Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Soms zit het mee.. king:
Mooi dat de bak je bevalt! :thumb
Ik ben blij dat hij nu goed gebruikt wordt in ieder geval. :D
Veel plezier er mee. :afro
dat was mijn punt; niet bepaald een goede manier, eerder een noodoplossing. :???:
Hoe denk je dat goed te gaan spoelen met het blok in de auto? :???:
Blok uit elkaar halen, honen en dan in de wasmachine en daarna alle oliekanalen nog een keer schoonmaken is hoe het hoort.
Dat gruis valt ook tussen de lagers en krukas als die erin zit en daar spoel je niet zomaar iets tussenuit. Vooral niet omdat het hele blok vettig is van binnen door de olie. Dan zou je een hele goede ontvetter moeten gebruiken maar dat is ook weer niet zo prettig voor de lagers e.d.
Dat kan natuurlijk. Maar dan nog valt al het slijpsel omlaag op de krukas… :(
Honen met de krukas er nog in… Hadden ze de zuigers er wel uitgehaald of alleen maar naar beneden gedraaid? :puke
Waar blijft al het slijpsel van het honen dan denk je? :hmmz
@Fearless wrote:
Een gordel aan een kooi vastmaken is ook geen goeie optie. Ook een kooi kan kreukelen en vervolgens de gordel slap laten staan.
En dat ruggengraatverhaal had te maken met de hoek van de gordel. Recht naar beneden achter de stoel was een ruggenbreker toch?Met een kooi bedoel ik wel een goede kooi, niet eentje van papiermachee… ;) Bij de meeste race en rally auto’s zitten de gordels aan de kooi bevestigd, dat is het sterkste deel van de auto namelijk.
De hoek van de gordel has ik het over ja. ;)
gewone gordel trekt niet je ruggegraat in elkaar bij een aanrijding zoals deze gordels wel kunnen doen…
De 4,5 of 6 punts gordels lopen over je schouders en lopen dan schuin omlaag naar achteren. Bij een goede inbouw zit daar maar een hele flauwe hoek in en zitten ze dus vrij hoog gemonteerd achter in de auto maar helaas komt het veel vaker voor dat ze achter de stoel laag gemonteerd zitten en dus een scherpe hoek maken. In het geval van een botsing druk je dan je ruggegraat in elkaar doordat je de gordel als het ware naar voren trekt en hij daardoor omlaag komt.
Dat je strak in je stoel zit is trouwens juist goed, vandaar de gordelspanners.. Nekklachten komen niet van de gordels maar van onjuist/geen gebruik van de hoofdsteun. Hiertegen kun je helaas weinig doen, of je moet met een HANS-systeem gaan rijden. ;)
Op de bevestigingspunten van de gordels komen ook gigantische krachten te staan. Een simpel schroefdraadoog ergens in een vrij gat draaien is dan ook geen slimme manier van bevestigen. Een plaat inlassen ter versteviging of een rolkooibuis is vele malen sterker. Aangezien het om je veiligheid gaat zijn dat wel dingen om over na te denken hoop ik…
@RISL wrote:
Daar heb je geen gelijk in.
We leven namelijk in een rechtsstaat waarin iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.Leef jij in een ander land dan? :shock: Kijk maar naar het NL boetesysteem, daar ben je schuldig tenzij je kunt bewijzen onschuldig te zijn….
Bij rechtspraak tussen personen zou dat opgaan maar dit is een bedrijfsmatig iets en dat gaat toch iets anders, ‘consumentenbescherming’ e.d. komt dan om de hoek kijken.
Niels heeft de motor gereviseerd en al dan niet een nieuwe bout gebruikt. Als het dan kapot gaat is het dan niet aan hem om te bewijzen dat het niet aan zijn revisie gelegen heeft? :hmmz
Als jij een motor laat reviseren en er gaat daarna iets kapot hoef jij niet aan te tonen dat dat aan het reviseren ligt lijkt mij..
3 oktober 2012 om 19:42 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880970Misschien is het net als met remschoenen in een remtrommel, daar moet je ook de voering even schuin vijlen zodat hij geleidelijker pakt.. ;)
Er zit wel een priseaslager in de krukas?
Het probleem is dat je er met Niels uit moet komen denk ik… Zoals Senatorman al zegt zal hij niet zo happig zijn om een hoop geld terug te geven en met de stukken te blijven zitten. :hmmz
Persoonlijk kan ik het heel goed begrijpen dat je niks meer met Niels zijn werk te maken wil hebben.
Wel moet je dat ook zsm bij hem kenbaar maken indien nog niet gebeurt. Het is niet fair als hij verder kosten aan het maken is om de kop bv weer in orde te maken als jij hem toch niet terugwil, dat kun je dan beter stil laten liggen tot jullie er uit zijn wat te doen. :hmmz
Helaas niet echt… Is nog niet helemaal afgemaakt, kadett staat weer eens weggestopt in een hoekje. :(
Maar komt erop neer dat we de E30 bevestiging eraf gehaald hebben en vervolgens een soort van armen naar voren toe hebben gemaakt met bussen die in de originele bevestigingspunten van de langsdragers van de kadettas komen. Dus 2 stukken van een cm of 30 aan de achterbrug naar voren gelast om de as op de originele punten vast te schroeven. Aan de achterkant kwam dan nog een steun voor het diff. Veren van de e30 wilden we niet gebruiken, bedoeling is om er een schroefsetje van een golf oid in te maken, ook omdat de schokdemper van een Caravan zo scheef onder de auto zitten.
