Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Groene Astra F X165szr uit 1996, met 345.000 km op de teller. Kenteken PB-JR-20.
Het leuke hieraan: Mijn ouders hadden tot twee jaar terug de PB-JR-21! Ook een F X16szr… Alleen dan met 210.000 km op de teller.Helaas, auto had z’n beste tijd wel gehad… Lekbakjes weg, dorpels slecht, voorschermen buiten bij de bumper en binnen bij het front slecht, dwarsbalk linksachter onder de kofferbak doorgerot…
Jammer, want het ging hier om een Kadett Beauty in Baikal Blau metallic, die maar een week verschilde met de auto die mijn ouders tot ’99 hebben gehad. Maar ja, die was in ’99 al slecht aan het worden, valt het nog mee dat dit exemplaar anno 2013 nog op de weg is :)
oh, dat valt me nog wel mee. Zal eens aan een bevriende meester in plaatwerken en spuiten vragen wat hij rekent ;)
en ja, ik heb iets op het oog. Maar aan gezien het oog ook want wilt zeg ik: in de toekomst die wielkastranden vervangen, want dat is geen gezicht.
Maar eerst de auto eens gaan bekijken zaterdag, net een afspraak gemaakt. Ook de andere Kadett-puntjes eens even inspecteren.Andersom heb ik het wel eens gezien (denk aan de Grey Illusion-kadett) waar een Astra-neus op zit. Zal anders in het Kadett-forum ook dezelfde vraag ‘ns plaatsen Misschien dat er daar iemand met de ‘andersom’ ombouw heeft.
als ik in Frankrijk rijd tank ik altijd 98. Vaak nog goedkoper dan de 95 in NL en het autootje rijdt er zoveel beter op!
Met die E10 uitkijken, mijn ervaring is dat het bijv. carburateurpakkingen kan oplossen. Ook was de lijm van mijn vlotter opgelost, met een zuipende auto tot gevolg.trucje mbt remolie dat ik eens geleerd heb van een oud garageman was dat wanneer de olie zoet ruikt en lichtgeel is hij goed is, ruikt hij zondermeer bitter, toe is aan vervanging :)
eergisteren een schitterende Corsa A1 Luxus van maart 1984 gespot. Dat autootje was als nieuw!!!
Kenteken KX-15-BL.even een iets ouder topic omhoog halen; en een astra f 4-traps automaat op een kadett c16nz waar thans al een 3-traps in zit?
ik zag bij toeval gisteren een blauwe Life Caravan rijden! Uniek inderdaad.
wel mooi, die GLS in Nazareth heeft geen radiovoorbereiding! (zie maar, geen DID of TID en ook geen antenne!)
Tsja, als je moderne auto’s met megabekrachtiger gewend bent ;)
Ik heb ruime ervaring met auto’s zonder bekrachtiger, en ja, dat is af en toe wel even stevig op de rem trappen :)
wat je kunt doen is de slang van de bekrachtiger er even afnemen en de ingang naar de bekrachtiger even afdoppen. Let wel, bind hem góed af!!!
Op die manier heb je even geen bekrachtigde remmen meer, en moet je dus meer pedaalkracht uitoefenen, maar zal je motor stabieler blijven lopen en kom je weer veilig thuis.precies. zeker in combinatie met een verhoogd toerental zit er ergens een lek in de vacuumbekrachtiger voor de rem.
Ik hád een rode Kadett… Verkocht aan een forumlid en vervolgens is ‘ie gejat en nooit meer teruggekomen :(
nee, nooit wat van de verkoper gehoord…
mijn ouders hadden ook zo’n radio als Kadastra EF in z’n auto heeft in hun kadett. Toen de Kadett werd verkocht heb ik als 11 jarige de radio uitgebouwd. Die ligt nog steeds te wachten op een nieuwe Kadett… (heb hem wel in mijn ’87-er gehad)

vooralsnog geen antwoord gehad van de verkoper, dus nog even afwachten.
Kijkaan, veiligheid! :P
ik zou dan toch alle 4 de deuren vervangen, dus dan maken die grepen ook niet meer uit…
Precies. Hij is gewoon in need of een flinke hoop TLC… En dat zou ik ‘m graag geven, zou zonde zijn als ie op de hoop beland terwijl er nog plezier aan beleefd kan worden.
die is het inderdaad. Ding staat hier om de hoek dusja.. Of hij moet nog slechter zijn dan ik al denk.
ik heb nog niets, het is puur interesse of het kan, want dan ga ik Misschien een kadett redden…
Die rode 5 deurs was van mij, ging toen naar hier iemand op het forum en is vervolgens gejat en nooit meer teruggekomen :(
hm, een injectie heeft een standaard fuel cut-off voor het geval de auto afslaat. Ik vermoed dus dat de brandstofpomp afslaat, met als gevolg dat de motor niet blijft lopen.
Schitterende Kadett! :wors
Als je een plaatje zou willen posten van de veer (niet de tekening?)
ik heb namelijk ergens in de jaren ’90 bij de Kadett van m’n ouders de bewuste veer vervangen, vraag me alleen niet meer hoe! (ik weet wel dat het met de klep dicht moet, omdat er dan geen spanning op staat. Dus vanaf de achterbank.Zo te zien zijn het inderdaad de originele Michelin MX-banden die er nog op zitten :D
daar lijken ze inderdaad op!
Even gegoogled: juistem, Commodore C!
Nu nog de steekmaat.5×110??
-
AuteurBerichten