Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
16 september 2013 om 19:33 In reactie op: Turbo vervangen LET –> LEH Vraag(!) (Astra G OPC) #18173633
Dat zeg je nu zo gemakkelijk maar een LEH blok betaal je ook gauw compleet 2600 euro en dan moet je maar afwachten wat je krijgt?
Zelf laten honen vlakken van de kop en stalen drijfstangen met gesmede zuigers overmaats kost laat maar zeggen 1800 euro.
Dan kan je dus ook nog zelf de zuiger bodem koeling inbouwen.
Dan ben je dus goedkoper uit en je weet wat je hebt!!
Het is niet dat ik alles beter zou weten Baas J, maar gaat mij enkel om de replay wat jij of anderen er over denken.
Op het Forum gaan de dingen soms onbedoelt naar kritiek of anders, komt voornamelijk doordat we ons verkeerd uitdrukken..Gr. Peter.
@opc-adrijver wrote:
circuit doe ik met de motor ;-).
De OPC als sportieve gezinsauto met 3x per jaar een redelijke caravan erachterDat is echt heel leuk, met de motor doen mijn kinderen ook, maar zeker niet veiliger als met een auto!!
Op het circuit is het ook best te doen met de kopp. heb zelf menig uurtje gereden op Zandvoort en Nurburgring zonder enig probleem.
Zoveel hoef je niet te schakelen zeker op Zandvoort niet, Als je tenminste genoeg vermogen hebt.
Wil je met 280 pk door de Arie luyendijkbocht in zijn 4 de versnelling moet je al een groot hart hebben voor een amateur dan.!
4e versnelling houd toch in dat je met ruim 140 Km door die bocht gaat dat is best wel trickie met je straat bandjes.
Maar daar gaat het eigenlijk niet om! Het probleem ligt bij het te snel willen op trekken zoals sprintjes dat is vragen om moeilijkheden.
Daar kan je kopp, echt niet tegen.
Ik spreek over een kopp. van tot 2003 dan. daarna schijnt er een verandering te zijn door gevoerd.Gr, Peter.
16 september 2013 om 18:13 In reactie op: Turbo vervangen LET –> LEH Vraag(!) (Astra G OPC) #18173630Beste Baas J.
Wat bedoel je met onderblok uitgelopen?
Zuigers , Veren v Z. , Kleppen?Gr. Peter.
15 september 2013 om 15:24 In reactie op: het is weer feest……. een arden blauwe rookwalm…. #18173602Tsja!! je zou zo zeggen weer je klepseals, bij mij was precied het zelfde bij wachten in de file en stoplichten grote blauwe rook na vervanging was het over.
Maar ze zijn al vervangen zeg je?
Turbo is makkelijk te controleren maar je seals?
Het is een Opel kwaal zegt men , alhoewel een ltr. bij 900 km nog wel meevalt.gr.peter.
Ik zat met mijn Z20-let ruim over de 400Nm zonder enig probleem dus wees niet bevreesd!! :thumb
17 augustus 2013 om 07:18 In reactie op: TX autosport intercooler, storing koelsysteem Z20LET #18156797En ??
Uit eindelijk er toch tussen geplaatst?
Bevalt deze intercooler set van TXautosport en tot hoeveel vermogen kunnen deze intercoolers?Gr. peter.
De cilinders worden gehoond en er komen stalen drijfstangen en gesmede zuigers in.
Verder maar kijken wat voor aanpassingen we nog gaan doen.
Ook nog een goede mapping voor Benzine en Ethanol gezocht. Wie dat zou kunnen.
De meeste hier geven het rijden op Ethanol de schuld het zou kunnen, maar je rijd niet bijna 2 jaar
op dat spul en dan paffff… dat zou dan ook eerder moeten gebeuren zeker met mijn rij-stijl!
Het enige wat ook nog een rol zou hebben kunnen spelen zijn de NGK laserline 1 LPG/LNG bougies
die ik er een paar weken in had.
Ik houd het op een combinatie van.
Verder kun je Ethanol gewoon in plastic Cans vervoeren het is maar gewoon alcohol hoor!!
Het E85 rijden is voor mij aantrekkelijk geworden omdat ik het voor 0,88 eurocent de liter kan halen in frankrijk waar ik elke week kom.Gr. Peter.
Nee,!! Met benzine die 260 pk op de testbank.
Met E85 was hij aanzienlijk sneller.Het kwam naar voren bij een rollenbank test in Geldermalsen, maar hoe ze dat meten weet ik niet maar hij begon er wel gelijk over.
Nee, is nooit gedaan omdat hij 1,5 jaar super liep.
Was nog wel te rijk dat kwam op de rollenbank naar voren.Oke mannen in zover bedankt voor de info.
Laat de injectoren controleren en als het mogelijk is ga ik voor de zuigers en de drijfstangen.
Verders ga ik met de Ethanol verder maar er moeten nog wel verdere aanpassingen gedaan worden.
Dat uitlaat spruitstuk van Opel is een ware crime en kan niet tegen de temperaturen van Ethanol.gr. peter.
Gespot 2x OPC bij Trabi Style custom en design :thumb