Onder de Jetta hebben we ook de E30 bevestigingspunten aan de uiteinden eraf geslepen en daarvoor in de plaats 2 stukken hoeklijn gelast die op de originele bevestigingspunten uitkomen. In de koffer zit een versteviging die doorloopt naar de bovenste diffbouten.

De achterste diffsteun moet hier nog gemaakt worden.


@Louwe,
niet echt op een forum geloof ik iets van te vinden.
stuur je wel even een pb met wat foto’s. ;)
Daar heb je een punt. ;)
kms en dta is allebei bewezen. kdfi hoor ik gemengde verhalen over, sommige melden communicatieproblemen tussen laptop en ecu. En de service van de leverancier hier in NL is regelmatig een punt van discussie… :???:
@otdh wrote:
Vems wil ik zoiezo niet, ben 1x daar geweest en werd met n half woord naar buiten gewerkt
Dat is apart… Meestal zijn het toch hele schappelijke jongens en helemaal niet te beroerd om je te woord te staan. Maar het is wel lastig als ze het druk hebben en er komen mensen langs zonder afspraak, daar zitten ze dan niet echt op te wachten. Ik weet natuurlijk niet wanneer jij geweest bent maar wellicht toch nog een keer informeren? Hebben echt verstand van wat ze doen en het VEMS systeem is erg goed. Ook ervaring met diverse opels al aanwezig. Overigens zitten ze nu midden in een verhuizing.
Klinkt als een leuk project.:thumb Zal vooral heerlijk klinken. :wub
Wat heb je met de klepstoters gedaan? Neem aan dat die mechanisch gemaakt zijn om zo’n toerentallen te draaien? :D
Verhaal is ook heel duidelijk lijkt mij… :hmmz
Hoop dat dat voor iedereen geldt. :???:
En de grote vraag; waarom wil je het? Als hebbedingetje of omdat je het nodig hebt omdat je originele systeem het niet meer bij kan benen? Anders kun je wellicht beter je originele systeem op de bank laten mappen bij een expert namelijk.
@blue-mission wrote:
heb je ook nog plannen voor de voor ophaning ?
ik ben zelf al op onderzoek uit voor een alfa 75 voortrein.Waarom? :???:
Voorwielophanging van een Alfa 75 bestaat uit 3 hoekige onderste draagarmen met langsliggende torsiestaven. Om dat onder een Opel passend te gaan maken is echt gruwelijk veel werk. :hmmz
Ik heb alle onderdelen er hier van liggen en ook nog wel een auto staan waar het gemonteerd zit als je het eens wilt meten/bekijken. ;)
Overigens heb ik ook een E30 staan en mijn maat heeft een c-kadett station met een E30 as eronder en een VW Jetta 1 met een E30 as eronder. king:
Makkelijke as van een E30, ook lekker veel keus in eindoverbrenging. Denk wel aan een goede afsteuning van het diff aan de achterkant, anders scheur je het diff uit de as… :shock: E36 deksel is het mooiste daarvoor, die heeft een dubbel ‘oor’ voor montage ipv 1 zoals het E30 diff. Voor een beetje motor moet je ook een 188 diff hebben, dat is het grotere diff van de E30, de 318’s e.d. hebben een kleiner diff.
@2000 wrote:
Zoals stellig als jij alles “weet”, dan MOET je wel een jarenlange ervaring hebben in het tunen van c20let/xe’s? Dit kan natuurlijk, maar zoals je zelf al zei: er wordt een hoop geroepen, en de meesten weten niet waar ze het over hebben.
Zijn verhaal gaat over het opbouwen van motoren, zijn allemaal algemene dingen. Jarenlange ervaring met de C20LET of XE heeft daar weinig mee van doen.
:wors
Netjes verwoord… En ik zeg “ja, klopt..”
Dat is niet geheel onlogisch.. ;)
bmw gebruikte in de turbo jaren van de F1 ook oude motoren. Die waren de thermische cycli al zo vaak doorgegaan dat er minder ‘stress’ in het blok zat.
29 september 2012 om 08:18 In reactie op: c20let met een kms systeem of een soortgelijk systeem #17803972Andre, als je er het fijne van wilt weten moet je eens contact opnemen met DP-engineering. ;) Die kunnen je precies vertellen hoe en wat en zijn ook nog eens toffe gasten die jouw auto zeker wel kunnen waarderen.
VEMS een megasquirt in een behuizing noemen gaat mij te ver. het gebruikt wel dezelfde software geloof ik maar het is toch wel een product op zichzelf, en ook eentje dat zich in mijn ogen bewezen heeft. Ik wil er in de toekomst eentje gaan aanschaffen in ieder geval. :D
apr 2011 auto gebracht voor motorombouw
aug 2011 auto opgehaald, klaar
sep 2011 motor afgesteld
okt 2011 geen boost vasthouden, olieverbruik
maart 2012 olieverbruik-> kleprubbers
eind maart 2012 auto rijdt goed
april 2012 koelvloeistof lekkage/ drukprobleem
mei 2012 kopbouten losgetrild
mei 2012 auto stottert en houdt geen druk vast
23 juli 2012 auto weer naar DHZ-> kleprubbers, stalen koppakking vervangen door normale.
31 aug 2012 auto weer terug
20 sep 2012 motor overleden12.000+ euro
Even een opsomming uit dit topic.
-
AuteurBerichten