Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Renault 5 GT turbo blaast door de carb heen, zuigt er absoluut niet doorheen… carb zit gewoon op het inlaatspruitstuk.
betere bobine wil ook wel helpen als de bougies het niet trekken.;)
Topic van 2008 ophalen hiervoor…:wtf
daarom waren ze bij een golf 3 vr6 turbo een rvs katvervanger met een rol normale lasdraad aan elkaar aan het spetteren toen ik er was…. mocht niks kosten;). Zelf zou ik het niet doen want als iemand er een opmerking over maakt zegt de eigenaar natuurlijk niet dat hij geen geld uit wilde geven maar dat DP het gewoon zo gemaakt heeft.:thumbdown Was maar dom volk dat er op bezoek was toen;)…. De DP-staff was wel toppie trouwens!:afro
per verzekering verschillend….
Als er niet expliciet in de voorwaarden vermeld staat dat de auto niet verzekerd is als de keuring verlopen is moet de verzekeringsmaatschappij aantonen dat het ongeluk te wijten is aan een punt waarop de auto afgekeurd zou zijn. Kale banden of slechte remmen zijn in dat geval punten waar je op gepakt kan worden maar een lekkende uitlaat niet.
Vanaf het moment dat een auto op naam staat dient deze verzekerd te zijn. Niet verzekerd zijn levert de eerste keer een boete op, de volgende keer moet je voorkomen….
voor serieproductie is TIG meestal te duur…. rolletje rvs draad en een andere fles gas en dan kan het sneller en goedkoper.:( en backing-gas gebruiken ze dan zeker niet.:thumbdown
Gelukkig heb ik een vriend die de hele dag niks anders doet als rvs lassen.:cool: Die maakt voor mijn kadettje straks mooi het spruitstuk en de uitlaat.:wors
DP maakt mooie spullen, ben er wel eens wezen kijken is hier namelijk niet zo ver vandaan, maar zijn ook goed aan de prijs…:(
nee, helaas niet… dan moet je echt de grotere diffs hebben van de latere E30’s 325 of van een 5 serie oid. Maar het is wel makkelijker om een ander diff passend te maken als om een hele andere as te maken. Bij een E30 een groot diff eronder maken is niet zo moeilijk als een volvo as onder een manta maken in ieder geval.:)
Heb wel eens iets over een oud type Mercedes gehoord, zouden ook hele sterke assen onderzitten. en dan niet die assen met die grote veer erop.
BMW 3 serie is ook altijd onafhankelijk…
origineel gepost door mr-turbo
nou de volvo pion/kroon wiel combi, is nou niet zoveel groter als een comodore B kroonwiel/pion.omdat ik de commodore as kapot reed, heb ik nog even een volvo overwogen en vergeleken, maar die was eigenlijk bijna net zo groot, endus zonde van de moeite…
groter is niet automatisch sterker… hangt wel van iets meer factoren af als alleen de grootte van het kroon en pignonwiel. BMW diffs zijn ook erg sterk terwijl ze niet zo grote kroon en pignonwielen hebben. Heb hier nog een Alfa diff liggen van een Sei, erg zeldzaam en knap sterk… in Zuid Afrika zijn ze erg gezocht door dragracers, rijden met meer als 800 pk op zo’n diff en die hebben ook vrij bescheiden maten kroon en pinonwielen. Jammer genoeg is het een los diff en kan ik er niks mee beginnen onder mijn kadett.:(
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door jethro
Het is maar een gedachte hoor, maar krijg je dat nou wel op kenteken?hoeft niet
heb het er met mijn keurmeester overgehad
omdat ik ook n commodore as onder m,n ascona heb geplaatst
er wordt niet naar t type as gekeken
wel of de ophang punten roestvrij zijnen er zijn toch best veel vreemde dingen geleverd onder de standaard auto,s
neem b.v de ascona 400 had ook n zoortgelijke as als n commodore
en dan heb je nog de zuid afrikaanse ascona
die had ook zo,n zoort as er onderdus tjah daar zal die niet op afgekeurd worden
of t moet er al heel slordig ondergeknoeid zijn:oSpoorbreedte mag niet meer als een bepaald percentage afwijken. Meen 10%. Te brede as kan dus problemen opleveren. Zelf heb ik een Manta B as onder mijn kadett sedan, is ook een aardig stukje breder….
Zal eens een Volvo as gaan bekijken binnenkort.:afro
dichtlassen is niet duur.:D
Dat sper maak ik me niet zo’n zorgen over, dat er een 4-link onder moet vind ik lastiger. Heb weinig zin om dat binnen in de auto te krijgen. Is er ook een manier om dat onder de auto te houden?
Bij de achteras van een amerikaan worden de steekassen op hun plek gehouden door een c-clip bij het diff. Je moet om de steekas te verwijderen de deksel van het diff eraf schroeven, daar de c-clip verwijderen end an kun je de steekas eruit trekken.;)
origineel gepost door air
Jaguar X300 as voor de 6 liter V12 en 4.0 Supercharger van 1995 tot en met 1997. Die hebben standaard een dergelijk koppel.Heb je gelijk 5 gaats verbinding ;-)
Ferry
Dit is zeker geen starre as…:thumbdown
Als je naar onafhankelijke wielophanging wilt ombouwen kun je beter BMW spul gebruiken, makkelijk te vinden, vele overbrengingsverhoudingen en sterk.
