Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De meningen van Opel liefhebbers zijn altijd verdeeld net als bij andere Fora”s.
De ene zegt dit de ander dat en niemand heeft ongelijk.
Net als de zuigers zijn er mensen die er lang mee doen en andere weer niet.
Elke opbouw van een motor is weer anders qua spec.Dus het is moeilijk om precies te weten wat goed is.
Het beste kun je topic’s gaan lezen van bijzondere opbouw’van motoren en het doel daarvan.
B.v bij het OPC-Forum of het speedster forum daar zijn diverse mensen met prachtige motoren.
En dan nog; wat wil je met je auto??
Snel optrekken t/m 180Km.zoals Rally zou je kunnen doen b.v met een 3 versn.bak (met erg veel koppel)
Wil je een hele hoge topsnelheid heb je ook een andere versn.bak verh. nodig.
wil je kwart mile’s doen!
Wil racen op een circuit zoals de Nordschleife.CPZ.
Zo zie je dat het erg kan verschillen wat je met een auto kan(wil) doen en daar horen dus ook speciale eisen bij. ;)Mvgr.Peter. :thumb
:( Nou nou dat klinkt niet best!!!!!!!
Hoi Baas J.
Volgens mij zat er toenertijd dat ik de vorcat verving ook geen 1 tussen gewoon koud.
Wel bij 1 en niet bij 5Nou ik heb hier een filmpje gevonden op youtube en dat klinkt wel lekker!
Maar of mijn vrouw daar zo blij mee is???Hoi Mark.
Kwaad kan het zeker niet en voor de doorstoming van je turbo is het goed!
Maar of je het echt prettig vind is weer wat anders.
Het is behoorlijk lawaaiig een diepe brom,de jongen waarvan ik weet heeft dit toen verholpen doormiddel van een silencer.
Werd gek van het Lawaai. even is leuk maar lange reis dan word het snel minder.Gr.Peter.
Ik zou het ook niet weten maar wel vind ik het erg mooi als hij nieuw is.
Ook het dashbord is erg mooi!
Zou het wel e.v.t kunnen navragen,ken namelijk iemand die er mee rijdt.Gr.Peter.
Frank!
Dat is Bio-Ethanol met 15% Benzine met een octaangetal van 104.
Is in Nederland ongunstig aangezien je er meer van nodig hebt t.o.v benzine z’n 30%
Wel is het zo dat de verbrandings temp lager is maar de vulling beter.Hierdoor meer vermogen.
Zoals ik al schreef kan ik er aankomen voor 83.5 euro/Ltr. Dus voordelig voor mij.
lees ook Flex-fuel auto’s. (Saab Aero en Volvo T).Gr.Peter
17 oktober 2011 om 10:46 In reactie op: Winterbandjes er weer op en zomerbanden nu al slecht… #17927934Zelf heb ik nu de Uniroyal MS PLUS 66 band voor alle weers omstandigheden.

