giuliettaevo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 952)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566062

    Vriend van mij had ook nog een tip… Heb je het oliefilter al eens vervangen door een ander type? of compleet gebypassed?

    Hij had met een dergelijk los filterhuis een probleem met het filter dat mer er bij adviseerde, vanaf het moment dat hij een ander filter ging gebruiken was de oliedruk een stuk beter. :???:

    In reactie op: Welke auto was dit? #18152856

    Wel lullig voor evt. inzittenden… Die trappen zelf het gas niet in immers.

    En vergeet ook vooral de hulpverleners niet die de rotzooi op mogen ruimen. Als je ziet hoe de auto eruitziet kun je je wel bedenken hoe de bestuurder eruit gezien heeft. :(

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566036

    Die is zeker een stuk mooier.. :thumb Helaas nog wel zo’n achterlijk aflopend ding.

    Op de oude 9000 serie heb je ook nog zoiets alleen dan geheel recht, die is nog mooier. ;)

    Bij de nieuwere motoren zit je met die DI cassette te kijken, die past niet met dit oude type kleppendeksel. ik heb ook zo’n oud deksel en ik heb een DI cassette helemaal rondom afgeslepen om hem passend te krijgen. nu nog afwachten of hij heel blijft, schijnt hij niet zo goed tegen te kunnen heb ik gehoord namelijk…

    Ik wil het oude deksel aan de bovenkant glad laten frezen, dan zie je ook niet meer wat voor een motor het is. ;)

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566033

    Als het blok opwarmt zullen ze ook wel vaster komen te zitten gok ik, alu zet meer uit als gietijzer meen ik. ;)

    In reactie op: Zelfbouw auto #18143171

    Kever bodemplaat gebruiken..

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565977

    Gebruik je nu de Opel meter met de Saab sensor? Kan goed zijn dat die niet goed bij elkaar passen natuurlijk.

    Mechanische meter erin en dan nog eens testen lijkt mij ook de beste optie.

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411674

    Ziet er top afgewerkt uit maar hoe zit het met de kogeldruk? :???:

    In reactie op: Geen opel, wel vreselijk VET!!! #18142929

    @Vinci wrote:

    @giuliettaevo wrote:

    En hoe gaan we al die elektriciteit opwekken als iedereen zo’n elektrisch strijkijzer gaat rijden? :???:

    Kun je dan ook kiezen uit verschillende geluiden als je zo’n ding koopt? Het standaard gezoem is niet echt kippenvelopwekkend namelijk. ;)

    Rijden jullie maar fijn elektrisch dan hobbel ik wel door met die oude benzineslurpers. :afro

    Krijg jij nog steeds kippenvel van een stoommachine? Zoals mensen in de 18e eeuw? Als je straks met een hoop herrie het in een sprint moet afleggen tegen zo’n strijkijzer denk ik dat de kick er ook wel af gaat. De enige reden dat dat geluid kippenvel opwekt is door de associatie die je er mee hebt. .

    Jij snapt het niet.. Ik geniet van mijn auto’s zoals ze zijn. Ze maken een heerlijk geluid, lopen goed en rijden heerlijk ook al zijn ze oud en achterhaald tov moderne auto’s. Geeneen moderne auto heb ik dat gevoel bij en een elektrische auto gaat me dat gevoel zeker niet geven, hoe snel hij ook mag zijn. Emotie noemen ze dat, en het geluid, de geur van verbrande benzine en het zelf schakelen zijn daar allemaal onderdeel van.

    In reactie op: Geen opel, wel vreselijk VET!!! #18142916

    En hoe gaan we al die elektriciteit opwekken als iedereen zo’n elektrisch strijkijzer gaat rijden? :???:

    Kun je dan ook kiezen uit verschillende geluiden als je zo’n ding koopt? Het standaard gezoem is niet echt kippenvelopwekkend namelijk. ;)

    Rijden jullie maar fijn elektrisch dan hobbel ik wel door met die oude benzineslurpers. :afro

    In reactie op: 3.0e in ascona b #18137679

    v6 lijkt mij ook een betere keuze. Lichter, compacter en waarschijnlijk ook een stuk zuiniger door het modernere management.

