Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Codesleutel probleem?
RB20DET is ook een 6 cilinder….:wtf
origineel gepost door Jerremy
Ah, ok. de latere 5.0 V12 dus.. :thumbup
Maar is wel (en blijft) een automaat ?V12 is al van het begin 5.0 liter geweest. is later nog wel vergroot naar 5.4 oid. Blok bestaat in weze uit twee gekoppelde 2.5 6 in lijns.;)
Heb een keer gehoord dat een handbak van een v8 er tegenaan zou moeten passen…:hmmz
Vrienden van mij werken bij Molenaar in Vierlingsbeek, daar verhuren ze drift en race BMW’s. Die hebben een BMW 750i van 98 om zelf mee te vegen. diff dicht gelast en schuiven maar…(met de airco aan en ondertussen tv kijkend op de dikke leren stoelen..:o)
RB series komen oa uit de Skyline. RB26DETT is de motor om te hebben in dit geval, uit de Skyline GT-R R34 bv.
RB staat overigens voor Race Bred…:afro
Leuke motors, veel voor te krijgen maar erg prijzig en ook niet byzonder sterk in standaard vorm.
De Skylines gebruiken bijvoorbeeld keramische turbinewieltjes in de turbo’s en die hebben de vervelende gewoonte uit elkaar te spatten bij drukken over de 1 bar. En als de turbo’s ploffen laten de meeste mensen het gas los waardoor er een vacuum ontstaat in de motor en met een beetje pech de restanten van de turbinewielen opgezogen worden door de motor met een fatale motorschade als gevolg…:(
Als je tienduizenden euros wilt uitgeven aan heel veel paardjes raad ik eerder aan om een motor uit een E34 M5 te kopen en turboklaar te maken. een 3.6 of 3.8 6 in lijn, niet de latere v8. Zoek maar op youtube op m5 turbo en je komt genoeg moois tegen.:agent
Mijn blok is een Trionic5 uit een 9000 oid van ’96. ligt alleen een oude type kleppendeksel op omdat ik die mooier vind.:angel
Bovendien ga ik die bobine cassette van Saab niet gebruiken omdat ik met een ander management ga werken. Mijn blok is het sterkste dat zo geleverd is door Saab, beste cilinderkop en sterkste onderblok.:)Oude type Saab 9000 motor (B202)heeft een knik in het onderblok en kan nauwelijks ingebouwd worden in een c-kadett, hangt dan helemaal naar de rembekrachtiger en stuurhuis toe.
SR20DET heeft nog wel eens problemen met de klepbediening bij hoge vermogens is mij eens verteld door een Engelse tuner. Op de originele zuigers en drijfstangen kun je ook niet heel veel meer laaddruk zetten als origineel. Voor meer als 350 pk moet je ook veel geld gaan investeren, net als bij een LET dus.
In mijn c-kadett komt een Saab 2.3 16v turbo.:agent
Wat er twee berichtjes hierboven staat klopt, vanaf 1994 wordt er een GM boutpatroon gebruikt in de Saab blokken. Overigens heb je verschillende uitvoeringen in de verschillende modellen Saab liggen. Degene die je moet hebben is de motor met het Trionic5 injectiesysteem erop, dat zijn de sterkste motoren(tot ongeveer 500 pk…:o) De latere Trionic7 motor heeft zwakkere klepstelen en zuigers.
De motoren zijn veel sterker als een LET, LET is maar een zwak blok vergeleken met de Saab motor. Als je een keer naar de zuigers en krukas van de Saab kijkt weet je waarom.;) Helaas zijn ze ook een stuk lomper en zwaarder…
Een F28 kan er tegenaan maar heeft wel aanpassingen nodig ivm het hanglager van de lange aandrijfas. Waterpomp is ook een apart ding, steekt flink uit. Blok is erg lang, komt door de distributieketting.
Standaard heeft zo’n blok maar iets van 200 pk. Bij mij komt er een Holset HX35 op met grotere injectoren(650cc) en een programmeerbaar motormanagement. Iemand met een vergelijkbare setup haalde 426 pk aan de wielen hiermee.:wors Voor mij is 400 pk aan de kruk wel leuk, grip is toch wel een probleem.
