Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
als jij zegt rijd zonder EGR prima moet ik dan denken aan stekker los
of heel t apparaat er af ?EGR is trouwens via de ecu geregeld en kan niet doormiddel van een zekering onklaar gemaakt worden
wat je wel kan doen is afdoppen doormiddel van een blindplaatje
motormanagement reageert er niet opals de gassen geblokkeerd zijn maar de egr klep vrij kan bewegen is t goed :thumb
zelf zou ik die EGR lekker afdoppen
mijn X16SZ die ree op z’n best soms 1/19 (am snelweg)Nou ben zaterdag geraakt in duitsland door n andere auto
en heb een flinke deuk opgelopen op m’n astra :cryNou is de algehele lak van de auto zeer slecht (herspuiten van heel de auto is nodig overal laat de blanke lak los)
en ben ik serieus een Reshell aan t overwegen
heb een mooie blauwe astra gezien met GSI kit dr op
met bij t tank klepje een roestplek
(had de huidige nu ook)en ja als de carrosserie verder hard is denk ik, dat ik m gaat kopen.
en verdergaan met een andere kleur Astra-before lexmaul
https://www.youtube.com/watch?v=mSHVEOufr7w” onclick=”window.open(this.href);return false;-After Lexmaul
https://www.youtube.com/watch?v=1I4bFl2x8lA” onclick=”window.open(this.href);return false;Wat een verschil in vermogen doet dat spruitstuk
rij er nu al 3 dagen gewoon verkeer mee, en moet zeggen t rijdt veel relaxter eigelijk (tot je t gas open trap) :jerry
mijn doel is 130 pk (is denk ik makkelijk haalbaar)
en alles wat ie meer doet is mooi meegenomen :thumb
nou voelt dit al niet meer als 100 pkm’n vader z’n oude X16XEL daar van weet ik zeker dat ie m niet bij houdt (gaat ook niet meer is denk ik al omgesmolten naar hopelijk een nieuwe astra)
weet ook niet of dat ik daar mee moet vergelijken because 16V :hmmz-edit
m’n 2e doel is onder de 10Min over de nurgburgring
Nou
de eerste rij impressie
heb m er nou 2 dagen onder zitten :wub
enne ja dat gaat best wel hard
heb net een volle tank 98 erin gesodemieterd
en wat n geweld breekt er los onder de motorkap :angel
@ 3000 RPM zou ik zweren dat er V-tec ergens verstopt zit ineens breekt al t geweld los. :wub
hopelijk heb ik binnenkort een 2e katalysator zodat ik m kan ombeunen naar rechte pijp
en dan nog m’n nok dr in en de rollerbank op en dan ben ik (denk ik king: ) wel zeer tevreden met mijn 1.6 8klappert :thumb*zal binnenkort nog ff foto’s en een video posten :kewlpics
To be continued
Heb wel toevallig een beugel liggen dat bij mijn blok hoort
(weet ff 123 niet meer waar)
die hoort achterop de motorals ie erondergaat gaat ik wel ff kijken hoe dat dan zou moeten uitvallen
NOU Nou we hebben spullen binnen :wub
heb er maar gelijk foto’s van gemaakt :kewlpics

alle spullen voor t doen van de nokkenas :D

t langverwachte spruitstuk :jerryalleen zit dit ook bij t pakket en heb geen idee waar t bevestigd moet worden

