Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@joost077 wrote:
Ja hoor, gelukt!
Vandaag is mijn Insignia verlaagd! 40/35mm
Ik ben heel tevreden over het resultaat. Hij zal nog ietsje inzakken.
Eugene, bedankt voor het leveren van de veren!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
graag gedaan joost.
ziet er super uit!!Normaal reservewiel 17-18 inch past perfect.
met dit soort dingen moet je de dealer ook niet geloven.
deze willen enkel de klant een poot uitdraaien!!@joost077 wrote:
Oke,
Ik was/ben van plan om mijn Insignia sports tourer te laten verlagen met de Intrax 40/35 verlagingsveren.
Nu is het zo dat de ruimte tussen de banden (245/45/18) en de wielkas aan de voorzijde 85mm is en aan de achterzijde 55mm.
Dat is best een groot verschil wat je er niet uit haalt met de 40/35 verlagingsveren en zou betekenen dat het er nog steeds uit ziet alsof de auto zwaar beladen is.
Na verlaging blijft er voor 40mm ruimte over en achter 20mm.Is dit herkenbaar of normaal, of juist niet? Ik vind zelf dat de ruimte aan de voorzijde nu erg groot is. Zijn andere combinaties met de Intrax veren ook mogelijk? (Eugene?)
Hoor graag van jullie!
Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk
hoi
mail me even op info@gm-tuningparts.nl
is wat makkelijker.
dank je.mvg eugene
@bert pitt wrote:
Als navigatiegebruiker van het eerste uur heb ik nooit al te hoge verwachtingen van een ingebouwd systeem. Je mist altijd wel iets dat wel standaard is op losse systemen.
Ik heb het afgelopen weekend even mogen ruiken aan het intellilink systeem, afgelopen vrijdag werd mijn nieuwe Insignia geleverd maar maandag kon hij direct retour wegens “afleverschade”.
Ik heb er dus even naar kunnen kijken en heb het nog niet helemaal doorgrond, maar wat me opviel:
ik zag geen aankomsttijd ETA
Ik zie geen exacte rijsnelheid door de GPS gemeten
wel flitsers maar geen piep
Je kunt niet even snel uitzoeken “hoe lang is het rijden naar Brussel” want je moet een compleet adres ingeven.
Door de diverse bedieningswijzen wordt het niet echt bedieningsvriendelijker.Wat me positief stemde was de kwaliteit van de geluidsinstallatie, die is erg goed. iPhone deed het ook direct maar USB geeft beter geluid. De kritiek die ik in dit draadje lees over het niet kunnen lezen van mappen op een usb stick, is terug te voeren op de het gebruik van mappen in Windows. Het intellilink systeem is niet gebaseerd op Windows maar op Linux. Als je zelf in Windows een mappensysteempje hebt gemaakt, kun je niet verwachten dat dat klakkeloos overal op werkt. Een tip voor mensen die dat willen verbeteren:
Download iTunes (ook voor Windows beschikbaar)
Laat itunes je muziek organiseren en vul overal het veld Genre in en album (dat kan heel snel met speciale selecties)
Sleep je muziek naar je usb en klaar is kees, je kunt nu alle beschikbare selectie doen.Daarnaast erg verrast over de rijeigenschappen, ik had de auto zo uit de folder besteld. Het is een Insignia Business+ diesel 120pk helemaal standaard met betere stoelen en waterworld bleu metallic. Hij rijdt stil en comfortabel.
is toch bezopen dat je voort een of andere computernerd moet zijn om iets wat gewoon bij de dvd 800 /900 perfect
werkte te kunnen bedienen. Gaat gewoon helemaal nergens over dat je eerst een computernerd moet zoeken die eerst
allerlei handelingen moet doen om iets fatsoenlijk werkend te krijgen. :fy1@Dennis99 wrote:
GM-Tuningparts, flitscamera’s zitten er toch echt gewoon in, gewoon aanvinken als POI en ik krijg alle camera’s te zien verder worden mappen niet ondersteund en vlgs mij gaat dit ook niet gebeuren. Maak gewoon albums aan en je muziek staat niet meer door elkaar, is echt super simpel te doen :)
Hoi
dat klopt de flitscamera’s zitten erin enkel het werkt niet.
ook al vink je ze aan er gebeurd verder niks!!muziek staat in albums maar toch werkt het niet zo overzichtelijk als bij de dvd 900
als ik een album heb en daar staan 500 nummers in begint hij bij de dvd900 netjes op 1
bij intellilink gooit hij alle 500 nummers door elkaar.ook met muziek afspelen via Bluetooth (zonder het usb kabeltje) is een ramp.
muziek is niet via de knoppen op het stuur of op het scherm te bedienen.
enkel via de tel. dus dan heb je nog altijd de tel in je hand.Vandaag ook de update gehad.