De vertanding van een steekas (dus van wiel naar diff)van een Opel hebben wij er ook wel eens afgetrokken hoor, C20LET met 320 pk in c kadett Caravan met 100%sper. Die 100% sper was onze redding, konden we in ieder geval nog thuis komen.:D Alu staartstuk ook al eens afgescheurd…
Voor mijn c kadett ben ik ook nog aan het kijken naar een sterkere achteras. Moet ongeveer 400 pk aan de wielen kunnen verdragen…:jerry De tip die ik gekregen heb is de achteras van een Hyundai H200 bus. Maar ik begin gewoon met een gelaste Manta 3.44 as met een stalen staartstuk. grip is er toch niet genoeg, dat scheelt natuurlijk flink met de belasting op de as.
Volvo as wil ik me nog weleens in verdiepen, die zijn nog wel redelijk makkelijk te vinden. welk type Volvo heeft de smalste as?
24v v12… enkele nokkenas per cilinderbank inderdaad. DOHC klopt technisch gezien wel.:afro
Wijs mij maar in het boek aan waar staat dat je een voorruit moet hebben…;)
Bij een barst in de voorruit ben ik er een keer mee weg gekomen.:) Auto was helemaal goed op de voorruit na, flinke ster recht in het gezicht, er was al een nieuwe ruit besteld maar die was te laat voor de apk-afspraak. Auto werd dus afgekeurd op de ster. Toen vroeg ik of hij hem wel goedkeurde als ik de ruit eruit haalde, dan had ik immers ook geen ster meer in het gezichtsveld…:angel Auto werd toen wel goedgekeurd.:)
Aha, een keurmeester.:) even een ander vraagje dan…
als er in een achterdeur geen handgrepen zitten is het afkeur omdat de deuren niet van buiten geopend kunnen worden. Maar wat als er geen ruiten in die deuren zitten? dan kun je de deur wel open maken namelijk… ruiten zijn niet verplicht namelijk.
Dit omdat een vriend van mij zijn auto niet goedgekeurd krijgt en nu een setje deuren wil gaan kopen om de auto te keuren… ruiten verwijderen is dan makkelijker.:agent
gooit de klant geld weg.:wtf
Maar als hij de looks belangrijk vindt zal hij dat vast niet met me eens zijn.:P19 september 2009 om 18:43 In reactie op: vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of #17524229waarom plamuren?:wtf
kijk eens bij wat racewagens onder de kap, rupsjes van een cm of drie en dan ongeveer om de 2a3 cm.
weggegooid geld als je het mij vraagt…. heeft weinig toegevoegde waarde op een geblazen motor. Ziet er wel leuk uit.
Die knikken zijn niet zo erg… die ongelijke buislengtes zijn veel slechter.:(
dat is absoluut not-done eigenlijk…:thumbdown Het gaat ook niet over de afstand tot de gasklep maar de afstand van de inlaatpoort tot de verzamelkamer.;)Maar daar moet je dan later nog maar eens naar kijken, als de auto weer terug is.
De verzamelkamer kun je dan wel een stuk kleiner maken overigens, die hoeft maar iets van 1,5x de cilinderinhoud te zijn ( en dat was voor een atmosferische motor) en volgens mij zit je daar ruim overheen.
Bel maar met de RDW als jullie het niet geloven…:swear:wtf
Papieren opsturen met een briefje erbij dat de kleur verandert is van kleur a in kleur b en je krijgt de nieuwe papieren kosteloos thuis.
Zelf al twee keer gedaan.:thumbup
kleur aanpassen kost helemaal niks…:jerry
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/aanpassen_of_restaureren/Kleurwijziging.htm
Veel succes ermee..king:
Volgens mij is er zelfs een boek over te krijgen welke carbs aan te passen zijn en hoe. in het boek “Maximum Boost” van Corky Bell is er geloof ik wel een heel hoofdstuk aan geweid maar niet specifiek op het aanpassen, meer de theorie erachter. Maar het is veel nauwkeuriger om injectie te gebruiken…
Alfa gebruikte volgens mij dubbele Dell Orto’s op de oude Alfetta Turbodelta’s en dat werkte goed. Belangrijkste is idd zorgen dat de vlotterkamers ook de laaddruk krijgen. ook de afdichtingen van de gasklepassen e.d. moeten er tegen kunnen dat er ineens druk op komt te staan ipv dat er aan gezogen wordt.
Het heeft inderdaad weinig nut om de diameter te vergroten met de standaard turbo maar de problemen waar sprake van is zouden ook niet aan de buizen mogen liggen…
De inhoud van die buizen is wel een beetje toegenomen door de grotere diameter maar dat zou geen hele grote invloed mogen hebben op het lopen van de motor. Dus als je alles goed lekvrij hebt aangesloten zou daar geen probleem in mogen zitten. Denk dat je verder moet gaan zoeken.
Het is wel zo dat als je start bij een koude motor je een aantal seconden extra benzine inspuit( koudestartverrijking, net als vroeger de choke), dat zorgt ook voor een hoger toerental dat meestal na een kee rgasgeven weer terugzakt. Bij een warme motor heb je dat vanzelfsprekend niet, de temperatuursensor ziet dan dat de motor warm is.
-
AuteurBerichten