Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door roodie
hmmm? mijn pomp werkt al als ik het contackt aan zet totdat er voldoende druk is en dan stopt ze en als ik start loopt ze gewoon mee!! is maar een stuurdraad voor nodig als je wilt kijk ik morgen ff welke kleur trouwens leuke velgen glenn:P:Phmm ok, dat dacht ik ook al dat ie dat moest doen… maare jah hea :P zijn wel mooi geworden :P
Hmm ok… Maar als de motor loopt blijft de pomp dus ook gewoon lopen ?
Ik weet in ieder geval genoeg, thnx !!! Nu ff de tank en achteras eronder en starten maar ! ^^
Het stukje dat je moet wegzagen weet ik niet… Maar als je met de pook de 5de versnelling beweging maakt zie je denk ik vanzelf waar de pook tegen aanloopt ( wat dus weg moet )
origineel gepost door robbyrood
druk pas bij contact , het is geen GOLF…Blijkbaar weet jij wel hoe het zit… kun je me dat niet uitleggen hoe het dan zit bij een Kadett ?
Dat zou wel fijn zijn want dan kan ik het bij men auto voor elkaar maken…
origineel gepost door robbyrood
druk pas bij contact , het is geen GOLF…Ik bedoel.. dat je de pomp hoort als je de auto op contact zet… das met men 16 klepper ook zo.
Het is toch niet normaal als de pomp alleen maar draait als je de sleutel verder dan contact draait ( oftewel de auto start ) als de sleutel dan weer terug gaat ( dat de startmotor niet meer draait ) dan gaat de pomp ook weer uit.
origineel gepost door Govers
ik weet niet meer precies hoe dat zat….heb wel paar keer mijn relais vv omdat die bleef hangen. Misschien dat die niet meer schakeldIk hoor em wel gewoon klikken… Ik ga morgen in iedergeval het relais anders aansluiten, volgens het andere schema en dan maar kijken… Ik heb btw nog een ander relais geprobeerd… die had ik nog liggen van men 16 klepper…
origineel gepost door Govers
dat is normaal zover ik weet…heeft mijn seh ook altijd gedaanMaar als je de auto op contact zet moet je de brandstofpomp eerst op druk horen pompen…
Maar denk dat ik het al gevonden heb, de SEH komt uit een kadett van 87… dat schema is anders dan een kadett van 88 tot 91… Dus ik denk dat ik de contact geschakelde plus niet goed aangesloten heb op het relais.
Morgen maar eens naar kijken…
origineel gepost door custom
goed dat het allemaal recht hangt :D bij mij was het ook ff zoeken hoe en wat, ik heb de achterste steun van Kadett d gepakt en deze aangepast/verstevigd.Hoe moet je dan die 4 bak aanpassen.. Ik heb gewoon de ori schakelpook, en een F16, past allemaal prima, ik krijg alleen die bak niet afgesteld… en hoeveel olie moet erin die bak..?
je schijnt een stukje met een ijzerzaagje weg moeten zagen daar waar de pook in beweegt.. zodat hij in de 5 kan.
Hoeveel olie erin moet weet ik niet, heb wel een werkplaatshandboek maar daar kan ik het niet vinden…
Hoe heb jij het btw met de brandstofpomp gedaan ? Ik heb nu alles aangesloten maar als ik het contact aanzet dan draait de pomp niet, alleen als ik de motor probeer te starten draait de pomp….
10 augustus 2008 om 20:20 In reactie op: Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht #17382871Ik pak denk ik direct van het knipperrelais de draden voor de richtingaanwijzers.. misschien een idee ?
origineel gepost door city77
naja, die pook had ik de oude voor gehouden en met een ijzerzaagje zaag je een stuk van je pook bak af en dan kan het makkelijk, schakeld ook super kort met een F16 bak erachter;)
ik vind het geen porum zon hoge pook in een D kadett, maar goed smaken verschillen
en over de baksteun: die moet je hebben van de D kadett dan past het er zo in en heb je je motor ook recht hangenJah, die pook… ik wist het pas dat je de originele pook kon gebruiken toen ik het gat voor deze al in het schutbord had zitten. En even voor de duidelijkheid, de pook nu is misschien een pookknop hoger dan de originele… Dat maakt dus amper wat uit vind ik… + dat ik nu ook wat meer ruimte onder de auto heb voor de uitlaat. Het had anders waarschijnlijk ook wel gepast met de uitlaat maargoed… nu heb ik er wel wat meer ruimte…
De baksteun voor heb ik nu idd van een d kadett achterste van een E ivm het schakelsysteem erop… maar de motor hangt recht.
Hier nog even een lijstje met things to do
– kabelboom solderen ( waarschijnlijk morgen ff doen )
– GTE Injectie tank eronder
– Brandstofleidingen eronder
– Brandstofpomp eronder
– Achteras omwisselen + remmerij achter aansluiten
– Remsysteem afvullen + ontluchten
– Koelsysteem met ori 1200 radiateur klaar maken
– voorpijp eropDe steunen voor de GSi radiateur moet ik op men werk lassen ( ivm dat ik geen lasapparaat thuis heb ) Ook de uitlaat las ik daar eronder… moet alleen nog een nette einddemper hebben die weinig tot geen herrie maakt.
Daarna alles nog ff mooi afwerken…
Dus hij zal over een weekje wel gestart kunnen worden…
Ohjah en 30 oktober zal de apk verlopen… dat moet dus ook nog even… maar ik verwacht geen problemen. Misschien een stuurkogeltje of fusseetje verder verwacht ik dus geen problemen.
Waaaaccccht :P hahaha :’) :jerry ik had men toeterrelais aangezien voor een relais van de brandstofpomp ! Dit omdat hier ook rood/blauwe draad aanzit, heb het even nagekeken in het schema en het is idd het relais voor de toeter.. Dit relais zit zegmaar als je voor de motor staat rechts in de hoek gemonteerd achter je veerpootschotel zegmaar… ( aan de bestuurderskant dus )
:’) Probleem opgelost ! haha.. nu ff de kabeltjes allemaal solderen draad naar achter toe, brandstofpomp eronder, tank eronder en starten maar ! :P
origineel gepost door wim-v6
brandstof inspuit relais en Brandstof pomp relais??ik heb aan bij de SEH typen staan sleutelen (vaste en verstelbare ontsteking type)
maar bijde hadden een Combirelais, brandstofpomp en inspuit relais in 1.
deze kan ook stuk zijn, gaan vaak stuk.
Willem
Ik heb hier een relais in men handen met 6 aansluitingen, volgens het schema een brandstofinspuitrelais, en ook nog een relais met een zekeringentje ervoor dat schijnt het brandstofpomprelais te zijn, Nou zag ik wel op het schema van de SEH dat de rood/blauwe draad word gepakt voor de brandstofpomp, kan ik dat brandstofpomprelais vergeten en gewoon dat ene relais met 6 aansluitingen pakken? en dan op de rood/blauwe draad de brandstofpomp zetten ?
Zo, remmerij aan de voorkant is nu voor elkaar…
auto staat weer op zen wielen en ik vind em laag ^^

