Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die handrem in de schijf vind ik juist zo’n onhandig iets..:o Ik zou juist een klauw gebruiken met een handremaansluiting erop.
Maar als je naar 5×120 steek gaat kun je waarschijnlijk met bmw schijven wel iets, die heb je ook met de handrem in de schijf.;)
Origineel is wel zo makkelijk inderdaad en je weet zeker dat het werkt maar als het niet of nauwelijks te vinden is moet je toch iets als je schijven wilt… En als er goed over nagedacht is en alles goed gemaakt is doet het niet onder voor origineel vind ik.
Zo heb ik met een setje adapters gemaakt om schijven op mijn manta as te maken en nu ga ik waarschijnlijk ombouwen naar een Volvo as omdat die sterker is, kan ik weer opnieuw beginnen met mijn remmen e.d.:swear
Als een as van een c-kadett om te bouwen is naar schijven dan moet dat met zo’n commodore/rekord as toch ook gewoon gaan? gewoon een kwestie van meten zoeken en proberen lijkt mij…:hmmz
Omgekeurde kadett kopen in NL en invoeren in BE..;)
Vast geen goede drifter als hij de handrem gebruikt…:angel
Sik, gaat de Caravan met pensioen als de manta klaar is? Vind het altijd een verademing als er eens iets anders als die Japanse meuk en beemers rondschuift… maar een manta is niet mijn ding zeg maar.:o
Interressante discussie in dat linkje…:jerry
Succes met je gelijk krijgen Sik, ik geef het maar op…. Tegen zo’n bekende forummer aanschoppen heeft me alleen maar een hoop commentaar opgeleverd en ik loop me dan alleen maar op te winden om niks.:puke
op de volgende link kun je ook zoeken op schijf afmetingen.;)
origineel gepost door Jo
Wat zijn dit nou weer voor uitspraken??!!
Een discussie is nog tot daar en toe, daar is het forum trouwens voor, maar dit vind ik wel te ver gaan.
Het is dat ik geen moderator ben, anders had je eruit gelegen!Inderdaad een beetje snel getypt:thumbdown… heb het inmiddels verwijderd. Mijn excuses.
origineel gepost door manta19sr
en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbupGeen idee wie jouw janssen is inderdaad, daarom lul ik maar raak…Maar jouw held is ook maar een mens hoor en mensen hebben het ook wel eens fout:o. Het lijkt mij namelijk vrij duidelijk als je alle reacties zo eens leest dat hij het toch niet helemaal bij het rechte eind heeft als hij zegt dat goede drifters de handrem niet gebruiken:hmmz…. en in het stukje over de regels worden er ook nergens punten toebedeeld aan het wel of niet gebruiken ervan.:wtf
origineel gepost door Koekie
Ik zeg ook niet dat hij geen gelijk heeft alleen vind hij dat ik geen gelijk heb.Ik weet best wie hij is en vond het altijd prachtig om hem te zien powersliden/driften met de Commo M5,niets anders dan respect.
Er zijn alleen verschillende technieken om een drift in te zetten en de handrem is de meest gebruikte manier (door de pro’s)en word in competitie verband ook het meest van je verwacht.
door de handrem te gebruiken kun je een drift eerder inzetten en is daardoor meer sensatie voor de toeschouwer,want daar draait het om.
Ik drift zelf ook niet met de handrem,maar dat is omdat ik het niet kan maar wil het wel leren.
Des te meer technieken je beheerst des te meer dingen kun je laten zien.
Ik loop nu al weer een tijdje met Sik mee en het word hem steeds vaker vertelt datie meer de handrem moet gebruiken als hij meer punten wil krijgen,vooral bij de battle’s en dan hebben we het niet over prutsers die em dat vertellen.
Als ik Remmo Niezen nog voor het eind van de pitstraat de auto dwars zie gooien door de tarzan en em dwars houd tot aan de gerlach dan heb ik daar respect voor en durf em dan niet te gaan vertellen datie geen echte drifter is omdat hij de handrem gebruikt heeft,dan zou hij onterecht kampioen wezen in verschillende landen net als Paul Vlasblom.Kijk, hier ben ik het helemaal mee eens. Dat was ook precies hoe ik het bedoelde te zeggen.
mijn iets te emotionele reactie verwijderd..
origineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door giuliettaevo
Wil je dat even tegen Remmo Niezen of Paul Vlasblom gaan vertellen dan? die gebruiken ook de handrem namelijk.:jerryGeloof me, jij hoeft me echt niets te vertellen over driftcompetitie en drifttechnieken, maar dat weet jij niet omdat je hier nog niet lang zit… Volgens mij zijn Koekie en Sik het ook niet echt met je eens… En ik zit hier lang genoeg om te zien dat jij graag gelijk krijgt, ook al heb je het lang niet altijd.:jerry
ik deed al mee met de driftchallenge toen jij er waarschijnlijk nog nooit van gehoord had, weet jij hoe het voelt om in 3e versnelling fulllock in de begrenzer door bosuit langs de vangrail te driften ? ik wel :vertag grote jongen…
het inzetten van een drift door de auto in onbalans te brengen door kort voor de bocht in tegengestelde richting te sturen, scoort meer punten als aan de handrem te trekken
origineel gepost door manta1
nou ik heb een setje heup gordels in mijn manta 3 punts passen er niet in maar ik draag ze alleen op lange stukken. even naar de bouwmarkt ofzo echt geen gordels aan. Stap ik in een auto waar wel gewoon 3 punt gordels in zitten start ik de auto niet eerder voordat de gordels aan zijn. heel maf is dat.Als er gordels in je auto zitten moet je ze gebruiken… Je kunt dus gewoon een boete krijgen als je ze niet om hebt.;)
Heupgordels zijn ook niet prettig trouwens bij een ongeluk, klap je vol met je gezicht op het dashboard…:hmmz
Wil je dat even tegen Remmo Niezen of Paul Vlasblom gaan vertellen dan? die gebruiken ook de handrem namelijk.:jerry
Goeie link… tekst is wat lastig maar de foto’s zijn goed.:D
Lijkt erop dat zij ook bij rally design gewinkeld hebben.;)
Denk dat Nick en ik maar eens langs moeten komen om het over die Volvo assen te hebben en te kijken hoe dat precies zit:wors. Zijn Caravan en mijn sedan hebben straks allebei een probleem met de Opel as ben ik bang…
Volvo 240 as zou qua breedte wel een heel eind moeten kunnen. Alleen moeten we dan even kijken hoe we dat gaan doen met die 4-link. zag bij rally design wel iets leuks:

klikkieVriend van mij bouwt driftauto´s als werk en daar hebben ze heel wat bmw´tjes staan. Goedkoop zijn e30 325i´s al niet meer te vinden, in ieder geval geen redelijk fatsoenlijke.
Zelfs met een vastgelast diff kun je er geen hele lange bochten mee driften op droog asfalt. De meeste drifters lassen hun diff tenzij ze een goede sponsor hebben die een echte wil betalen… en als er een echt sper onderzit dan is het of een locker of eentje met veel sperwerking.
Meeste drifters zetten trouwens niet op vermogen een drift in, gebruiken bijna allemaal de handrem daarvoor.
Met de c-kadett caravan met c20let en 100% sper gaat dit wel lekker….:afro En straks nog beter als er 500 pk inzit..:thumbup Hij moet er alleen weer eens wat aan doen, is teveel met andere zaken bezig.:(
origineel gepost door sik
heeft broere m nou nog niet klaar ;)
een slome zak is het…:jerry
22 januari 2010 om 22:25 In reactie op: Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen ! #17569828Elk restauratiebedrijf dat ik ken last stomp tegen elkaar… zo slecht zal het niet zijn.:hmmz
dragende delen zijn meestal wel dikker als 0,8mm.
motorruimte van een vriend van mij…
nog volop werk te doen.;)


http://www.tinypic.com werkt ook prima.;)
21 januari 2010 om 22:21 In reactie op: Rekord A 1963 Project Update ! Chassis vertinnen ! #17569825Persoonlijk vind ik dat je plaatwerk zoveel mogelijk stomp op elkaar moet lassen. Op die manier is de kans het kleinst dat er roest gaat vormen tussen tussen de twee plaatdelen.
Krimptang is ideaal bij het maken van raamgoten e.d. scheelt heel veel tijd en ziet er gewoon veel netter uit.
stalen trompet van een a manta gte.;)
21 januari 2010 om 22:14 In reactie op: kadett c 12 ohv turbo of compressor opbouw wie weet raad? #17530704Lees eens een boek over turbogeladen motoren;)…. Daar zul je zien dat de draw-through de meest waardeloze opstelling is die er is.:puke
R5 turbo spullen pas maken is sneller te doen, dat weet ik haast wel zeker.
origineel gepost door lesley
-en de 3.6L 24v van 408pk waarmee de manta 302km/h haalt.Licht aangepaste Lotus Omega motor? kan er wel ingebouwd worden en die 302 km/u wil ik in dat geval best geloven. Genoeg vermogen en koppel om dat voor elkaar te krijgen. :afro
250(gps) in een c-kadett was nog wel te doen…:cool:
stroomlijn wordt wel heel belangrijk boven de 200 km/u.
bmw gebruikt volgens mij exact dezelfde maat rubbers in de aandrijfas als een Omega, wellicht dat zo’n as makkelijk pas te maken is?
-
AuteurBerichten