Hier het blok in mijn kadett:

door duk zou hij uitzetten, niet inkrimpen…:wtf
Lijkt wel alsof er een vacuum getrokken is in de uitlaat.:hmmz
Vind jij die blauwe kluwen kabels op het inlaatspruitstuk niet mooi dan?:o:cry:puke
Net of er een of ander kind op de foto heeft liggen kliederen met een dikke blauwe viltstift…king:
Met alleen een calibra kom je er niet…
Manta 18S carterpan en olieaanzuigbuis, 18S motorsteunen, 18S bak of koppelingshuis met Getrag 265. Allemaal lastig te vinden onderdelen die ook de nodige centjes kosten.
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken maar als je alles moet laten doen kom je al erg gauw bij de 10.000 euro in de buurt als je het goed wilt laten doen… Doe anders Niels (Rallyastra) eens een berichtje, die kan het zeker voor je inbouwen en waarschijnlijk kan hij de benodigde onderdelen ook wel leveren.
als je de originele veren weg zou laten ga je het staartstuk erg zwaar belasten… dat achterste scharnierpunt van de reactiestangen zou je dan vast moeten lassen om de krachten tegen te werken(de as probeert te draaien onder de auto), nog beter zou zijn om er twee reactiestangen bij te maken en op die manier een 4-link te maken.
Als je dat doet kun je ook meteen een ander merk achteras gebruiken die wel vermogen aankan…
:jerryWat voor een sper komt er in de Kadett? heb namelijk al van meerdere mensen gehoord dat de originele sperren niet bestand zijn tegen vermogens boven de 300 pk…:o Beetje zonde als er dik geld is uitgegeven aan zo’n sper en het ding vervolgens uit elkaar spat.:mad:
Bij de Caravan van een vriend van mij is het alu staartstuk al een keer afgebroken en ook is er van de steekas al een keer de complete vertanding afgetrokken. Hij heeft overigens 100% sper. In de nabije toekomst komt hier een 500 pk motor in te hangen en dan zullen we wel merken hoe het met de achteras gaat. Stalen staartstuk is het eerste dat er op komt en als het dan nog steeds kapot gaat gaan we maar eens naar een andere as kijken.:hmmz
kogelgelagerde turbo’s kunnen (nog) niet gereviseerd worden….:swear
origineel gepost door louwe 16 klepper
ja ja
een stalen flens aan een rvs spruitstuk
niet scheuren???2 verschillende materialen 2 (verschillende uitzettings coeficienten) die gelast zijn
en die veel temperatuur schommelingen moeten ondergaan:hmmz:hmmz
Kijk eens bij wat moderne auto’s naar de spruitstukken en voorpijpen van de uitlaat… zul je flink roestende flenzen zien en niet roestende pijp. rara hoe dat komt…:hmmz
Maar je hoeft mij niet te geloven hoor….;)
stalen flens zet tenminste niet zo uit als een rvs flens….:thumbup op die manier scheurt een spruitstuk een stuk minder snel in ieder geval. bij heel veel auto’s is dit origineel zo geleverd. te kleine boutgaten in een rvs flens en je scheurt zo de tapeinden uit je blok als het heet wordt.:fy1
prijzen van Mtech zeg ik niks over, heb er nooit iets gekocht. :angel Handel is handel, als iemand het ervoor betaalt dan waarom niet? Nissan spruitstuk gebruiken is vanuit dat opzicht ook alleen maar slim.
als je de koelvloeistof slangen van de turbo afkoppelt en dan een tijdje zo rijdt kun je zien of de mayo weggaat… Turbo heeft daar geen problemen mee, als je hem maar even laat lopen na het rijden om af te koelen.
Die mayo is overigens olie die in de koelvloeistof terecht komt. als dit in de turbo zou gebeuren moet er ergens inwendig een scheur inzitten, de koelkanalen in de turbo zijn namelijk niet dmv een afdichting oid van de oliekanalen gescheiden. De kans dat hier de olie in de koelvloeistof terecht komt acht ik dus ook niet zo groot.
catch tank hoort volgens mij toch achter in/onder de auto te zitten en niet onder de motorkap?In geen enkele race/rally auto heb ik dit ooit onder de kap gezien. Geen prettig idee om bij een ongeluk een reservoir met een paar liter brandstof onder druk onder de motorkap te hebben zitten…
Normaal gesproken zit dat tankje dicht bij de normale brandstoftank en fungeert het als buffer. Vooral tijdens heftig bochtenwerk met een halflege tank kan het voorkomen dat de benzinepomp geen benzine kan aanzuigen, gewoon omdat de benzine door de krachten van de aanzuigbuis wordt weggedrukt(draai maar eens een glas met water snel in cirkels rond en zie het water helemaal naar de randen van het glas gaan). Als je nu een extra tankje plaatst met een inhoud van een liter of twee kun je daar de pomp uit voeden, met een normale pomp pomp je 120 liter per uur, dus 2 liter per minuut, dat moet genoeg zijn als buffer. Als je de retourleiding er ook op aansluit wordt de kans nog kleiner dat je lucht aan gaat zuigen.
