Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kdfi van bs autotune… http://www.bsautotune.nl
is een doorontwikkeling van het Megasquirt systeem. Is al samengebouwd. Hele goede ondersteuning ook van de verkoper, Jeroen Bosma.
Kennis van mij gaat er zijn Audi A3 heen brengen binnenkort. 20v turbo met grote föhn.
De normale PUR slang is zo te zien een prima keus.:thumbup
voor die kunststof leidingen moet je bij en pneumatiekleverancier zijn. Festo of Legris zijn daar bv merken in. Die leveren hele mooie slang en ook allerlei maten koppelingen e.d. En aangezien dit voor pneumatiek bedoeld is zijn de slangen ook oliebestendig en kunnen ze hoge druk aan ( 8bar is vrij normaal op pneumatieksystemen).
Beetje fatsoenlijke technische groothandel kan dat leveren.
tweede lambdasonde meet de werking van de kat idd. Kun je in principe uit de software laten schrijven bij een goede tuner.
origineel gepost door Jo
Aangezien de buitenste draagarmen aan de as gelast zijn, blijft het in mijn ogen nog minder onafhankelijk dan een standaard 2-link.
Functie van de stabistang en binnenste draagarmen zijn volgens mij ook overbodig.klopt helemaal…
die draagarmen die er bij gekomen zijn kun je op deze manier net zo goed weglaten, merk je geen verschil mee want ze doen helemaal niks voor de ophanging:thumbdown. De gehele as werkt nu als een stabistang. dit is nu echt een “starre as”.
Het is mooi gemaakt en afgewerkt en zo maar het ontwerp klopt niet…:(
Dat blok omhangen is nog wel te doen, is helemaal niet zo veel werk. Voor een C20LET moet je meer aanpassen.:jerry
Vandaag de dag zou je bij de RDW geen enkel probleem hebben met omkeuren, voor nog geen 100 euro ben je klaar.:)
Krijgt de wastegate een losse ‘screamer’pijp of gaat hij teruglopen in de downpipe?
Vind het wel een aparte oplosing voor de uitlaat, kan niet zeggen dat ik het mooi vind kijken zo maar voor de flow en de ruimte die je hebt kom je er wel mooi mee weg. :thumbup Ga je de hele downpipe ook nog in heat-wrap inwikkelen? ben bang dat je anders erg veel hitte uitstraling gaat krijgen onder de kap.
Is dit trouwens een nieuwe turbo? Of heb je die gestolen turbo nog boven water kunnen krijgen?:swear
Het ziet er prima uit verder…:wors Kan Verbocht nog een puntje aan zuigen…:P
Op de oude bmw 4 bakken zitten dezelfde koppelingshuizen, misschien zijn die wat makkelijker te vinden?
Molenaar heeft een hele partij beemers staan voor de drift en ook voor onderdelen e.d. Staat van alles tussen, ook M5’s en oudere dingen. Je struikelt er in het magazijn over de onderdelen. Ik weet zeker dat hij wel een koppelingshuis heeft liggen.
Zeker nog nooit van Jeroen Dik gehoord:hmmz? er bestaan ook snelle Volkswagens, zelfs met g-laders….
staat een blokje te koop bij hem op de site:510 pk uit een 1.8l 20v met g-lader en compressor.
http://www.jdengineering.nl/ Als er zoiets in die Corrado heeft gezeten is het geen schande om ervan verloren te hebben.:angel van een standaard 160 pk Corrado G60 verlies je met een kadett 16v nog niet.:)Vrienden van mij deden eerst ook zo min over andere merken, vooral over honda’tjes. Sinds dat ze die honda van Andy van Sneaky-tuning gezien hebben zijn ze ook ineens genezen, er zijn dus toch wel snelle honda’s.:)
Dus voor op een BMW M30 motor, de dikke 6 cilinder? S14 is de E30 M3 motor, gebruikt toch een ander koppelingshuis? E er zit ook nog verschil in de verschillende koppelingshuizen, o.a. of er sensoren inzitten.
Probeer Molenaar in Heerhugowaard eens; http://www.automolenaar.nl die kan je er waarschijnlijk wel aan helpen.
Tot je een keer de verkeerde tegenkomt…:o
Begrijp me niet verkeerd, ik haat bumperklevers, maar onnodig-linksrijders zijn er ook erg veel.:swear
E46 M3 cabrio, 1630kg, 343 pk 0-100 5,5 sec. en die 5,5 sec halen ze er ook mee… En natuurlijk begrenzer bij 250 km/u.
Audi S3 2.o Tfsi, 1455kg, 265pk en 350Nm. 0-100 5,7 sec en 250 km/u. En een chipje erin en het gaat nog allemaal wat sneller…
Een B-manta met 6 cilinder komt inderdaad maar net aan de 1100 kg. Vriend van mij heeft net zijn B manta omgekeurd en die weegt 1055 kg leeg op kenteken.