    Distributie netjes vervangen en dan zijn ze volgens mij best betrouwbaar. :D

    In reactie op: Rijke aso’s #18138590

    Als men de leaserijders nu ook eens een beetje meer in bedwang houdt dan wordt het nog veiliger op straat, die mensen hoeven nu nergens naar te kijken… Koppel hun leaseverzekering maar eens aan hun persoonlijke bonus-malus, van hun eigen verzekering. dan rijden ze al een stuk voorzichtiger, schades zijn dan niet voor de baas maar ook voor hun eigen. Hetzelfde geldt voor het trappen met al die Priussen e.d., gewoon naast km-registratie ook verbruiksregistratie invoeren. Als mensen zo nodig belasting/bijtelling vrij willen rijden dan ook volgens het oorspronkelijke idee, dus dat het goed is voor het milieu. Als je dan netjes rijdt behoud je de vrijstelling maar trap je gewoon vrolijk de hele dag flink door met je Prius dan mag je ook gewoon aftikken aangezien je niet milieuvriendelijk bezig bent.

    Als mensen wat logischer nadenken (niet parkeren voor een hek..) en wat meer aan anderen denken dan zouden we allemaal een stuk vrolijker zijn. :thumb :???:

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565944

    Je hebt de balansassen niet verwijderd toch? Daar zit ook een oliekanaal dat je af moet dichten als je dat doet. :???:

    In reactie op: Duits Autosport Festival #18124982

    @theunm wrote:

    @giuliettaevo

    Hoop dat je de rest van het verhaal nog even bij hem gaat verifieren.

    Driften op parkeerplaatsen en paddock’s waar showauto’s staan of waar mensen lopen is NOT done.

    Heb hem en een paar andere mensen gesproken en die zeiden dat het wel mee viel, het was niet netjes maar het was geen gevaarlijke situatie volgens hun. Maar aangezien ik het zelf ook niet gezien heb kan ik dat natuurlijk niet beooordelen. ;) Verder ga ik me er dan ook niet mee bemoeien.

    In reactie op: Duits Autosport Festival #18124950

    Aangezien ik er niet bij was kan ik er verder weinig over zeggen, dit gedeelte van het verhaal heb ik gemist. :( Beetje jammer als het inderdaad gevaarlijk gedrag was van hem. Een andere vriend vertelde het mij en die was het er niet mee eens hoe die kerel van de beveiliging de sleutel uit de auto wilde gaan pakken, wat er precies vooraf ging heeft hij niet precies verteld. Als hij normaal behandeld wordt doet hij ook normaal terug maar als je hem niet normaal behandeld kun je de volle laag krijgen. Dat hij het terrein moest verlaten was ook niet zozeer het probleem voor hem, het was meer hoe hij behandeld werd en daar ging hij dus tegenin.

    Over dat kk-woord. Dat is iets erg lastigs. Hij ( en ik zelf ook) gebruiken dat helaas regelmatig, vooral als we kwaad zijn oid. is ook niet bedoeld als dat je iemand de ziekte toewenst of zo, is meer een ander woord voor kut. Dat het lullig overkomt is zo en ik probeer er zelf ook op te letten om het niet te gebruiken maar het komt je af en toe gewoon voor de mond, vooral als ik me dus kwaad maak of ergens van schrik bv. Mijn eigen oma en nog een paar andere familieleden heb ik er ook aan verloren. Bij mijn vriend is het ook zo weet ik, hij heeft dan wel een hele grote mond maar ook een klein hart wat dat betreft en ik weet zeker dat hij dat niet tig keer gezegd zou hebben als hij dat van jouw dochter had geweten. Heat of the moment dingen zijn dat denk ik. Wil het niet goedpraten maar probeer toch wel even duidelijk te maken dat hij niet de eikel is die hij lijkt te zijn… ;)

    In reactie op: Duits Autosport Festival #18124941

    Dat er relatief weinig VW’s waren heeft er mee te maken dat er in Drachten een grote VW meeting was. ;)

    Vrienden van mij waren wel naar Zandvoort o.a. met de rwd Jetta maar die moest binnen 5 min het terrein al weer af… hij zette de Jetta even dwars en kreeg toen meteen ruzie met eentje van de beveiliging die de auto indook om de sleutels eruit te trekken, daar was mijn vriend niet zo blij mee en toen kregen ze even goed woorden. :???:

    In reactie op: turbo op c20ne? #18120987

    Investeer eerst maar eens wat tijd in het lezen hoe een turbo werkt en wat er allemaal bij komt kijken om het op een motor te maken… :hmmz 2 jaar ervaring als monteur zegt niets behalve dat je waarschijnlijk zwarte randen onder je nagels hebt. ;)

    De turbo gaat extra lucht in jouw motor drukken, om daar meer vermogen van te kunnen maken moet er ook meer brandstof ingespoten worden. De originele injectors hebben een bepaalde opbrengst en een beetje reserve. Maar op een gegeven moment zijn ze toch te klein en moet je grotere.

