giuliettaevo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 952)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Een slimme honda rijder #17543871

    origineel gepost door wim-v6
    Saab Turbo + Veel vermogen = kans op Black Sludge

    dat betekend geen smering mee voor lager 3e cilinder.

    Dat probleem is helaas nog steeds niet opgelost, alleen verminderd.

    Deze motoren hebben te veel interne temperatuur verschillen in de oliestroom, waardoor olie gaat verdikken en de kanalen verstopt.

    Motoren zelf zijn wel sterk.

    Kennis van ons heeft 2 maanden met een uitgelopen lager gereden, ivm black sludge (2.3t in original ausstattung) motor had net een goede 170.000km weg, en dealer onderhouden.

    Willem

    Dat is een probleem bij de nieuwere motoren, 9-6 e.d…. De 9000 blokken (grofweg ’94-’98) hebben daar geen last van en zijn ook nog eens sterker.;)

    Probleem zit overigens in de olieaanzuiging en is gerelateerd aan de carterontluchting. De zeef van de oliepomp zit in de meeste gevallen bijna helemaal verstopt.:o

    In reactie op: Mosselman 20N turbo #17552247
    In reactie op: Schroef lossen!!! #17553575

    kracht zetten doe je nooit met een ratel….:thumbdown daar hoor je een wringijzer voor te gebruiken.

    In reactie op: en langzaam wordt het weer een auto update 21/9 #17414672

    http://www.rickdonkers.nl voor al je elektrostekkertjes e.d.:agent

    mooi werk aan de Astra…

    In reactie op: Verbruik turbo auto's #17549048

    eigenwijsje….:jerry

    In reactie op: ik wil op mijne 1400 ne turbo steken #17477671

    Je hebt helemaal gelijk…:o Nooit geweten dat dat op een ouder model anders was.
    Zo zit het dus bij een alpine turbo…

    Maar de eerste serie heette volgens mij geen GT turbo…:P

    In reactie op: Verbruik turbo auto's #17549045

    Sjoerdie…

    De dynamo gaat zwaarder lopen als hij harder moet werken. Als jij je groot licht en achterruitverwarming en alle andere grote verbruikers aanzet moet hij flink werken en gaat hij zwaarder lopen. Bij sommige auto’s zie je het zelfs op de toerenteller, de motor zakt dan gewoon een hondertal toeren als je alles aanzet bij stationair lopen.

    In reactie op: manta a van 4 naar 6 cilinder #17535734

    Wij hebben afgelopen weekend een 12v en een 24v opgehaald… beiden helemaal compleet met bak en alles erbij, beide handgeroerd. 12v liep erg netjes, 24v helaas geen tijd gehad om lopend te maken.

    En dat alles voor de heftige som van 100 euro….:wors

    En nee, ze worden niet verkocht….:agent de 12v komt in de VW LT oprijwagen. ligt nu al zo’n blok in maar die weigert goed te lopen en daarom wisselen we ze maar om. Kunnen we straks tenminste inhalen met het ding.:D

    In reactie op: Manta bij TMF Complete Aflevering op pag 3! (Nu met film) #17546542

    500 pk komt er in…:o

    mag niet zeggen wat voor een motor.:jerry Maar het is iig geen opel motor. We hebben de motor en baksteun al gemaakt, Getrag 265 zit er ook al aan. Volgend jaar moet hij toch wel rijden denk ik. moeten eerst wat andere dingen afgeewerkt worden… Nick zijn Jetta 1 met vr6 turbo en zijn VW LT oprijwagen met Opel 3.0 CIH.:D

    In reactie op: Race 4×4 #17462699

    waarom zou dat niet kunnen?:wtf als je maar de pk’s hebt gaat dat wel hoor…:)

    Bouw toch gewoon om naar achterwielaandrijving ( met de motor in de lengte). veel leuker.:jerry

    In reactie op: Manta bij TMF Complete Aflevering op pag 3! (Nu met film) #17546540

    origineel gepost door Emiel-Manta
    haha wel ja?
    ik heb alleen gehoord dat molenaar daar 2 autotjes voor had ingezet..
    en peter kennende zijn dat 6 cilindertjes, dus wist niet dat het maar een 1.8 zou zijn,
    wel een IS dan of?

    en wie reden er dan?

