giuliettaevo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 952)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ik wil op mijne 1400 ne turbo steken #17477667

    Renault 5 GT turbo blaast door de carb heen, zuigt er absoluut niet doorheen… carb zit gewoon op het inlaatspruitstuk.

    In reactie op: c20let knallen in uitlaat #17537425

    betere bobine wil ook wel helpen als de bougies het niet trekken.;)

    In reactie op: Wie weet waar RobbieS gebleven is ? #17382442

    Topic van 2008 ophalen hiervoor…:wtf

    In reactie op: RVS uitlaatspruitstukken #17529659

    daarom waren ze bij een golf 3 vr6 turbo een rvs katvervanger met een rol normale lasdraad aan elkaar aan het spetteren toen ik er was…. mocht niks kosten;). Zelf zou ik het niet doen want als iemand er een opmerking over maakt zegt de eigenaar natuurlijk niet dat hij geen geld uit wilde geven maar dat DP het gewoon zo gemaakt heeft.:thumbdown Was maar dom volk dat er op bezoek was toen;)…. De DP-staff was wel toppie trouwens!:afro

    In reactie op: Rijden zonder apk #17531772

    per verzekering verschillend….

    Als er niet expliciet in de voorwaarden vermeld staat dat de auto niet verzekerd is als de keuring verlopen is moet de verzekeringsmaatschappij aantonen dat het ongeluk te wijten is aan een punt waarop de auto afgekeurd zou zijn. Kale banden of slechte remmen zijn in dat geval punten waar je op gepakt kan worden maar een lekkende uitlaat niet.

    Vanaf het moment dat een auto op naam staat dient deze verzekerd te zijn. Niet verzekerd zijn levert de eerste keer een boete op, de volgende keer moet je voorkomen….

    In reactie op: RVS uitlaatspruitstukken #17529656

    voor serieproductie is TIG meestal te duur…. rolletje rvs draad en een andere fles gas en dan kan het sneller en goedkoper.:( en backing-gas gebruiken ze dan zeker niet.:thumbdown

    Gelukkig heb ik een vriend die de hele dag niks anders doet als rvs lassen.:cool: Die maakt voor mijn kadettje straks mooi het spruitstuk en de uitlaat.:wors

    DP maakt mooie spullen, ben er wel eens wezen kijken is hier namelijk niet zo ver vandaan, maar zijn ook goed aan de prijs…:(

    In reactie op: Sterke achteras #17526080

    nee, helaas niet… dan moet je echt de grotere diffs hebben van de latere E30’s 325 of van een 5 serie oid. Maar het is wel makkelijker om een ander diff passend te maken als om een hele andere as te maken. Bij een E30 een groot diff eronder maken is niet zo moeilijk als een volvo as onder een manta maken in ieder geval.:)

    Heb wel eens iets over een oud type Mercedes gehoord, zouden ook hele sterke assen onderzitten. en dan niet die assen met die grote veer erop.

    In reactie op: Sterke achteras #17526077

    BMW 3 serie is ook altijd onafhankelijk…

    In reactie op: Sterke achteras #17526065

    origineel gepost door mr-turbo
    nou de volvo pion/kroon wiel combi, is nou niet zoveel groter als een comodore B kroonwiel/pion.

    omdat ik de commodore as kapot reed, heb ik nog even een volvo overwogen en vergeleken, maar die was eigenlijk bijna net zo groot, endus zonde van de moeite…

    groter is niet automatisch sterker… hangt wel van iets meer factoren af als alleen de grootte van het kroon en pignonwiel. BMW diffs zijn ook erg sterk terwijl ze niet zo grote kroon en pignonwielen hebben. Heb hier nog een Alfa diff liggen van een Sei, erg zeldzaam en knap sterk… in Zuid Afrika zijn ze erg gezocht door dragracers, rijden met meer als 800 pk op zo’n diff en die hebben ook vrij bescheiden maten kroon en pinonwielen. Jammer genoeg is het een los diff en kan ik er niks mee beginnen onder mijn kadett.:(

