Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is maar goed ook dat Mtech nog veel verkoopt:cool:… anders kon hij hier het forum ook niet meer sponsoren.:angel
vooral webers erop icm een automaat… blijf je aan het tanken.:cry
Op verschillende plaatsen heb ik ze gebruikt zien worden met vermogens van rond de 5-600 pk. En dan wel turbo-pk’s, dus met veeel koppel.;)
Klopt vrij aardig, mij is ook gezegd dat 350 pk ongeveer de limiet is voor de Zf. Voor mij is dat ook de reden dat ik hem wel weg wil doen…:D
Weet je wat grappig is? De koppelingsplaat die ik moest gebruiken (Alfa levert geen onderdelen meer voor de Sei) is die van een Calibra Turbo, die heeft de goede vertanding voor de prise-as van de Zf.:cool:
Hoor het wel als je interesse hebt. bak staat niet te koop oid dus weglopen doet hij niet.;)
23 juli 2010 om 08:36 In reactie op: vandaag weer een c coupe afgeschreven door een golfrijder. m #17702197origineel gepost door Freestyler
Men kan aan de schade herleiden hoeveel kracht er nodig is geweest om die te verkrijgen, aan de hand daarvan kan men de snelheid herleiden.Van een oude kadett heeft men echt geen gegevens over hoe ver die ingedrukt wordt als men er met een bepaalde snelheid tegenaan botst met een Golf:hmmz… De enige manier om dit goed te kunnen testen/meten is een aantal botsproeven met soortgelijke auto´s.:o
Getrag 265 is sterker als die Zf hoor…:cool:
En als je perse zo’n ZF wilt heb ik er nog wel een van een Alfa Sei liggen, die kost maar 500 en moet hetzelfde aan gewisseld worden als bij die Maserati bak.:)
22 juli 2010 om 18:24 In reactie op: vandaag weer een c coupe afgeschreven door een golfrijder. m #17702192Als er geen remsporen staan kan er weinig technisch onderzoek gedaan worden naar de snelheid van de Golf. De schade geeft wel een aanwijzing in de richting van de snelheid maar ook geen uitsluitsel. Het zal heel moeilijk zijn om de Golfrijder een artikel 5 aan zijn broek te doen krijgen, tenzij er een politieagent getuige was.
Maar niet geschoten is altijd mis… Ik zou in ieder geval niet accepteren dat ik schuld zou hebben in dit geval. Zoveel mogelijk getuigen zoeken en een goed onderzoek eisen door de verzekering.
Bedenk wel dat zo’n plaat makkelijk kan gaan resoneren als er geen verstevigingsribbels oid inzitten.
Een polyester plaat is makkelijker te maken in elk geval…
achteruit door de McDrive is wel grappig…:D
Skyline vind ik helemaal niks, overgewaardeerd ding. Zwaar, lomp ding en duur in onderdelen en onderhoud. Tunen kan wel goed door de hoeveelheid leverbare onderdelen maar is absoluut niet goedkoop. :(
hoofdremcilinder helemaal naar voren gebracht… doen ze bij bmw e30’s met een v8 ombouw ook.
en op die foto in die link zit het ook zo te zien.;)
reken erop dat dat vakmensen zijn en dat hun uren erg duur zijn…. je denkt dan al gauw aan prijzen van tegen de 100 euro per uur:cry. Bedenk dus of het je dat waard is.
Zoek eens op Ferrari restaurateurs, die kennen dergelijke mensen. Ferrari plaatwerk is veel te duur(en niet te krijgen) en wordt daarom vaak nagemaakt.;)
Voor het geld dat er uitgegeven wordt om een vleugeldeur Mercedes alleen kaal te maken en te spuiten bij mijn vader op het werk kun je een hele dikke Insignia oid kopen…;)
goedkope manier om aan onderdelen te komen…:fy1
Helaas zal deze waarschijnlijk meteen uit elkaar gaan voor de 16v onderdelen. :mad:
Bij mijn vader op het werk restaureren ze oude Mercedessen (van die SL’etjes met vleugeldeuren e.d.) en Jaguars en die gaan idd in de oven… alle lak en plamuur e.d. valt er zo af.
vervormingen treden niet op aangezien de gehele auto gelijkmatig verwarmd wordt.:thumbup
Nadeel is dat roest blijft zitten. Daarom wordt er bij hun daarna een grondig onderzoek gedaan waarbij de balken en holle ruimtes opengemaakt/ gecontroleerd worden en alle slechte stukken vervangen door nieuw plaatwerk.