    Heb me vergist:(… had het nog eens gevraagd en de ene was een 325 en de ander een 323. zat wel een 316 plaatje op een van de twee.;)

    Chauffeurs waren Peter zijn twee monteurs, Bart en Nick. Bart draaide overigens iets van 10 rondjes in de minuut en Nick 13.:agent Nick is overigens ook de eigenaar van een matzwarte c kadett caravan waar een c20let in zat… ook wel bekend van vele rookwolken die hij her en der veroorzaakt heeft.:D

    origineel gepost door Emiel-Manta
    zo waren ze hier laatst ook bezig,

    alleen dan voor vierlingsbeek.

    daar hadden ze Peter Molenaar voor opgetrommeld, die daar gevestigt zit.

    was een leuke middag,
    beetje spelen op ’t plein daar, met 2 325 compacts :thumbup

    Een van de twee was in ieder geval een 318..;)

    Beide jongens die reden zijn vrienden van mij namelijk.:D Zij hadden er ook wel schik in in ieder geval. Maken wel vaker daar de straten zwart…. hebben ook een bmw 750I van ’98 om te driften, vastgelast diff en al.:o Lekker driften op je leren stoel met de tv en airco aan.:agent

    In reactie op: Een slimme honda rijder #17543840

    Grappig, zat een paar weken geleden op een Noors of Zweeds forum, was ook iemand bezig met renovatie van een 2.3t. Stond er ook één tussen met iets van 400 PK en dik 500 Nm. Wil best even zoeken en links plaatsen als je dat interessant vindt.

    Een poosje geleden heb ik met een Aerikaan gemaild die een Saab heeft met hetzelfde type motor als mij. Hij komt met dezelfde turbo als ik heb en even grote injectoren op 426 pk aan de wielen…. en zijn auto had ook nog eens bijna 3 ton gedraaid toen hij er aan begon. Inmiddels al meer dan 30.ooo km ermee gereden.:wors

    Saab motor is wel lomp en zwaar…:(

    Niet zo veel hoor.. 3 bar max

    Heb nog nooit van een auto gehoord waar de standaard oliepomp de extra oliebehoefte van een turbo niet aankon in ieder geval.;)

    In reactie op: Een slimme honda rijder #17543834

    Als niemand er aan begint wordt er nooit meer bekend.:D

    Vandaar dat ik er maar gewoon aan begonnen ben.:afro

    In reactie op: Compressor CIH #17540241

    Dat van die elektrische koppeling had ik iets te vlug gelezen, dat ging er waarschijnlijk meer over dat je daar het goede type aan zou kunnen herkennen.


    @Mr
    Turbo:
    Het ging mij erom dat de M45 prima te gebruiken is op motoren van 2 liter. Het Alfa verhaal was om dat te illustreren. Over het algemeen wil je liever een kleinere compressor harder laten draaien als een grotere te langzaam, vooral als er geen toekomstplannen zijn om het vermogen nog veel verder op te krikken.

    De Alfa motor is trouwens in oorsprong ouder als de Opel CIH, het is in feite een ander kop op een oude Nord motor. Dus die 30 jaar verschil vallen wel mee… Opel is alleen nooit veel verder gegaan met het verbeteren van hun motor maar heeft zich op een ander type blok gericht waarmee meer te behalen was.

    Dat stukje dat we hier op een Opel-forum zitten vind ik overigens wel een beetje zielig.-offtopic Mankeer nog steeds niks aan mijn ogen en heb toch echt zelf ingelogd… En ja, ik heb ook een Opel, staat onderaan mijn berichtje een link.;) Zit alleen geen Opel blok in.:P

    In reactie op: Compressor CIH #17540237

    Een M45 kan prima op een 2 liter motor… Een kennis van mij heeft dat ook en haalt er 198 pk en 262Nm mee uit een Alfa 2.0 8v TS motor. Ding heeft bijna over het hele toerengebied 240Nm. zie ook hier

    M64 is leuk maar bijna niet te vinden, is alleen op een eerst serie SLK’s oid geleverd en daarna vervangen door de M45’s. Die elektrische koppeling is ook alleen maar leuk als je een management hebt dat je het aan kan laten sturen. Bovendien is de poelie hierdoor dusdanig groot dat je een hele grote poelie op de krukas moet hebben om hogere laaddrukken te kunnen draaien.

    Een Eaton is niet bedoeld om hoog in toeren veel te leveren, ze zijn bedoeld om het koppel flink op te krikken en dat doen ze erg goed. Je hebt meteen veel koppel, geen turbogat in ieder geval. Een centrifugaalcompressor zoals een Vortech of Rotrex heeft onderin helemaal niet veel koppel, pas hoger in toeren gaan deze dingen echt iets doen. Schroefcompressor zoals de Lysholm is de beste oplossing eigenlijk, meteen laaddruk zoals de Eaton maar ook efficient bij hogere laaddrukken.

    Voor een straatauto is een Eaton erg leuk, veel kracht van onderin en lekker doorhalen. geen noodzaak om hem op toeren te houden om snel te zijn.