Merk weinig tot nauwlijks verschil. Zijn wel enkele dingen die beter lijken te werken
maar in mijn ogen is er in het echt weinig verschil.
Na de update was er geen iphone meer te koppelen waar ze bij de dealer de hele middag mee bezig zijn geweest.
Na vele telefoontjes met opel Nederland wat natuurlijk niet uithaalde want die koekerts daar weten dus helemaal niks van heel
dat intellilink system en na bellen met vele opeldealers is het na ruim 4 uur toch gelukt om mijn iphone weer werkend te krijgen
enkel dat ik er op stond dat deze moest werken voor ik daar naar buiten ging.
Opel had de moed al opgegeven en vertelde dat het helaas niet anders was en dat ik er maar mee moest
leven dat mijn iphone niet meer werkte samen met het intellilink systeem.
Dat is ook ik denk het niet.
Langs mij stonden nog 2 insignia’s voor een update bij de ene was het hele intellilink system door de update gesneuveld.
Moet nu een heel nieuw system in.
Werkt allemaal super :fy1
Opel en de dealer zelf gaven nu toch ook toe dat het allemaal niet werkt met heel dat intellilink systeem.
Ook de bekende apps zullen er verlopig niet komen.
Op zijn vroegst medio 2015 en misschien wel 2016.
Fijn rijd je dadelijk in een auto van 2 jaar oud voor alles is een keer werkt van heel dat k.t systeem.Al met al is er weing verbetering te merken na de update.
-Nog steeds geen apps
-Nog steeds geen sms functie
-Nog steeds geen flitscamera’s
-muziek nog steeds niet fatsoenlijk in gesorteerde mappen ,leest geen mappen alleen maar alle nummers alfabetisch onder elkaar
-muisbediening nog steeds bagger!!Met de muisbediening moet je gewoon mee kijken wat je aan het doen bent omdat de muis niet vloeiend gaat maar als het ware kliksgewijs. Dan moet je zo goed opletten want 9 van de 10 keer klik je het verkeerde aan waardoor je weer terug moet en zo veel te lang bezig bent om te komen waar je moet zijn.
En in deze tijd ben je niet met auto rijden bezig maar enkel met het systeem omdat je deze niet blindelings op gevoel kunt bedienen.@calibra-power wrote:
Zaterdag was het weer tijd voor een bezoekje aan Eugene van Gm-tuningparts.
Ik moest even een lampje ruilen van de make-up spiegels.Daar aan gekomen was Eugene nog even met een klant bezig dus had ik de kans om even zijn insignia op de foto te zetten. Wat een vet ding is dat toch.

Toen ik daar toch was heb ik direct een setje lampen meegenomen voor de bochtverlichting en LED lampen voor de mistlampen. Ook knipperlichten met silver coating mochten niet ontbreken. Helaas heb ik de mistlampen nog niet kunnen monteren omdat ik geen krik bij de hand had.

Het was wel even frotten om ze erin te krijgen maar uiteindelijk toch geluktToen we stonden te praten bleek dat Eugene nog een Engels setje achterlichten had liggen. :wors :wors
Bij een Engelse Insignia zit het achteruitrijlicht links en bij een Europees model rechts. Dus met een Engels achterlicht links zijn ze rechts en links hetzelfde. Beetje ingewikkeld maar de foto’s maken het duidelijk.

Ik vind het persoonlijk echt heel vet staan. Tis een klein verschil maar staat veel beter.
Tenslotte heb ik nog een setje met aluminium doorpins meegenomen.
Na een uurtje polijsten gingen ze flink glimmen.

Voor het polijsten

Na het polijstenAl met al was een het weer een gezellig en productieve dag. En mijn Insignia is weer een klein beetje mooier geworden :D
Eugene bedankt. :thumb je weet wel waarom
graag gedaan jeroen :thumbup
Ze blinken wel heel goed. Werkt wel dat spul dat zie ik wel.
