Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@mark wrote:
ok thnx man :thumbup , komt uit de carrosseriebouw vandaan dan?
Het word veel in de industrie gebruikt en in de carrosseriebouw word er veel mee gedaan idd. de opbouw van een bakwagen, opleggerchassis en vrachtwagen chassis enzovoort. Als het geschoppeerd is dan doen wij het daarna altijd dik in de epoxy.. een auto die nagenoeg niks te lijden heeft in vergelijking met een vrachtwagenoplegger of offshore spul zal dan eigenlijk snel gezegd niet meer roesten… vast nog wel een keertje maar je begrijpt vast wat ik bedoel.. Je brengt het wel aan met verhitting dus dun plaatwerk zal krom trekken
Dan word er een zink/aluminiumdraad in een speciaal pistool tot smelten gebracht en dan door perslucht op het materiaal gespoten. dan krijg je dus een zink/aluminiumlaag op het metaal. Dit kan btw alleen als het metaal gestraald is..
die roestomvormer zou ik persoonlijk ver vandaan blijven.. als het echt zo erg is stralen die hap.. die 2 anti roest verf types lijkt me ook leuk voor op tuinhekken.. Wat wij opt werk altijd doen met bijvoorbeeld vrachtwagenchassis en bodems van auto’s stralen, 1laagje zinkepoxy en dan 2 keer goed dik gewone epoxy en dan is het tegen de roest in iedergeval goed beschermt.. de chassis doen we vaak ook nog schoperen dan rot het eigenlijk nooit weer.. Mocht ik oooooit de bodem van men kadett es kaal maken doe ik em ook schoperen.
ik vind het btw wel netjes dat ie 6 jaar netjes bleef ! mocht je weer het zelfde doen en het blijft weer 6 jaar goed zou ik ervoor tekenen..
alleen ff wat op de brandstoftank verzinnen voor de retour..
Brezan kom ik niet, daar moet je ( bij ons in apeldoorn in ieder geval ) altijd het onderdeel 3 keer bestellen voordat je een keer wat hebt wat erop lijkt.. Ik bestel het meeste via Marcel bij WM parts uit lochem.. verder kom ik wel es bij de Amba automatrialen maar die zit volgens mij alleen hier in apeldoorn.. Misschien ben ik ook wel te makkelijk… scheelt me nooit zoveel als het een keertje kapot is oid dan komt er gewoon weer nieuw in.. kosten let ik eigenlijk ook niet echt op.. of het moet een beetje rond de honderden euros gaan liggen.. verder zoek ik nooit echt wat uit..
wel vreemd van die veerpootlagers.. bij zo ongeveer elke universele garage drukken ze der gewoon het eerste de beste van de automatrialenzaakje op de hoek erin… maar nogmaal we zullen het wel zien, men motorkap is toch verrot dus paar bulten erop boeit gelukkig ook niet meer..
okok dus met alles pu heb je geen ervaring verder ? dat verhaal over pu dat had je idd al een keer verteld.. maargoed daar denken we allebij anders over..
Dat veerpootlager zal bij mij dan niks rijden want ik rij niet met originele veerpoten maar met een kw set.. Is btw wel extreem idd dat het de boel raakt..
Hou je er btw wel rekening mee dat de uitlijning van de wielen niet altijd wat zegt over of de motor er recht inhangt.. Zie ze dagelijk langs komen waarbij de boel een beetje recht geperst is zodat er een mooi uitlijningsrapportje tevoorschijn komt maar dat de rest er nog krom aanhangt.. Zal vroeger niet veel anders gegaan zijn.
Maargoed we zullen het volgend jaar wel zien hoe of wat.. ik rij nu al 3 jaar met de gare veerpootlagers die erin zitten.. dus vind het allang prima dat er wat anders in komt een keer..
ik rij niet dagelijk met het ding hea.. Maar heb jij btw ook pu rondom ? ene, bovenste veerschotels aan tegen het huis van de toplagers. ?? leg dat es uit.. je veerpootlager ligt tegen je veerschotel aan idd ??
We gaan gewoon kijken of ie de 5000km int jaar vol houd en anders komen er volgend jaar gewoon weer nieuwe in..
motorrubber heb ik nog nooit problemen mee gehad.. heeft die kadett van jou niet een keer een tik gehad oid dat de poot er iets krom aanstaat waardoor de motor onder spanning lag