Vriend van mij heeft denk ik de bekendste van nederland….
Staan aardig wat filmpjes van op Youtube. matzwart met een c20let erin en meestal veel rook aan de achterkant…
Auto staat stil en wordt opgeknapt met o.a. een dikkere motor e.d.
Zal hem vragen of hij iets wil zeggen of foto’s wil laten zien.
origineel gepost door asconiakkefietje
heej komt die niet uit omg. boxmeer?Jij bedoelt de matzwarte Caravan met c20let denk ik…kwam regelmatig in boxmeer en omgeving maar komt er niet vandaan. Is van een vriend van mij. Hij heeft de auto wel eens mee gtehad naar zijn werk toen hij in Boxmeer werkte. Zijn manier van rijden wordt meestal wel herinnerd….:jerry
Die Caravan wordt opnieuw opgebouwd met een andere motor, meer pk’s.;) Zal ook niet meer matzwart worden.
Laat mij maar eens zwart op wit zien dat dat mag…:hmmz
Bij de RDW op de website staat dat een geschorste auto niet op de openbare weg mag komen. over uitzonderingen wordt niet gesproken. :thumbdown
Dat het misschien wel eens gedoogd is door de politie bied je geen enkele garantie als je wordt aangehouden.
Gewoon zorgen dat de auto APK waardig is, dan uit de schorsing halen en gaan keuren.
hydraulische koppeling gebruikt ook remvloeistof…
misschien dat het daar mee te maken heeft? ben niet bekend met de voorwielaandrijvers…
dit is de meest waardeloze opstelling…
Je kunt wel carbs gebruiken maar dan kun je er veel beter doorheen blazen, dus de carbs gewoon op de kop en dan druk op het luchtfilterhuis zetten. wel moiet je dan ook druk op de vlotterkamers zetten om te voorkomen dat die overstromen als er laaddruk op de carbs komt te staan. zijn boeken over welke carbs er goed te gebruiken/aanpassen te zijn.
Alfa gebruikte op de Alfetta GTV turbodelta een 2.0 met dubbele webers en een turbo, 190 pk en veel koppel.
Maar als je er geen verstand van hebt moet je er niet aan beginnen! koop maar iets met een grotere motor dan…
Met alleen de breedte van de velg kun je niet zeggen of iets past of niet.. daar moet je ook de ET waarde voor weten en de maat van de banden….
@ Vincent;
een kadett cabrio is toch wel wat anders als een c kadett coupe…
Hoe denk je de uitlaat te gaanlaten lopen met de turbo andersom? Onder de vooras door gaat niet tenzij je de auto heel hoog maakt. Om de motor heen naar de andere kant?
Getrag 262 is een 4 bak, neem aan dat je een 5 bak inbouwd? dan is het namelijk toch een 265 ( ook al staat er 262 als nummer op he bakhuis;))
1000cc injectoren kun je overigens best stationair afgesteld krijgen:thumbup, weet iemand die gebruikt zelfs 1200 cc exemplaren op zijn Golf en die loopt ook goed stationair met KMS….:agent
Wat voor een bak en achteras zit er onder om met de 500 pk overweg te kunnen?
Zal toch wel iets van een Getrag 265 moeten zijn om het vermogen aan te kunnen. manta 18S bak zou ik niet durven gebruiken met 500 pk in ieder geval, evenals R25/28.
Stalen trompet op de achteras of een andere achteras?
Wij zijn hier ook bezig met een tweetal kadettjes met dikke pk’s, een ervan heeft al een C20LET gehad maar wordt nu nog sneller (matzwarte Caravan). Ander is van mijzelf en moet ook rond de 400 pk inkomen.
edit:
zie zojuist op de foto’s een 265 Getrag:thumbup
Webers met trechters maken vaak meer geluid als een uitlaat…. originele injectie is dan aan te raden. geluid wordt gemeten door een rondje te rijden over een baan waar de microfoons langs staan opgesteld.
Vermogensuitdraai kun je meenemen maar de rdw bepaalt het vermogen aan de hand van de motorcode en de verklaring van de importeur hoeveel vermogen die motor origineel heeft. ze zullen er waarschijnlijk dus niks mee doen.
-
AuteurBerichten