Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1872909&tid=111022&author=mrzuko]waarom is verkorte luchtinlaat een boosdoener dan?[/rquote]
De totale lengte van het inlaattraject heeft ook invloed op het koppelverloop. Hoe langer de totale lengte hoe meer koppel bij lagere toeren. Met het korter maken verschuif je de koppelkromme een stukje omhoog in het toerenbereik.
Dus veranderd er nog al wat!Gr/Peter.
[rquote=1868044&tid=111022&author=Dolby]Wat zijn jullie toch bofkonten dat jullie een dikke OPC kunnen rijden. Is voor mij al mijn leven lang een droom auto.
Met name dan de Astra G station OPC.[/rquote]Hier dan een Astra G member Station .:D
Ik lees toch wel af en toe erge onzin van z.g. monteurs bij opel.
Een pop-off die zou zorgen voor een slechte motor zoal die daaar stuk van gaat:angel
Op de motor zit normaal al een dump-valve,alleen intern.
Rijd nu al 3 jaar met z.n dump valve(pop-off) en nooit een probleem evenzo met de software van EDS Fase 1.
En denk niet dat ik het motortje niet heb belast hoor?
Er zijn 11 uur circuit rijden bij ;waarbij ik er niet zacht zinnig mee om ga.Dan ook nog div. cannonball runs gedaan,
Slechte benzine
open luchtfilter
Verkorte inlaat lucht
Dat zijn de 3 hoofd oorzaken van grote problemen.Mvgr, Peter (die weet het beter):cool:
De rest van de uitlaat wordt te zijner tijd ook volledig inox.
Maar geremd wordt hij niet hoor!
De winst op de midden en eind demper is hoogstens 5 Pk.
Dus dit kan nog wel even wachten.
Maar de winst met deze setup is echt enorm.:cool:Baas J
jij doet het voorkomen dat rechtstreeks op de midden demper niet goed is.
Maar mijn ervaring is dat het perfect functioneerd.
Ben altijd bereid om met jou prachtige setup te duelleren.
:thumbupMvgr.Peter.
Maak je geen zorgen,past allemaal.
Hoop wel voor je dat het 76mm is,anders veel geld mischien met minder vermogen.Je bedoelt dit dus zoals onder onze auto.
76mm Downpipe
100 cell kat.

Tsja… een MB350 Pk. die is al zo oud daar reed ik in de jaren tachtig mee.;) :D
Hoi Dave.
Ik heb al 2x een los zittend uitlaat spruitstuk moeten vast draaien.
Maar hierbij nog nimmer verkeerde waarden gehad waardoor hij slecht ging draaien.
Pas op dat ze je niet gelijk op kosten jagen bij de dealer.Mvgr.Peter.
Oke dat zou dan mooi zijn,als dit fabrieksaf gecheckt is.
Dan blijft over een defecte Lmm mischien.??
Gr.Peter.
Nog ff gelezen en….
Probleem is dat mijn Zafira OPC uit 2003 inhoud.Dussss toch maar ff de massa verbindingen checken.
Okay Leute. Hier ist er. Ist mir aber unverständlich, wie Ihr ihn nicht finden kontet. Er ist wie von mir beschrieben exakt unter dem Schlauch, der vom LLK führt. Schlauch abmontieren, kleines Blech abschrauben, an welchem der Kabelstrang befestigt ist und los geht`s. Bedenkt, dass ihr eine spezielle Klemme für diese Verbindung der 4 braunen Massekabel-Enden braucht. Also so ganz ohne UnfOH geht es nicht.

Beste Dave.
Hier over is al veel gepost op de Duitse Fora’s.
ik hoop dat je wat duits kan anders kan ik het wel vertalen.Okay,
Ursache gefunden und behoben (Defekt war offensichtlich). Betrifft vor allem die Leute, die P1106 und P0170 ausgelesen haben.