    In reactie op: Sterke achteras #17526064

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door jethro
    Het is maar een gedachte hoor, maar krijg je dat nou wel op kenteken?

    hoeft niet
    heb het er met mijn keurmeester overgehad
    omdat ik ook n commodore as onder m,n ascona heb geplaatst
    er wordt niet naar t type as gekeken
    wel of de ophang punten roestvrij zijn

    en er zijn toch best veel vreemde dingen geleverd onder de standaard auto,s

    neem b.v de ascona 400 had ook n zoortgelijke as als n commodore
    en dan heb je nog de zuid afrikaanse ascona
    die had ook zo,n zoort as er onder

    dus tjah daar zal die niet op afgekeurd worden
    of t moet er al heel slordig ondergeknoeid zijn:o

    Spoorbreedte mag niet meer als een bepaald percentage afwijken. Meen 10%. Te brede as kan dus problemen opleveren. Zelf heb ik een Manta B as onder mijn kadett sedan, is ook een aardig stukje breder….

    Zal eens een Volvo as gaan bekijken binnenkort.:afro

    In reactie op: Sterke achteras #17526058

    dichtlassen is niet duur.:D

    Dat sper maak ik me niet zo’n zorgen over, dat er een 4-link onder moet vind ik lastiger. Heb weinig zin om dat binnen in de auto te krijgen. Is er ook een manier om dat onder de auto te houden?

    In reactie op: Sterke achteras #17526055

    Bij de achteras van een amerikaan worden de steekassen op hun plek gehouden door een c-clip bij het diff. Je moet om de steekas te verwijderen de deksel van het diff eraf schroeven, daar de c-clip verwijderen end an kun je de steekas eruit trekken.;)

    In reactie op: Sterke achteras #17526053

    origineel gepost door air
    Jaguar X300 as voor de 6 liter V12 en 4.0 Supercharger van 1995 tot en met 1997. Die hebben standaard een dergelijk koppel.

    Heb je gelijk 5 gaats verbinding ;-)

    Ferry

    Dit is zeker geen starre as…:thumbdown

    Als je naar onafhankelijke wielophanging wilt ombouwen kun je beter BMW spul gebruiken, makkelijk te vinden, vele overbrengingsverhoudingen en sterk.

    De vertanding van een steekas (dus van wiel naar diff)van een Opel hebben wij er ook wel eens afgetrokken hoor, C20LET met 320 pk in c kadett Caravan met 100%sper. Die 100% sper was onze redding, konden we in ieder geval nog thuis komen.:D Alu staartstuk ook al eens afgescheurd…

    Voor mijn c kadett ben ik ook nog aan het kijken naar een sterkere achteras. Moet ongeveer 400 pk aan de wielen kunnen verdragen…:jerry De tip die ik gekregen heb is de achteras van een Hyundai H200 bus. Maar ik begin gewoon met een gelaste Manta 3.44 as met een stalen staartstuk. grip is er toch niet genoeg, dat scheelt natuurlijk flink met de belasting op de as.

    Volvo as wil ik me nog weleens in verdiepen, die zijn nog wel redelijk makkelijk te vinden. welk type Volvo heeft de smalste as?

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392949

    24v v12… enkele nokkenas per cilinderbank inderdaad. DOHC klopt technisch gezien wel.:afro

    In reactie op: afkeur of niet #17516399

    Wijs mij maar in het boek aan waar staat dat je een voorruit moet hebben…;)

    In reactie op: afkeur of niet #17516397

    Bij een barst in de voorruit ben ik er een keer mee weg gekomen.:) Auto was helemaal goed op de voorruit na, flinke ster recht in het gezicht, er was al een nieuwe ruit besteld maar die was te laat voor de apk-afspraak. Auto werd dus afgekeurd op de ster. Toen vroeg ik of hij hem wel goedkeurde als ik de ruit eruit haalde, dan had ik immers ook geen ster meer in het gezichtsveld…:angel Auto werd toen wel goedgekeurd.:)

    In reactie op: afkeur of niet #17516394

    Aha, een keurmeester.:) even een ander vraagje dan…

    als er in een achterdeur geen handgrepen zitten is het afkeur omdat de deuren niet van buiten geopend kunnen worden. Maar wat als er geen ruiten in die deuren zitten? dan kun je de deur wel open maken namelijk… ruiten zijn niet verplicht namelijk.

