Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die heb ik niet helaas.
in principe kan ik het best doen, maar de reden dat ik het vraag is dat ik geen flauw benul heb van de waarde van D-rekords. kijk, LPG is een gewilde brandstof, dus mensen gaan er al snel te veel voor uitgeven. En ik heb geen ervaring met achterwiel aangedreven Opels :P
de apk loopt tot november, maar ik kan hem wel met een nieuwe kopen.
edit:
zo ziet het achterscherm eruit. Dat heeft dus wat werk nodig.

Motor is in prima staat. Niet vet, lekt niet, rookt niet, rammelt niet.
Er zit wel wat werk in een wielkastrand achter, de lak scheurt dus ik vermoed dat die wel wat laswerk kan gebruiken. Verder is de auto in een prima staat. Wel wat beginnende roest onder het r- portier.
Wat zou zoiets mogen kosten?
Het gaat dus om een 1900N, op LPG, verder tot vier jaar terug altijd binnen gestaan. Tweedeurs.ik heb james het originele kadettstuur al aangeboden, dat had ik nog liggen van voor dat het nieuwe erop had gezet. :)
wat vreselijk zonde van het stuur, dat was een NOS onderdeel :thumbdown
Maar… als je nog een origineel stuur zoekt, het originele van je Kadett heb ik hier nog liggen :)
en nu een krachtstroom anti-diefstalbeveiliging aanbrengen.
Weg met dit soort lui. Blijf van andermans Kadett af! (en in dit geval ook van mijn oude Kadett!)Als de auto slaapt heb je geen deel III of overschrijvingsbewijs nodig.
Wat je moet doen is het volgende:
Je maakt een afspraak met de RDW voor het laten schouwen van je auto. Dan wordt deze nagekeken (voornamelijk op originaliteit, corresponderen motornummer-chassisnummer, details die specifiek voor dat bouwjaar zijn, enzovoort) en hier en daar worden loodjes aan gehangen.Soms krijg je daarna meteen nieuwe papieren (lees: de auto wordt geheractiveerd)
Maar meestal gaat het alsvolgt:
Je knapt de auto op, en ga je opnieuw naar de RDW, waarbij de auto geheel wordt nagelopen, op de loodjes waarmee eerder de originaliteit verklaard is wordt gelet en het kenteken wordt geheractiveerd.Maar met name die originaliteit is van groot belang, als er een verkeerde motor/bak in zit of de kleur klopt niet dan zullen ze hem niet activeren. Ook moet je een aankoopbewijs hebben van de vorige eigenaar.
Ik heb de ervaring dat ik met een gerestaureerd exemplaar naar de keuring ging zonder het vooronderzoek te hebben gedaan en toen mijn auto tot plantenbak te zien worden gedegradeerd.
ok, zou het type dat standaard op een astra F 1.6 passen? (wat voor type remblokken gaan daarin? ik had nog een set nieuwe voor de oude namelijk)
In mijn geval blijft de zuiger steken, die gaat niet meer terug in z’n rustpositie
is dat een klauw met een dubbele zuiger dan? (of wat zorgt ervoor dat ie niet meer vast gaat zitten?)
Heb je wat meer specs van zo’n klauw? In mijn ‘dett zit een 1800 motor, weet niet of dat nog iets zegt over het type klauw dat er minimaal op moet…
ah, prima, het zijn dus écht doppen. Dat kon ik niet goed zien. Nou prima, dan kan ik binnenkort er eens even een verse klauw op monteren.
jaaa! zo horen ze eruit te zien, prachtig rood!

nee, dat niet, de laatsten (1990-1991) hebben wel witte primer.
Volgensmij heeft dat ook te maken met het feit dat loodmenie niet meer mocht (en daarom rotten de laatste kadettjes óók zo erg)Dat is een voordeel van die kleur rood, dat Karmin Rot heeft een oranje primerlaag gehad, in tegenstelling tot Magma Rot met een witte primer. Bij die laatste gaat dat op een bepaald moment doorschijnen.
Een 2cv rollen is ook prima te doen.
Ikzelf heb goede ervaringen met Wijzonol Hoogglans industrielak.
voor:

na:

en voordat jullie het vragen, ja het is dezelfde kleur :)
Hij lijkt wel nieuw!
iets wat van belang is, is het stationair toerental. Hoe hoog loopt de auto in de neutraal? bij warme motor moet dit maximaal 800 tpm zijn (volgens het handboek).
Het is normaal de de auto gaat kruipen als je zonder de rem ingedrukt de handle in de P of R zet. Dat kan bij een hoog toerental leiden tot een behoorlijke klap. Is niet zo goed voor je koppelomvormer.
Wat voor carburateur zit erop? Een varajet of een met handchoke?
met name de grondlaag is van zéér groot belang. Als die goed vetvrij is en liefst een beetje opgeschuurd ziet het er prima uit :)
jep, helaas… alle auto’s vanaf 1 januari 1987 worden niet meer belastingvrij…
Heb ik ook pech met mijn Kadett, want die ís van 1987..Glimmen blijft het sowieso :) na 2 weken is het wel iets minder een ‘wetlook’ maar roze wordt hij zeker niet. Ik denk dat het nog langer goed zou blijven als ik de horizontale delen met cleaner zou behandelen. Maar voorlopig doe ik dat niet.
Is je eigen auto soms een beetje krom op de plaats van de deuk? Dat het daarom met gedeukte scherm wél past?
precies, zowieso eigenlijk niet te veel gebruik maken van zeep. Beter is twee emmers nemen met lauw water, een om vers water uit te halen en de andere om je spons in uit te spoelen. Krijg je ook minder last van krassen en swirls.
Die lak krijg je zeker nog wel goed. Als je de auto helemaal met commandant 4 cleaner behandeld is hij weer zo rood als bij aflevering. Let wel dat dit een zwaar klusje is als je het met de hand doet. Machinaal is veel prettiger (hoewel je dan weer moet opletten dat je de lak niet weg polijst op de randjes)
nog even een plaatje na het poetsen:

-
AuteurBerichten