origineel gepost door peertje105
origineel gepost door GlennGSI
op men D kadett zat er 1 onder de tunnel, E kadett heeft em boven de tunnel.. heb nu het systeem van de E kadett erin zitten omdat ik die pook in de 5 kan krijgen, dat wil bij een D kadett niet of je moet dat systeem aanpassen, dit leek mij het makkelijkst….Bij de ombouw van http://www.gteschmiede.de doen ze het ook zo…
Blok hangt er btw nu goed in !
:jerry vanavond komen er wel weer foto’s.. kga nu de veerpoten ff in de fussee’s hangen en de stuurstangen en schakelmechanisme fixen…
E kadett is ook in twee versie geleverd, de eerste hadden ook de stang onder de tunnel lopen. als daar de pook van pakt (5bak) kun je die zo in de D schroeven :-)
4 bak is trouwens ook makkelijk aan te passen.
Maarre, goed bezig :-)
Hmm ok, dan weet ik dat ook weer… :P heb nu dit systeem er al in zitten… dusja :P Misschien voor de volgende keer een optie.
origineel gepost door Jambon
proper? ’t is wel een beetje een vette bende!! :jerryMaar goed werk jochies!!
Haha idd een beetje een vette bende, maja waar vet zit roest het niet !! :jerry
Ik ga morgen btw ff naar wind, eens kijken of ze toevallig GT wielen hebben ^^
Daarna weer lekker klussen aan de D ^^
origineel gepost door nl-tuning
lekker hoor geen wegenbelasting betalen ,en een seh is altijd leukveel succes verders
groeten nick
En de verzekering is ook nog eens goedkoop :jerry seh is idd wel leuk.. mja je moet wat als je de koppakking van het ori blok kapot hebt hea.. :P
Motor hangt nu goed… steun hangt vrij



