giuliettaevo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 952)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta B met Manta A front? #18260047

    Rik zijn ascona met starre as laat anders genoeg modernere auto’s met onafhankelijke wielophanging achter zich… Het totale plaatje van de wielophanging is belangrijk, niet alleen wat voor een achteras er onder zit.

    Die neus van de rode station lijkt wel wat op een alfa gtv6… :agent

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193040

    Dat is idd een max koppel dat de bak dan kan hebben maar daar ga je wel uit van 1 bepaalde omgeving, iets wat je in een auto niet benaderd.dat bedoelde ik meer met mijn verhaal.

    Hoe het koppel afgegeven wordt, bij welk toerental is bv ook belangrijk. En gaat een bak kapot door een plotselinge piekbelasting of een constante hoge belasting?

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971765

    Hoeveel vermogen / koppel willen jullie hebben?

    Voor de audi 5 cilinder turbo heb ik nog wel een tekening voor een adapterplaat zodat je een getrag 265 kunt gebruiken. En als je zo’n motor wilt bekijken ben je altijd welkom. ;)

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193035

    Je kunt eigenlijk ook helemaal niet zeggen bij hoeveel koppel de bak stuk gaat.dat is namelijk van wel wat meer factoren afhankelijk… Wagengewicht,aantal aangedreven wielen en hoeveelheid grip zijn hier ook zeer belangrijk in.een lichte auto met fwd en weinig grip zal niet snel de bak slopen.gebrek aan grip zorgt voor een hoop rook maar veel minder belasting van de bak.een f28 in een corsa heeft het lichter als eentje in een calibra bv. Als je veel grip hebt ga je de bak pas echt belasten. 4wd auto’s zijn een goed voorbeeld daarvan. Ook de koppeling van zo’n auto heeft het vaak een stuk zwaarder.

    Maar ik ben benieuwd hoe de bodem er hier straks uit komt te zien met al dat vw spul eronder. :agent

    In reactie op: Henk-400 diverse projecten #17971763

    volvo/ audi 5 cilinder turbo…. :thumb Vette sound en redelijk makkelijk aan te passen voor rwd. :D

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193028

    @Haasje17 wrote:

    De F28 is ontworpen om 315nm aan te kunnen. De 28 staat voor lbft. Verschil is dus maar 35nm.

    lijkt me toch wel heel sterk dat een Duitse fabrikant van versnellingsbakken een code gebruikt die zou verwijzen naar een niet-europese meeteenheid. :???:

    Huis van een 210 diff is groter als een 188.

    Verschillen in E28 assen weet ik niets van.heb alleen ervaring met de e30 assen.die zijn qua model hetzelfde als de E28 as.

    Bij de e34 heb je in ieder geval 2 soorten diff ophanging.de ene lijkt op die van een E28/e30, waar het diff met 4 bouten vast zit aan de as.bij de andere manier hangt het diff in een rubber langs de flens van de cardanas.

    Dat is de grootte van het diff,volgens mij de diameter van het kroonwiel oid.maar als het een 535i diff is dan is het een 210. Zo goed als onverwoestbaar.

    Wij gebruiken een 188 diff met 2,65:1 achter een 400+ pk diesel en dat gaat ook prima.

    Mooi gemaakt met die e28(?) achteras. Welk differentieel gebruik je nu, een 188 model of een 210?

    Welk diff deksel ga je gebruiken aan de achterkant? Wij gebruiken op de 188 diffs altijd de steune van een E36. Die heeft mooi twee ‘oren’ naar de zijkanten.

    In reactie op: ff voorstellen met ascona b project #18113368

    He collega, leuke auto!

    Groeten Remco ;)

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193005

    Hoe is het hiermee? Zit de aandrijflijn er al onder?

    In reactie op: CIH 16V (ingekorte 24V) #17461839

    Met een moderner injectiesysteem is het gebruik van 2 injectoren niet meer zo snel nodig.met oude systemen was het vaak problematisch om grote injectoren kort genoeg aan te sturen voor een goede stationair loop. De moderne injectoren vernevelen ook veel beter als de oude types.

    Ik weet zeker dat je met enkele moderne injectoren en een modern management een beter resultaat haalt als met een oude setup.

    In reactie op: Daar is ie dan! 66 euro per PK! #18251558

    Himlersson klinkt toch wat fout… :jerry

    Wel een leuk ding verder!

    Mercedes gebruikt eigen bakken,maar ik meen dat ze in die tijd wel met getrag samenwerkten. Maar zou ook zf kunnen zijn. De bak van een 190 16v staat niet bepaald bekend om zijn sterkte. Echt sterke bakken heeft Mercedes ook niet,alle sterke v8 en geblazen motoren hebben altijd een automaat.

