het zeker overwegen, maar t kan ook achteraf
Zoo mag weer in m’n handen wrijven Ghehe :kewlpics
nu moet ik alleen t kleppendeksel die stroken weer schuren en polijsten
nokkenas huis is verder klaarkwa cilinderkop ik zal 1 uitlaat klep moeten vervangen met daarbij de klep gelijder (uiteinde is afgebrokkeld :( ! van alle uitlaatpoorten )
uitlaat klep de steel daarvan is beschadigdben nu momenteel bezig in t inlaatspruitstuk schoon te krijgen en dan wordt die ook zwart gespoten zoals t kleppendeksel :jerry
-
AuteurBerichten










