Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Valse lucht via rembekrachtiger?
teflontape?:hmmz
sinterBRONS?:D
zuigerveerklem.;)
Bij sommige zuigers zit de pen geperst en is deze dus alleen er uit te persen en de nieuwe er in te persen. Deze hebben over het algemeen dan geen borgveren om ze op hun plek te houden.
Wel opletten dat je de drijfstang niet omdraait, ze horen maar op 1 stand op de zuiger gemonteerd te zitten.
De bronzen klepgelijders zijn beter qua slijtagepatroon is mij altijd verteld. Voor het vermogen doen ze natuurlijk niks. Omdat ze een stuk duurdr zijn worden ze niet standaard gebruikt, mag niet van de accountants ( behalve bij Porsche, die gebruiken ze wel).
Dat de originele stalen zouden gaan scheuren of brokkelen lijkt me sterk:hmmz… genoeg motoren maken meer toeren en gebruiken geen bronzen klepgeleiders.
origineel gepost door chefke1989
Zoals wat mechanisch.?Zie ook mijn eerste reactie…;)
origineel gepost door giuliettaevo
-wastegate die open blijft staan.
– slechte turbo.
– luchtlekkage in het drukgedeelte.Maakt de auto wel gewoon toeren als je gas geeft? anders zou het ook nog een gebrek aan uitlaatgassen kunnen zijn om de turbo op te spoelen.
Inlaatslang tussen turbo en luchtfilter eraf halen en even voelen of het asje soepel te draaien is en niet bv de kanten van het huis raakt met de schoepen. Als je er bij kunt even de downpipe van de uitlaat loshalen en kijken of de wastegate klep wel afdicht.
succes.
Waarom komen jullie allemaal met die sensor? Moet hij nu maar die sensor vervangen en dan is het goed?:wtf
Auto is uitgelezen en geeft geen storing. Zou het dan niet beter zijn om eerst te kijken of het probleem niet mechanisch is?:hmmz
dit levert je echter wel weer meer gevoel op in je pedaal daar je meer pedaalslag hebt.
Kun je dit ook uitleggen? raakt in mijn ogen kant noch wal namelijk…:jerry
Berekening is overigens wel duidelijk.:thumbup
-wastegate die open blijft staan.
– slechte turbo.
– luchtlekkage in het drukgedeelte.Maakt de auto wel gewoon toeren als je gas geeft? anders zou het ook nog een gebrek aan uitlaatgassen kunnen zijn om de turbo op te spoelen.
Inlaatslang tussen turbo en luchtfilter eraf halen en even voelen of het asje soepel te draaien is en niet bv de kanten van het huis raakt met de schoepen. Als je er bij kunt even de downpipe van de uitlaat loshalen en kijken of de wastegate klep wel afdicht.
succes.
Je moet naar boven met de bevestiging om de arm groter te maken.
Denk er wel aan dat hierdoor de slag van het pedaal ook groter wordt, je pedaal zal dus dieper komen als eerst.
Overigens zou je een kleinere diameter hoofdremcilinder kunnen gebruiken, die moet je dan ook verder indrukken maar het zal wel lichter gaan.
Het pedaal is wel hard zonder bekrachtiger maar er zit ook meer gevoel in, dat is voor een racer de grote winst.
14 juni 2010 om 17:28 In reactie op: post hier de foto`s van de meeting in sevenum 2010!!!!! #17683307origineel gepost door gsipiloot
dus je hebt gelijk hij gebruikt zn pk’s niet:jerry
Of er zit toch een wat minder originele as onder…;)
Kan namelijk niet geloven dat hier een standaard as onder zou zitten met dat vermogen.
13 juni 2010 om 21:23 In reactie op: post hier de foto`s van de meeting in sevenum 2010!!!!! #17683304Dan gebruikt hij zijn pk’s niet…:wtf
Vriend van mij had een C20LET in zijn Caravan en die heeft een stuk of 3 assen gesloopt. Staartstukken van alu breken, steekassen torderen en breken….
