Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door kiyamizio
idd 2l cih is genoeg power voor een jonge gozer met zeer weinig stuur ervaring met oldtimers.
anders kan je daar altijd nog een andere nokkenstok in rossen en/of webers.wat een kwats… :jerry
Auto wordt gemaakt om te driften, leren moet hij het toch… Maakt niet uit of je dat met 100 pk doet of met 200, meer is makkelijker in dit geval. Stuurervaring met oldtimers wil al helemaal niks zeggen. Denk je echt dat je als je 10 jaar in een c kadett 1.2 hebt gereden dat je dan beter kunt rijden in een c-kadett met 250 pk als iemand anders? is toch echt wel even wat anders hoor…:D
Leuk project.. Vriend van mij is hier ook voor aan het rondkijken om in zijn Monza te maken.
Die bak is trouwens erg fijn, kan ook gewoon grotere vermogens aan en is redelik goedkoop te vinden.:)
Ik meen wel dat de 4 cilinder toch wat anders is. de 5 cilinder is een 6 cilinder -1 cilinder, de onderdelen van een 6 cilinder passen daarom ook. Maar de bak van een 4 cilinder past er bv niet op.
5 cilinder sound is geweldig!:afro
Andere vriend van mij gaat overigens voor die 5 cilinder Audi 20v Turbo motor in zijn Opel.;)
Er zijn meer mensen die een 18S gebruiken als een 265.
Van boven ziet rechtop er idd beter uit… Maar als het mijn auto zou zijn zou ik me kapot ergeren aan het feit dat het er van onderen zo beroerd uitziet.:( En je ziet het meteen… de carterpan loopt normaal(schuin dus) precies parallel met de vooras.
maar ieder zijn keuzes…
Die motor hoort gewoon schuin te liggen… als die rechtop staat zit de carterpan er echt achterlijk onder en als je een 18S bak gebruikt zit ook de bak en dus het schakelmechaniek schuin, dit zul je dan zelf moeten aanpassen. Ik vind het er echt niet uitzien…-offtopic
Heel wat moeite kan ik je vertellen…:agent Je moet echt handig zijn om dat werkend te maken. Denk aan een versnellingsbak en een carterpan die je zelf moet bedenken en maken.
Zo’n Ca18DET kon best nog wel eens meevallen met moeilijk. Het gene wat het lastigst is is als de carterpan niet past. De rest valt meestal wel mee. Welke kant zit de uitlaat bij zo’n blok? als die aan de passagierskant zit is het een stuk makkelijker namelijk.
Volvo motor past er ook redelijk makkelijk in, ook de turbo.:hmmz
origineel gepost door mr-turbo
je ook moet niet vergeten dat zowat bij ELKE voorwielaandrijver ook de pook aan de kas vastzit.
De meeste voorwielaandrijvers zijn kabelgeschakeld… dan heb je een flexibele bevestiging.
En degene met een stangen-geschakelde bak zie je de pook ook meestal wel aardig bewegen als je optrekt.;)
Zolang je beweging hebt in de motor en bak tov de pookbevestiging bestaat de kans dat je hem uit de versnelling stoot/trekt.
Maar gelukkig ging het bij jou wel goed….
Doe jij dat dan niet? ;)
Waar het om gaat is dat je wel een beetje speling moet houden met de pook om het te voorkomen.:angel
nee, de E34 heeft een zf bak met 1;1 in de V maar geen los koppelingshuis.
Ik heb een BMW Getrag 260 bak van een E30 325i aan een Saab motor gemaakt(zelfde boutpatroon als een C20XE/LET) door het koppelingshuis af te slijpen en er ee stuk van een Opel bak aan te lassen…




Stuk goedkoper als een Getrag 265 en een adapterplaat maken…:D
Dit kun je natuurlijk ook met zo’n Zf 1:1 bak doen…;)
graadje kouder is wel aan te raden vermoed ik zo..:hmmz
bij een voorwielaandrijver is vast lassen ook niet echt makkelijk rijden denk ik… Bij een achterwielaandrijver is het niet zo’n probleem. vrienden van mij rijden daar al jaren mee.:D
Goed bezig Henk…:D typt sneller als ik.;)
origineel gepost door Fearless
mooi project!Alleen die gordels kan je beter vast maken aan de carroserie zelf.
Ik heb ze in de bodem gemaakt waar de achterbank hoort, met een dikke plaat onder de auto.Als nu je kooi gaat buigen gaat je gordel los ;)
Je gordels moet je hoog vastmaken..
Als je een botsing maakt en je gordels zitten laag op de bodem vast dan trek je de gordel keihard omlaag en dat vind je rug niet echt leuk.:hmmz De gordeldoorvoeren in een kuipstoel helpen dit ook tegengaan, de hoogte daarvan is dus ook belangrijk.
Beetje lulig als je denkt veilig bezig te zijn en dan bij een ongeluk verlamd raakt doordat je gordel verkeerd gemonteerd zit… even bij een pro navragen of het goed zit kan nooit kwaad.
Op de B2*4 past wel een F28 maar niet makkelijk… moet iets aan de motor geslepen worden meen ik me te herinneren.
Zoek maar eens op Migweb of andere Engelse sites, genoeg te vinden over de F28 aan de Saab motor.
Die 2.8 gebruikt niemand in de Saab, de 4 cilinder is zo veel sterker.. grote turbo en injectoren en ander programmatje in de trionic en hopla 400 pk…:agent ( naast de standaard aanpassingen natuurlijk).
