giuliettaevo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 952)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559880

    De originele zuigers van een C20XE schijnen toch best sterk te zijn… In Zuid-Afrika weet ik iemand die een setje van deze zuigers gebruikt in een Alfa 2.0 Turbo motor en die heeft meer als 400 pk erop staan.:)

    Mahle zuigers zijn volgens een vriend van mij die bij een revisiebedrijf werkte zo ongeveer de beste zuigers die er origineel in je motor gemonteerd kunnen zitten. Ook de BMW E30 M3, Audi RS2, verschillende Mercedessen en nog veel meer (veelal Duitse) auto’s gebruiken ze. Zijn vaak inderdaad wel aan de dure kant…

    In reactie op: D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!! #17541822

    Ook ik zou de Manta bodem onder de Kadett lassen. Wel zorgen dat je het deel met het chassisnummer van de kadett behoud! Wel de lengte van de bodem aanpassen zodat je wielbasis hetzelfde blijft. Beste is om het middenstuk da gewoon kadett te houden aangezien het nummer in de vloer staat.

    Zelf heb ik dit een keer met een Alfa 33 gedaan, bodem van een Giulietta eronder gelast om er achterwielaandrijving van te maken, was veel werk maar wel leuk! Dit zijn de echte projecten.:agent

    Wel enkele RDW tips::angel
    – zorg dat alles netjes afgewerkt is, geen lassen die eruitzien alsof er een vogel gescheten heeft..
    – zorg dat de wielbasis gelijk blijft. als ze dit meten en je hebt teveel afwijking kun je zeker naar Lelystad…
    – zorg dat je chassisnummer van de kadett behouden blijft, las niet het nummer om. Anders heb je straks dus wel een samengesteld voertuig en een probleem….
    – zorg dat het zo min mogelijk opvalt dat je die bodemdelen omgelast hebt, je wilt geen slapende honden wakker maken. Bij de rdw weten ze zelf vaak niet wat wel of niet mag.
    – maak veel foto’s maar laat die niet meteen al zien. alleen bij twijfel van de keurmeester laten zien.

    Succes ermee!

    In reactie op: Corsa B- C20XE R1 Carb’d – FILMPJE DAF2011!!- #17355541

    Alsof het zo uit de fabriek gekomen is…:thumbup

    Erg leuk om te zien in ieder geval. carbs zijn niet mijn ding maar het geluid laat mij altijd weer glimlachen.:afro

    In reactie op: Corsa_GSI: Corsa B C20LET #17374347

    :o wwegt zo’n corsa 1110 kg? dat had ik echt niet verwacht…

    Vriend van mij heeft begin Januari een afspraak staan met zijn c-kadett coupe met c20let, ben benieuwd hoe die het er vanaf brengt en wat hij weegt. Hopelijk wel wat minder als de corsa…

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370190

    Gewoon schuivende tangen netals een kadett gsi oid heeft. Zijn alleen wat groter en met 57mm zuigers. maar is absoluut geen passende oplossing! adapter is nodig om de klauw te bevestigen en de schijven moeten ook aangepast worden. Was puur omdat ik het had liggen….:agent

    Die schroefkit van jou, wat moet ik me daar bij voorstellen? zoiets vind ik nog wel interressant om een keer te gaan monteren.;)

    In reactie op: [Thinktank] C14NZ performance boost #17571566

    Als je de basiskennis niet hebt van hoe een motor werkt dan zou ik me hier maar niet aan wagen..:wtf

    Niet lullig bedoeld of zo maar het is wel handig om te weten hoe iets precies werkt voor je er zelf aan gaat liggen kl*ten… waarschijnlijk gaat je motor dan alleen maar kapot als hij uberhaupt al gaat lopen.:(

    Begin eerst eens met het lezen van enkele boeken over het hoe en wat van de autotechniek.:)

    In reactie op: Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht) #17370188

    En voor de echte hobbyisten zijn er natuurlijk nog andere dingen die je pas kunt maken…;)

    Mijn kadettje is opgebouwd met delen die ik veelal had liggen en heb aangepast om ze te kunnen gebruiken. Het is een echt allegaartje aan onderdelen geworden..:o

    – Saab 2.3 16v turbo motor met enkele aanpassingen.
    – Toyota Supra bak met Opel Omega 2.0 16v automaat koppelingshuis.
    – Manta B achteras.
    – Alfa 156 remmen voor, 284mm.
    – audi schijven met vw klauwen achter.
    – bmw 25,4 mm hoofdremcilinder.
    – 15″ met 195-50-15
    – ingekorte mercedes veren.
    – gele koni’s van een Alfa 75.