Heel mooi!!! :thumbupheb 2 verschillende sets:
http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/58/opel-insignia-led-kentekenverlichting-tot-modeljaar-2012″ onclick=”window.open(this.href);return false;
deze set geeft net zoveel licht (lichtopbrengst) als de originele standaard halogeen lampjes maar dan mooi in het wit (led)en dan evt deze set:
deze is inderdaad een stuk feller:
http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/4445/opel-insignia-led-kentekenverlichting” onclick=”window.open(this.href);return false;de ene vind het felle heel mooi en de ander gewoon het normale.
maar als je eerdaags langs komt renee kan ik er de andere set even inzetten en dan kun je zelf kijken
wat je het mooiste vindt.Hoeft niet percee aan het uitlijnen te liggen.
dit kan gewoon goed zijn.
Heb dit bij mijn vorige insignia ook gehad.
het leek of het stuur net iets scheef stond maar dit kwam door de kap van de stuurkolom.
deze stond iets scheef t.o.v. het dashboard / cockpit waardoor het leek of het stuur scheef stond terwijl dit niet het geval was.
heb geprobeerd om de plastic kap om de stuurkolom iets te draaien maar dat ging niet.
Kijk hier ook is na dit kan ook het geval zijn hebben meer insignia’s last van.Heb mensen gesproken die dit ook gedaan hebben met het infinity systeem en dat werkte.
Maar heb er ook gesproken die dit gedaan hebben en grote problemen hebben gekrgen waaronder uitval van vershillende dingen en het
niet meer werken van verschillende dingen. Is schijnbaar toch nog niet zo heel eenvoudig.@BdeBr wrote:
Ik heb een nieuwe update van de intellilink gekregen, inclusief update van bluetooth en update van het 8″ scherm bij snelheidsmeter.
Helaas. Geen enkele verbetering. nog steeds veel gekraak met bellen (samsung galaxy S). Favorieten waren pas weer bruikbaar bij een extra reset van het systeem. Ook een probleem dat de hele ochtend mijn navigatie niets meer deed, kwam bij de garage en toen deed hij het weer, dat zie je dan altijd.
Ik kreeg een email met een evaluatie over de geleverde werkzaamheden. deze heb ik kritisch ingevuld waarop ik direct door verschillende medewerkers van de Opel garage ben gebeld (dat is dan weer positief). Op die manier mijn ongenoegen duidelijk gemaakt op een verkocht als een intuïtief systeem met extra apps die in januari 2014 op de markt zouden komen…. We weten allemaal hoe dat er nu voor staat.Nou lekker vooruitzicht!
Mijne moet dinsdag, kan ik net zo goed afzeggen dan.
Had er uberhaupt al geen vertrouwen in!
Heb 1,5 a4 tje vol met dingen die niet werken / niet goed werken.
Dealer praat nu al van ja is voor ons ook nieuw dus we weten niet wat er straks wel en niet werkt
is voor ons ook uitzoeken.
Dan weet je al als daar niemand werkt die verstand heeft van dat hele intellilink system en ik ga dan mijn auto ophalen dat van dat 1,5 a4tje
nog 1 kant van dat a4tje niet zal werken en dat de toekomst zal moeten uitwijzen wat opel daar verder mee gaat doen.
Maar daar weet ik waarschijnlijk al de uitslag van en dat zal zijn jammer daar zul je gewoon mee moeten leren leven.
Je hebt die auto nu lekker toch al en terug geven zal niet gaan dus je bent gewoon bedonderd door opel en daar moet je het dan mee doen. :fy1Iemand een idee waar ik dat arden blue kan kopen?
opeldealer.
die moeten die in spuitbus kunnen bestellen.@Opeloco wrote:
Duidelijk geen gras over laten groeien na die tip :D
Ik stoorde mij er ook enorm aan, en na een jaartje ziet het er nog steeds goed uit :thumbEn sneller en goedkoper dan die zwarte van bij de dealer ;)
inderdaad koen precies wat je zegt :thumbup
@Hisense wrote:
Ziet er goed uit , heb je de matte kleur zwart genomen of de glossy?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
is mat maar zit toch een hele lichte glans in.
maar is goed want de rest van de kappen glimmen ook lichtjes.@koenie wrote:
Had je dan niet beter gelijk een hele zwarte hemel kunnen bestellen ;-)
Ging mij niet om de zwarte hemel, die zie je niet. (kun je trouwens ook niet los bestellen)
Maar als je achter de auto staat zie je gewoon die witte plastic kappen zitten achter de getinte ramen
en dat ziet er gewoon niet uit vind ik persoonlijk.
Nu is de achterruit mooi helemaal zwart doordat je de lichte plastic kappen niet meer ziet zitten.Gisteren even een kleine aanpassing gedaan aan het interieur.