Sagt mal, lesen die FOH`s eigentlich ihre eigenen technischen Informationen ???? Der Fehler liegt im Kabelbaum. Eine fehlerhafte Vercrimpung von vier Massekabeln, die zuerst P1106 auslöst. Die darauf folgende Kraftstoffkorrektur löst P0170 aus.
Als das Isolierband ab war, ist uns eins der Massekabel quasi entgegengefallen. Es hatte nur noch spärlichen Kontakt. Kabel getrennt und gereinigt, frisch vercrimpt und isoliert. Wrrrraaaoorrr ! Auto läuft. Halt leider wieder auf Serie, da mir die netten Herren vom FOH bei der Fehlersuche meine Phase überspielt haben Hoffe, dass Edi16 mir jetzt dabei hilft.
An die Leute aus dem Rhein Main Gebiet: Bei Bedarf PM an mich. Ich kann aktiv helfen. Für alle anderen: Bitte den FOH auf eine Technische Information aus dem eigenen Hause ausprechen mit folgendem Thema: “Fehlercode P1106 / Fehlerhafte Vercrimpung / Massekabel”.
Mir unbegreiflich, dass hier wie wild Sensoren tauschen für viel $$$, aber ihre eigene TI`s nicht lesen. Jetzt ist mir auch klar, warum meine Lambdasonde eigentlich okay war beim Durchmessen.. naja, besser trotzdem mal getauscht. Sind ja nur 156 Euro Die Sensoren haben nämlich nichts. Es ist wie gesagt, ein (bekannter) Defekt am Kabelbaum.
Gr.Peter.
Ook welkom:D
Mooie bak hoor!!!!!
Veel plezier ermee.:thumbup:D Dat was ook echt onverantwoord hoor DEEF !
Je vrouw had gelijk.:o
Maar verders een mooi geluid.!!!Gr. Peter
Mooi spul hoor DEEF.:D.
Laat je ervaringen ff horen.Gr. Peter
Nee niet echt zolang je het bij een 15 tot 20% houd lijkt het mij wel te kunnen.
Van wat ik heb gelezen erover op duitse forum’s dan heb je het grootste probleem te verwachten van het mager lopen van je auto.
Daar moet iets veranderen in het Kenveld.
Klepseals en rubbers kan er met een moderne auto nauwlijks problemen komen.
Alleen bij koud starten en je hebt meer dan 50% in de tank kan problemen geven bij het starten.
Voor non turbo-motoren is de verhouding 50/50 goed mogelijk mits je geen vollast rijd.
Voor de duitse taal kenners hier een link.http://www.c20let-forum.com/viewtopic.php?t=56089&postdays=0&postorder=asc&highlight=e85&start=0
Gr.peter.
origineel gepost door Fearless
Vind het nog aardig aan de prijs. Maar wel ideaal dat de motorrijders er dan niet tussen rijden. Want die duiken soms zo ineenkeer op!Jammer dat het zo ver weg is, maar ga er zeker een keer heen:vertag.
Tis geen racen daar, gewoon hard gaan en netjes rijden. Als je daar op het drivingfun forum iets over racen roept op de ring krijg je de wind van voren…
Lijkt me super om daar een keer over heen te rijden. Schijnen nogal wat leuke bochten in te zitten
Ja er is een verschil tussen Vrijrijden .nl en een Trackday van DF.
Vrijrijden kan iedere malloot deelnemen met een barrel.
Dit kan ook tijdens een Trackday van DF. maar dan ben je inderdaad gebonden aan het Fairstyle rijden omdat er ook mensen meerijden met mooie dure auto’s waaronder ook bv. onze auto valt,omdat het voor ons een dure auto is die wij ook nodig hebben voor het dagelijks gebruik.
Duur is voor ieder natuurlijk verschillend.:D
En dan nog zijn risico’s niet uit te sluiten.
Daarom kan je bij het DF ook verzekerd op het circuit rijden.Mvgr.Peter.
origineel gepost door dennis121
Mooi instappertje op DE autobaan van europa!:thumbup
helaas ontbreekt het mij zelf aan een sportievere auto:sleepingVoor het circuit rijden heb je niet echt een snelle auto nodig.