:D Knapwerk! die uitlaat-spruitstukken geven veel problemen van Opel.
Waarschijnlijk door de slappe motorsteunen?
bij mij gaat bij gas geven het hele motorblok kantelen.
Dus komen er een soort nylon steunen in.Die bewegen niet.:D Nu goed!Dan mijn ervaring maar.
Nu z’n 3 x E85 getankt zonder problemen geen start en rij bijzonderheden.Start problemen verwacht ik alleen in de winter wanneer het onder nul is.
Het voordeel voor mij is dat ik in Duitsland voor 1.07 euro de liter kan tanken en in Frankrijk voor 0.83.5 de liter. :thumb
Wel is het zo dat je moet zoeken in Frankrijk want er gaan steeds meer over op E20.
Mijn OPC z20let is nu H-turbo met injectoren van de OPC H.
Hij liep dus veel te rijk dus ik heb geen last van arm lopen bij vollast.Nu met E85 helemaal niet.
Wel zie je een stevige witte pluim uit de uitlaat bij gasgeven.Dit is niet wanneer ik op Benzine rijd.
Ga nu verder met het uitlaat sys. volledig 76mm waardoor het vermogen verder omhoog kan en dit alles met Fase1 en standaard
intercooler. :DGr.Peter.
:D Hoi Frank!
De actuater zit vooraan het motorblok boven de turbo.
Het is een doosje met eeen stang met moertjes.(steeksl.10 m6 moertje)
Deze moertjes kun je naar boven vaster draaien.
Je kan hiermee de turbo druk verhogen maar ook te hoog zetten.
DZ is het doosje zg.
Zet wel een borg moertje onderaan erbij anders kans op los trillen en dan schiet hij uit de houder.Heb ik dus gehad :???:Zo terug van de rollenbank! 260.2Pk. en 410.7Nm. En dit zonder grotere intercooler en middendemper en eindstuk van 76mm.Dus hier gaan we aan werken vanaf de sportKat tot achter.En ga nu volledig over op E85 Ethanol zodat het vermogens bereik nog beter wordt!De OPC loopt rijk genoeg voor deze configuratie.
Update
0 tot 100 Km in 6.8 sec.
100 tot 200 Km. 13.7 sec.
0 tot 200 km in 20.5 sec.
80 tot 120 in 3.8 sec.
snelheids test 130 Km op de tacho is werkelijk 133.5 dus oppassen geblazen.(flitsers).
Zal verder gaan met snelheids testjes.Gr. Peter.
6 oktober 2011 om 19:56 In reactie op: Komplete downpipe vanaf turbolader tot aan middendemper #17924602:D Alleen de klem bij de turbo is een beetje lastig te monteren vanwege de krapte op die plaats.
wim-v6 Inderdaad!
Kendall Elite Full Synthetic 5W-50 super olie!
Daar rijd ik al 7 jaar mee tot volle tevredenheid.6 oktober 2011 om 18:00 In reactie op: Komplete downpipe vanaf turbolader tot aan middendemper #17924599De oude lambda sonde’s kun je gewoon herplaatsen! En verder hoef je nix te doen en rijd hij als een tierelier.
Gr.Peter
:D tijgetje57
Beamer oftewel eenBMW 335i dat is een6 cillinder turbo.


Heb geen link omdat het prive gemaakt is door TurboNiels!
Deze heeft geen Opel meer maar een Beamer Turbo en zover ik weet maakt hij ze niet meer.
Een 100cell kat laat nog meer door als een 200 cell dus iets beter,maar is de c.o ook hoger.
Heb zelf al 2x door de keuring zonder enig probleem met de kat.gr. Peter.
Ik heb een 76mm downpipe met voorste katverv.(of te wel geen kat.) en 200cell hoofd kat. en het verschil is echt enorm!
Afstellen is niet nodig!
Gr Peter.@frank de jonge wrote:
Stimmt Peter, ben ook aan de Opel ;)
Heb nu een Astra H GTC turbo. Alleen de makke versie, ben ook nog op zoek naar een uitlaat en een downpipe.
Oke Frank! Dat is leuk,mooie auto de Astra H. :thumb
Ik heb nog wel een voorste cat vervanger maar dat is geen 76mm.
Een 76mm downpipe met sportcat 200mm is echt super, bijna een extra chiptuning zoveel vermogen erbij.
Wanneer de middendemper en achterdemper gaar zijn wordt alles 76mm.(misschien zonder midden).Gr. Peter.
:D :D Ha Frank.’Ook naar de Opel?
Er komt in iedergeval een Astra H turbo en injectoren op binnenkort.Erik lijkt me nog even te veel van het goede
Ik rij zelf met een 76mm downpipe en 200 cell cat en kom moeiteloos door de APK zonder te wisselen van cat!
Gr. Peter.
8 september 2011 om 07:14 In reactie op: Paar vragen over het plaatsen van grotere injectoren #17915642Hhmm… ik wil met een astra G OPC met een H-turbo 50% benzine 50% E85 gaan rijden DdV?
470 cc injectoren.
Wat denk je nog een remap nodig?Gr.Peter.
Hier nog een video van RTV Drenthe!








[rquote=1872988&tid=111022&author=DEEF]kijk…weer wat bijgeleerd :P
maar na ombouw naar z22se luchtfilterhuis met olie-vrij sportfilter en grotere aanzuigbuis zou er toch meer (koudere) lucht aangezogen kunnen worden?en is de koppelkromme niet af te stellen?? [/rquote]Dus als er meer koudere lucht wordt aangezogen, gaat hij armer lopen.
Hier komt het gevaar van kapotte motors al sterk naar voren.
Dus moet er meer brandstof toe gevoerd worden.
Het eé’n veranderen en het andere niet.Tsja dan heeft opeens de tuner een fout gemaakt.(voorbeeld).Gr. Peter.
-
AuteurBerichten