    Dit omdat een vriend van mij zijn auto niet goedgekeurd krijgt en nu een setje deuren wil gaan kopen om de auto te keuren… ruiten verwijderen is dan makkelijker.:agent

    In reactie op: Kadett C turbo 350/500 pk #17483359

    gooit de klant geld weg.:wtf
    Maar als hij de looks belangrijk vindt zal hij dat vast niet met me eens zijn.:P

    In reactie op: vragen over doorlassen of 'puntlassen' en alu. of #17524229

    waarom plamuren?:wtf

    kijk eens bij wat racewagens onder de kap, rupsjes van een cm of drie en dan ongeveer om de 2a3 cm.

    In reactie op: Kadett C turbo 350/500 pk #17483356

    weggegooid geld als je het mij vraagt…. heeft weinig toegevoegde waarde op een geblazen motor. Ziet er wel leuk uit.

    In reactie op: Kadett C turbo 350/500 pk #17483348

    Die knikken zijn niet zo erg… die ongelijke buislengtes zijn veel slechter.:(
    dat is absoluut not-done eigenlijk…:thumbdown Het gaat ook niet over de afstand tot de gasklep maar de afstand van de inlaatpoort tot de verzamelkamer.;)

    Maar daar moet je dan later nog maar eens naar kijken, als de auto weer terug is.

    De verzamelkamer kun je dan wel een stuk kleiner maken overigens, die hoeft maar iets van 1,5x de cilinderinhoud te zijn ( en dat was voor een atmosferische motor) en volgens mij zit je daar ruim overheen.

    In reactie op: Mag je een auto laten spuiten… #17522554

    Bel maar met de RDW als jullie het niet geloven…:swear:wtf

    Papieren opsturen met een briefje erbij dat de kleur verandert is van kleur a in kleur b en je krijgt de nieuwe papieren kosteloos thuis.

    Zelf al twee keer gedaan.:thumbup

    In reactie op: Mag je een auto laten spuiten… #17522550

    kleur aanpassen kost helemaal niks…:jerry

    http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/aanpassen_of_restaureren/Kleurwijziging.htm

    Veel succes ermee..king:

    In reactie op: R5GTT aanwezig… #17373719

    Volgens mij is er zelfs een boek over te krijgen welke carbs aan te passen zijn en hoe. in het boek “Maximum Boost” van Corky Bell is er geloof ik wel een heel hoofdstuk aan geweid maar niet specifiek op het aanpassen, meer de theorie erachter. Maar het is veel nauwkeuriger om injectie te gebruiken…

    Alfa gebruikte volgens mij dubbele Dell Orto’s op de oude Alfetta Turbodelta’s en dat werkte goed. Belangrijkste is idd zorgen dat de vlotterkamers ook de laaddruk krijgen. ook de afdichtingen van de gasklepassen e.d. moeten er tegen kunnen dat er ineens druk op komt te staan ipv dat er aan gezogen wordt.

    In reactie op: vraag c20let #17502055

    Het heeft inderdaad weinig nut om de diameter te vergroten met de standaard turbo maar de problemen waar sprake van is zouden ook niet aan de buizen mogen liggen…

    De inhoud van die buizen is wel een beetje toegenomen door de grotere diameter maar dat zou geen hele grote invloed mogen hebben op het lopen van de motor. Dus als je alles goed lekvrij hebt aangesloten zou daar geen probleem in mogen zitten. Denk dat je verder moet gaan zoeken.

    Het is wel zo dat als je start bij een koude motor je een aantal seconden extra benzine inspuit( koudestartverrijking, net als vroeger de choke), dat zorgt ook voor een hoger toerental dat meestal na een kee rgasgeven weer terugzakt. Bij een warme motor heb je dat vanzelfsprekend niet, de temperatuursensor ziet dan dat de motor warm is.

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 952)