giuliettaevo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 952)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: dit onderdeel van een gaskabel los verkrijgbaar? #18218274

    RSH Hillegom of Bonnekamp Maarn…

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566347

    Was ik bij mijn eigen auto ook maar zo oplettend geweest…

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201670

    RDW gaat waarschijnlijk een probleem ermee hebben als je zegt dat het een manta is… Alle techniek en de bodem is straks Subaru namelijk. Maar zeggen dat het een Subaru is gaat ook niet aangezien de wielbasis niet klopt. :hmmz

    Maar aangezien men bij de RDW vaak zelf nauwelijks de regels weet kun je het altijd proberen. Natuurlijk wel zuur als je dan uiteindelijk geen kenteken krijgt.

    In reactie op: aanpassingen 300+ pk c20let #18208123

    @sjoerdie wrote:

    Rb26dett erin dan!

    280pk standaard, en zonder veel moeite 400pk uit te halen

    1000pk met stock internals te halen!!

    En de nismo uitvoering kan 2000pk hebben zonder internals te wisselen

    Als ik jou was zou ik nog maar eens wat meer info gaan lezen over deze motoren… Als ze zo makkelijk naar 1000 pk te krijgen waren waarom zijn er dan zoveel mensen met veel minder vermogen maar wel dure gesmede zuigers, drijfstangen en zelfs andere krukassen in hun blokken? Een skyline motor is heel goed te tunen maar dat kost veel geld.en standaard kunnen ze lang niet zo veel vermogen hebben als bv een Supra motor.

    In reactie op: aanpassingen 300+ pk c20let #18208118

    Dat is in mijn ogen een slimmere zet… Vooral gezien de kosten van een C20LET motor en de bijbehorende RWD aanpassingen. :(

    De Saab motor is natuurlijk wel de sterkste en makkelijkst te tunen optie en de goedkoopste motor. ;)

    In reactie op: Getrag 240 bmw #18201986

    Ik hoop wel dat er een slang tussen die remleiding en de klauw zit… :???:

    Aangezien de klauw schuift is het wel de bedoeling dat daar een slang tussen komt te zitten, om metaalmoeheid in de leiding te voorkomen. Zal best een hele tijd goed gaan maar is toch echt niet goed.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565475

    Wat denk je dat er met die paar originele puntlasjes gebeurt als je de koets probeert te torederen? :hmmz Goed geraden, die scheuren los…

    Als je de ophanging stugger/stijver gaat maken gaan die krachten en trillingen meer de koets in en gaat deze scheuren. Door de zwakke plaatsen te verstevigen wordt de koets weer sterker maar uiteindelijk maak je natuurlijk ergens anders dan een zwakkere plek. De koets gaat niet scheuren door het verstevigen of doorlassen. Als je bij een originele straatauto de koets door zou lassen zou hij juist alleen maar beter bestand zijn tegen scheuren doordat hij stijver is geworden.

    Het vervangen van rubber in de ophanging door uniballs en nylon e.d. is wel een echte belasting voor je koets aangezien je dan de dempende werking van het rubber weghaalt.

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566280

    Was er zelf ook een beetje van geschrokken toen ik ze op mijn Alfa probeerde te passen en de klauw wel erg dicht bij de rand kwam. :(

    Vergeleken met mijn Multispaaks originele Alfa 156 17″ wielen mis ik ook gewoon wel meer als een cm aan ruimte bij de klauw. :shock:

    kleiner gaan met de schijven is in mijn geval geen optie aangezien de oren van het fusee dan de oren van de remklauwen gaan raken. :(

    mooi dat je er op tijd bij was. :thumb

    In reactie op: Knap stukje werk gezien bij de Kerstshow in Waalwijk #18203933

    Erg veel respect voor Ruud zijn project! :wors

    Alleen beetje jammer dat hij niet eerst een kenteken erop geregeld heeft en dat de auto niet gebruikt wordt om te rijden. :(

    Zoiets wil ik rijdend tegenkomen niet op een trailer of op een podium. :jerry

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192884

    @16VCalibra wrote:

    Ik denk dat hij juist bedoelde dat je die 600pk juist 95% van de tijd dat je ermee rijd NIET kan gebruiken ;)

    @Deepak wrote:

    giuliettaevo wie zegt dat hij 600 pk ten alltijden gaat gebruiken ???????