    Het schakelpatroon heeft weinig met de bak te maken… Getrag 265 heb je overigens zowel met een dogleg (1 naar achteren, 2+3 en 4+5 tegenover elkaar) als met een normaal schakelpatroon. De 190 16v heeft een dogleg bak maar dat is geen 265. C-kadett 1000 serie heeft ook een dogleg bak maar dat is een Zf…

    In reactie op: 4 link komt toch wel meer bij kijken als je denkt, #18242528

    Hoe ver denk je dat die panhardstang jouw as opzij gaat drukken dan?als die stang zo lang mogelijk gehouden wordt is het verschil nauwelijks te meten. Zeker aangezien de meeste verlaagde auto’s en raceauto’s een dermate kleine veerweg hebben.

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411720

    Die jetta is van mijn vriend Nick. Die is enkel omgekeurd qua motor,aandrijving kun je niet omkeuren. Staat niet genoteerd bij de rdw waar de motor in de auto zit en welke wielen hij aandrijft… Het omkeuren van de motor leverde in dit geval ook meteen een goedkeuring op voor de rest van de aandrijflijn.

    Als de verzekering van alles op de hoogte is zit je goed.dat is het belangrijkste. Rdw kan wel moeilijk doen bij bv een v grote verkeerscontrole.

    In reactie op: Sevenum 2014 OPN 15,16,17 augustus #18233340

    Wie was er op de heenweg een gele koni verloren? :shock: Die zagen wij gisteren op de A73 liggen namelijk… :hmmz

    In reactie op: Inbusbouten m12x1,25 30mm lengte sterkte minimaal 10,9 #18248250

    Fabory heeft ze.

    Binnenzeskant bouten, din 912. Hoogste sterkte is 12.9.

    Zullen niet goedkoop zijn.

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411705

    Je kunt nu juist meer zien als vroeger. Alleen zijn bij oudere auto’s die gegevens niet gevuld. Maar of een auto fwd of rwd is kon je vroeger ook niet zien hoor.

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411703

    Wat zie je zo op de rdw site?

    Als je de auto ombouwt naar rwd wordt dat niet op kenteken vermeld oid.

    Sterker nog, de RDW zal niet goed weten wat ze hier mee aan moeten als je dit wilt omkeuren. Hebben ze namelijk niet echt procedures voor, voor omkeuren van fwd naar rwd oid.

    Net even op het kenteken gekeken en daar geven ze geen vermogen oid op… en de auto is ook een andere kleur op kenteken. Lijkt er op dat de auto nog nooit omgekeurd is. :???:

    In reactie op: Welke (diesel)motoren en welke niet? #18241811

    Dat klinkt heel wat minder positief als ik altijd van mijn alfa kennisen hoor. :(

    Versnellingsbak is een verrassing voor mij,heb ik nog niet eerder klachten over gehoord.wel over de koppeling met het dubbel massa vliegwiel. Gebruikt alfa wellicht andere bakken? Heb er hier wel een van een 2.4 jtd 156 liggen.

    Bij de 2.4 gaat de verstelling van de turboschoepen nog wel eens vastzitten. Vervelend maar simpel op te lossen.

    Ik ga in ieder geval zo’n 2.4 jtd in mijn giulia bouwen. :agent

    In reactie op: Welke (diesel)motoren en welke niet? #18241807

    @Haasje17 wrote:

    Alle fiat diesels eigenlijk weg bij blijven is vaak elende.

    Wat een onzin… De 1.9 en 2.4 jtd zijn prima motoren die makkelijk enkele tonnen wegdraaien. Die gebruiken ze volgens mij alleen niet bij Opel.

    In reactie op: Vectra A Turbo #17876125

    @wim-v6 wrote:

    Geblazen ben je beperkt omdat de blokhoek een verkeerde belastingsverdeling geeft.

    Daar heb ik nog nooit van gehoord.. :???: Wat voor een blokhoek heeft zo’n Opel v6 dan?

    De meest gebruikte blokhoeken bij een v6 zijn 60 of 90 graden en dat is allebei geen enkel probleem. Maserati biturbo blokken zijn bv 90 graden en de Nissan GTR 60 graden en die hebben allebei geen problemen met vermogen. :D

    In reactie op: Vectra A Turbo #17876120

    Revisie bedrijf hoeft niets verkeerd gedaan te hebben…

    Blok is daar waarschijnlijk alleen geboord en gehoond. En als daarbij wordt gezegd dat dat bv naar de eerste overmaat moet dan doen ze dat.als je vervolgens de zuigers met veren erin zet zonder slotspeling te meten kan het goed zijn dat de veren te strak zitten met hele vieze schade als gevolg.

    Een gewoon standaard blok opbouwen op die manier was waarschijnlijk prima gelukt.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 952)