Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Op de race Alfa 75’s hebben we hem ook altijd weggelaten, was de auto een stuk vriendelijker mee te rijden.
Zo’n subaru gt turbo loopt niet veel harder als 230… is maar goed ook want zo’n ding heeft waardeloze remmen en alles begint te trillen en doen als je boven de 180 komt.:( Latere WRX is veel beter in elkaar gezet maar helaas ook een stuk zwaarder.:( En alles is duur aan zo’n hok ( en gaat ook kapot).
Doe mij dan maar een a corsa met c20xe, veel leuker.:) Vriend van mij heeft er eentje gehad en dat ding liep ook op top echt hard, helaas nooit met gps gekeken hoe hard.
Maakt niet heel veel uit, werking wordt wel wat minder als ze schever staan maar het kan wel…
Bij een c kadett Caravan staan ze onder wel 45 graden scheef onder de auto, is geen probleem.
Maar als ze rechtop beter passen dan pas je toch gewoon de steunen op de as aan? is voor jou geen probleem gok ik zo..;)
Enige manier om het zeker te weten is meten…:jerry kan altijd iets aan veranderd zijn.
gewoon een schuifmaat meenemen als je gaat kijken en de dikte van de as meten.
Hoe weet je dat dan zo zeker?
Je kunt nog steeds niet zien of hij wel volgas geeft of hem flink doorhaalt.:hmmz
Als je zeker wil weten dat je tegenstander zijn best doet moet je naar Drachten gaan.:afro
Waarschijnlijk deed je da vroegah zelf ook….:hmmz
Ik weet niet wat voor een Ferrari’s jij het over hebt maar die van de afgelopen paar jaar hebben ook tractioncontrol en de F1 modellen(met die schakelflippers) hebben meestal ook launch-control, sneller optrekken als dat gaat je niet lukken, en je hoeft alleen de handleiding maar eens goed te lezen…:)
Vanuit stilstand kan de uitkomst nogal verschillen tussen auto’s, de underdog kan hierdoor vaak winnen. Als je een wedstrijdje gaat doen van bv 80-180 zie je veel beter de verschillen. :)
Een achterwielaandrijver heeft over het algemeen een betere start als een voorwielaandrijver omdat het gewicht naar achteren verplaatst en je dus meer druk op de aangedreven wielen krijgt. een vierwielaandrijver heeft nog meer voordeel maar gaat bij hogere snelheden tegenwerken door de grotere hoeveelheden verlies in de aandrijflijn.:puke
Maat van mij deed vaak racen met zijn c-kadett Caravan met een 300pk c20let. Vaak tegen subaru’s e.d. met rond de 400 pk maar die legden het toch af door de betere gewicht/pk-verhouding van de kadett en door het feit dat er meer pk’s aan de wielen terechtkomen. De eerste meters zijn de subaru’s sneller maar zogauw de kadett in de III zat vloog hij er langs af.:agent
Mijn auto is voorlopig nog niet klaar maar de specs zullen je wel enig idee geven;);
c-kadett sedan met een 2.3 16v Saab turbo met rond de 400 pk op de achterwielen…:agent
Zal best vlot zijn denk ik.:DHet begint hier al weer een aardig “mijn… is sneller als jouw…”-topic te worden…:jerry
Als je een bepaalde tijd in het buitenland gewoond hebt kun je hem meenemen als verhuisboedel oid en hoef je volgens mij geen belasting e.d. erover te betalen als je hem invoert.
In Nederland naar de sloop brengen is geen probleem, je moet alleen even vragen hoe dat in Ierland met de papieren zit, je krijgt hier immers geen vrijwaring. Misschien dat je hem in Ierland op de een of andere manier moet afmelden oid. Als je dat niet doet blijf je aansprakelijk voor de auto en kun je een hoop gezeik ermee hebben.
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk
Handelsbenaming
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 07-01-2010BPM € 63763
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd JaUitvoering
Omschrijving van de inrichting sedan
Aantal zitplaatsen 4
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ZWART
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 12
Cilinderinhoud 5972 cm3
Vermogen 400 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 2.150 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.765 kg
Massa rijklaar 2.250 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
– ongeremd 750 kg
– geremd 2.100 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.niet zo verwonderlijk, 400 Kw…:wors
Mag ook wel een persoonlijke bedankbrief krijgen als je dik 60000 euro bpm afrekent voor zo’n ding…:swear
Dat is een leuk blokje in die 2002…:o
S14 motortje uit een E30 M3…:wubRekord is ook weer gered zo te zien.:o Dat had mij wel een enkeltje naar de sloperij geleken…:cry
Goed bezig…:afro
megadik is niet automatisch beter als dun… als het oppervlak groot is van die dunne werkt hij prima en doordat hij dunner is kun je vaak een grotere kwijt zonder aan bumpers en dergelijke te moeten gaan zagen.