Maar ik denk ook dat de personen in de bmw en de audi of niet voluit zijn gegaan of niet kunnen rijden… Heb zelf een redelijk dezelfde auto gehad, ook 200 pk en 270 Nm koppel, achterwielaandrijving en net geen 1100 kg. 0-100 in ongeveer 6,5 seconde en 240 echte km’s op top. Een Golf R32, Alfa 147 GTA en zo’n soort gebakjes hield je er mee bij maar een BMW M3 legde ik het echt tegen af.
wat de gek er voor geeft…:jerry
Het is zeldzaam en er is vraag naar, dat drijft de prijs omhoog. Ik heb niks aan zo’n as en zou er nog geen 100 euro voor willen geven maar ik denk dat Louwe of Christian er wel meer voor wil geven…:D
Goede as? goede lagers en diff? met schijven en klauwen of zonder? allemaal dingen die van invloed zijn…
7 februari 2010 om 12:26 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470778origineel gepost door louwe 16 klepper
heb ooit al eens bij n auto
de carresorie wat hoger op de voortrein geplaatstdit weer met n verlaging opgevangen
dat gaf net voldoende ruimte voor de motorDit doen ze bij de BMW E30 met een v8 ombouw ook. Komt er een alu vulstuk tussen de vooras en carrosserie te liggen. hierdoor komt de motor dan automatisch lager te liggen in de motorruimte. geloof dat ze iets van 20mm er tussen stoppen.
Motorkap origineel laten is wel het mooiste….:wub
Mijn 630cc Subaru injectoren waren 100 euro( en een hoop werk)… en ik heb ook nog een setje van 6 346cc Audi RS4 injectoren gekocht voor mijn Alfa v6 voor 90 euro. Het kan dus wel goedkoop.
Aansluitingen zijn meestal anders. stekkers en brandstofrail passen dan niet en ze passen ook niet in het inlaatspruitstuk waarschijnlijk.
Ik heb zelf een setje 630cc injectoren die van een Subaru komen en die zijn heel anders als de injectoren die in een LET zitten.
Benzinedruk is meestal wel redelijk gelijk, daar zit geen probleem in. De impedantie is wel belangrijk, dus even doormeten hoeveel weerstand ze hebben.
Die baksteen ken ik wel…:D
Hebben ze hier in de buurt aardig wat rookwolken mee gemaakt;). Was van een vriend van mij uit Groesbeek. heeft hem niet zo heel lang gehad en ik denk een jaar of twee geleden verkocht.
Leuk om weer een keer te zien in ieder geval.:thumbup
Hoeveel auto’s rijden er nog rond van voor 1960? Dat zijn er maar erg weinig en over het algemeen zijn die van echte liefhebbers die er zelf wel voor zorgen dat hun auto in orde is.
Als je geen apk hoeft te hebben en je hebt kale banden of een lekke uitlaat dan kun je nog steeds een boete krijgen.
e36 is idd waardeloos. Bij de meeste pleurt het diff omlaag als er enthousiast mee gereden wordt. :o Alleen de 3.2 M3 is verstevigd. E30 is wat dat betreft veel beter, scheurt ook niet uit.
Onafgeveerd gewicht wil je zo laag mogelijk houden en onafhankelijke wielophanging achter is in de bochten wel beter in staat om het loopvlak van de banden aan de grond te houden. Geometrie is heel anders als met een starre as, is ook moeilijk te vergelijken.
Starre as wordt vaak wel van gezegd dat het beter te controleren/ aan te voelen is wat er gaat gebeuren.
KISS principe staat mij ook wel aan ; Keep It Simple Stupid.:cool:
origineel gepost door Christian-tsx
ook met steunen van een e rekord?Niet onder mijn ckadett…
denk dat het een mooi setje van rally design wordt.

240 as is een stuk smaller als een 740/940 as. Denk dat de 740 as meer in de richting van de Commodore as komt qua lengte. Ik ga een 240 as onder mijn kadett gebruiken in ieder geval.
Met een oude Honda Prelude schijf ging dat toch in 1 keer? dus zonder adapter.:hmmz
Als ik de twee bovenstaande berichten lees zie ik het volgende:
t is inderdaad in een aangepaste (as is uitgehoond en gekotterd voor de iets groter commo lagers)manta as gebeurd.maar wel met steekassen van een commodore
dus ik blijf bij m,n verhaal dat er verschil zit
in de lengte van commo steek assenEen Manta-B as heeft steekassen die al 2,5cm korter zijn
Misschien de Commodore steekassen vergeleken met de Manta steekassen?:hmmz
Bij Saab en Alfa Romeo gebruiken ze ook balansassen en bij beide merken kun je zonder problemen de riem/ketting daarvan verwijderen en ze niet gebruiken. In het geval van de Saab moet je de assen laten zitten of speciale bussen plaatsen om de oliedruk goed te houden. Bij Alfa laten ze de assen meestal ook zitten, volgens mij waren die lastig te verwijderen oid.
Bij beide merken pakt de motor sneller op en levert iets meer vermogen. Veel onrustiger gaan ze er ook niet van lopen en trillingen zijn er ook niet veel meer.
Maar ja, dat geeft noig geen garantie dat het bij Opel ook zo is…:(
Als je bij ‘Projecten’ kijkt en dan bij Sik’s driftauto’s dan zie je dat Sik een Volvo as heeft aangepast naar 5×120 steek. Misschien wil hij nog wel een as maken?:)
Volvo assen zijn goedkoop en er is een sper voor te krijgen. Alleen is het niet origineel Opel….;)
-
AuteurBerichten