Zeker niet voor het leren rijden van de lijnen.
Je word ingedeeld bij gelijke auto’s.
Er komen jongens met 205 gti of dergelijke.
En een snelle veel vermogende auto wil niet zeggen dat deze hard door een bocht kan.(overstuur en onderstuur).
Goede wegligging is het aller belangrijkst.
Maar voor dit avontuur kan je bijna met elke auto meedoen van 09.00 tot 11.00 zoals ikkeeee!!Gr. Peter.
Inderdaad BP98 is het beste voor Nederland.
Anders tank ik V-Power in Luxembourg.
Of tango 98.
Wel zit ik er over na te denken om V-power NL te mixen met 10% E85 zodat het RON getal omhoog gaat.Mvgr.Peter.
Oke mischien voor Fase 2 en een magerloop avontuur is riskant.!
Maar als men toch gaat kijken hoe je je auto rijker wil afstellen dan kan je ook gelijk gaan bekijken of het E85 verhaal gelijk ook kan worden toegepast.
Want het grote probleem hierbij is ook het magerlopen van de software.
Dus grote injectoren grotere benzine toevoer omdat E85 meer verbruikt. Maar wel goedkoper is.
Schade aanslangen en aluminium is een Fabel.
Alleen aluminium silicium legering kan niet tegen E85.!Dit wordt alleen gebruikt bij dure sportwagens.
E85 is 1,23 per liter en heeft een octaan getal van 104 a 105.
Je kan dit natuurlijk mixen in verhouding 50/50.
Mischien een idee zeker voor de gene die veel in Duitsland komen of wonen want daar is het ongeveer €0,93.
Zelf wil ik mij eerst mijn uitlaat systeem verbeteren,maar ik lees veel op het duitse Forum over E85.Mvgr.Peter.
origineel gepost door AstraGCoupeTurbo
@gijsbed, volgens mij zoals ik hoorde die avond, staat zijn motor te arm afgesteld. Daardoor komt het en had niet veel met de uitlaat te maken, maar Zetos zal zelf wel denk ik reageren.Mijne is ook fase 1 getuned en zoals je binnenkort op de diagram kan zien zit er een behoorlijke dip in.
Mijnes zou ook 240 pk moeten hebben maar in werkelijkheid is het dus maar 204.7 pk.
Ik denk vrijwel zeker als jou auto op de bank gaat bij VDB Works, dat hij geen 240 pk aangeeft.Binnenkort custom map laten maken door VDB Works.
Misschien binnenkort samen met Zetos keer afspreken?
Groeten.
Er zullen best verschillen zijn qua testbanken,wie zegt dat de bank van VDB goed is.
En dat ik meer dan 204 Pk heb kan ik je wel garanderen.:D
Hoeveel ik nu heb zou ik niet weten maar waarschijnlijk 250/260 Pk.
Ik heb verschillend tour ritten gedaan zeg maar cannonball run’s met bmw M3 E36,335i ,roadster m3, en de verschillen waren maar heel klein.
Pas boven de 240 Km liep er maar 1 m3 snel weg.
Deze loopt ook z’n 293 Km/p:agent
De roadster was ik net zo snel en gti’s of Fr’s of BMW diesel zijn kansloos.
Behalve de 535i die is weer net zo snel, zat geen verschil in.
Ps.
Maar terug naar het topic z’n rare dip had ik niet op mijn uitdraai hoor!
Wel werd gelijk geconstateerd dat ik met euro 95 reed.Mvgr.Peter.
Prachtig dat je zo tevreden bent.
Maar wat ik niet begrijp is dat van je uitlaat.
Was het gene wat Andre Botter had gedaan met je demper nou een verbetering of niet?
Reed je auto slecht?
Mijn software fase 1 bij EDS tot opheden geen problemen mee.Mvgr.Peter.