*uitlaatbeugel snap ik wel :angel maar die doe je niet op t spruitstuk
Nou we zijn ondertussen al een paar maanden verder sind ik m’n lexmaul spruitstuk heb besteld
en heb eindelijk goed nieuws :jerry
HIJ is af en onderweg naar nederland
verders heb ik een tool besteld om de nokkenas te kunnen verwijderen zonder de kop eraf te halen.
tuimelaars ga ik proberen te regelen via m’n lokale automaterialen handel
Dus verwacht binnenkort weer een update te kunnen plaatsen met foto’s :wub
deze maand wil ik nog dat spruitstuk monteren verwacht m eind deze week of begin volgende week
en ergens in begin januari wil ik die sportnok er in hebben
om in misschien februari/maart m te laten Chippen (zat zelf te denken aan unlimited tunning)
nou we zijn weer een poosie verder :jerry
ik krijg volgens lexmaul in november als t goed is het langverwachte spruitstuk :wors (3 maanden heb ik dan gewacht :wtf )
vervolgens is er ook maar deze week een andere nokkenas besteld
met gelijk een 87C thermostaat
en zal nog een thermoschakelaar er bij gaan halenmaar.. 1 klein vraagje is t verstandig met een nieuwe nok dat ik dr ook nieuwe tuimelaars in zet ?
en zo ja waar kan ik die t best halen
want had ooit een keer gelezen dat wat zwakkere tussen zitten die breken :hmmznou nou nou wat ik nou weer heb meegemaakt …..
versnellingsbak kaput
diff is een tand verloren :cry
maar niet getreurd had nog 2 bakken liggen
2x F15 C3.74en ben dr nou ook eindelijk achter welke bak ik dus al die tijd onder m’n astra had zitten
F13 W3.74nou is de vraag past de 5e versnelling van de F13 op de F15 ?
eerste 4 gebruik ik voor t sporten *kuch kuch Nurburgring kuch
en z’n 5 voor de lange ritten ik haalde namelijk 1 op 18 met die lange 5 king:27 september 2015 om 19:21 In reactie op: Project C16SE t Groene scheur ijzer leeft verder #18274191ik ben dr zeker nog helemaal blij mee king:
hij verbruikt geen olie
nog steeds nergens lekkagealleen heb ik 1 ding verkeerd gedaan voor m’n gevoel
bezuinigd op de thermostaat wil nou alsnog die €40,- 87c thermostaat gaan aanschaffenalleen is m’n bestelde lexmaul spruitstuk nog niet gemaakt …. nou hopen ze ergens in oktober dat ding klaar te hebben (productie problemen ?)
dus na de ombouw nog steeds niet over de nordschleife geweestmaar ohhh :wub die omschakeling van 70 naar 100 pk
en dan bij 2500 toeren krijg ie een klap vermogen en rond de 4000 doet ie er nog een schepje bovenop :agentenige wat me echt tegenstaat is onder de 1500 toeren dan gaat ie een soort bokken (is alleen bij terugvallen)
Nou ben verder met wat mods

Erachter gekomen dat 1 motor steun kaputt is,
Nou had ik alvast een setje om vol te kitten met sikka
Dus dat is van t weekend maar gebeurt. Dus nu als ik de straat aan gumd dan klapt ie niet meer uit zijn versnelling :jerryVerder ook een oil catch can binnen gekregen.

Dus Nou nog afwachten op t spaghetti spruitstuk
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
dus heb weer gereden :thumb
spruitstuk word pas in september geproduceerd. :cry
dus ken en wil niet in augustus over de nordschleife. :swearmaar ….. t inhouden doet ie niet meer, ken nu gemakkelijk voorbij de 120km/h.
stationair geeft ie wel nog aan 1.0L/H
dus ja :jerryen heb een klein filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=mSHVEOufr7w” onclick=”window.open(this.href);return false;
:wub Das SoundZoals hij t nu zeg zo doe ik t altijd al. Dus moet goed wezen dan
Alleen vreemd genoeg blijft er lucht in m’n radiator hangen.
En loopt die slang van de radiator naar de kvs pot nietRadiator heb ik ontlucht door de slang boven los te halen. En druk te zetten op de kvs-pot
En heb gemerkt dat als ie koud is dat een beetje sputtert als ik constant rij (na 500m houd dat al op)
En heb zojuist een spaghetti spruitstuk besteld bij lexmaul
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
Trash fkes een vraag boven m’n temp sensor zit een inbus is dat toevallig ontluchting ??
Bij de sz zit die ook. (Ook muurvast)
Ook nooit los gehaaldMet t vervangen stroomt er ook gelijk vloeistof uit. Dus debk aan de ene kant dat t goed moet zijn
Nou heb goed nieuws (denk ik)
ik ree vandaag er mee naar t werk
en t stationair verbruik volgens de boordcomputer was 1.0L/H Ipv de eerdere 1.3L/H
en hij stoot niet meer/nouwelijk bij 50Km/h in z’n 3
verbruik verder komt over als normaal (zoals ik lees op de BC) 5.6L/100kmen hij is flink feller geworden :thumb
heb m aan de CO en 4-gas gehangen
en kreeg t volgende ……stationair
CO= 0.50
en @ 2500
CO= 0.35
lambda= 1.036dus binnen de apk marges (naja op de grens dan :wors )
en het betekend dus als ik de lambda moet geloven dat ie niet te arm loopt.. (als ik t goed heb)
en dat ie zelfs ietsjes rijker looptdus denk dat ik voor de zekerheid toch die temperatuur sensor vervang
aangezien die zei 56C terwijl hij binnen zegt 95-100C (lijkt me niet dat t bijna 40C afwijkt tussen de linker en rechter kant van de motor)-nou weet ik toevallig bij zo’n golfje 3 (ben nou aan t vloeken :jerry )
dat als daarvan de Temp sensor kapot/verrot is dat de CO ook dan echt flink stijgt laten we zeggen “buiten t meet gebied van 9.99”ik heb de pomp van de C16SE erin gezet (dus lijk mij dat, dat de goeie is)
en de temperatuursensor die heb ik niet vervangen voor een ander– nou heb ik even zitten denken… temp sensor als die zegt dat t koud is dan loopt ie juist rijker
– de injectoren heb ik gereinigd en hebben vervolgens gwn open en bloot gelegen (als die vervuilt zijn loopt ie arm en gaat hij de inspuit tijd corrigeren waardoor de Boordcomputer zegt hoog verbruik – terwijl dat mischien t tegen overgestelde is)verder als ik 50Km/H in z’n 3 rijdt schokt ie een beetje
60 in z’n 4 doet ie prima met een redelijk kloppend verbruik op de boordcomputerik zal m sowieso morgen aan de 4-gas gooien
enige tips waar ik naar moet kijkenNou ik heb zojuist FF een lambda sensor gewisseld
Geen verbetering .Ook gelijk de bougies FF nagekeken,
Volgens me pa ziet t er goed uit. En heb er al 110km mee gereden weet niet hoeveel aanslag ik moet verwachten