    Dat bedoelde ik idd en zo staat het er ook. Om aan te geven dat het wel lange tijd goed kan gaan…

    Maar ik sluit me aan bij de rest die vol spanning wacht op foto’s en evrhalen van de vooruitgang… :D

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566274

    Dikke wielen… Ik heb dezelfde voor mijn GTV, ook in die maten. Overigens kom ik niet zo goed uit met 330mm schijven en Brembo 4 pots klauwen in de Azev’s, de inwendige diameter van het wiel is ter hoogte van mijn klauw niet echt groot, moet nu 1mm met mijn klauwen opschuiven richting het midden. :???:

    Welke bandenmaat ga je er op monteren?

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192866

    Hoe lang achter elkaar kun je hier in NL een motor met 600 pk nou werkelijk belasten op straat? :hmmz

    Waarschijnlijk wordt er 95% van de km’s die er mee gemaakt worden nog niet de helft van het vermogen gebruikt.

    probeer maar eens bij een standaard turbo auto de naald van de turbodrukmeter steeds helemaal rechts te houden. ;) Dan zul je wel zien dat dat niet zo makkelijk is.

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192846

    Dat je om de 10.000 km preventief lagerschalen zou moeten vervangen is wel wat anders als een motor die o.a. olieverbruikt als een dolle. :hmmz

    Veel vermogen, lange levensduur en goedkoop. Je kunt er maar 2 kiezen, nr 3 kan dan niet.. ;)

    Een motor met 600 pk moet ook gewoon lang mee kunnen gaan mits goed gebouwd, goed afgesteld en goed gebruikt en onderhouden. En zoals gezegd, een straatauto heeft een heel wat makkelijker leven als een cross of raceauto.

    Duitse kennis van mij heeft al een paar jaar een Vw golf met 500+ pk 20v motortje en daar gaat het al een hele tijd goed mee. Hij rijdt er iets van 10.000 km per jaar mee en naast de beurtjes met dure olie gaan er elk jaar uit voorzorg gewoon nieuwe drijfstanglagers in. Liever goedkope lagers vervangen als een keer ellende.

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192835

    Dat deed de Alfa 155 een paar jaar eerder ook al, ook met awd… ;)

    Het awd systeem helpt niet in bochten om grip te houden, enkel bij het uitaccelereren verdeel je de krachten wat beter over de wielen waardoor je minder kans hebt op gripverlies als het vermogen er op komt. Natuurlijk is dit steeds belangrijker als het vermogen steeds hoger wordt bij minder gewicht. De awd geeft ook meer opties voor het stabiliteitssysteem van moderne auto’s om de auto te kunnen corrigeren waardoor wat minder geoefende mensen ineens ook snel met veel vermogen kunnen rijden.

    Voor veel mensen is een Ferrari een van de ultieme sportauto’s en ze zijn ook meestal erg snel in de verschillende testen. Toch is het pas sinds kort dat men bij Ferrari is gaan kijken naar awd… ;)

    Mijn hart blijft bij de achterwielaandrijvers in ieder geval. :wub De calibra had eigenlijk gewoon met achterwielaandrijving uitgebracht moeten worden. :hmmz

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192833

    Klopt helemaal maar dat zijn auto’s die speciaal gebouwd zijn voor de dragstrip. ;) op het circuit heb je veel minder profijt van die awd.

    Met dergelijke absurde vermogens maak je in het eerste deel zo veel snelheid dat die rwd auto geen enkele kans heeft. :D Net zoals dat vroeger de kevers zo snel waren op de kortere sprints, bakken met grip bij het wegrijden en binnen 200 mtr kwam je er niet langs met je muscle car. Alleen als de sprint langer was als 200 mtr legden ze het af omdat ze dan niet genoeg vermogen hadden en dan kwam de muscle car ze voorbij. De sprinters van nu hebben dat probleem niet meer. ;)

    In reactie op: Manta A Xtreme [ kabelboom gemaakt ] #18095752

    1.2 bar met welke (maat) turbo? Anders zegt het nog steeds niet veel. ;)

    Leuk voor in een caddy. :thumb Ga je de bak ook aanpassen?