:thumb Mooie bak hoor!!!
@NoFear1696 wrote:
@walter22 wrote:
Nog wat foto’s na het poetsen :thumb








upje GRÜWELIJK MOOIE velgen :wub
Daar sluit ik mij volledig bij aan!!! Zit veel te twijfelen om mijn OZ mat zwart te maken maar zo als dit is ook erg vet!!
:thumb Hahaha.. het loopt storm met die klepseals. Bij mij dus ook al vervangen 2 weken terug en was ook hard nodig vielen er vanzelf af volgens mijn privé monteur.
Lekker hoor geen rook walm meer achter je auto!!.
Nu ook de uitlaat een update gegeven perfect allemaaal weer.:hmmz Dat is ff zonde zeg!!
Hoop voor je dat alles word gerepareerd.!!
Sterkte!13 februari 2013 om 16:35 In reactie op: Schokbrekers vectra opc (opgelost en een paar foto’s) #18102358:thumb Mooie Vectra hoor!!
Die stabilisator stangen gaan wel meer stuk bij Opel hoor niks nieuws, zijn ook niet erg duur en makkelijk te vervangen.
Veel plezier met je OPC.
Gr. Peter.:thumb Indrukwekkend hoor!!!! Super!! :D
@frank de jonge wrote:
Mooie waardes. Ben wel benieuwd hoe snel die is tov mn standaard Mazda 3 MPS
Alleen al de Nm moet al genoeg zeggen Frank?
Als hij er nu ook nog eens E85 in zou gooien heeft ie een rijdende Beemer killer!!
Weinig auto”s die standaard zijn uitgevoerd met een dubbele meer prijs die dat kunnen bij houden.Gr. Peter.
Isjjjeee wat een toestand zeg!
Moeilijk is het in ieder geval niet,ik ben geen tuner en heb ook geen ervaring ,maar??
Als je 12.00 euro uitgeeft mag je wel iets verwachten hoor! Is heel veel geld voor een motorblok.
Als je een onderneming wil bedrijven dan heb je ook risico’s.Dat moet je incalculeren.klopt! En nog niet opgelost maar er komt een nieuwe flens op gelast.
En iets langer gemaakt.
Voorlopig hebben we hem er gewoon onder gezet.Met een stuk pakking er tussen.De uitlaat is van Friedrichs Motorsports 76mm en past bijna onder de station moeten nog een paar veranderingen plaats vinden wegens lichte lekkage.
Ook is de flens van de kat naar de midden demper tekort en te smal ook hier word nog aangewerkt.(kat is custom made vandaar).
Ohhhja.. hij geeft een prachtige diepe brom zonder storend te worden.
De uitlaat heb ik besteld bij Klasen Motorsports.
Hier is hij goedkoper dan bij EDS omdat die meer andere kosten verrekenen.Gr. peter.
@gijzbed-opc wrote:
Nu,hier onze een OPC Station (caravan) met dakdragers.




En nog een filmpje op you tube.
Let op ongeveeer 5.55 min.http://www.youtube.com/watch?v=f-tV41sfS3Q




Koni FSD Demper kit


E85 heeft een octaan getal van 104 a 105 vandaar dat je door de betere cilindervulling meer vermogen krijgt.
Ook is de verbranding temp lager als benzine dus minder schadelijk.
Daarin tegen is je verbruik 20% hoger.
Bij Tamoil 1,55 de liter. scheelt z’n 30 cent dus.Gr.Peter.
-
AuteurBerichten