Is iets wat opel eigenlijk standaard had moeten doen.
De plastic kappen achter de achterruit zijn normal licht van kleur en dat ziet er met die donkere ramen
niet mooi uit van achteren als je achter de auto staat.
Dan zag je echt die witte plastic kappen door de raam heen.
Deze even gedemonteerd en zwart gespoten met plastidip en terug geplaatst.
Ziet er gelijk een stuk beter uit als je achter de auto staat.
Nu zie je die plastic kappen tenminste niet meer zitten :thumbup
Het is maar een detail maar het zijn meestal die kleine details die het hem doen. :Dhelemaal super!!
inderdaad een knap staaltje werk petje af!!als je het goed en netjes wilt doen dicht laten lassen en de bovenrand van de klep laten spuiten.
Top dat het allemaal gelukt is. :thumbup
Kan je niet beter zelf daar bij die dealer gaan werken :Dwordt inderdaad tijd denk ik dat we zoals eerder besproken hier op het forum een faceboekpagina openen of zo ivm het
zwaar waardeloze intellilinksysteem en het nalaten van opel om met goede en snelle oplossingen te komen.moet iets gebeuren want de dealer doet en kan er niks mee en opel komt ook niet over de brug.
En als je dadelijk 1,5 / 2 jaar rond rijd in je insignia voor het intellilinksysteem pas naar behoren werkt kan en mag in mijn ogen niet de bedoeling zijn.
Als je deze auto koopt wordt er bij de dealer niet over gesproken dat de helft van het systeem niet werkt en dat de andere helft die er wel opzit ook niet werkt.
Ook bij de tv reklame wordt de indruk gewekt dat het system geweldig is en dat je er van alles mee kunt.
Je kunt er niks mee als enkel tegen vloeken omdat het gewoon niet werkt.Inderdaad v+a zou ik zeggen
kijk hier even is ook verlaagd met 15mm spoorverbreeders per kant.
viewtopic.php?f=105&t=137882&start=275@NelisZ20LER wrote:
Oke, dat is mooi, blijft de prijs het zelfde?
Kan zijn dat de 4×4 set iets duurder zal worden maar dat is nog niet zeker.
Het zal in ieder geval nooit heel veel zijn wat de set dan duurder wordt.@NelisZ20LER wrote:
@P@rick wrote:
Ben nu bezig met het verlagen van de auto met Eugene.
Hebben echter een probleem…..De achter veren passen niet op mijn Insignia :fy1
De 4×4 heeft dus andere veren dan een “normale” Insignia.
Dus nu gaan we kijken of de veren aangepast of gemaakt kunnen worden.Dit project gaat dus nog even duren.
Dat is balen en goed om te weten! Ik heb ook een 4×4 en mij is toen verteld dat er geen verschil in zat.
Zijn er geen veren van Intrax te bestellen voor de 4×4?Komen eraan worden nu speciaal gemaakt voor ons.
Dus binnenkort (paar weken) ook leverbaar voor de 4×4@Alex from Holland wrote:
Om eerlijk te zijn vind ik het niet zo’n drama als vele anderen hier in deze post.
Kan natuurlijk zo zijn dat ik nog niet alles gebruik. Heb hiervoor een ford mondeo gereden en daar was het navigatiesysteem wel logischer. Er zitten wat onlogische en soms onhandige dingen in. Kwestie van doorontwikkelen? Het is ook wel een kwestie van gewenning. Verder rijdt mijn Insignia SUPER.Kom er net heel toevallig achter dat je de zenderkeuze toesten van de radio ook kunt programmeren als sneltoetsen voor locaties waar je wat vaker naar toe moet zoals thuis locatie.
Sneltoetsen naar voren halen en zichtbaar laten, dan naar navigatie gaan. De route die op dat moment actief is vast te zetten door een sneltoets ingebdrukt te houden. Net zoals je een radiozender vast zet. Mogelijk dat anderen hIer nog iets aan hebben. Toch wel handig als vrouwlief achter het stuur zit. Dan heb je wat meer tijd om met dit systeem te “spelen”.Doe je fout, je vrouw moet je niet laten rijden in je insignia is er niet goed voor :D :D
@greefje wrote:
Morgen wordt bij mij nieuwe software geinstalleerd.
Vraag me af of het helpt. Het hele intellilink systeem is namelijk ‘dood’Sent from my iPhone using Tapatalk
Ben erg benieuwd na de werking na de nieuwe update!
-
AuteurBerichten



