Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vanavond de velgjes met bandjes opgehaald.
Morgen proberen de rechter remleiding gefixt te krijgen en dan us even de velgen erop gooien.
Vandaag in Roosendaal 7J ATS velgen gehaald met ET03 en deze passen gelukkig wel !
GSI klauw icm ATS velg

Ook zijn de Goodridge remleidingen van Biesheuvel binnengekomen en ik ben positief verrast dat zelfs het uiteinde zodanig is gemaakt dat de leiding aan het binnenspatbord bevestigd kan worden.
Bij montage kun je de leiding zodanig positioneren dat de leiding bij maximale stuuruitslag naar rechts en links, de draagarm niet raakt
Maximale stuuruitslag naar links

Maximale stuuruitslag naar rechts

Holbout raakt de veer niet dankzij 3mm plaatje dat op stuuraanslag is gelast

Ondanks dagen van voorbewerking … schoonmaken met staalborstel en gebruik lucht en regelmatig spuiten van WD40 wil de leiding aan de rechterkant niet los dus ik denk wanneer ik in het weekend er weer aan ga werken dat die kant kapotgedraaid wordt.
Morgen gaan we een lekker ritje maken om 7J ats-en te halen en maandag worden wrschijnlijk de sr velgen verkocht dus komt alles waarschijnlijk toch nog goed !
je hebt u2u maar ze passen dus ook niet op je C als je daar grote schijven op hebt liggen.
Petrolhead, hoeveel J zijn die ATS-en van jou ?
Vgl de info die ik vandaag van Barry kreeg zouden 7J ATS-en moeten passen zowel ET20 als ET14,5 en 3.
Ook 3 delige 13 inch velgen zoals Spiess, ATS, BBS en HTN
en Smoor velgen in 13 inch passen.ik zou met deze parel niet eens meer de weg op gaan !! in een glazen vitrine stallen, hoef je ook niet meer te poetsen straks !! :D:D
Nog maar een blauw exemplaar dan !

Bijna helemaal goed !! het is niet zozeer de slang maar met name de kop vd holbout die tegen de vering aankomt !
ziehier de “normale” stuuraanslag

Heb overigens ook nog een origineel groen getinte achteruit met verwarming van een B Ascona te koop.
Heb de vraag al in dat topic gesteld … ik hoop dat 7J classic ATS-en passen want die vind ik ook top staan op de Ascona.
Wil dit echter wel zeker weten en eerst passen !!!Nog een keer de standaard sr velgen gepast om te kijken of het mogelijk is een deel vd remklauw af te vijlen maar daarvoor moet teveel worden weggehaald dus zullen de uitgelaste en opgeknapte SR velgen met gloednieuwe banden te koop gezet worden en moet ik op zoek naar 14inch of 15 inch velgen tenzij de 7J 13 inch ATS-en passen maar daarover heb ik nog geen zekerheid.
Die holbouten zitten al bij mijn klauwen dus dat gaat goed komen.
Komen je leidingen nu dan niet tegen de onderste draagarm wanneer je minimale stuuruitslag hebt ?
@pipo, bij mij duurde het ook tig weken en vervolgens een maik dat ze niet meer leverbaar waren en later ergens in april.
Heb meteen mijn geld teruggevraagd en daar nog 2 weken over moeten mailen voordat ze het eindelijk terug stortten.Thanks ! laat foto maar zitten … wilde graag weten of de banjo recht is of dat hij een knik maakt. Wanneer hij namelijk een knik maakt komt ie minder snel tegen de veren aan denk ik.
Is je leiding niet te lang ?ps waarom zitten er 3 leidingen in die set ?
Petrolhead, heb je toevallig een foto van hoe je stahlflex leiding op de klauw zit en heb je een typenummer en verkoopadres voor me van die leidingen ?
Heeeeeerlijk geluidje !!!
De remklauw bout komt aan de achterkant tegen de veer zoals op de foto te zien is hetgeen je voorkomt door een 3mm plaatje op de stuuraanslag te lassen. Zie ook mantablog.nl