Heb die prijzen ook wel eens langs zien komen, was rond de 2000 euro meen ik me te herinneren. Goed aan de prijs dus….
Alleen die Lysholm kost er al meer als 1000….:cry
Maar een prijs aan zo’n project hangen is nogal moeilijk… hangt er oa heel erg vanaf hoeveel je zelf kunt en wat je aan onderdelen nodig hebt en wat je moet aan (laten) passen. Als je het zelf zou doen kan je goed voor 5000 euro klaar zijn terwijl als je het laat doen kan het zomaar 15000 zijn.:o
F28 tot 280Nm koppel?:hmmz Volgens mij had een C20LET standaard al 290 Nm.:hmmz
In Duitsland mag het wel als het goedgekeurd is… en als je maar betaald kun je heel veel goedgekeurd krijgen.:hmmz
Belgie is lastiger, daar mag het gewoon niet, definitief niet dus..:puke
Mag je wel heel erg goed naspoelen… Als er restjes zuur in bv de dorpels of tussen felsranden blijven zitten heb je een probleem las je daar lak overheen gaat zetten.:mad:
Alleen de manta onderdelen ( bak, carterpan, aanzuigbuis en motorsteunen) zit je al aardig richting de 750 euro… Maar belangrijker is om ze eerst maar eens te vinden, meeste mensen die het hebben liggen willen het niet kwijt.
Als je echt handig bent kun je beter eens kijken naar de onderdelen van een Omega met een (D)OHC motor.
Dat kan best zo zijn maar in dit geval weet ik voor 100% zeker dat het een gewone multiplaats koppeling is..:jerry
een slider clutch is overigens heel wat anders als een slipperclutch…:hmmz
Ik zie er alleen maar een multiplaats koppeling in. Zelfde soort als ik al regelmatig gezien heb in enkele japanners en andere auto’s met veel vermogen.:hmmz
Valt weinig aan af te stellen en is zeker niet de bedoeling om te laten slippen.
Een slipperclutch is meer iets van motorfietsen voor zover ik weet. zorgt ervoor dat je achterwiel niet blokkeert bij terugschakelen of dat je de motor over de toeren trekt bij terugschakelen. Nog nooit gehoord dat het op auto’s gebruikt wordt.
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door Fearless
Loopt er nou een waterkoeling door je turbo? nog nooit gezien…zo goed als alle niet diesel turbo, turbo`s hebben water koeling :)
dat zorgt er voor dat ze op hogere toerentallen heel blijven
diesels rijden vaak max 3000 a 4000 toeren dan is dat niet nodig
spannend verhaal…:hmmz
Diesel turbo’s draaien over het algemeen hogere toerentallen als benzine turbo’s, ook leveren ze hogere laaddrukken.;)
Het verschil is dat de uitlaatgastemperatuur bij een auto op benzine veel hoger ligt als bij een diesel. Maar het is helemaal niet verplicht of zo voor een benzineturbo, maar het is wel beter. Je voorkomt er o.a. mee dat de olie in de turbo gaat verkolen als je de motor meteen uitzet na hem vol belast te hebben. De oliedruk valt dan weg terwijl de turbo nog vele duizenden omwentelingen maakt en flink heet is. De olie die dan nog in de hete turbo aanwezig is verbrand dan sneller als bij een watergekoelde turbo. :afro
De gt turbo Subaru’s zijn allemaal de classics, daarna kreeg je de WRX modellen. De 555 is altijd een classic oftewel een gt turbo.:hmmz
Weet niet welk type jij had maar met die turbo is de max zo tegen de 350 pk. Als je een 5 bak had is dit al op het randje van wat hij kan hebben voor hij tandwielen gaat spugen…
kennis van mij had een 2001 WRX STI met 380 pk, TD05-20G, 650cc injctoren etc. en die was lang niet zo snel als onze c kadett caravan met c20let erin.:cool: Regelmatig die subaru mogen uitlaten maar vond er niet zoveel aan. wegligging van zo’n ding is trouwens ook bagger, moet echt geld aan uitgegeven worden om hem hard een bocht om te kunnen laten gaan. Op onverhard is het wel gaaf!;)
Benieuwd wat ze daar voor een bak aan knopen..:o
-
AuteurBerichten