Ik heb twee Saab blokken liggen die ik aan het inbouwen ben, eentje komt in een c-kadett en de ander in een Alfa Alfetta GTV. De Alfetta ben ik nu mee bezig, komt straks ook rond de 400-450 pk in.:cool:
Dat hangt van wat meer dingen af…
Als de pook bv helemaal tot het uiterste naar voren gedrukt wordt in de derde versnelling(zover dat je niet verder kunt zelfs als er geen schakelstang aan vast zou zitten) en je geeft dan volgas dan kantelt de motor en dus ook de bak en dan zou je hem net uit de versnelling kunnen trekken.
In de meeste gevallen heb je wel enige speling en zal het niet snel gebeuren. Het asje onder de uniball verlengen levert ook meer speling op tegen bovenstaande, je beweegt de pook dan minder ver naar voren en achteren.
Zelf maak ik het ook aan de carrosserie vast, is gewoon makkelijker voor mij. ik heb trouwes ook erg stugge rubbers.
Welke maat uniball is dat als ik vragen mag?
Moet zoiets binnenkort ook maken en ik denk dat dit de mooiste manier is.:thumbup
origineel gepost door JvV
Ik hou wel van sportief rijden maar niet zoals strepentrekker ;) (Niet voor extreem driften en sprinten).Kun je mischien de naam/adres van die specialist geven ? En dikkere pijp bedoel je een stalen staarstuk mee ? zit dat stalen staatstuk ipv het alu staartstuk of er aanvast (op het alu staartstuk) ?
Nick zijn as kwam ook ver weg, ergens bij Tilburg uit de buurt. Op Marktplaats staat ook iemand uit Baarlo, daar hebben we ook goede ervaringen mee.
Met de dikkere pijp bedoelde ik de buis van de cardanas(het gedeelte tussen de kruiskoppelingen) deze was van dikkere buis gemaakt als origineel is.;)
Op de A Manta is geloof ik een stalen staartstuk geleverd geweest dat in de plaats van het alu staartstuk komt en beduidend sterker is.:thumbup
Koppelingsplaat was idd van een Monza, LET plaat heb ik zelf meegenomen want die paste op mijn ZF sportbak.:agent
Exact wat jij opnoemt hadden wij er ook onder zitten. alleen de koppelingsplaat weet ik maar voor 95% zeker..
Cardanas hebben we onder de auto opgemeten en toen op lengte laten maken bij een specialist. Daar is toen dikkere pijp voor gebruikt om hem sterker te maken.
De standaard achteras kan die 320 pk wel overleven, hangt er allemaal maar net vanaf hoe je er mee omgaat. Bij mijn maat ging hij toch wel kapot… 100% sper en dan rijden alsof je het ding gestolen hebt gaat niet eeuwig goed zeg maar.;) Alu staartstuk afgebroken, vertandingen van aandrijfassen compleet afgescheurd en een flink gierende as zijn wat dingen die hem overkwamen.:(
gewoon zelf inslaan…;)
Vriend van mij had een C20LET waar ze een keer een onderblok bij hebben gewisseld. stond dus een C20XE code in. heeft hij ook weggevijld en C20LET ingeslagen omdat hij die 150Kw op papier wilde hebben.:)
origineel gepost door sw16v
als C20LET er maar in staat.het motor serie nummer boeit niets…… alleen de motorcode dus
Ze kijken naar de motorcode om het vermogen te bepalen. Maar als je pech hebt kijken ze ook naar het andere nummer, vooral bij jonge motoren doen ze dat om te kijken of die niet geregistreerd staat als gestolen….;)
Kan een probleem opleveren… Het blok is dan niet te herleiden naar een auto en zou van diefstal afkomstig kunnen zijn.:(
Vriend van mij heeft een golf 1 met een 110 pk TDI erin en die werd afgekeurd omdat de motorcode niet te vinden was… Gelukkig hadden we de papieren van de Belgische schadewagen waar hij uitgekomen was en konden we het toch nog gekeurd krijgen.
Zelf een nummer inslaan kan natuurlijk ook….:hmmz
Als je nu 63mm vanaf de turbo tot de einddemper maakt en alleen de einddemper origineel laat heb je al wat minder verlies.;)
Maar de uitlaat namaken in 63mm is wel de mooiere oplossing.:)
Die Golf is niet alleen omgebouwd naar een andere motor maar ook een compleet ander onderstel met 4wd en de motor is zo ongeveer elk onderdeel aan veranderd. Niet echt een eerlijke vergelijking dus van die twee…:wtf
Heb ik wel voor je liggen…:o Mag voor 150 euro weg.:cool: complete cardanas is er ook nog bij.
Mercedes 300 SL vleugeldeur en cabrio, 190 SL, Jaguar MK2, Jaguar XJS V12, Maserati 3500GT, Ferrari 512 BB, Lamborghini Espada, Alfa SZ.. en nog heel wat alledaagse oldtimers.
Mijn vader restaureert oldtimers en ik heb daar vaak meegeholpen met het ophalen en wegbrengen e.d.;)
Zoiets kan ik echt niet tegen… De persoon die dat aan mij zou verkopen zou daar echt spijt van gaan krijgen.:fy1
Je betaalt een hoop geld ( of ruilt iets duurs en goeds in) om iets goeds te kopen en je wordt gewoon belazerd. Die motor kan gewoon niet goed gelopen hebben toen hij uitgebouwd is. En als die persoon wel een u2u kan lezen maar niet reageert denk ik dat hij er weinig zin in heeft om het op te gaan lossen.
Ik zou er eens langs gaan om er een hartig woordje mee te wisselen… Maar eerst even de kop van de motor af en de carterpan eronderuit om te kijken hoe de rest eruitziet. :hmmz
-
AuteurBerichten