Laatst heeft een andere jongen nog het staartstuk gebroken terwijl ze dik over de 200 reden.:o Enge ervaring geweest schijnbaar.
Onder de Caravan komt in ieder geval een andere achteras straks, nog niet helemaal bekend wat voor een maar in ieder geval geen Opel as.
jawel….
maat van mij had een dikke barst in de ruit, afkeur. Ruit eruit gehaald, goedkeurr….:thumbup:afro
Ga maar eens kijken hoe dat bij het Trionic systeem van Saab werkt.;) Dat is nog veel mooier als zo’n oude Motronic.;)
Klopsensor is leuk maar niet heilig. Een goede afstelling, goede brandstof en goed onderhoud zijn voor 99% van alle auto’s genoeg tegen pingelen. De klopsensor bij de Motronic van de C20LET doet pas iets als er al iets fout gaat ( pingelen), het is geen echt actief motormanagementsysteem dat de motor constant tegen het pingel-moment aan afstelt zoals bij nieuwe auto’s.
Ik heb zeker niet minder vertrouwen in een goed afgestelde motor met DTA/ KMS oid als in een gechipte LET.:agent

Die Golf staat volgens mij in een of ander blad(waar ook Botter zijn kadett in staat trouwens) deze maand… heeft 604 pk en 4wd.:afro
Ga ik doorgeven… bedankt!;)
lege tank en het draadje van de vlotter aan massa leggen zodat de meter een volle tank aangeeft..:angel
met herrie moet je uitkijken, voor je het weet mag je naar Lelystad om het te laten meten…:mad:
Hoe netter het er uitziet ( en jij je gedraagt:jerry) hoe blijer ze bij de RDW zijn.:D
18 mei 2010 om 20:28 In reactie op: zucht.. ze kunnen weer eens niet van andermans spullen afbli #17650697En de volgende keer komt de crimineel terug en pakt hij je vriendin of kinderen of zo… :fy1
Zo’n helden zijn het wel. Kijk er maar mee uit wat je doet, de politie is niet het ergste dat je kan overkomen….:swear
Van mij is er een keer een auto afgebrand en ik wist wie de dader was. Had alleen weinig zin om het meteen op een confrontatie aan te laten komen, familie en vriendjes van de dader zouden dan zeker verhaal komen halen. Maar een paar maanden later toen alles alweer bijna vergeten was(behalve door mij natuurlijk) moest de dader ineens naar het ziekenhuis, paar jongens met bivakmutsen hadden zich even met hem beziggehouden…:angel
16 mei 2010 om 18:16 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470894prachtige auto!:agent en helemaal af met een paar verlagingsveren en ruitenwissers.:D
Neem gewoon een vermogensuitdraai mee van de motor en ze gebruiken die gegevens…;)
Bij een vriend van mij ging dat tenminste wel op die manier.:D
En de VEMS heeft een startmap met de juiste waardes…:cool:
Gewoon een XE pakken, de meeste van de spullen die anders zijn in een LET staan in jouw lijstje om te vervangen.king:
Het gewicht van de auto drukt bij de originele veren tegen de kracht in die er op komt te staan die optrekken, vandaar ook dat de kont omhoog komt bij optrekken. Is dat met de veren achter de as ook zo?
Doordat je het gewicht achter de as gaat plaatsen lijkt mij dat je de verbinding van het staartstuk met de achteras zwaarder gaat belasten.:hmmz
Maar ik kan het best mis hebben natuurlijk…:D
Spoorbreedte verandering moet je wel voor naar Lelystad… Dus eerst omkeuren met standaard schermen is zo’n slecht idee nog niet.;)
achter kan dat ook niet zomaar. daar is bij die knutselaar een 4-link toegepast.
als je bij een gewone kadett de achterveren weglaat ga je je staartstuk wel heel erg belasten…:(
-
AuteurBerichten