GOGOGO_1555

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 294)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Stotteren en uitvallen. Te weinig benzine? #18303609

    als jij zegt rijd zonder EGR prima moet ik dan denken aan stekker los
    of heel t apparaat er af ?

    EGR is trouwens via de ecu geregeld en kan niet doormiddel van een zekering onklaar gemaakt worden
    wat je wel kan doen is afdoppen doormiddel van een blindplaatje
    motormanagement reageert er niet op

    als de gassen geblokkeerd zijn maar de egr klep vrij kan bewegen is t goed :thumb

    In reactie op: Stotteren en uitvallen. Te weinig benzine? #18303607

    zelf zou ik die EGR lekker afdoppen
    mijn X16SZ die ree op z’n best soms 1/19 (am snelweg)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274205

    Nou ben zaterdag geraakt in duitsland door n andere auto
    en heb een flinke deuk opgelopen op m’n astra :cry

    Nou is de algehele lak van de auto zeer slecht (herspuiten van heel de auto is nodig overal laat de blanke lak los)

    en ben ik serieus een Reshell aan t overwegen

    heb een mooie blauwe astra gezien met GSI kit dr op
    met bij t tank klepje een roestplek
    (had de huidige nu ook)

    en ja als de carrosserie verder hard is denk ik, dat ik m gaat kopen.
    en verdergaan met een andere kleur Astra

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274204

    -before lexmaul
    https://www.youtube.com/watch?v=mSHVEOufr7w” onclick=”window.open(this.href);return false;

    -After Lexmaul
    https://www.youtube.com/watch?v=1I4bFl2x8lA” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Wat een verschil in vermogen doet dat spruitstuk

    rij er nu al 3 dagen gewoon verkeer mee, en moet zeggen t rijdt veel relaxter eigelijk (tot je t gas open trap) :jerry

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274203

    mijn doel is 130 pk (is denk ik makkelijk haalbaar)
    en alles wat ie meer doet is mooi meegenomen :thumb
    nou voelt dit al niet meer als 100 pk

    m’n vader z’n oude X16XEL daar van weet ik zeker dat ie m niet bij houdt (gaat ook niet meer is denk ik al omgesmolten naar hopelijk een nieuwe astra)
    weet ook niet of dat ik daar mee moet vergelijken because 16V :hmmz

    -edit

    m’n 2e doel is onder de 10Min over de nurgburgring

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274201

    Nou

    de eerste rij impressie

    heb m er nou 2 dagen onder zitten :wub
    enne ja dat gaat best wel hard
    heb net een volle tank 98 erin gesodemieterd
    en wat n geweld breekt er los onder de motorkap :angel
    @ 3000 RPM zou ik zweren dat er V-tec ergens verstopt zit ineens breekt al t geweld los. :wub
    hopelijk heb ik binnenkort een 2e katalysator zodat ik m kan ombeunen naar rechte pijp
    en dan nog m’n nok dr in en de rollerbank op en dan ben ik (denk ik king: ) wel zeer tevreden met mijn 1.6 8klappert :thumb

    *zal binnenkort nog ff foto’s en een video posten :kewlpics

    To be continued

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274200

    Heb wel toevallig een beugel liggen dat bij mijn blok hoort
    (weet ff 123 niet meer waar)
    die hoort achterop de motor

    als ie erondergaat gaat ik wel ff kijken hoe dat dan zou moeten uitvallen

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274196

    NOU Nou we hebben spullen binnen :wub

    heb er maar gelijk foto’s van gemaakt :kewlpics


    alle spullen voor t doen van de nokkenas :D



    t langverwachte spruitstuk :jerry

    alleen zit dit ook bij t pakket en heb geen idee waar t bevestigd moet worden

    *uitlaatbeugel snap ik wel :angel maar die doe je niet op t spruitstuk

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274194

    Nou we zijn ondertussen al een paar maanden verder sind ik m’n lexmaul spruitstuk heb besteld

    en heb eindelijk goed nieuws :jerry

    HIJ is af en onderweg naar nederland

    verders heb ik een tool besteld om de nokkenas te kunnen verwijderen zonder de kop eraf te halen.

    tuimelaars ga ik proberen te regelen via m’n lokale automaterialen handel

    Dus verwacht binnenkort weer een update te kunnen plaatsen met foto’s :wub

    deze maand wil ik nog dat spruitstuk monteren verwacht m eind deze week of begin volgende week

    en ergens in begin januari wil ik die sportnok er in hebben

    om in misschien februari/maart m te laten Chippen (zat zelf te denken aan unlimited tunning)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274193

    nou we zijn weer een poosie verder :jerry

    ik krijg volgens lexmaul in november als t goed is het langverwachte spruitstuk :wors (3 maanden heb ik dan gewacht :wtf )

    vervolgens is er ook maar deze week een andere nokkenas besteld
    met gelijk een 87C thermostaat
    en zal nog een thermoschakelaar er bij gaan halen

    maar.. 1 klein vraagje is t verstandig met een nieuwe nok dat ik dr ook nieuwe tuimelaars in zet ?
    en zo ja waar kan ik die t best halen
    want had ooit een keer gelezen dat wat zwakkere tussen zitten die breken :hmmz