    In reactie op: 5-bak achter 1.2 OHV #17574269

    als je een passend los koppelingshuis hebt kun je daar relatief makkelijk een adapter tegenaan maken waar je een andere bak tegenaan kunt schroeven. Op dezelfde manier maken ze de Getrag 265 bakken passend tegen bv een C20LET. Het verschil in spiebaan los je op door de koppelingsplaat te gebruiken die bij de bak hoort. In extreme gevallen kun je bij bepaalde bedrijven het hart van de koppelingsplaat laten omzetten (remmenservice Utrecht)

    Toyota bak van een Celica is volgens mij een W55 oid. Heb zelf een W58 van een latere Supra liggen die achter mijn Saab motor komt.

    Ford Sierra heb je ook met los koppelingshuis en de oudere Volvo 740 en 240 zijn er ook met losse koppelingshuizen.

    De meeste bakken hebben redelijk dezelfde verhoudingen. alleen de 5 is natuurlijk langer als bij de 1200, de 1200 is 1:1 in de 5 de meeste 5 bakken zijn rond de 0,8:1 in de 5.

    Een stalen plaat van een mm of 10 dik op de motor schroeven en dan een bak zoeken met een goede lengte priseas en die tegen die plaat aanschroeven is de makkelijkste optie denk ik. neem wel een compacte lichte bak van een licht motortje, je hebt toch nauwelijks vermogen…:)

    In reactie op: 1.2n turbo ? #17571338

    De spullen van een R5 gt turbo aanpassen is denk ik de goedkoopste en makkelijkste optie. k-jetronic wil je als leek echt niet mee gaan kloten…

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530685

    origineel gepost door mr-turbo
    de korte samenvatting uit de blog die jij aanhaalt lijkt wel erg veel op wat ik eerder al schreef :P

    zou toch zweren dat je een paar berichten hierboven zegt dat pk’s belangrijker zijn als koppel…:wtf

    Het is allemaal een samenspel tussen vermogen, koppel, bakverhoudingen, toerenbereik, gewicht en aerodynamica.:hmmz

    Discussieren is leuker in real life:)… Met typen komt het nooit zo goed over, heb je snel misverstanden over hoe iets bedoeld wordt.:argue

    Ik ben het overigens wel 100% er mee eens dat het bouwen van een turbo motor veel sneller kan als een compressor plaatsen. Alleen dat ding goed uitgelijnd krijgen is al een verschrikking. Het afstellen van de turbomotor is daarentegen wel weer wat lastiger als de compressormotor, daar gaat de drukopbouw gelijkmatiger.

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530680

    koppel of vermogen zegt trouwens ook niet zoveel…. Uiteindelijk zijn er wel wat meer dingen bij betrokken die bepalen of een auto snel is of niet.

    Koppel of vermogen – wat is beter?

    In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530679

    ga je maar eens inlezen in de materie voor je iemands reactie omzin noemt…:thumbdown

    wie gaat er nu een dieselmotor met een benzinemotor vergelijken, en dan ook nog en atmosferische met een drukgevulde motor? appels en peren.

    centrifugaalcompressor is leuk voor de cijfertjes ja, geeft procentueel idd de hoogste winst. het is alleen jammer dat hij dit alleen maar bij hoge toerentallen doet en dat je er wel een hoop pk’s bijkrijgt bovenin maar weinig koppel ( wat trekkkracht is…). Voor een circuitauto maakt dat niet zoveel uit omdat je dan altijd hoog in toeren blijft maar voor een straatauto is het wel fijn als je ondrin ook sneller bent.

    Bij een roots compressor ( ja ja… veel minder efficient:sleeping) krijg je veel meer koppel onderin en ook bovenin nog aardig wat erbij, gevolg is dat je een snellere opbouw van koppel hebt en de auto er bij elk toerental beter vandoor gaat. In het straatverkeer zal dit ook zeker de snellere en leukere auto zijn om te rijden.

    Maar de beste compressor is de schroefcompressor. Op de AMG modellen zit een schroefcompressor. Deze zijn ook bij hogere laaddrukken erg efficient. helaas is dit ook meteen de duurste compressor.

    In reactie op: Startproblemen Corsa-A 1.4i C14NZ #17564278

    Hoe start je de auto?

    Bij een ingespoten motor moet je absoluut van het gaspedaal afblijven met starten. Het kan goed zijn dat je de motor verzopen hebt, de benzinelucht is daarmee dan verklaart. Vooral ook omdat de bougies, verdelerkap, rotor en kabels er allemaal goed uitzagen.:hmmz

    Meet ook eens of de accu wel goed bijlaad.

    In reactie op: ik wil op mijne 1400 ne turbo steken #17477676

    Vooral de oudere blokken zijn juist sterker uitgevoerd…:)

    Bij de modernere motoren worden vaker lichtere onderdelen gebruikt om de bewegende massa zo klein mogelijk te houden. Helaas is de veiligheidsmarge hierdoor ook kleiner geworden, er zit minder reserve in het blok zeg maar. Dit allemaal om energieefficienter te werken en om makkelijker aan de huidige emissieeisen te kunnen voldoen.