    Ga naar een sloop en zoek een Saab turbo of een volvo turboauto. Dan heb je een turbo met interne wastegate en injectoren en ook meteen wat slangen en een intercooler e.d. Dan kun je goedkoop klaar zijn. neem ook het eerste stuk van de uitlaat mee voor de flens!

    De uitlaatgassen van de motor drijven de turbo aan, hoe meer gassen des te harder hij gaat draaien en hoe meer lucht hij de motor indrukt. Zonder wastegate gaat de turbo al snel te hoog in toeren en loopt hij kapot of gaat er iets anders kapot doordat de laaddruk veel te hoog wordt. Daarom heb je een wastegate. De klep zorgt er voor dat de uitlaatgassen in plaats van lang het turbinewiel door de klpe rechtstreeks de uitlaat in gaan. Die gassen drijven dan dus niet de turbo aan en hij gaat niet sneller draaien. Op die manier regel je de laaddruk, het ‘potje’ op de turbo gaat bij een bepaalde druk de wastegate klep open duwen. Wil je meer druk dan plaats je een extra veer of je zorgt met een boostcontroller er voor dat er minder druk wordt doorgegeven.

    In reactie op: Aparte ombouw verhalen #18124656

    Geen projectpagina, eigenaar heeft het niet zo op zo’n dingen. ;) Vandaar dat ik er maar wat van laat zien. :angel

    In reactie op: Aparte ombouw verhalen #18124652

    Jep. Heeft ook nog een Opel c-kadett station waar een c20let in lag. Staan ook nog zat filmpjes van her en der op internet. :angel

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565903

    net een veredelde APK keuring. men kijkt uiteraard vooral naar hoe de motor is ingebouwd. Als het er gewoon netjes en serieus uitziet hoef je je nergens zorgen over te maken. Kijk vooral ook in het APK & RDW deel van het forum, daar staat een sticky over dit onderwerp. ;)

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565901

    RDW is echt geen probleem. Ziet er allemaal netjes en serieus uit zo te zien. :D

    Wij hebben een voorwielaangedreven Jetta met benzinemotor omgekeurd naar 6 cilinder turbodiesel met achterwielaandrijving afgelopen dinsdag en die was ook de 1x meteen goed. :thumb Ze keken wel even raar op toen de kap open ging. :angel

    In reactie op: Aparte ombouw verhalen #18124649

    – OM606 24v 3.0 TD motor.
    – mechanische pomp met 7mm plunjers.
    – nu nog originele turbo, straks Holset HX40 op custom spruitstuk met 3,5″ uitlaat.
    – afgedraaid Mercedes vliegwiel, omgeboord voor BMW drukgroep.
    – Sachs Racing drukgroep en sinterplaat 800 Nm+.
    – BMW Getrag 265 bak. Koppelingshuis omgelast mbv mercedes deel.
    – aangepaste BMW 535i cardanas, dikkere buis gebruikt en gebalanceerd.
    – achteras BMW E30 met 2,65 diff van een E34 TDS met 100% sper. schijfremmen origineel bmw.
    – voorremmen Corrado G60.
    – Stuurhuis BMW, met stuurbekrachtiging.
    – KW variante 2 schroefset van Corrado. Achterveren moeten gewisseld worden, zijn nu te hard.
    – pedalenbak bmw E30.
    – geen remleidingen, stahlflex door de hele auto.
    – 80 ltr alu dieseltank in koffer.
    – grote intercooler en radiateur uit heftruck.

    Nu waarschijnlijk ongeveer rond de 200 pk. met de grote turbo wordt dat 400+ pk en rond de 800Nm.
    :agent

    In reactie op: Aparte ombouw verhalen #18124648

    Wat foto’s van het ombouwen..
















    In reactie op: Time Attack Kadett Turbo #17613295

    ductape… :hmmz

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411659

    Access Denied
    You don’t have permission to access “http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a” on this server.
    Reference #18.3e417b5c.1364815806.13d02298

    :(

    In reactie op: Bezig met 1.9CDTI box aan te passen.. #17831748

    @z20leh wrote:

    en van dat warme lucht maakt toch ni uit.
    daarvoor heb je een intercooler.
    verschil is maar 3°, dus verwaarloosbaar.

    Als de lucht die de intercooler in gaat warmer is komt hij er ook warmer weer uit… ;)

    Hoe kom je erbij dat het verschil maar 3 graden is trouwens? :hmmz

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 952)