Iemand ideeën ??
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
Nou net ff op-com er aan gehangen
Kreeg de volgende waardes

Lambda. Bleef rond de 610mv
En koelvloeistof bleef eigenlijk op 56-57 ‘c.
Terwijl hij in de auto aangeeft 95-100
Vervolgen zegt hij ook dat ie arm loopt. Als ik gas geef blijft hij ook daarop staan.
Maar gaat dadelijk nog FF een bougie dr uit halen, eventjes kijken naar de kleur
Wat ik nu vermoed is dat de lambda en de temperatuur sensor verrot zijn
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
Heb ook de lambda gepakt van de sz. Ging er vanuit dat die t zelfde zijn. En die deed t goed
En ja lambda heb ik nog wel 1 van een x16xel en dan de originele van de c16se
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
Nou. Gister avond. Nog even de boordcomputer aangesloten op de ECU.
En heb zo t idee dat ie een beetje veel benzine inspuit
Stationair gaat ie niet lager dan
1,3l/h. @800rpm
Sz deed 0,7l/h @800rpm
@bedrijfs temperatuurKan nog steeds te maken hebben met het spruitstuk
Gaat m vanavond proberen uit te lezen. Of de temperatuur zender niet kapot is
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
Ben dus gaan kijken voor een spaghetti spruitstuk…
Lexmaul levert een 4-2-1. En RVS voor €429
En m-tech een 4-2-1 en RVS voor ook voor €429 (merk onbekend ieder geval geen lexmaul)Dus welke zal ik doen ??
Ik zal aan komende Opel power meeting te sevenem aanwezig zijn op een zaterdag. Dus dan is ie te bewonderen
Verstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
zojuist m’n eerste kilometers gemaakt :jerry
hij rijdt super :thumb
alleen…. heb dus t spruitstuk van m’n X16SZ erop gezet
(gaat een nieuw 4-2-1 bestellen) dus, weet niet of t er mee te maken heb.
als ik bij 120 vol gas geef doet ie weinig (zelf denk ik, te veel tegen druk waardoor de uitlaat gassen in de cilinder blijf hangen ofzo en dus te weining zuurstof krijgt)
verder trekt ie zeer goed op :thumbupzal binnenkort foto’s maken en even filmen
Nou nou nou.
Ben eindelijk weer bezig geweest.Vrijdagavond begonnen met t ontkoppelen van de motor.
En zaterdag binnen een uur was hij dr uit.Binnen dat zelfde uur zat de nieuwe motor dr in


Ben tegen een paar problemen op gelopen
Had met de prisas terug zetten z’n 5 geactiveerd in de bak.
Kon ineens hen niet meer in z’n vrij zetten. Maar das opgelostEn heb/had ernstige olie lekkage.
Ben ik vergeten een nokkenas keerring te bestellen en te monteren….Maar.. Hij start en loopt super
Denk aankomend weekend ff op en neer naar de nurburgring om m ff in te rijdenVerstuurd vanaf mijn Z410 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