Een tunnel maken naar de intercooler om de lucht er doorheen te geleiden is een hele goede oplossing. Het hoeft echt geen grote trechter te zijn, dat werkt juist averechts. Het gat in de bumper kan best kleiner zijn als de oppervlakte van de intercooler, als je dan de tunnel goed aansluitend maakt pers je de rijwind er heel mooi doorheen. Zorg wel dat je je luchtflow naar de radiateur niet helemaal blokkeert…
Haakse bochten in de piping is ook killing voor de flow in het systeem. zo min mogelijk bochten gebruiken en vooral geen knietjes/haakse bochten. flow is alles…
zonder lambdasensor gaat je CO waarschijnlijk nog wel verder omhoog….:(
Die 3,5% mag jij ook niet, je hebt immers een lambdasonde….:(
max 0,5%….:swear
wel vreemd dat jij zomaar injectoren kunt wisselen zonder echt iets te merken qua lopen/uitstoot.:o
Het sponsoren van deze site moet ook betaald worden…:cool:
Je moet die bouten niet gebruiken in een turbo…:thumbdown
RVS bouten moet je ook nooit gebruiken in een motorblok, krijg je namelijk nooit meer los, breken af.
Het materiaal verandert door de hittecycli die het ondergaat als het steeds heet wordt en afkoelt.Veel succes met losmaken als die turbo er een tijdje op gezeten heeft…
Een RVS a4 bout is overigens qua treksterkte een stuk zwakker als een gewone 8.8 bout. Maakt in dit geval niet uit maar onverwoestbaar zou ik het niet noemen….:hmmz
Koperen ringen zou je kunnen gloeien als je ze wilt hergebruiken.
Een mapsensor geeft een bepaalde spanning af als signaal voor de ecu. Aan de hand van de hoogte van die spanning weet de computer hoeveel laaddruk er is en hoeveel benzine er ingespoten moet worden en op welk moment er gevonkt moet worden. Als je nu klakkeloos de mapsensor gaat vervangen door een ander exemplaar loop je een grote kans dat de ecu een heel ander signaal krijgt.
In de meeste gevallen moet de mapsensor gecalibreerd worden in de ecu. Of dat bij de LET ook zo is weet ik niet..
Wat er op je kenteken staat is in ieder geval bij de apk dus niet meer van belang. Daar gelden de bovenstaande regels sinds vorig jaar voor.
Bij de RDW kan het een ander verhaal zijn omdat volgens de typegoedkeuring er bv een katalysator aanwezig kan zijn.. Maar bij een motorwijziging zou het geen probleem moeten zijn lijkt mij, zolang je maar aan de apk-regels voldoet.
een kat werkt in 99% van de gevallen niet op een auto met carbs, je verbrand hem dan gewoon omdat je mengselwaarde eigenlijk altijd verkeerd is. Er zijn voor zo ver ik weet ook geen auto’s origineel geleverd met carbs en een kat.
c. is dus met een lambdasensor en injectie systeem…. je zou dus maar 0,5% CO mogen hebben. zonder lambdasensor mag je 3,5% hebben.;)
Maar die te grote injectoren zijn waarschijnlijk het probleem. Zoals Corsaboy al zegt regelt de ecu bij maar er is een grens aan wat de ecu kan bijregelen en waarschijnlijk zit je daar net buiten.
Zet er maar een setje originele injectoren in en ga dan nog eens meten.
Ben toch wel benieuwd wat nou precies het probleem was…:hmmz
@ Andre,
je mag je complete adres wel weglaten hoor… komen helaas ook minder gezellige mensen op dit forum.:mad:
27 juni 2010 om 09:53 In reactie op: post hier de foto`s van de meeting in sevenum 2010!!!!! #17683321Daarom had ik het ook over een ORIGINELE as:sleeping… Als je in een kadett met een 1600/1900/2000 motor ineens een blok legt met 400 pk gaat de originele achteras kapot.


origineel alu staartstuk. Nog geen 300 pk.Het ziet er in ieder geval erg netjes uit.:wors
Ben zelf niet zo’n fan van al die blauwe slangen maar het is een mooi geheel zo onder de kap.
Stroeve Motorsport doet dat.;)
Idd aan de prijzige kant helaas.:( Maar het ziet er uiteindelijk wel top uit.
Blanke lak of poedercoating houdt niet op een gepolijst oppervlak.
@ Corsa GSI;
Je hebt helemaal gelijk.:thumbup
97 octaan mag niet op de pomp staan in NL, alleen 95 en 98. Vpower is gelijk aan 97 octaan.:vertag
-
AuteurBerichten