giuliettaevo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 952)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: C20LET koppeling voor heel veel koppel / vermogen #18175781

    Het maximum koppel is ook niet bepaald zaligmakend overigens. Hangt e rook nogal vanaf in wat voor een auto die koppeling gebruikt gaat worden. Een a corsa of een calibra 4×4 maakt bv een heel verschil. De calibra is veel zwaarder en heeft meer grip door de 4×4 en zal de koppleing veel zwaarder belasten als de corsa kan. ;)

    Dus hoe lichter de auto is en hoe minder grip hoe makkelijker je koppeling het heeft.

    In reactie op: Revisiekosten? #18174960

    Zonder dat je als eerste de bestaande motor uit elkaar haalt en bekijkt is het erg moeilijk om iets te beslissen…

    Haal de bestaande motor uit elkaar en ga dan kijken wat te doen. Kost je enkel wat tijd om hem uit elkaar te halen.

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659689

    Even een tip..

    Gebruik geen rvs bouten om de rolkooi vast te zetten. rvs bouten zijn veel zwakker als stalen bouten namelijk.

    In de instructies van een nieuwe kooi staat dat de kooi met bouten van minimaal 8.8 kwaliteit vast gezet moet worden en rvs bouten voldoen niet aan die sterkte.

    In reactie op: GESTOLEN! Mijn E-Kadett! GEVONDEN !!! #18151144

    Waarschijnlijk iemand die geen zin had om ver te lopen oid… kadettjes worden in 99% van de gevallen puur uit gemak gejat of omdat men de onderdelen wil hebben voor een eigen project oid. In het oostblok lachen ze je etegnwoordig waarschijnlijk ook uit als je met een kadett aankomt. :angel

    In reactie op: C30se automaat belasten. #18171019

    Wij hebben een losse motoroliekoeler van een Saab turbo motor gebruikt en die hangt gewoon onder de laadbak naast de bak, krijgt volop rijwind. Werkt prima.

    In reactie op: wat is dat toch met die VAG rijders #18098667

    En 130 scheelt meer als 30 km met bv vrachtwagens…

    Als mensen gewoon eens wat beter uitkijken zou het al een hoop schelen. En een opfriscursusje elke 10 jaar dat je je rijbewijs bezit kan ook geen kwaad. Al is het maar om de nieuwe dingen in het verkeer te leren kennen. Mijn moeder weet echt niet wat die gekleurde middenbanen betekenen bijvoorbeeld. ;)

    Het zou ook we fijn zijn als men op een meerbaans weg ook gewoon naar rechts zou gaan ipc op de middelste banen (of nog erger; geheel links) te blijven hangen. A2 is zo’n fijne weg daarvoor. kom je netjes op de 2e baan van rechts aangereden rijdt er iemand helemaal alleen nog 2 banen verder naar links. Kun jij vervolgens 3 banen opschuiven om die joef in te halen, anders haal je immers rechts in.. :puke

    In reactie op: C30se automaat belasten. #18171015

    met de originele 2.0 kwam je beladen met pijn en moeite op de 90.. ;)

    Op rotondes kun je er nu zelfs mee driften ondanks de dubbellucht. :afro Ding loopt heel behoorlijk nu. :D

    In reactie op: C30se automaat belasten. #18171013

    Wij hebben een oud type automaat bak gebruikt in ieder geval, geen elektronica eraan, denk van een Seantor oid. De oliekoeler hebben wij vervangen door een motoroliekoeler van een Saab turbo motor (hadden we liggen..)

    De standaard achteras van onze LT is een goede combinatie met de 3.0 Automaat. Wat de overbrenging van onze achteras is weet ik niet, de LT had een 2.0 benzine motor voorheen in ieder geval. Het is een lang chassis met dubbellucht.

    130 met een auto achterop is geen probleem. ;)

    In reactie op: gordel plicht ja of nee? (bouwjaar 81) #18170556

    Bedrijfswagens hebben ook pas veel later een gordelplicht gekregen.

    Maar in alle gevallen geldt wel, indien aanwezig is gebruik verplicht!

