Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:D Nu na 10 mnd. op E85 te hebben gereden nog geen enkel probleem gehad.Wel is het zo na een lange tijd stilstaan (paar dagen) dat hij 1x afslaat maar daarna gelijk aanslaat.
Alleen is het verschil wanneer ik op benzine moet rijden wegens een gebrek aan E85 qua snelheid enorm.
Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.
Als voorbeeld: 80 – 120 km met benzine in 4,5 sec.
80 – 120 km met E85 in 3,8 sec. :thumb
Dus dat merk je best tijdens een tussen sprint.
ook is het redelijk goedkoop bij Tamoil laatste keer in Harderwijk getankt voor euro 1.55.9 p/l.
Natuurlijk is je verbruik ook hoger maar je hebt ook ruim meer vermogen.mvgr. Peter.
:wtf Wat doet een pipercross beter dan een gewoon matje van Opel vraag ik mij af!!!
Veel verhalen altijd over dure dingen terwijl gewoon standaard dingen meestal prima zijn.
B.v dus inleg filters ;bougies; intercoolers; enz..Mooie waardes hoor!!
Komt overheen met onze auto.Ook geen grotere intercooler.
Alleen is het verschil wel duidelijk met Ethanol rijden dan nog meer vermogen.Hoi turbosix
Je tankt toch wel benzine van een bekend merk??
Schommelt je toerenteller bij stationair draaien? (dan waarschijlijk toch bougies)
Bobine dan laat hij niet meer bij.doet ie helemaal nix meer.Zit idd een mooie diepe brom in,maar qua filmpjes heb ik er een paar gemaakt maar het is onmogelijk te horen.
Omgevings geluid overstemd alles.
Helaas!Mischien wat olie gemorst wat her en der om het blok heen zit? Dit schijnt meer te gebeuren.Als je tijdens het rijden geen problemen hebt lijkt het mij niets ernstig.
@Baas J. wrote:
Maar weet nog steeds niet hoeveel mm t origineel is :P
Bij mij staat de actuator stang nu 1.6 mm. met de 2 moertje meegerekend.Vanaf de onderkant met een H-turbo en inj.
Ik vind dat hij ondanks zijn simpele vraag wel een punt heeft hoor,ondanks dat hij nieuw op het forum is.
Bovendien vond ik zijn reactie wel scherp.Hahahhahahah.
(als je aandacht nodig hebt) :D :thumb
Maar al tank je E10 het is geen probleem hoor wat je erin stopt met een standaard motor. (behalve diesel) :D ;)Gr. Peter.
:thumb Dan gebeurt er niets extreems Frank!
Je verhoogt alleen de invoer van meer lucht van de Turbo naar de motor.
Krijgt ie te veel lucht(druk) dan valt hij in de noodloop en moet je snel zorgen dat je op de vluchtstrook komt. :D
Bij de tuning Fase 1 doen ze precies het zelfde.(andere software) en meer druk via het opschroeven van het moertje.
Tot hij het gewenste effect geeft op de bank qua vermogen.
Als je zelf iets schroeft dan gaat je vermogen van 237 naar 240 Pk bij een z20-let. als voorbeeld.
Zelf heb ik hem ook afgesteld de H turbo omdat ik zo stom was een niet geupgrade actuator te bestellen.
Hij loopt nog steeds te rijk en wordt gekoeld door de Ethanol. :???:
Na mijn vakantie schroef ik hem nog wat op en een volledig 76mm systeem.Gr. peter.
@brinkie79 wrote:
zonde gas op zo,n auto(is mijn mening dan he)
Vergeet ff niet dat LPG een klopvastheid heeft van 108 tot 110. Zeer interessant voor turbo motoren.!
Daar kan geen Duitse super benzine tegenop.:thumb Klinkt goed Frank.De aanhouder wint. :D
Frank!
Zo is het bij mij afgedopt , T-stuk op de zwarte leiding gezet en de blauwe slang naar de dumpvalve.