    Het allerbelangrijkste bij het opbouwen van een turbomotor is het management. Met een goede afstelling zul je niet snel schade aan je blok veroorzaken.

    Ik durf makkelijk 0,5 tot 0,8 bar laaddruk op een verder standaard C14NZ motor te zetten met een goed motormanagement een goed gekozen turbo en intercooler.

    lees het boek van Corky Bell maar eens, “Maximum Boost”, daar leggen ze heel mooi in uit wat er wel en niet werkt bij het bouwen van turbomotoren.;)

    In reactie op: ik wil op mijne 1400 ne turbo steken #17477673

    Leuk verhaal… alleen niet helemaal correct.:jerry

    De meeste motoren kunnen redelijk makkelijk en vermogensstijging van 30 tot 50% aan zonder aan de motor zelf iets te veranderen. Voor de versnellingsbak en assen geldt hetzelfde. De koppeling verschilt per auto maar kan meestal ook wel wat meer hebben als origineel.

    De nokkenas van een standaard motor voldoet prima voor een turbomotor. Alleen sportnokkenassen met heel veel overlap wil je niet hebben omdat je dan je mengsel zo de uitlaat in blaast.

    Het kan best voor een redelijk bedrag gebeuren maar dan moet je wel veel zelf doen en weten waar je mee bezig bent. Anders kun je beter gewoon een grotere motor inbouwen of een motor waar al een turbo af-fabriek op zit.

    Slimme mensen passen trouwens de motor als laatste aan… remmen en onderstel zijn veel belangrijker om snel te zijn (behalve bij rechtuit dragracen misschien..).:angel

    In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560098

    origineel gepost door bettus accu
    nee, ik ga auto’s ontwerpen denk ik. volgend jaar ga ik naar de HTS Autotechniek te arnhem.

    Dat zal wel een verademing voor de mensen daar zijn… eindelijk iemand die ook iets met zijn handen kan en niet bang is om ze vies te maken.:afro

    In reactie op: 262 getrag 18s bellhouse #17555445

    De as is dikker als het gat van het lager groot is… dat gaat echt niet lukken.:(

    Zo’n ding wil je niet hebben:thumbdown…. Doet alleen met hoge toeren iets. Is leuk voor een voorwielaandrijver. leveren meestal bovenin wel aardig wat pk’s maar het koppel stijgt veel minder in verhouding.

    In reactie op: 262 getrag 18s bellhouse #17555443

    Ik gebruik dus geen R28 omdat dat waardeloze dingen zijn…;)

    De bak die ik gebruik is van een Toyota Supra en die heeft een as van 35mm en daar moet ik dan dus een hydraulisch lager voor hebben. Is dus iets moeilijker als jij denkt…:D

    In reactie op: 262 getrag 18s bellhouse #17555441

    origineel gepost door Leen
    hydraulisch druklager.

    simpeler kan het niet.

    moet je wel een hydraulisch lager vinden dat om een as van 35mm past… dat is nog niet zo makkelijk.:mad:

    In reactie op: 262 getrag 18s bellhouse #17555438

    veel 18S kommen hebben de mogelijkheid om de vork aan de andere kant te zetten.;)

    Maar het is zeker een voordeel als de kabel niet bij de uitlaat zit. Wij hebben er al eentje flink mishandeld met een C20LET, hele buitenkabel weggesmolten…:hmmz

    In reactie op: 262 getrag 18s bellhouse #17555436

    Ik heb een Omega 2.0 16v automaat bak uit elkaar getrokken voor die kom.;)

    Ga ik in combinatie met een Supra bak gebruiken achter mijn Saab motor. Moet wel een manier bedenken om de koppeling werkend te krijgen… :afro

    In reactie op: Een slimme honda rijder #17543875

    :hmm

    Jullie hebben helemaal gelijk:o… Zit het net eens na te kijken en heb het helemaal verkeerd onthouden:cry.

    Mijn excuses…:angel

    In reactie op: Corsa A C20LET plannen #17552649

    niet mauwen, bouwen!:jerry

    In reactie op: Een slimme honda rijder #17543872

    origineel gepost door Corsa16V

    En die klappen hadden ze eerst niet van 070 racing, ze waren begrenst op de brandstofpomp. Nu hebben ze dat laten omzetten naar de ontsteking.

    begrenzen kun je beter op de ontsteking doen als op de brandstof… origineel af/fabriek begrenzen ze auto’s niet voor niets op de ontsteking.;)

25 berichten aan het bekijken - 851 tot 875 (van in totaal 952)