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903242

    Vriend van mij heeft ook zo’n LT. Was een 2.0 benzine, zelfde motor als die Porsche…

    Ligt nu een 3.0 Opel CIH in met automaat op gas. Dat loopt een stuk lekkerder. ;)

    In reactie op: Rekord E1 met Mercedes E300 turbodiesel UPDATE 23-03 #18105377

    Vanavond de Jetta 1 met OM606 gerold bij DP-engineering. Met de kleine originele turbo en mechanische pomp met grote plunjers kwam hij op 277 pk en 618 Nm koppel. Dat was wel iets meer als we verwacht hadden. :D

    rookgordijntje

    In reactie op: Negativiteit rond Opel #18163839

    @wim-v6 wrote:

    Nope, Alfa-Roneo’s zijn Vet!!, Zeker dee oudere modellen..

    Ben gek op het Boxergeluid van de 33, die heerlijke knerp bij gas los…

    Willem

    Dat zijn ook nog de echte Alfa’s… Van voor de Fiat-tirannie.

    Alfa boxer is leuk maar de v6 is nog lekkerder. :afro

    In reactie op: Negativiteit rond Opel #18163835

    Ach, ik ben meer van de Alfa’s en dan raak je wel gewend aan negativiteit van mensen die andere merken rijden. ;)

    Kan me er niet druk om maken wat anderen zeggen, zolang ik schik heb met mijn auto’s vind ik het best. Als iedereen ze zo geweldig zou vinden rijdt straks iedereen in dezelfde auto, dat zou pas balen zijn. :thumbdown

    Je mag niet lassen om roestschade te herstellen aan draagarmen, dat is het enige…

    Laatst nog een Golf omgekeurd zien worden bij de rdw met compleet zelfbouw draagarmen met uniballs eronder, geen probleem.

    In reactie op: Zuiger cilinder 3 gesmolten #18165309

    Is het motormanagement afgesteld op de Ethanol?

    @Haasje17 wrote:

    Als de carterdruk veel te hoog word is de kans groot dat een deel van je uitlaatgassen dus in het carter terechtkomen.
    Ik vermoed dat je dus een lekke koppakking hebt gehad.

    het eerste deel van je redenatie kan ik volgen, dat klopt. maar wat dat met een lekke koppakking te maken zou hebben zie ik zo niet… De kans dat je koppakking eruit ligt naar een oliekanaal waardoor je druk in je carter gaat opbouwen is wel heel erg klein namelijk. :???: Op alle andere plaatsen waar je de pakking eruit kunt drukken kom je in je koelsysteem of bij andere cilinders uit en zul je geen druk opbouwen in je carter.

    Druk opbouwen in het carter betekent over het algemeen een gat in de zuiger of een probleem met de zuigerveren.

    Compressietest met een beetje olie op de zuiger had je meer verteld. ;)

    Ik verwacht een probleem met een of meer zuigerve(e)r(en).

    In reactie op: Mijn 4×4 #18159406

    Dan zul je mijn broertje ook weleens tegen gekomen zijn. Die mag ook graag offroad gaan met zijn Land Rover. Vrij herkenbare Series 2, zitten Toyota assen, motor en bak onder en staat erg lomp op zijn wielen. :D

    Zo was hij eerst;


    Inmiddels is hij al wel een ander kleurtje… En heeft o.a. de 3.4 diesel motor een turbo gekregen.:agent

    Veel plezier met rijden in ieder geval, leuke hobby. :thumb

    In reactie op: ombouw manta b 1.8 automaat na c 20 xe #18163718

    Misschien jouw flexplaat met een Omega automaat flexplaat vergelijken… :???:

    In reactie op: wat is dat toch met die VAG rijders #18098650

    Aangezien ik in cuijk woon en elke dag over de snelweg naar mijn werk rijd verbaas ik mij een beetje dat Ewoud hier zo veel mensen 160-170 ziet rijden. :???: Ik kan meestal gewoon in het rijtje met 130 op de teller aansluiten, dat er iemand harder rijdt is echt uitzonderlijk. Ik heb er nauwelijks last van in ieder geval.