Einde T-stuk stukje slang met een schroef erin.@frank de jonge wrote:
Filmpie zonder die klep.
https://www.youtube.com/watch?v=YE7Pbk2s6vs&feature=youtube_gdata_player” onclick=”window.open(this.href);return false;
Filmpje is helaas prive Frank!! Je zou het ff openbaar kunnen maken? :D
Inderdaad de powerpipe was in het begin geheel van staal en men monteerde deze rechtstreeks aan de intercooler.
Hierdoor traden er spanningen op waardoor de aansluiting ging scheuren.
Nu zet men er eerst een rubber gedeelte tussen.
Overigens zuigt deze rubberen buis niet plat maar eerder zie je hem opzwellen bij gas geven.
Vandaar dat ik deze dus standaard heb gehouden.Groter volume van lucht naar de motor.:D Hoi Frank?
Wat een gedoe met z’n ecotec-motor???? :???:
Ik lees hier termen en problemen die ik helemaal niet ken.!
Recircel valve en storingen bij het plaatsen van een pop-off vreemd allemaal. :angel
Wij hebben de popp-off gewoon op de slang geplaats stuk er tussen uit en klaar dan een schroef om de originele af te doppen klaar;
Ook hebben wij de slang niet van metaal omdat deze veelal bij de radiateur ging afscheuren.
Gr. Peter.
:D Hoi Ron.
De grotere injectoren heb ik omdat ik op Bio-Ethanol E85 wilde rijden waarvoor je z’n 20%tot 30% meer branstof nodig hebt voor inspuiting.
Voordeel is 104 octaan en betere koeling van je zuigers.
Ook neem ik dit mee uit Frankrijk of Duitsland respectievelijk 0.83.5 euro cent (Fr.) en 1.07 euro.(D.)Gr.Peter.
Nou Ron ! een mooi resultaat hoor. :thumb
Ik begrijp hier dat je ook nog de standaard intercooler net als ik hebt. :D
Zelf dus 260.2 Pk. en 410.7 Nm.
Komt dus aardig overéén. :DGr. Peter.
:D Mooie GT hoor!! en foto’s + filmpje :thumb
:D Inderdaad leuke filmpjes en mooie OPC hoor!! :thumb
Heerlijk man!!! :D
Z’n prijs wil ik ook wel winnen!!! :thumbFF geupdate!!
Kijk is naar de WTCC !!!
Chevrolet Cruze welk motortje???
Inderdaad de 1.6 Turbo van Opel. :D
Natuurlijk is dit blokje versterkt maar het principe is het zelfde en dat doen ze niet voor niets. :thumbTechnical specificationsBODY:Chevrolet Cruze, 4 doors.ENGINE:turbocharged 4-cylinder in line, transversally installed. Distribution: two overhead camshafts, 16 valves. Displacement: 1600 cc. Bore x stroke: 81 x 77.5 mm. Compression ratio: 12.5:1. Maximum output: 310 bhp @ 5500 rpm. Maximum torque: 400 nm @ 3750 rpm. Engine management: LIFE. Lubrication: dry sump.TRANSMISSION:front-wheel-drive. Gearbox: X-trac 6-speed, sequential shift. Clutch: AP triple plate sintered. Differential: mechanical limited slip differential. CHASSIS:front suspension: McPherson strut, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar. Rear suspension: trailing twist axle, coil springs, gas-filled dampers, anti-roll bar. Steering: power assisted rack and pinion.BRAKES:dual circuit hydraulical system. Front brakes: 4-piston calipers, 332 mm steel ventilated discs. Rear brakes: 2-piston calipers, 280 mm steel ventilated discs. DIMENSIONS:length: 4630 mm, width: 1860 mm, wheelbase: 2702 mm, minimum weight: 1150 kg including the driver.
Gisteren in Frankrijk weer 46 Ltr. E85 getankt voor 0.85 euro cent per ltr. en de auto rijd er nog steeds prima op zonder rare dingen.
:???: Over veel geld gesproken!
Gister ff een luchtfilter gehaald?,z’n papier geval met BTW.21 euro!
Mischien toch volgende x een Pipercross luchtfilter.Nou ben ik ook maar ff bezig geweest!!
Bekijk het resultaat maar!![youtube:hmoa4v8a]http://www.youtube.com/watch?v=I0C7mAqsSdM[/youtube:hmoa4v8a]
-
AuteurBerichten