giuliettaevo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 952)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17565016

    Hoe ga je je handrem vergrendelen voor de APK?:hmmz

    Ziet er wel erg netjes uit allemaal!:kewlpics

    In reactie op: v8 in c-kadett #17668464

    4.2 audi v8 kun je ook voor weinig kopen… wel meer werk om passend te krijgen.

    BMW v8 is ook leuk en zeker geen stakker qua vermogen ( als het geen 3.0 is dan wel..).

    Rover v8 blokken zijn niet de beste blokken, vooral de 4.6 is best waardeloos. scheuren vaak in het blok zelf, en dan moeten er nieuwe cilindrbussen in wat erg duur is.

    Lexus v8 is ook leuk en sterk…

    Amerikaanse v8 is in de meeste gevallen ook alleen maar lomp zwaar en niet snel… Of je moet echt een LS motor oid gebruiken, de meeste 350’s e.d. leveren maar rond de 200 pk of zelfs minder. Wel dik koppel natuurlijk en een lekker geluidje.;) record is de Suburban van een vriend van mij, maar liefst 165 pk uit een 5.7…:thumbdown

    Alles kan passend gemaakt worden maar ben voorbereid op een hoop ellende.:hmmz Vooral de uitlaatspruitstukken kunnen een hoop ellende opleveren ivm ruimtegebrek. Ook moet je er een bak aan zien te maken en aangezien de meeste dikke 8 cilinders als automaat geleverd worden is dat ook niet altijd even gemakkelijk.

    Wij hebben nog wel een handgeroerde 24v liggen voor iemand die wil ombouwen…:cool: helemaal compleet met bak en vliegwiel e.d.:)

    In reactie op: C20LET – Geen compressie op alle cilinders #17667140

    Vermoedelijk kleppen die krom zijn of open blijven staan:(… een gat in alle 4 de zuigers tegelijk branden zou wel erg knap zijn.

    In reactie op: Ascona c20let, HEEEEL VEEL FOTO"S!! #17577389

    Bij gas los krijg je vacuum.;)

    En dat is genoeg voor de bekrachtiger.:)

    In reactie op: omega r25/28 bak in kadett c #17665443

    Getrag 265 zit ook onder een Monza of Senator en daar moet dan een ander koppelingshuis met adapterplaat op. De Monza en Senator zijn niet geleverd met koppelingshuizen die tegen een OHC/DOHC passen.

    Wil je het sterk hebben dan kost het gewoon geld.. 265 kost je al gauw rond de 1000 euro met het koppelingshuis en de adapterplaat erbij. en dan moet je de koppeling ook nog aanpassen.

    Wat je natuurlijk ook kunt doen is een stalen adapterplaat op de motor maken en dan een bak van een andere auto ertegenaan maken, bv de Getrag 260 van een BMW. Is alleen wat moeilijker…

    In reactie op: omega r25/28 bak in kadett c #17665441

    Zijn niet de beste/sterkste bakken… maar dat zijn de Manta 18S bakken ook niet.;) en de R25/28 kun je tenminste nog goedkoop vinden.:D

    Als je meer als 300 pk wilt rijden en je bent een lompe rijder dan kun je beter voor een Getrag 265 gaan met een Manta 18S koppelingshuis en een adapterplaat. Dat is een redelijk onverwoestbare combinatie…

    In reactie op: oliekeering getrag 265 #17658583

    pb mij de maten eens, zal ik voor je kijken…

    werk bij een technische groothandel en we hebben nogal wat keerringen liggen.:angel

    De turbo maakt geen wezenlijk verschil in deze opstelling.

    De C20LET heeft een luchtmassameter aan de hand waarvan hij de hoeveelheid aangezogen lucht weet en gekoppeld met het toerental, de gasklepstand en de MAP sensor past de ecu daarop de ontstekingstiming en de injectietijd aan. de turbodruk wordt gewoon teruggeregeld naar originele waarden. Het sellere opspoelen is geen probleem voor de standaard ecu.

    Het kan dus prima.. Maar de vraag is; waarom wel een dure turbo erop en niet even laten afstellen? levert zo veel meer op….:wub

    origineel gepost door bd.

    ja tuurlijk… en dat lasstukje is door de UITLAAT terug het blok in gezogen? :jerry de foto’s bewezen wel anders :vertag
    ik ga hier in iedergeval verder niet over discuseren, word toch weer zo’n zinloze discussie, maar ik zou het dus niet doen :P

    Kan wel degelijk hoor…:angel

    Als jij ineens een raar geluid hoort onder de kap, wat doe je dan? het gas loslaten.. hierdoor ontstaat een vacuum in het uitlaat spruitstuk en kan er dus rotzooi worden teruggezogen in de motor. Dus een lasspetter uit een sruitstuk kan best die schade veroorzaken.:mad:

    Bij de Nissan Skylines is dit een bekend probleem. De RD26DETT motor heeft turbo’s met keramische turbinewielen, bij drukken van mer als 1 bar willen deze weleens uit elkaar spatten en doordat de bestuurer van het gas afgaat omdat hij voelt dat de motor geen vermogen meer heeft worden de restanten zo terug de motor ingezogen.:o gevolg; hele motor in de poeier…

    In reactie op: c20let stottert bij 1.4 bar druk #17655119

    Een betere bobine kopen wil ook wel eens helpen…

    Het probleem is waarschijnlijk dat er hoge laaddruk gereden wordt met zware belasting. Hierdoor worden de vonken als het ware ‘uitgeblazen’.

    Betere bougies zullen helpen maar als je de bobine vervangt door een exemplaar dat een krachtigere vonk levert is dat nog beter.