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274192

    nou nou nou wat ik nou weer heb meegemaakt …..

    versnellingsbak kaput
    diff is een tand verloren :cry
    maar niet getreurd had nog 2 bakken liggen
    2x F15 C3.74

    en ben dr nou ook eindelijk achter welke bak ik dus al die tijd onder m’n astra had zitten
    F13 W3.74

    nou is de vraag past de 5e versnelling van de F13 op de F15 ?
    eerste 4 gebruik ik voor t sporten *kuch kuch Nurburgring kuch
    en z’n 5 voor de lange ritten ik haalde namelijk 1 op 18 met die lange 5 king:

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274191

    ik ben dr zeker nog helemaal blij mee king:
    hij verbruikt geen olie
    nog steeds nergens lekkage

    alleen heb ik 1 ding verkeerd gedaan voor m’n gevoel
    bezuinigd op de thermostaat wil nou alsnog die €40,- 87c thermostaat gaan aanschaffen

    alleen is m’n bestelde lexmaul spruitstuk nog niet gemaakt …. nou hopen ze ergens in oktober dat ding klaar te hebben (productie problemen ?)
    dus na de ombouw nog steeds niet over de nordschleife geweest

    maar ohhh :wub die omschakeling van 70 naar 100 pk
    en dan bij 2500 toeren krijg ie een klap vermogen en rond de 4000 doet ie er nog een schepje bovenop :agent

    enige wat me echt tegenstaat is onder de 1500 toeren dan gaat ie een soort bokken (is alleen bij terugvallen)

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274189

    Nou ben verder met wat mods


    Erachter gekomen dat 1 motor steun kaputt is,
    Nou had ik alvast een setje om vol te kitten met sikka
    Dus dat is van t weekend maar gebeurt. Dus nu als ik de straat aan gumd dan klapt ie niet meer uit zijn versnelling :jerry

    Verder ook een oil catch can binnen gekregen.

    Dus Nou nog afwachten op t spaghetti spruitstuk

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274186

    dus heb weer gereden :thumb

    spruitstuk word pas in september geproduceerd. :cry
    dus ken en wil niet in augustus over de nordschleife. :swear

    maar ….. t inhouden doet ie niet meer, ken nu gemakkelijk voorbij de 120km/h.
    stationair geeft ie wel nog aan 1.0L/H
    dus ja :jerry

    en heb een klein filmpje
    https://www.youtube.com/watch?v=mSHVEOufr7w” onclick=”window.open(this.href);return false;
    :wub Das Sound

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274185

    Zoals hij t nu zeg zo doe ik t altijd al. Dus moet goed wezen dan

    Alleen vreemd genoeg blijft er lucht in m’n radiator hangen.
    En loopt die slang van de radiator naar de kvs pot niet

    Radiator heb ik ontlucht door de slang boven los te halen. En druk te zetten op de kvs-pot

    En heb gemerkt dat als ie koud is dat een beetje sputtert als ik constant rij (na 500m houd dat al op)

    En heb zojuist een spaghetti spruitstuk besteld bij lexmaul

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274183

    Trash fkes een vraag boven m’n temp sensor zit een inbus is dat toevallig ontluchting ??

    Bij de sz zit die ook. (Ook muurvast)
    Ook nooit los gehaald

    Met t vervangen stroomt er ook gelijk vloeistof uit. Dus debk aan de ene kant dat t goed moet zijn

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274181

    Nou heb goed nieuws (denk ik)

    ik ree vandaag er mee naar t werk
    en t stationair verbruik volgens de boordcomputer was 1.0L/H Ipv de eerdere 1.3L/H
    en hij stoot niet meer/nouwelijk bij 50Km/h in z’n 3
    verbruik verder komt over als normaal (zoals ik lees op de BC) 5.6L/100km

    en hij is flink feller geworden :thumb

    heb m aan de CO en 4-gas gehangen
    en kreeg t volgende ……

    stationair

    CO= 0.50

    en @ 2500
    CO= 0.35
    lambda= 1.036

    dus binnen de apk marges (naja op de grens dan :wors )

    en het betekend dus als ik de lambda moet geloven dat ie niet te arm loopt.. (als ik t goed heb)
    en dat ie zelfs ietsjes rijker loopt

    dus denk dat ik voor de zekerheid toch die temperatuur sensor vervang
    aangezien die zei 56C terwijl hij binnen zegt 95-100C (lijkt me niet dat t bijna 40C afwijkt tussen de linker en rechter kant van de motor)