Nu ongeveer anderhalf jaar in bezit, slechts 1000km gereden helaas weinig/te weinig tijd ervoor..zal vast wel iets meevallen icm het pu rondom
@Mantagek wrote:
Zo ik heb even dik 4 jaar aan geschiedenis door liggen spitten :jerry En na een hoop knippen en plakken in m’n kladblokje (tips and tricks) ben ik eindelijk op het tijdelijke eind van je topic aanbeland! Maar 1 woord is wel op z’n plaats dat alles omvat, respect! Wat een werk en wat een weg om te komen waar je nu bent, maar het resultaat is wel een mooie strakke wolf in schaapskleren waar je met recht trots op mag zijn! En nu begin je weer opnieuw met een turbo….. Succes in ieder geval met je project en ik zal proberen het een beetje te volgen, ondanks de chronische vorm van tijdgebrek waar ik aan lijdt.
Maar ik heb uiteindelijk nog 1 vraag waar ik het antwoord nog niet op gezien heb, je hebt een tijd lang met je orginele tank gereden. Hoever moet je die leegrijden voordat je problemen met de brandstoftoevoer in bochten krijgt? Onder een kwart of daarboven al?allereerst dankje voor je complimenten :P Over de tank.. als de meter op een kwart tank stond zorgde ik er altijd wel voor dat ik ging tanken.. Verder ging het allemaal wel goed hoor tot ie gewoon op ”leeg” stond lag er alleen aan hoe hard je door de bocht ging. had soms ook wel es dat ie tussen een kwart en een half stond dat ie geen brandstof kreeg omdat ik als een malle de oprit van de snelweg opging gevalletje 120 door de bocht om vervolgens op de invoegstrook zonder brandstof te rollen.. hij pakte wel redelijk snel weer op… Ligt dus vooral aan je rijstijl
Ik stoorde me er niet aan met die grijze kadett met 20SEH alleen met de blauwe wou ik het gewoon weg niet hebben ivm dat het nooit goed kan zijn dat ie ff geen brandstof krijgt.
Nice ding hoor Emiel ! loopt ie nog super ?
heb nog nieuwe van E kadett liggen.. corteco oid duw ik der eerst wel in.. zal allicht beter zijn dan wat er nu in zit
Hej die ken ik ! Ik ben werkzaam bij boonzaayer en heb de onderdelen gespoten van de commodore :P leuk om hem hier terug te zien.
Groeten Glenn
gebruikte heeft ie… hebk niks aan..
deze klopt niet ik had er een 20SEH ingebouwd

enteken: JV-42-TV
Handelsbenaming: KADETT HATCHBACK 12S
Motorinhoud (werkelijk): 2.0 16V
Brandstof: Benzine
Kleur: Grijs
Datum eerste toelating: 30-05-1983
Datum eerste afgifte Nederland: 30-05-1983
Status kenteken: Gedemonteerd per 01-03-2008voordat geld kun je niks verkeerds kopen…
gaat prima

14” 8j rondom met 80-80hij doet het dus niet hea…. althans niet naar behoren…
ik zal cope eens tjekken, goeie tip thnx mark !
Dankje Harjan, ik zag je btw laatst nog rijden in apeldoorn met je corsa :P valt wel op !
Als je dat zou willen Barry ( barry was het toch ? ) Diff heb ik bij Dutch Power Trading vandaan.
zal ik het anders formuleren, ding draait erg weinig druk. dumpvalve al vervangen voor 1 van botter. oude zat vast. echt probleem nog niet weg. Auto valt ook uit en is niet mee te rijden. Donderdag ga ik ff bij tim langs om te kijken.
Tim’s woorden: gelukkig doet de kadett het…
Ondertussen een versnellingsbak opgehaald
gelijk ff schoongespoten met de stoomcleaner

Pu bussen binnen

icm met de gestraalde en gespoten draagarmen

De achteras bussen heb ik er nog niet in.
en wat vandaag binnen kwam

nu kan de bak weg samen met het diff. Lagers word ff voor gekeken of het mechanisatiebedrijf in de buurt ze kan krijgen en anders maar ff kijken. Dealer wil ik eigenlijk niet aan met die prijzen van ze maja alst niet anders is moet het maar.
@2000 wrote:
Nou, daar gaan we WEER…………ontopic graag. En weer voor de figuren die vergeten zijn waar het over gaat: een vectra turbo!
Vectra non turbo… of wil je dat ding met die schoepenwieltjes die beetje zinloos draait meetellen ?
ik raad je 80-60 aan
-
AuteurBerichten