    En van ‘kleurlingen met petjes op in voornamelijk golfjes’ hebben wij hier volgens mij ook geen overmatige last hoor.. :hmmz

    Plak gewoon je spiegels af als je er er zo aan irriteert… Mensen gaan liggen fucken door expres 100 te gaan rijden heb je niks aan, levert je hoogstens een keer een portie klappen op als je de verkeerde treft. De rest van de mensen die er achter rijden heb je er meer mee doordat je de boel vertraagt en zelfs de kans op een ongeluk toe laat nemen. Hou de eer dan gewoon aan jezelf, tel tot tien en ga bij de volgende gelegenheid even naar rechts om zo’n eikel te laten passeren. Het is het gewoon niet waard om je over op te naaien. :(

    In reactie op: auto om keuren naar 25km kenteken? #18145699

    Benieuwd wat er gebeurt als je brokken maakt met zo’n ding… :???:

    Wel makkelijk dat er geen kenteken oid op zit, kun je ook geen boete krijgen voor verkeerd parkeren. :hmmz

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566135

    @RacesconaB204 wrote:

    Wanneer je met semi-slicks op bedrijfstemperatuur bij 70 km/h alleen het gas intrapt trekt ie gewoon twee zwarte strepen van een metertje of 50.

    dat vraagt om een filmpje… :D

    In reactie op: wie doen er mee? (demonstratie tegen rutte) #18156969

    Ze kunnen beter een paar zakenmensen in de regering erbij zetten, die weten hoe ze een bedrijf moeten runnen. Er zijn heel wat euro’s te besparen bij de overheid. die roepen bv zowat elke dag commissies in het leven om onderzoek te doen naar dingen enkel om maar aan het werk te blijven.. :???: En hoe ver zijn ze met het simpeler maken van alle bureaucratische regels voor ondernemers? Was een paar jaar geleden ook een hot-item maar tegenwoordig hoor je er niet veel meer over, behalve van de klagende ondernemers…

    Vroeger was het een volksvertegenwoordiging met mensen uit alle rangen en standen waardoor men meer ‘voeling’ had met het gewone volk. tegenwoordig zijn het allemaal beroepsambtenaren die allemaal een goed boven modaalsalaris hebben en geen idee meer hebben van wat er bij de normale mens speelt.. :( Makkelijk om te praten over ‘allemaal moeten inleveren’ als je een ministerssalaris hebt. :puke Dat er mensen geen vakantie meer kunnen vieren terwijl ze gewoon het hele jaar hard gewerkt hebben omdat ze hun vakantiegeld nodig hebben om andere rekeningen te betalen is gewoon triest. Vooral als er dan van die uitkeringstrekkers zijn die zichzelf te goed vinden om te werken en die vervolgens wel vakantie kunnen gaan vieren. :swear

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971478

    Als die kadett een NL kenteken heeft moet je er wel mee naar de RDW… De motorcode is gewijzigd en dat is officieel iets dat omgekeurd dient te worden, ook al is het nog steeds een 4 cilinder benzine.;)

    Dat het achterwielaandrijving is geworden maakt niet uit voor het omkeuren, je hoeft nog steeds enkel aan te geven dat je komt voor een motorwijziging. De Jetta 1 met 6 cilinder mercedes TD met achterwielaandrijving is ook op die manier omgekeurd en staat nu netjes op kenteken. Voor die paar tientjes kun je het beter niet laten in ieder geval.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566099

    Grotere turbo (en wellicht injectors) en je kunt nog verder gaan… Standaard blok is bewezen goed tot ongeveer 500 pk met de juiste aanbouwdelen. maar natuurlijk is dat een motor die niet in een raceauto zit en dat zal wel een een wezenlijk verschil maken.

    Meer vermogen zal ook niet echt nodig zijn voor snellere tijden gok ik, eerder meer tractie/grip.

    ben heel blij dat het nu zo uitpakt en dat we niet weer een nieuw dieptepunt meemaken in dit megaproject. :thumb

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566065

    Maybe you can use the upper ball joints from an Alfa Romeo 75. They are quite low and look quite similar. ;)

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 952)