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192831

    Als ik een systeem met de motor dwars voorin moest gebruiken zou ik waarschijnlijk voor Mitsubishi lancer evo VI-> spul gaan. ;)

    Maar persoonlijk vind ik awd helemaal niets, ben meer van de rwd. :D Dat beetje profijt dat je hebt met grip bij het wegrijden uit stilstand maakt in mijn ogen het aandrijfverlies niet goed. Met de c-kadett turbo van mijn vriend zagen we dat vroeger al goed. De Subaru’s e.d. waren altijd sneller weg maar eenmaal in de 3e versnelling kwamen we er altijd weer voorbij. :D En in bochten vind ik een awd auto niet zo fijn, zijn meestal listiger. Heb liever een oversturende rwd auto dan. :agent

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192830

    DE specialist voor 4motion ombouw is Dutchbuild. ;) Hij levert complete sets voor ombouw onder bv een golf 2 en ook Haldex controllers e.d. Ook zeer veel ervaring met hoog vermogen ombouw op deze onderstellen.

    600 pk gaat de bak waarschijnlijk niet zomaar lusten kan ik je al vertellen…

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192827

    Jullie gaan wel even voorbij aan het feit dat zowel de quattro als de subaru aandrijflijn bedoeld is voor gebruik met een motor die in de lengte ligt. Dat gaat niet zo makkelijk worden om voor elkaar te krijgen in een Calibra… hierbij moet er heel veel meer aangepast worden als voor het 4motion systeem.

    Bij een dergelijke constructie ligt de gehele motor in de lengte voor de vooras. Niet bevorderlijk voor het weggedrag ook.

    Met een Haldex controller kun je zelf kiezen hoe je 4motion het vermogen verdeeld, ook permanent dus.

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192807

    Aangezien er ook een geheel andere aandrijflijn onder komt zou ik er ook voor kiezen om eerst met minder vermogen te testen. Kun je de motor ook fatsoenlijk inrijden.

    En je hebt dubbel schik. In 1x met 600 pk gaan rijden is natuurlijk een kick maar eerst met al 400 pk gaan rijden is bijna net zo’n grote kick. En als je er daarna nog even 200 pk bijkrijgt heb je weer een kick. :afro

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192801

    Dat lijkt me erg sterk. Dan heb je al iets van 2/3% verschil in rolomtrek en dat moet allemaal ergens opgevangen worden, in de tussenbak/ Haldex in dit geval. Zal misschien wel kunnen maar zal de werking en betrouwbaarheid nooit verbeteren en aangezien je met een hoog vermogen er op gaat rijden zou ik liever het zekere voor het onzekere nemen en gewoon gelijke rolomtrek rondom gebruiken.

    In reactie op: Vraag: wie verbouwt auto’s? Nu eerst een aanhanger! #18118913

    Dat is toch wel een van de meest geslaagde auto-aanhangers die ik tot nu toe gezien heb. :thumb

    Meestal neemt men alleen een kont van een auto die men vervolgens aan de voorkant dichtlast en dan heb je eigenlijk een waardeloze aanhanger aangezien de as dan veel te ver naar achteren zit. Deze ziet er veel beter uit en heeft de as mooi in het midden staan waardoor je er ook nog spullen in kan vervoeren zonder dat je trekhaak over de grond sleept. :D

    Je hebt nu een dubbele klep als toegang?

    In reactie op: Rol centrum correctie #18180682

    @Haasje17 wrote:

    Klauwplaten zou ik persoonlijk niet van alluminium maken, omdat dit anders uitzet dan staal. En gezien je klauwen wel eens flink warm kunnen worden, zou ik bang zijn dat dat alluminium vervormt en dan bijvoorbeeld trilling in het stuur gaat veroorzaken.

    Geen enkel probleem bij de goede soort aluminium. ;)

    Anders zoude al die sportauto’s met alu klauwen ook een probleem hebben. :hmmz

    Koop evt zelf een tweedehands bak en laat hun hem monteren. Kost het je een paar honderd voor de bak in plaats van een paar duizend.

    In reactie op: 2,25inch uitlaat buizen, bochten, klemmen, enz. #18195074

    Als je het over gasbuis of fitwerk hebt klopt het wat baboe zegt wel ongeveer. ;)

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 952)