    In reactie op: Een slimme honda rijder #17543832

    op het randje….;)

    drijfstangen en zuigers voor een Honda zijn dus niet duur, vriend van mij heeft een Civic met een b16 erin en turbo. Heeft een setje gesmede zuigers en drijfstangen in Japan gekocht( net over de 1000 euro samen…). I.c.m. een goede turbo (garrett) heeft hij ruim 380 pk in zijn huidige setup. Hier heeft hij ook al meer als 30dkm mee gereden dus betrouwbaar is het wel. -offtopic

    En als je een echt sterke motor wilt hebben moet je mijn Saab motor nemen. STANDAARD motorblok kan 500 pk hebben.:cool: Alleen aanbouwdelen zijn nodig. Ik heb straks 400pk aan de wielen en dat kost me een stuk minder als een C20LET motor.:P

    In reactie op: Een slimme honda rijder #17543828

    Kijk eens naar een turbo ombouw voor een Honda;)…. Koppel en vermogen is er dan ineens wel genoeg. en er is gruwelijk veel voor te krijgen. b16 motor van zo’n petjes-CRX kost geen knoop en is toch wel erg snel te maken voor je aan C20LET geld komt.:jerry

    C20LET is geen slimme keuze voor veel vermogen vind ik zelf… als je meer als 300 pk wilt hebben kun je beter een C20XE kopen en die ombouwen…zuigers, drijfstangen en turbo moet je dan toch andere hebben en in aanschaf scheelt het al een heleboel als je een XE koopt.;)

    In reactie op: lengte uitlaat #17543280

    Mijn broertje zijn Buick Electra werd met een dubbele sidepipe gewoon goedgekeurd bij de RDW vorig jaar… Voor het linker en het achterwiel een 2.5″ pijp. Kreeg zelfs commentaar dat het zo netjes gemaakt was.:)

    In reactie op: lengte uitlaat #17543277

    Volgens mij moet hij bij bedrijfswagens achter de cabine eindigen, ook weer in verband met de dodelijke gassen die niet in het interieur terecht mogen komen.;)

    In reactie op: lengte uitlaat #17543273

    Zolang de uitlaat onder de auto vandaan komt is het goed volgens mij. Gassen mogen inderdaad niet blijven hangen onder de auto.

    En verder dient hij natuurlijk deugdelijk bevestigd te zijn en lekvrij.

    In reactie op: Kadett C turbo 350/500 pk #17483364

    Ik stel duidelijk dat IK het weggegooid geld vind en dat zijn klant daar waarschijnlijk anders over denkt.

    @mrturbo;
    Ik geef geen commentaar om dwars te liggen of betweterig over te komen maar om te helpen.:swear het spruitstuk zoals het in eerste instantie gemaakt was is gewoon niet goed.Andere posters hebben het probleem ook uitgelegd en het is een goede zaak dat Niels het aangepast heeft. Dat alles uiteindelijk een compromis is is maar al te waar maar op sommige dingen kan dat nou eenmaal niet. Je kunt ook niet straffeloos een van je inlaatkanalen de helft dunner maken als de andere, dat gaat ook problemen geven.

    @ Niels,

    Niks als respect voor alles dat je maakt!:wors Maar ik ben nou eenmaal een centenneuker en dan vind ik de uitgave voor die gasklephuizen echt het geld niet waard. Met een grotere enkele gasklep kun je net zo makkelijk verder gaan als 450 pk, en dat hoeft echt geen hele grote klep te zijn. originele C20LET inlaat en gasklep zijn inderdaad een beetje aan de kleine kant. Jouw collector met een grote gasklep en gelijke lengtes inlaatbuis zou een hele mooie oplossing zijn;), net als de gasklephuizen natuurlijk…

    In reactie op: Halve kadett / Golf #17541386

    Hier in de buurt heb je een leuk Golfje 2…. 635pk.:jerry

    is van de eigenaar van dit bedrijf; http://www.hulsenturbotuning.nl:wors

    Maar een c kadett met een dikke motor vind ik toch leuker… als het goed is heb ik straks 400+ pk op iets van 900-1000kg, moet ook wel leuk vooruitkomen.;)

    In reactie op: Calibra C20NE -> C20LET, FWD -> RDW Antwoord. #17538523

    Jij snapt het echt niet…:jerry

    lees het sticky topic hierboven eens.:vertag

    Je kunt gewoon omkeuren naar een turbo motor, ook al is die niet op die manier geleverd. In het andere topic staat een BMW met een Supra motor rin, is ook gewoon omgekeurd voor 60 euro oid.:afro

    Gewoon een keuring bij de rdw om te kijken of het fatsoenlijk ingebouwd is en een soortement apk keuring en je bent klaar.

25 berichten aan het bekijken - 876 tot 900 (van in totaal 952)