Het is wat je wilt.
Je kan ook van een astra H of insignum OPC.
Of hele mooie van Movit,AP of Brembo GTR
Des te meer zuigers op de klauwen des te beter,maar ook meer geld.
De rem blokken is weer een verhaal apart.Mvgr.Peter.
Kheb nog wel interesse. geef je een PM.:cool:
Wat ik tot dusver gelezen heb kan 50/50 verhouding absoluut geen kwaad.
Het alu en rubber verhaal is onzin.
Alleen bij een koud start in de winter geeft het problemen.
Maar zo gauw hij warm is zijn de problemen over.
Ga verder met mijn onderzoek;)Gr.Peter.
origineel gepost door DdV
Dat klopt, voor chemisch correct mengsel moet je meer inspuiten en dat kan varieren tussen 25% en 40% meer.Het verbrand inderdaad koeler, en veel schoner.
Rally auto kwam op E85 zonder katalysator zelfs door een 4-gas test heen (y)
En wat ik nu interessant vind heb je iets aangepast aan je auto??
Heb zelf een OPC-tje dus ben wel benieuwd hoe en wat ik moet aanpassen.
Kom wekelijks in Duitsland dus kan er goedkoop aankomen
a 83 euro cent.
Tenslotte is het zo dat de Fuel Flex motoren van Saab de 2.0 turbo 220Pk. gewoon van Opel is.Mvgr. Peter.
origineel gepost door DdV
misschien voor APK brandstof eens vermengen met E85 (alcohol) dan is de emissie veeeeeeeeel lager ;)Heel goede opmerking ben ik ook al mee aan het brain stormen.
A.S keuring eind juli met een 100cell cat.Hieronder de adressen die ik tot op heden heb gevonden om E85 Bio-Ethanol te tanken:
Adres Postcode Plaats tankstation
Bestevaerstraat 71 1812 PC Alkmaar Tamoil
Parkweg 85 4153 XL Beesd Tamoil
Kastanjelaan 157 4621 HL Bergen op Zoom Tamoil
Lionstraat 11 5831 AL Boxmeer Tamoil
Rijn 1 2491 BH Den Haag Tamoil
W. van Konijnenburglaan 5-7 5613 DW Eindhoven Tamoil
Nieuwkerksedijk 18 5051 HT Goirle Tamoil
Bornholmstraat 56 9723 AZ Groningen Boerema
Hertog Reinoudlaan 15 3843 AR Harderwijk Tamoil
Korte Langesteijn 2 3342 LH Hendrik Ido Ambacht Tamoil
Morseweg 1c 8860 AE Leeuwarden Delta Oil
Zwettestraat 12 8912 AH Leeuwarden Tamoil
Kwinkweerd 15 7241 CW Lochem Tamoil
Rijksstraatweg 36 5943 AB Lomm Tamoil
Groeneveld 1A 7942 JW Meppel Tamoil
Dijkje 20 4255 GX Nieuwendijk Tamoil
Hatertseweg 340 6533 GP Nijmegen Tamoil
Sprendlingenstraat 35 5061 KM Oisterwijk Tamoil
Laan der Continenten 15 1448 TA Purmerend Tamoil
Steenplaetsstraat 6 2288 AA Rijswijk Athlon carlease
Van Beethovenlaan 6 4702 JS Roosendaal Tamoil
Boezembocht 14 3034 KA Rotterdam Tamoil
Colusseumweg 476 3075 LZ Rotterdam Argos
Dolderweg 48a 8331 LL Steenwijk Tamoil
Elgarstraat 50 5011 JE Tilburg Tamoil
Ringbaan Noord 177A 5046 AA Tilburg Tamoil
Papiermakerstraat 5 1531 NA Wormer Jan Groot
Van Voordenpark 23 5301 KP Zaltbommel Tamoil
Wijheseweg 45 8015 RD Zwolle / Windesheim Hartholt OlieMvgr.Peter.
-
AuteurBerichten