    De maat van de intercoolerbuizen heeft hier helemaal niks mee te maken. denk je echt dat 3mm verschil in doorsnee een wereld van verschil gaat maken? je werkt met laaddruk, dat drukt de lucht er toch wel doorheen. Je zult hoogstens iets meer ‘weerstand’ hebben waardoor je iets laaddruk verliest maar daar gaat d eauto echt iet van stotteren.

    Wat overigens ook nog zou kunnen is dat je brandstofpomp op het randje zit qua opbrengst, in de 6 met hoge belasting en laaddruk moet er veel benzine ingespoten worden, misschien kan je pomp het dan net niet bijbenen. Als je al een walbro oid hebt gaat dit waarschijnlijk niet op.

    In reactie op: omkeurregels weer gewijzigd!! #17485981

    En er is een c kadett coupe bij met C20LET op kenteken….. Vriend van mij heeft zijn kadettje eindelijk omgekeurd en kan er nu ook eindelijk mee gaan rijden.:wors

    zonder aanmerkingen omgekeurd, met complimenten over de nette ombouw.

    Met 100% sper, was geen reden tot afkeur.:D

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564979

    Heb je dat koppelingshuis er wel eens afgeschroefd dan, van die Zf? kan hem er bij mijn bakken namelijk wel afschroeven zonder dat er lagers oid meekomen.:hmmz

    En ik heb dezelfde bak, alleen ander schakelmechaniek en een ander eindstuk.

    In reactie op: 2 weken verder……………….ecu niet dood? #17649502

    origineel gepost door InjectTheVenom
    Map sensor plus boost solenoid en 0,5 bar huh… zat die map sensor bij een C20LET nou niet in de ECU?

    jep… C20LET heeft hem in de ecu zitten, vandaar dat er een slang naar de ecu gaat.;)

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17564974

    Die Zf is maar tot iets van 300 pk echt betrouwbaar, daarboven gaat het hard achteruit,zeker als het turbo/pk´s zijn.. 265 Getrag kan veel meer hebben en persoonlijk vind ik de `stappen´ in de versnellingen mooier op elkaar aansluiten.

    Voor mijn Alfa heb ik twee van die Zf´s liggen, heb ik gekocht voor 150 euro per stuk… Eentje als reserve en eentje om te monteren. komt een 2.8 24v compressor voor met 300/350 pk.

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17393127

    http://www.montronic.nl voor gasklephuizen.:afro

    In reactie op: Volgens mij hoort dit zo niet… #17632917

    afdoppen en kijken of je druk wel goed is… wel de slang naar de dukregelaar aansluiten natuurlijk.

    In reactie op: kunnen/passen subaru injectoren in een let? #17610464

    Ultrasoon reinigen en opbrengst testen ken ik iemand voor, kost me niks.

    En bij mij is er zeker geen sprake van een motorblok van duizenden euro’s. Ik heb straks iets van 400 pk op de achterwielen en de motor kost in totaal met afstellen en aanschaf en alles erbij nog geen 1500 euro….:o

    En als ik de motor opblaas ( kan tot 500 pk aan in standaard vorm) heb ik nog een reserve liggen die ik laatst gekocht heb voor 200 euro.;)

    Maar dan moet je wel zelf veel kunnen of vrienden hebben die het kunnen…. en je er overheen zetten dat het geen Opel motor is..:swear

    In reactie op: Bmw M535i V8 Powered #17418796

    Volgens mij pakken ze bij BMW het signaal rechtstreeks van de bak af en gaat het daarna pas naar de klok… Je zou dus echt het stekkertje van de bak af moeten halen dan.

    In reactie op: Mosselman 20N turbo #17552289

    Hebben jullie enig idee hoeveel kracht je op een m6 boutje kunt uitoefenen? kunnen iets van 16000 N trek hebben, dat is 1600 kg…:vertag

    Voor die tijd heb je al wel de draad uit je inlaatspruitstuk getrokken..

    Maar je injectoren zetten zich niet af tegen het inlaatspruitstuk, de druk komt inwendig op de injectoren te staan.

    In reactie op: C20LET wil niet boven de 0,5 bar #17603434

    kapotte lambdasonde? zorgt ook voor noodprogramma waarbij hij flink rijk gaat lopen.

    In reactie op: Uitlaatgassen temp meting #17601855

    EGT bij een diesel is dan ook nog wel een beetje lager als bij een benzine motor…:hmmz op een benzinemotor zouden ze het wel eens een stuk minder kunnen doen.

    In reactie op: Bmw M535i V8 Powered #17418789

    snelheidssignaal is toch niet zo’n probleem? Moet je voor aftermarket-cruisecontrol ook hebben en ik het al allerlei oplossingen gezien tot magneetjes op de aandrijfas aan toe…

    sensor in de stalen plaat van het diff maken ala BMW/Volvo moet toch wel te doen zijn… Als je een BMW motor in een A manta kunt hangen kun je dat ook!:wors

    In reactie op: BMW 1.8i in de A #17582979

    Omkeuren moet wel… en kost tegenwoordig nog geen 100 euro dus waarom zou je het niet doen.:hmmz

    Maar een ombouw met een vreemd merk motor is altijd gaaf. Kende deze al wel van het BMW drivers club forum overigens.:angel

    Ik heb geen problemen gehad met de M40 motoren. met de laatste had ik dik 40.000 km gereden zonder zelfs maar de olie te verversen:jerry… moest wel elke 5000 km een litertje erbij doen maar hij liep altijd.:wors

    In reactie op: vectra turbo 4×4 opbouw #17579755

    Ziet eruit als een ingedrukte 3.0 bar drukregelaar… werkt prima hoor en geeft dan ook echt 3.5 bar als het goed gedaan is.

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 952)