    -nou weet ik toevallig bij zo’n golfje 3 (ben nou aan t vloeken :jerry )
    dat als daarvan de Temp sensor kapot/verrot is dat de CO ook dan echt flink stijgt laten we zeggen “buiten t meet gebied van 9.99”

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274179

    ik heb de pomp van de C16SE erin gezet (dus lijk mij dat, dat de goeie is)
    en de temperatuursensor die heb ik niet vervangen voor een ander

    – nou heb ik even zitten denken… temp sensor als die zegt dat t koud is dan loopt ie juist rijker
    – de injectoren heb ik gereinigd en hebben vervolgens gwn open en bloot gelegen (als die vervuilt zijn loopt ie arm en gaat hij de inspuit tijd corrigeren waardoor de Boordcomputer zegt hoog verbruik – terwijl dat mischien t tegen overgestelde is)

    verder als ik 50Km/H in z’n 3 rijdt schokt ie een beetje
    60 in z’n 4 doet ie prima met een redelijk kloppend verbruik op de boordcomputer

    ik zal m sowieso morgen aan de 4-gas gooien
    enige tips waar ik naar moet kijken

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274177

    Nou ik heb zojuist FF een lambda sensor gewisseld
    Geen verbetering .

    Ook gelijk de bougies FF nagekeken,
    Volgens me pa ziet t er goed uit. En heb er al 110km mee gereden weet niet hoeveel aanslag ik moet verwachten

    Iemand ideeën ??

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274176

    Nou net ff op-com er aan gehangen

    Kreeg de volgende waardes

    Lambda. Bleef rond de 610mv

    En koelvloeistof bleef eigenlijk op 56-57 ‘c.

    Terwijl hij in de auto aangeeft 95-100

    Vervolgen zegt hij ook dat ie arm loopt. Als ik gas geef blijft hij ook daarop staan.

    Maar gaat dadelijk nog FF een bougie dr uit halen, eventjes kijken naar de kleur

    Wat ik nu vermoed is dat de lambda en de temperatuur sensor verrot zijn

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274175

    Heb ook de lambda gepakt van de sz. Ging er vanuit dat die t zelfde zijn. En die deed t goed

    En ja lambda heb ik nog wel 1 van een x16xel en dan de originele van de c16se

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274173

    Nou. Gister avond. Nog even de boordcomputer aangesloten op de ECU.

    En heb zo t idee dat ie een beetje veel benzine inspuit

    Stationair gaat ie niet lager dan
    1,3l/h. @800rpm
    Sz deed 0,7l/h @800rpm
    @bedrijfs temperatuur

    Kan nog steeds te maken hebben met het spruitstuk

    Gaat m vanavond proberen uit te lezen. Of de temperatuur zender niet kapot is

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274172

    Ben dus gaan kijken voor een spaghetti spruitstuk…
    Lexmaul levert een 4-2-1. En RVS voor €429
    En m-tech een 4-2-1 en RVS voor ook voor €429 (merk onbekend ieder geval geen lexmaul)

    Dus welke zal ik doen ??

    Ik zal aan komende Opel power meeting te sevenem aanwezig zijn op een zaterdag. Dus dan is ie te bewonderen

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274169

    zojuist m’n eerste kilometers gemaakt :jerry

    hij rijdt super :thumb

    alleen…. heb dus t spruitstuk van m’n X16SZ erop gezet
    (gaat een nieuw 4-2-1 bestellen) dus, weet niet of t er mee te maken heb.
    als ik bij 120 vol gas geef doet ie weinig (zelf denk ik, te veel tegen druk waardoor de uitlaat gassen in de cilinder blijf hangen ofzo en dus te weining zuurstof krijgt)
    verder trekt ie zeer goed op :thumbup

    zal binnenkort foto’s maken en even filmen

    In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274168

    Nou nou nou.
    Ben eindelijk weer bezig geweest.

    Vrijdagavond begonnen met t ontkoppelen van de motor.
    En zaterdag binnen een uur was hij dr uit.

    Binnen dat zelfde uur zat de nieuwe motor dr in

    Ben tegen een paar problemen op gelopen

    Had met de prisas terug zetten z’n 5 geactiveerd in de bak.
    Kon ineens hen niet meer in z’n vrij zetten. Maar das opgelost

    En heb/had ernstige olie lekkage.
    Ben ik vergeten een nokkenas keerring te bestellen en te monteren….

    Maar.. Hij start en loopt super
    Denk aankomend weekend ff op en neer naar de nurburgring om m ff in te rijden

    Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 294)