Versnellingspook op zijn plek. Werkt perfect…Vandaag ook de veerpoten er goed in gezet… spoorstangen eraan gezet aan de rechterkant loopt de stuurkogel alleen tegen de carrosserie aan als je volledig naar rechts stuurt… Is dit normaal als je E kadett GSi spoorstangen in een D kadett hebt ?
maargoed… morgen nog ff de remklauwen omwisselen en de koppelings en gaskabel aansluiten… dan kijken of ik nog ff tijd over heb om naar de sloop te gaan voor wat kleine dingentjes…
origineel gepost door T.I.M.
ghehehe wanneer maken we hem even af dan?Tim met zen mat in de nek ! :P :jerry
6 augustus 2008 om 16:31 In reactie op: Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht #17382867origineel gepost door custom
Middag :)wegens aanschaf motorfiets, en het plezier hebben van het erop te rijden, loopt de D een beetje vertraging op.. Maar niet getreurd :)
Aandrijfassen zitten gemonteerd, alles is netjes gemaakt, ben momenteel bezig met digidas op maat te maken voor het dashboard… heb nog ene paar “kleine” probleempjes..
Als ik mijn knippers aandoe, dan zie ik op mijn dash gewoon de lampjes branden, maar ik hoor een gezoem van bij mijn zekeringkast komen.. (relais kapot..?) Zoja, welke is het.
– voor de rembekrachtiger, de slang die er origineel op zit die naar je blok loopt die past niet, iemand een idee welke wel past, of zelf maken..?
– mijn versnellingsbak.. (nu een F16) hoe krijg ik deze gelijk met mijn pook.. Dit was origineel een 4 bak, maar dat maakt geen verschil lijkt me.. Ik krijg hem niet goes werkend volgens mij.
Heb je de originele rembekrachtiger er nog opzitten ?
Voor het schakelmechanisme aanpasse tjek mijn ombouw topic van men D Kadett even.. kun je kijken hoe ik het heb gedaan, http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=92556
Hoop dat je er wat aan hebt.
btw, welke motorsteunen heb jij allemaal gebruikt ? welke 3 ? ff tjekken met welke ik heb… kijken of ik goed zit zo…
origineel gepost door Opel_Astr@
ok goed bezig glenn:vertagmisschien dat ik morge nog effe langs kom:thumbup
Altijd welkom ^^
origineel gepost door peertje105
Als het goed is kun je ook rechtstreeks het schakelmechanisme aansluiten, zonder dat stuk ertussen. Zo heb ik het ook gedaan. Er zijn wel twee verschillende schakelstangen voor de auto, onder de tunnel en op de tunnel.op men D kadett zat er 1 onder de tunnel, E kadett heeft em boven de tunnel.. heb nu het systeem van de E kadett erin zitten omdat ik die pook in de 5 kan krijgen, dat wil bij een D kadett niet of je moet dat systeem aanpassen, dit leek mij het makkelijkst….
Bij de ombouw van http://www.gteschmiede.de doen ze het ook zo…
Blok hangt er btw nu goed in !
:jerry vanavond komen er wel weer foto’s.. kga nu de veerpoten ff in de fussee’s hangen en de stuurstangen en schakelmechanisme fixen…
origineel gepost door Dirk
En als je nou eens de baksteun van een D Kadett pakt ipv die van de E Kadett.
Lijkt alsof het blok aan de achterkant te laag hangt.Die achterstebak steun moet van de E kadett worden gepakt ivm het schakelmechanisme op de steun en bij de E kadett steun zitten er 3 bouten aan de bak, bij de D maar 2 die ook nog eens dunner zijn.
Ik ga vandaag die achterste steun wat losdraaien en het blok proberen naar voren te kantelen dan weer vast draaien en hopen dat hij dan netjes in de rubbers ligt.
Motor zit er nu in met behulp van Robert!! was weer top bezig vandaag. Die steun is idd nog een beetje een probleem… als iemand daar wat op weet.. ik heb nu de achterste baksteun van een GSi E kadett gepakt, de mtorsteun van een GSi E kadett en de steun op de foto’s van Robert is van D kadett 1200.
Hier nog wat foto’s van vandaag..
Motor eruit






Aangepast schakelmechanisme

Aangepast schakelmechanisme
Heeft een kameraad van me gelast voor me, super werk !origineel gepost door Opel_Astr@
Ja je bent goed bezig glenn.Zelf gister ook effe de handen uit de mouwen gestoken bij glenn :jerry
Maar wat zie de kadett van pascal eruit zeg:hmmz
Idd die kadett ziet er heeel slecht uit… gelukkig maar dat de slijptol derin gaat…
lag zelfs nog een zak huisvuil in :wtf maargoed die mag hij terug hebben. daar doe ik niet zo moeilijk over :’)
vandaag ook best een hoop gedaan, vanaf komt er een update met foto’s
hoofdremcilinder is nu helemaal klaar, moesten alleen wel zelf een stangentje ervoor maken omdat de E kadett stang ( die aan het rempedaal zit ) anders te lang was.
Foto’s !

GSi hoofdremcilinder
nog een keer…
Glenn power !!!
8klepper los liggen, kan er morgen denk wel uit…
Accubak heeft een nieuwe functie gekregen…
Totaal plaatje van vandaag, alleen de auto van Appie mist nog ^^Dus gedaan vandaag
– 20SEH motor vrij gemaakt…
– 1 toplager verwisseld
– Stabilisatorstang overgezet
– Hoofdremcilinder overgezet en pas gemaakt..
– Stuurdemper overgezet
– Spoorstangen overgezetben denk ik nog wel iets vergeten…
-
AuteurBerichten