Vandaag de geventileerde remschijven + gsi klauwen gemonteerd.
Tevens een plaatje van 3mm op de stuuraanslag gelast waardoor de klauwen aan de achterkant niet meer tegen de vering komen.
Heb de bestaande remslangen laten zitten en die zijn lang genoeg en passen maar bij helemaal insturen komen ze tegen de veren dus daar moet ik nog naar kijken.Grootste probleem is echter dat ik nu pas de 13 inch sr velgen kon passen en de standaard maat komt tegen de remklauw aan maar de naar 7J verbrede velgen helemaal !! Moet het even laten bezinken want baal hier stevig van. Banden zijn vandaag ook binnengekomen … :mad::mad:
Enkele plaatjes ….




Er komen geen ats-en op maar verbrede klaverblad (SR) velgen.
Vandaag alle veren weer eraf gehad en nu correct gemonteerd.
Tevens de remklauwen weer in elkaar gezet en nieuwe remblokken gekocht dus die kunnen er deze week ook op icm de geventileerde schijven van Sniksnak.
Ik mis 1 stofkapje vd glijbussen dus als iemand er nog 1 heeft liggen hou ik me aanbevolen.

ach ja …. ik heb het versterkertje er tussenuit gehaald zodat ik toch gewoon alle 4 de boxen kan gebruiken. Tevens de achterveren weer correct gemonteerd en als het morgen niet teveel regent dan hetzelfde ook even met de voorveren doen.
Vgl week komen de bandjes binnen :wors:worsHeb je goed gezien, was alles nog in elkaar aan het zetten dus inmiddels is alles aangedraaid en zitten de splitpennen erin.
Hij rijdt nu al een stuk beter sinds de verlaging maar de voor schokbrekers werken niet goed dus daar moeten nog gele Konis voor in de plaats komen.
Slechte weggedrag wordt ook door de winterbanden veroorzaakt.
Vgl week de verbrede sr velgen met nieuwe banden eronder en dan laat ik um gelijk uitlijnen, alles komt goed !Promaxx, verlagingsverenshop.nl voor 105 euro.
Goede service en binnen een uur antwoord op vragen per mail en nee ik heb geen aandelen in deze shop.2 foto’s vd verlaging … winterbanden/velgen liggen er nog op …
let niet op de keienvanger en spatborden … die ga ik nog vervangen.

vanmiddag ff bakkie leut bij mijn broer gaan drinken, plots gekraak en weg geluid terwijl ik net lekker vd muziek aan het genieten was.
de achterste boxen worden door een versterkertje aangestuurd en ik denk dat de eindtrap vd radio is opgeblazen ofzo want de voorboxen doen het nog gewoon …. tis niet mijn dag vandaag ..Done …. ik heb overigens 175/50/13 banden besteld voor op de 7J velgen maar ben bang dat ie dan wel erg laag wordt.
Met de huidige verlaging heb ik geen problemen met verkeersheuvels en stoeprandjes hier in ut durp.Vanmiddag de laatste hand gelegd aan mijn verbrede SR velgen door nog een laagje blanke lak op de velgen te spuiten.
Maar ikke nie … text staat op zijn kop op dit moment …. (nu ze fout gemonteerd blijken te zijn)
Nondepie zeg !!
Ik heb een setje -40mm veren van Promaxx gemonteerd en het staat super (moet nog pics maken). De ascona staat mooi recht.
Maarrrr … nav dit topic toch even contact met de leverancier opgenomen en het blijkt idd dat het deel waar de windingen dicht bij elkaar zitten aan de onderzijde gemonteerd dient te worden.
Klopt, dat moet nog aangepakt worden evenals de draagarmen etc.
Bovendien moet ik de keienvanger en beide spatborden nog vervangen.Balen, nav het topic van Stender ben ik erachter gekomen dat ik de verlagingsveren verkeerd heb gemonteerd terwijl ik de wagen net weer op zijn wielen heb staan dus vgl week het hele karwei nog een keer.
Ik had ze met de windingen kort op elkaar naar de bovenkant gemonteerd en dit moet vgl de leverancier juist andersom.
-
AuteurBerichten