Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jammer van de Groene, maar die viel ook wel tegen. Die rode is schitterend. Ik kwam hem al tegen, hier gaan kijken, en gelukkig, gered.
Een ding wel, regel bij een kringloop een oude frituurpan, koop mike sanders fett in Duitsland en mik de Expression HELEMAAL vol. Dat spul wordt bij het minste of geringste weer vloeibaar, en trekt echt tussen alle naadjes. Resultaat is dat roest dan gewoon weinig kans krijgt. Mijn ouders hadden een Beauty uit augustus ’90, en die was bij verkoop in 1999 ondanks alle behandelingen toch al wat roestig aan het worden. Daarna kochten ze een Astra, die is toen voorzien van de voorloper van bovengenoemd vet, en heeft hierdoor nooit geroest!
ik doelde eigenlijk op de spoiler die je op de groene Kadett hebt gezet :)
Datzelfde blauwe interieur zat m.i. ook in de Kadett Beauty, iig in die mijn ouders destijds hadden (ook icm. het zonnedak, getint glas, CV en de C18NZ motor)
Gaaf, die spoiler.
Hoe zit hij eigenlijk vast?I know, maar als hij niet al te roestig is, is het wel een leuk projectje.
Makkelijk motortje, nieuwe remmen erop en apk’en.
Met roest wordt het een ander verhaal, maar die gefotografeerde wielkast oogt best vers.Iemand deze toevallig al bekeken?
http://link.marktplaats.nl/m865927942″ onclick=”window.open(this.href);return false;Laat ze alsjeblieft écht origineel. Verlagen en andere wielen is zo’n enorme no go op zo’n zeldzame wagen..
wat ziet ‘ie er nog netjes uit zeg!
Helaas geen foto of kenteken, maar afgelopen zaterdag zag ik hier in Zeist een moegestreden Kadett Combo staan op de Slotlaan.
Geen invalideuitvoering maar een gewone 1.7D van, blauw gerold met hier en daar een reparatie middels popnagels :)De achterdeurtjes zagen er zowaar nog wel erg goed uit.
of een l-jetronic pomp van Bosch (van een ascona) naast de tank plaatsen.
Ik ben in mijn Seat Trans campertje zo’n pomp gebruikt om de injectie werkend te krijgen, zonder uberhaupt de tank te vervangen. Retourleiding is wel nodig.da’s een mooie oplossing! De draden van de jackplug dus gewoon gesoldeerd aan de aansluitingen van de kop die normaalgesproken de cassetteband leest :thumb
Een ontstekingshuis van Daewoo??
Voor wat betreft het probleem, dat klinkt als een bobine met kuren. Op het moment dat hij warm wordt levert hij niet meer voldoende spanning naar de bougies en krijg je last van backfires en afslaan…
Mijn ouders hebben dat met hun C18NZ gehad, dus dat is wel een beetje een andere motor… (de E16NZ is gelijk aan de C16NZ maar dan zonder katalysator, en de C18NZ is het grote broertje daar weer van…) echter was dat in Frankrijk. Zie daar maar eens een bobine te vinden… Moesten we helemaal naar Albertville om een nieuwe te bemachtigen. Ding geplaatst, ging de benzinetank lek… fijn! Konden we wéér naar Albertville.
kijk, dan weet ik dat. Diesel is dus ook een bigblock. :)
thanks!
ja, dat staat mij ook bij. Ik heb om een foto van de motor gevraagd, omdat er nog al veel 1990 zichtbaar is. Ben benieuwd of er nog een 1.2S in zit of dat alleen het VIN nog origineel is..
ah, duidelijk. Ze hebben, naast het motormanagement, er dus een kop op gezet met dohc en 16 kleppen :)
Waar ik naar opzoek ben is een motorcode van het blok dat in de basis gebruikt is voor die A15MF. That’s all.
ja, dat is een bekende, maar er staat bij: “gedowngrade Opel Smallblock 16klepper” maar wát is een typisch opel smallblock met 16 kleppen? ecotec?
het zijn beiden 1.5 motoren, de G15MF (SOHC – vergelijkbaar met een E18NV, ook bigblock, F16-bak)
maar hoe dat nou zit met de DOHC 16-kleppermaar dat zijn toch de latere ecotec motoren?
22 oktober 2013 om 19:38 In reactie op: Ook een Kadett gestolen uit Arnhem SJ-59-SY GEVONDEN! #18181851480v krachtstroom erop… enige oplossing zo lijkt het wel :swear
dan haak ik hier meteen op in,
hoe is over het algemeen de kwaliteit van de D-automaatbakken? Ik heb een tijdje een Ford-automaat en een Nissan-automaat gehad, waarvan de laatste onverwoestbaar bleek. De eerste echter was na een half jaar al kapot (oke, beide auto’s uit 1982)tipje voor die hoogliggende las: zet de draadsnelheid ietsje lager. Temperatuur wordt iets hoger hierdoor waardoor de sterkte van de las toeneemt :)
12 september 2013 om 15:35 In reactie op: Kadett E sedan turbodiesel ’91 (Vraag i.v.m. radio) #17391776Even een oud topic ophalen,
ik vroeg mij af, wat weegt zo’n 1.5TD nu volgens het registratiebewijs/roze kaart? -
AuteurBerichten

