Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar heb eerder het idee dat het mijn klepstoters zijn die ik hoor. (motor trilt ook wat harder) Misschien te dunne of te dikke olie? of misschien de klepstoters laten vervangen?
Nu krijgt hij plots geen ontsteking meer. Brandstofpomp hoor ik wel. Heeft gedraaid dus raar dat hij nu niemeer gaat.
Het blok heeft 130dkm dus lagerschade zou wel heel vroeg zijn dan geloof ik. De motorflush ga ik eens proberen denk ik
Was inderdaad gewoon van de vuiligheid;) Nu wel ontdekt dat de thermostaat kapot is dus deze nog even vervangen. Vind wel dat hij hard tikt, iemand die weet wat dat kan zijn? (misschien van lang stil te staan?)
De geschakelde + heb ik gewoon overgezet van de andere kabelboom. De fout was inderdaad een stroomkabel die vast zat aan de carrosserie (domme fout)
Nu start hij gelukkig maar meteen een volgend probleem. Hij rookt aan het uitlaatspruitstuk en heeft een wat verbrande geur (is ook direct warm aan die kant)
Wie weet wat probleem kan zijn?
Deze stekker past op de geschakelde plus. Heb hem van de c12nz kabelboom afgeknipt en op dezelfde plaats op de x14xe vastgemaakt. Dan geprobeerd om te starten maar zodra ik start branden de lampjes heel lichtjes, precies of hij niet genoeg stroom krijgt. Ik weet het echt niet meer..
Het gaat om deze, of waar moet deze aangesloten worden (draadkant)


Niemand??
Vonkt niet en brandstofpomp werkt niet
Voila alles is aangesloten. Maar… hij start niet..
Iemand een idee waaraan het kan liggen?Hij krijgt stroom want ruitenwisser en ventilator draaien maar de benzinepomp hoor ik niet. Benzinepomp zelf is niet stuk.
Als ik op de startknop (drukknop, was ervoor ook al) druk hoor ik hem klik aan de computer maar verder niets.Enkel een geschakelde + die van onder het dashbord komt (ik gok contactslot) is niet aangesloten want weet niet naar waar die moet. Is dit gewoon stroom of wat kabel is dit?

Het is dus dit dat ik nodig heb (omcirkeld)
Wie weet waar ik dit kan vinden of op welke modellen deze zit.

Ik denk dat het zon houder is als op p3 dat ik nodig heb. De gaten voor te bevestigen heb ik al. Waar zou ik deze kunnen vinden?
Jaa inderdaad, zo moet die komen. Heb een spanrol liggen (maak straks foto) maar vind niet waar deze bevestigt moet worden of heb ik nog soort van hoiuder nodig misschien?
Heb jij miss een foto of codenummer van die steun?
Alles is aangesloten. Nu nog één laatste probleem voor ik hem kan starten.
Namelijk de spanrol (van de dynamo). Ik weet godsnaam niets waar ik deze moet plaatsen:o (zonder airco en stuurbekrachtiging)Op foto’s die ik gevonden heb zit die achteraan maar vind daar geen bevestiging…
Wie kan me hier bij helpen aub
Ben nog opzoek naar waar deze moet
vacuumleiding die tussen de benzineleidingen loopt.
Die zijn allemaal aangesloten maar bedoel die aansluiting naast de aansluiting voor ontluchtingsklep. Dat kleintje.
Dan veronderstel ik dat de vacuumleiding van de benzine naar die andere aansluiting gaat?
Naar waar loopt het slangetje van de mapsensor?
Is dat één van deze twee aansluitingen op deze foto?
Mapsensor, gaskabel en lamda sonde zijn aangesloten;)
Ik denk dat ik de rest eerst allemaal in orde breng en probeer te starten en als het niet lukt kijken we nog eens;)
Momenteel 5 stekkers die los blijven..Klopsensor zit blijkbaar al vast, zit een witte stekker met blauwe rand in. Dus die (als klopsensor gezien wordt) is van iets anders, komt wel van de kabelboom af.
EGR klep zit ook al iets op maar een smallere.Koelwatertemp meter heb ik gevonden.
De rest helaas nog niet.. Vind geen aansluitingen in de buurt van de klopsensor(of waar zit die?) die brede, dat regelklepje en de geschakelde + die van binnen komt.Kabelboom zit er ook bijna volledig op, op enkele stekkers na.
Wie weet voor wat de volgende zijn en waar ze moeten komen? misschien overbodig?deze 2 (ongeveer in het midden)

dit kleintje

deze 2, maar denk dat het normaal voor de airco is

deze

Dynamo heb ik reeds in bezit, spanrol moet ik nog zoeken.
De beugel van de dynamo past op zich wel maar de arm van de spanner kan ik niet aan de motor vastmaken.Nu het volgende, voor wat dienen deze aansluitingen?

Bedankt! dit wist ik nog niet.
Spanrol was er niet bij dus ga ik samen met de steun zoeken.Dan ga ik eens kijken op de sloop of ik iets vind.
Heb namelijk de volgende dingen nodig die anders zijn;
– Koppelingsstukken benzineleiding
– Dynamo
– V-riem (korte versie, zonder airco erbij)
– Gaskabel
– radiateur (mijne was toch versleten)
– en kom waarschijnlijk nog wel dinge tegen..Wat de leidingen betreft. Zijn dat de koppelingen die erop gedraaid worden? want bij de 1200 zijn het gewoon slangen die met klemmen vast zaten.
Ja zag nog wat smerig van de laatste wedstrijd;).
Het is de eerste keer dat ik een motorwissel doe dusja aldoende leert men ;)
Nu nog enkele vraagjes, kan ik de motorsteunen van de 1200 houden?
Misschien een domme vraag maar heeft iemand foto van waar ik de benzineleidingen moet aansluiten, vind het niet direct :hmmz
Dynamo is er niet bij dus welk type dynamo moet ik hebben aangezien die van de 1200 niet gaat passen? (misschien iemand foto van waar hij al op de motor staat) -
AuteurBerichten